Mnogi od nas koji su pravi ljubitelji italijanskih marki automobila na sam pomen reci Pininfarina znaju da se radi o necemu kvalitetno izradjenom i perfektno dizajniranom, bilo da se radilo o automobilu, klima uredjaju ili frizideru. Tako ni Fiat Coupe nije izuzetak.
Jedini izuzetak je da Pininfarina nije bio zaduzen za dizajn spoljasnosti automobila, vec Chris Bangle tadasnji sef Fiatovog dizajnerskog tima Centro Stile.I dan-danas mnogi su mu dozivotno i neizmerno zahvalni sto je javnosti podario jedinstveno dizajniran automobil koji godinama odolevu vremenu i promeni dizajnerskih pravaca. On i danas predstavlja primer kako treba da izgleda kompaktan sportski kupe sa 2+2 sedista.
Prototip iz 1990 nije imao haubu, ali je bio primetan dominantan izgled otvora za tockove koji su mu davali karakteristican izgled.
Obozavan od nastanka, tacnije od prvog predstavljanja javnosti krajem 1993. godine,nastavio je tradiciju njegovih prethodnika, klasicnih sportista kao sto su 124 Coupe, Fiat Spyder i X1/9. Proizvodnja je pocela 1994.godine i poverena je cuvenom dizajneru i karoseristi Pininfarini zbog rucne i izrade u malim serijama. On je takodje bio zaduzen za dizajn enterijera i aluminijumkih felni bez kojih Coupe ne bi bio kompletan u dizajnerskom smislu.
Dnevna proizvodnja iznosila je 80 vozila, a ukupan broj proizvedenih je 72.762, od cega je pola bilo plasirano na italijansko trziste. Fabrika se nalazila u Grugliasco-u, a testiran je severno od Torina u San Giorgio Canavese-u Tokom 7 godina njegove proizvodnje vise puta je poboljsan u tehnickom i estetskom smislu. Proizvodnja je stala u septembru 2000.godine.
Fiat Coupe je demonstrirao sta moze da se uradi pod dinamicnim vodjstvom fabrike i nekoliko dizajnera koji su bili spremni na rizik. Ovaj model je Fiat-u vratio uveliko poljuljanu slavu krajem 80-ih i predstavljao je automobil koji je bio zabavan za voznju, izradjen kvalitetno imao je i fantasticne performanse, a sve to za razumnu cenu.
Mnogi novinari su dokazali kvalitet ovog Coupe-a testirajuci ga uporedi sa brendovima kao sto su Honda, Toyota, Hyundai, i gde je obicno izlazio kao pobednik. Zato ne cudi sto je 2 godine zaredom izglasan za najbolji kupe u casopisu „What Car?“
Zadnja svetla podsecaju na Ferrari, dok prednji kraj podseca na na jednog od njegovih sportskih prethodnika, model Dino. Kabinom dominira Pininfarinin logo postavljen centralno na komandnoj tabli, a sam izgled kabine je pomesan sa retro stilom i Pininfarininim smelim dizajnom. Neko vreme su po internetu kruzile glasine o mogucem nasledniku Coupe-a, ali je sve prestalo 2003. godine kada je Alfa Romeo preuzeo ulogu pravljenja sportskih automobila pod Fiat grupacijom. Fiat Coupe je baziran na platformi Fiat-a Tipo, a za pogon je bio zaduzen motor o 2 litra zapremina, 16 ventila i 190 KS dobro poznat iz Lancia Delta-e Integrale, koji je bio pojacan turbo punjacem. Za bolji prenos snage i bolje upravljanje u krivinama pobrinuo se sistem Viscodrive.
Provereni motor iz Delta-e je 1996. bio zamenjen novim motorom zapremine 2 litra, 5 cilindara koji je imao i Turbo verziju 220 KS uz ubrzanje 0-100 km/h za 6.5 sekundi. To je bio najbrzi ikad proizvedeni Fiat.
Osnovna boja Coupe-a je bila zuta Broom Yellow, zajedno sa crvenom Rosso Speed. Bile su u ponudi i tri metalik boje Chamonix Green, Blue i Black. Klima uredjaj, siber i kozni enterijer su bili opcija. Model 2.0 20V je dobio trece stop svetlo i novu masku hladnjaka kao i novu paletu boja: Sprint Blue ( samo u turbo verziji) i pet novih metalik boja-Portofino Blue, Dark Red, Steel Grey, Scots Green i Ink Black.
1998. se pojavila Limited Edition serija sa Brembo kocnicama kao standardom, body kit-om, starter dugmetom, menjacem sa 6 brzina, anti-roll barom, Recaro sedistima i jedinstvenom plocicom na kojoj je bio ispisan broj primerka ogranicene serije i koja se nalazila iznad unutrasnjeg retrovizora. Ova serija je prvobitno bila zamisljena u kolicini od 300 komada, ali je taj broj ubrzo povecan na 1400 sto je razljutilo vlasnike prvih 300 jer im je vrednost, kao i ekskluzivnost primetno opala.
1999. se pojavio model Turbo Plus koji je imao fabricki kit karoserije koji je licio na Limited Edition sa manjim poboljsanjima u unutrasnjosti i bez plocice sa serijskim brojem. Sedista su takodje bila poboljsana, bolje su obuhvatala telo i mala su crveni step. Felne od 16" su takodje bile redizajnirane. Kraj proizvodnje je bio u septembru 2000.
Ponuda motora:
1.8 16V 130 KS 205 km/h
2.0 16V 137 KS 208 km/h
2.0 20V 147 KS 212 km/h
2.0 20V 154 KS (Variable Inlet System 1998.)
2.0 16V Turbo 190 KS 225 km/h
2.0 20V Turbo 220 KS 250 km/h
Svi turbo modeli dolazili su sa zatvaracem diferencijala LSD i bili su specificni kao Italian Tax models, odnosno nisu spadali u kategoriju automobila sa skupim osiguranjem zbog kubikaze od 2 litra