Guest 7896 Posted December 2, 2007 Pozdrav svima, ponovih temu ali nema veze :lool: Stvarno mi treba savet strucnih ljudi oko mog problema. Pre neki dan sam menjao svecice i kablove na Puntu 2 1.2 8v 147000km i kada sam skinuo prvu ona je potpuno crna. Cak mi se cini da je poplavela od grejanja. Bile su BOSH SUPER + E sada moze li mi neko reci da li to tako treba ili nesto nije u redu. Inace sa starim svecicama i kablivima je stalno trzao ispod 2000 rpm. Sada je to otklonjeni ali cuka na nizim obrtajima, bio hladan ili vruc. Citao sam da je neko rekao da se treba resetovati komp. Da li je to tacno i kakve veze ima resetovanje kompa sa cukanjem. Ne znam mozda i ima. A da zaboravio sam da kazem posle ugradnje novih svecica i kablova u motoru je pocelo nesto ga klokoce ali samo kad je hladan. Klokotanje malo menja intenzitet u odnosu na obrtaje motora. Nesto slicno kao kod Yuga kada je prlljav filter za ulje pa se cuje klokotanje, samo kod yuga je to konstantno i istog intenzitita ali kod mene je to malo drugacije. Sta da radim? Mozda da vratim stare svecice i kablove pa da proverin? Mozda i zamena ulja i filtera, mada je presao oko 6000-7000 km od poslednje zamene ne verujem da se nesto zapusilo ali ko zna. Da napomenem motor radi normalno ne trza lepo vuce, pali itd. Kada je vruc nikakvo klokotanje se ne cuje. Nove svecice su sada NGK BKR5EZ. Hvala unapred. :lool: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2451 Posted December 2, 2007 Ona prva levo mi deluje kao da je zalivena sa uljem osim ako nisi čistio nečim... da nije dihtung dekle tj da ti nije masna svećica? Ali mogu biti i kablovi pa ti neka svećica probija... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7896 Posted December 2, 2007 Da i mene je zbunilo ulje na svecici, ali auto ne trosi ulje niti dimi. Stavljene su nove svecice i kablovi. Na slici su stare svecice koje sam vozio 35000-40000 km. Sada me vise brine klokotanje u motoru koje se javilo po promeni svecica i kablova. Znate li nesto o tome, probacu da zamenim filter i ulje pa cu videti. Garant je neka glupost u pitanju. Probacu da vratim stere svecice i kablove pa cu videti ste se desava.Ako i onda klokoce radice cekic. :mad: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2463 Posted December 2, 2007 Dihtung ventila?? Skini klemu sa akumulatora i ostavi tako sat vremena, pa vrati... Tako ces resetovati komp, pa pisi dalje sta se desava. p.s. Kad vratis klemui prvi put ga upallis, nemoj ga odma po gasu, ostavi ga malo u leru da radi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2451 Posted December 2, 2007 Dihtung ventila jer mu je masna svećica tj natopljena uljem. Dok to bude menjao kod majstora neka mu majstor skine klemu za to vreme i spojiće lepo s korisnim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2463 Posted December 2, 2007 Sta je dihtung ventila?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 3241 Posted December 3, 2007 dihtung poklopca ventila Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2463 Posted December 3, 2007 Dihtung ventil dekle im je svima mana... Na to nemoj da se obazires i ako ga promenis za jako malo vremena ce opet propiskiti... Ali to i dalje nema nikakve veze sa klokotanjem u motoru... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7896 Posted December 3, 2007 Da sto kazete curenja ulja oko ventil dekle je mana kod svih fiata. Letos sam sam menjao dihtung sve ocistio i stavio hermetik na glavu i u smi zljeb degle, drzalo 1-2 meseca i opet slini. A provericu da li curi kod prve svecice ipak se vidi da je masan onaj podmetac na svecici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2463 Posted December 5, 2007 sta je sa ovim bilo do kraja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
seibi 0 Posted December 9, 2007 te svecke sto su ti masne ti cilindri ti i nerade lepo...proveri kablove Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8671 Posted February 6, 2008 Sto se tice prve svecice koja je masna,nema to veze sa trosenjem ulja. Na prvu svecicu ti se slije ulje sa dekle ili sa creva posto malo duva motor nista strasno,i kada je skidas udje ulje i mislis da je masna posto se zadrzava ulje kod svecice. Kod mene isto tako pa smo se istripovali. Medjutim kada ocistis svo ulje pre skidanja svecice videces da je sve ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 6, 2008 Kad ulje dospe u kompresioni prostor svecice nisu crne nego se na njih hvata smedji talog.Crna sveca znaci da cilindar ne radi kako treba.Proveri mase,bobine i ostale elemente paljenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted October 28, 2010 Zna li neko na koliko se manjuju svecice kod punta 2, 1.2 8v? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 28, 2010 Ne znam na koliko je tačno propisano, ali u praksi menjaj na 30 do 40 ljada, ili i ranije ako ti nije veliki trošak, jedna je oko 5 evra. Kad menjaš svećice, menjaj i kablove, to je potrebno raditi u paru jer je Puntu osetljiv komp na loše kablove i oće da rikne..Računaj za dobre svećice i solidne kablove da ti treba oko 50 eur. To je nešto što možeš i sam da zameniš, mada ako je neka zapekla tj nije sve po PSu, možeš da napraviš nje Treba ti ključ za svećice, kablove kad menjaš menjaj jedan po jedan da bi bio siguran koji ide na koju svćicu tj kapu plastičnu, ili zapamti, kod mene se lako pamti, vidiš s leva na desno na motoru kako idu kablovi, prvi tj levi ide pozadi na razvodnu kapu, drugi ispod njega i tako u krug redom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted October 28, 2010 (edited) Ja licno radije menjam razvodnu kapu i ruku nego kablove. Kablovi se mogu lako proveriti na probijanje i otpor a isto tako kvalitetni stariji kablovi znaju biti mnogo bolji od nekih novih, tako da ih kupujem kada postoji potrerba za tim. Razvodna kapa mi je nekako osnova instalacije za paljenje, ruka je pokretni deo ciji kontakti stalno dinamicki rade i periodicno ih menjam. U sustini vazi ista stvar kao i za kablove, treba uzetu kvalitetno i provereno.U vezi crnih svecica, ne vidi se slika, ali crna i suva svecica govori o prebogatoj smesi ili losem rasprsivanju ili losem stanju brizgaljki ako je ubrizgavanje u pitanju. Ako su svecice crne i nauljene onda je problemm veci, znaci da ulje probija u cilindre, najcesce odozdo pored karika. Edited October 28, 2010 by Dfast Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 28, 2010 Zna li neko na koliko se manjuju svecice kod punta 2, 1.2 8v?Skini vlasničko uputstvo:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38861 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 28, 2010 (edited) trba ti 16 kljuc za svecice i samo polako isto tako i kada ih vracas. Edited October 28, 2010 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted November 2, 2010 Hvala vam na savetima. Kupio sam originalne NGK svećice u delti, majstor mi je rekao da isključivo njih uzmem zbog osetljivog kompjutera, a sto se kablova tiče da lii tamo da ih uzmem ili ima neki proizvodjač koga bi ste preporučili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljupco 0 Posted December 19, 2010 (edited) Stavio sam neke svećice marke BERU, jesu li one dobre? Edited December 19, 2010 by neshaoct Ne piši odgovor velikim slovima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted December 19, 2010 Dobre su pod uslovom da su odgovarajuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 19, 2010 Ako klokoce,trza,itd...idi kod majstora da ti pogleda dihting glave motora.To je cest usklik u sevdalinkama sto se tice tog motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinisa7 0 Posted January 30, 2011 Meni nesto klokoce i to se bas cuje, ravnomerno,lepo...mislio sam kad se malo ugreje da ce da prestane, ali prestalo je kad sam prebacio na gas! sta moze da bude, cuje se sa zadnje strane motora na sredini negde, npr gde je dizna,posto ima jednu...kad otvorim cep za sipanje ulja cuje se klokotanje i mljackanje iznutra. na BMB minimalno duva, valjda tako i treba, a na lpg duva primetno vise i mnogo vise pusi izasta?kako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted November 21, 2011 (edited) E ljudi, hoću da izludim. Imam neke gremline po autu i sve ih je više. Mislim da će da me spale!Prva grupa gremlina se igra sa gorivom! Naime kad dodam kontakt, normalno pumpa se upali do dovede gorivo iz rezervoara. Ranije se to nije dešavalo ali sada se čuje žubor . Pih, kako ružan zvuk i osećaj. IMam osećaj da prosipam gorivo ispod sebe i da mi je auto od papira te nema nikakve zvučne izolacije.Da li je to normalno da se čuje žubor? Možda su ga pravili da bude po Feng Shui-u? Edited November 22, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 21, 2011 Nije normalno, a za početak podigni zadnju klupu tj sedište, skini plastični okrugli poklopac, daj kontakt a u rupu osluškuj pa se uveri da li zvuk dolazi odatle Quote Share this post Link to post Share on other sites