misarw 7 Posted October 23, 2007 Skinuo sam grajač kabine na mom Fiatu Brao, jer se osećao antifriz kada uključim grejanje. Bilo je tragova curenja antifriza na spoju grejača sa instalacijom ali i na samom telu grejača. Grejač sam odneo do jedne radionice za popravku hladnjaka, ovde u Novom Sadu, gde su ga stavili pod pritisak vazduhom od 1 bar i potopili u vodu. Nije bilo mehurića. Njihov zaključak je da je grejač ispravan. E sad, da li neko već ima slična iskustva? Da li će ovaj grejač ipak cureti kada se stavi u auto? Tj. da li je preporučljivo ipak kupiti nov?Prilažem i fotografiju grejača kako je izgledao kada sam ga skinuo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7498 Posted October 23, 2007 Moj savet je da kupiš novi i ne brineš! Ide zima a tad voli da procuri jer u njemu je voda 80 stepeni a bije ga vazduh od -10 stepeni Danas sam platio za punta 1 grejač oko 2000din Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7551 Posted October 30, 2007 I ja imam isti problem sa BRAVOM kad pustim grejanje unutra smrdi katastrofa, kazi da li je velika petljancija doci do tog malog hladnjala? i koliko kosta nov ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7498 Posted October 31, 2007 Cela tabla mora napolje da bi se skinuo grejac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 5866 Posted October 31, 2007 e ne mora, sve zavisi od strucnosti majstora.. preporucujem ti servis ninic, meni je tako radjeno na mom proslom bravu, iznutra ima sistem kojim se pristupa tom malom hladnjaku, i moze da se prodje dosta jeftinije .. inace obicni majstori, sitne duse, su mi samo za ruke trazili min. 100evra, a koliko se secam prosle zime, taj grejac za bravo je bio 50evra nov, a ja sam ovako prosao sa 70evra sve sa rukama .. . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7498 Posted October 31, 2007 Potrebni su ti ključevi posebnog oblika da bi uopšte došao šrafova...to znam jer su mi jednom bili majstori sa karaburme i tražili baš te ključeveNavodno su na puntu 1 skidali hladnjak a da ne skidaju tabluIskreno nije mi jasno kako su to mislili napraviti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 5866 Posted October 31, 2007 kazem ti meni su na bravu tako uradili, bez skidanja table Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted November 1, 2007 Zamenio sam grejač. Sam, bez skidanja table. Sve sam slikao. Treba još da proverim oduške na hladnjaku motora i da dolijem antifriz. Imao sam nameru da napravim priručnik, nešto kao "uradi sam" i da ga ostavim na ovom forumu ali nešto ne vidim da postoji mesto za takve stvari. Može savet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7498 Posted November 2, 2007 Svaka čast...Mora da se onda bitno razlikuju table na puntu i bravu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 5866 Posted November 2, 2007 svaka cast majstore .. kaci slike kad stignes da vidimo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 455 Posted November 2, 2007 Kod odredjenih vozila postoji mogucnost skidanja malog hladnjaka i iz motornog prostora, a negde ni strucnost ne moze da pomogne, vec se skida cela tabla! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7551 Posted November 19, 2007 e ne mora, sve zavisi od strucnosti majstora.. preporucujem ti servis ninic, meni je tako radjeno na mom proslom bravu, iznutra ima sistem kojim se pristupa tom malom hladnjaku, i moze da se prodje dosta jeftinije .. inace obicni majstori, sitne duse, su mi samo za ruke trazili min. 100evra, a koliko se secam prosle zime, taj grejac za bravo je bio 50evra nov, a ja sam ovako prosao sa 70evra sve sa rukama .. .Druze a gde je taj ninic? Koja je adresa?Jel zna neko kako se skida tabla da bi se doslo do hladnjaka, ubi me onaj smrad antifriza a i stakla su non stop zamagljena....... :mad: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7551 Posted November 19, 2007 Zamenio sam grejač. Sam, bez skidanja table. Sve sam slikao. Treba još da proverim oduške na hladnjaku motora i da dolijem antifriz. Imao sam nameru da napravim priručnik, nešto kao "uradi sam" i da ga ostavim na ovom forumu ali nešto ne vidim da postoji mesto za takve stvari. Može savet?Daj brate kaci te slike pa da i ja rasturim moju tablu..... :lool: Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted November 21, 2007 Uh, hteo sam da napravim priručnik. Da napišem tekst i poređam fotografije i da ga zakačim ovde negde ali ne stižem. Mogu da pošaljem samo fotografije ovde za one koji se žure Snimio sam 50 fotografija. Ili, napraviću izbor samo bitnih fotografija pa poslati direktno u temu.Izabrao sam 30 fotografija, 800x600, ukupno 5,12MB. Pitanje za moderatora, da li mogu sve da ih pošaljem u jednoj poruci, sa obzirom na broj i veličinu?Još jedno pitanje. Hteo sam da pošaljem PP nekim ljudima. Kliknuo sam na PP link ispod poruke koju su napisali, napisao šta sam hteo, pregledao kako izgleda i kliknuo na pošalji, ako se dobro sećam. Poruke sada stoje u Za slanje. Da li će otići, nekad, same? Šta ja treba još da uradim?Miša Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted November 22, 2007 Evo, Fiat Bravo 1.8GT zamena grejača kabineKada se skine fioka.Ovde se vidi kako je curio antifriz.Hteo sam da prvo vidim grejač pa da ga zamenim, ako treba, pa kako mi je trebao auto, rešio sam da premostim grejač na termostatu a tako sam izbegao i pražnjenje rashladnog sistema.Treba izvaditi akumulator. Ova creva desno, na termostatu, su za grejač.Na auto otpadu sam kupio odgovarajuće crevo za grejač i spojio ga ovako:Onda sam prešao na skidanje grejača. Treba odvrnuti tri šrafa, da bi se odvojio profil koji drži cevi u grejaču i izvući cevi iz grejača.Profil.I cevi bez profila, koji ih drži.Da bih cevi mogao da spustim dovoljno i izvučem grejač, bilo je potrebno i da zaštitnu plastiku, ispod cevi, spustim niže za šta je bilo potrebno da otpustim vijak koji drži i plastiku i cevi na prednjem delu ventilacionog sistem. Samo sam ga otpustio, par okreta. Da sam ga skroz odvio nema šanse da bih ga vratio. I ovako je bilo vrlo komplikovano.Odvojene cevi.Kod izvlačenja grejača iz njegovog ležišta ispostavilo se da smeta i ventilator kabine.Onda sam skinuo štitnik preko Upravljačke elektronike za motor. Šrafovi su na oba kraja plastike.I onda ventilator kabine.Ležište grejača.Nov grejač.Uz grejač se NE dobiju matice i dihtunzi anema ni da se kupe, dihtunzi. Matice sam prebacio sa starog grejača a dihtunge naručio od firme u Subotici. Naglasio sam da su za rashladni sistem, tj. antifriz. Poslali su ih poštom i platio sam pouzećem.Ove mesingane prstenove nisam uspeo da skinem. Izgleda da je predhodni vlasnik sipao ono sredstvo za zapušavanje rupa na hladnjaku.Prstenove sam namazao silikonskom pastom i stavio nove dihtunge pa i tu stranu namazao silikonom.A evo i kojim silikonom.Ubačen nov grejač.Montirane cevi i profil za učvršćivanje cevi. Profil može da se montira na samo jedan način.Vratio sam cevi od grejača na termostat i sada je trebalo izventilirati rashladni sistem. Prvo sam skinuo uvodnik za vazduh. Učvšćen sa tri šrafa.Ovde se vide šrafovi za ventiliranje na hladnjaku, na izbočinama gde su priključena creva koja dolaze sa termostata i sa motora. Na mom autu su ti šrafovi različiti. Uspeo sam da polomim jedan. Dok nisam nabavio drugi poslužio sam se klasičnim metalnim štafom. Za ključ trinaest, valjda . Izmeriću kada budem pisao priručnik. Na mom autu nema šravofa za ventilaciju na crevima za grejač kabine.Bitan alat i pomoćna sredstva koja sam koristio. Nisam slikao standardne šrafcigere i ključeve.Ja ovo ne bih radio još jednom a vi, kako vam drago. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 7551 Posted November 22, 2007 Sta reci HVALA TI PUNO :lool: sad za vikend cu da razvalim svoj pa javljam kako sam prosao... Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted November 22, 2007 Ako nemaš dihtunge, ne znam šta da ti kažem. Stari dihtunzi, na mom grejaču, su bili prilično tvrdi i sumnjam da bi dobro dihtovali bez obzira na silikon. Ja sam naručio nove, kao što sam napisao, ali potopio sam jednu onu gumicu sa pijace za slavine, čisto da probam, u antifriz i nije se naduvala, omekanila. Stojala je nedelju dana u antifrizu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 455 Posted November 26, 2007 Ljudi, pazite sa gumicama, vecina ne moze da izdrzi dugotrajnije antifriz koji se greje i hladi. Znaci samo gumice za to predvidjene!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8021 Posted December 7, 2007 Isti problem na Fiat Brava i standardnoi smrad kad se duze ne ukljucuje ventilator i nemoguce zamagljivanje stakla. Hteo majstor da mi uzme oko 50e za rasturanje komandne table i navodno oko 100e kosta novi hladnjak i kaze da nema drugacijeg nacina da se skine osim da se rasturi cela komandna tabla. Posto sam ugradjivao u isto vreme i plin nisam hteo da upadnem u jos jednu investiciju nego sam sipao tecnost za zaptivanje busnih hladnjaka i za sad sam resio problem sa smradaom a i orosavanje stakla sam prepolovio. Nadam se da ce ovo da potraje barem do proleca pa onda da odem kod majstora i zamenim stari za novi grejac kabine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1536 Posted December 8, 2007 Samo da razjasnimo jednu stvar:PAZITE, ako vam curi mali hladnjak u kabini, smrad je poslednji simptom koji se javlja.Mora da vam pada nivo rashladne tecnosti posmatrano na duzi period od 10-20 dana i mora da vam se pojavi mokra fleka negde na tepihu automobila.Ako samo osecate smrad u ventilaciji i magle vam se stakla onda imate bakterije i budj u kanalima od ventilacije. Ovo je jako cesrt slucaj kod vozila koja imaju klimu!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8021 Posted December 9, 2007 Kod mene se smrad javljao obavezno kad sam ukljucio na grejanje.posle sipanja tecnosti za zaptivanje u hladnjak smrad je nestao.Kod mene sam posle mesec dana dolivao bukvalno pola litre antifriza.Trenutno testiram da lice nestajati antifriz iz hladnjaka.A sto se tice klime nisam ni razmisljao o tome jel mozes da preporucis neki sprej koji unistava tu budj i bakterije jer ja i dalje imam problem sa maglenjem stakala, mada je smrad nestao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted December 9, 2007 Što se tiče dezinfekcije klime. Mogu da ti preporučim Motip sprej za dezinfekciju. Može da se kupi u "Uradi Sam" prodavnicama. Ima ih u Beogradu i Novom Sadu, ne znam za druga mesta. Cena je nekih 400-500 dinara. Sprej je u stvari pena. Uz bocu spreja treba da dobiješ i cevčicu za aplikaciju, za iste pare.Probao sam i sa Wurth, CRC i još jednim čijeg imena ne mogu da se setim ali bez zadovoljavajućih rezultata.Možeš i da odeš do nekog servisa za klime. Oni rade i dezinfekciju klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8021 Posted December 10, 2007 Posto me zeza klima, problem sa relejima, ici cu u servis za klime pa cu i da pitam za dezinfekciju.Sto se tice spreja pogledacu da liima u Bg Metro-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukag 1 Posted March 4, 2008 Gumice pregledaj, kod onih cevi gde se kaci. Ocisti Quote Share this post Link to post Share on other sites