Jump to content
FAS Goran

sux

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About sux

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Trebinje

Previous Fields

  • Garage
    TipoR
  1. Pozdrav svima, posjedovao sam Fiat Tipo sa 1.6 motorom (dvije bregaste). Imao sam ogromnih problema sa sistemom ubrizgavnja, uloženo je dosta novca a problem nije riješen pa sam se odlučio da ubacim drugi motor. Za 200e sam našao 1.8 82kW iz Tipa sa samo 110 hiljada na satu. Mogtori kao motori su izgledom jako identični. Izbacio sam komplet 1.6 sa računarom i instalacijom. Ubačen je 1.8 (sa novom motornom instalacijom i računarom sto je doslo sa tim 1.8 motorom). Kao što rekoh 95% stvari je isto, ali tih 5% mi je stvorilo velike probleme. Prva stvar je drugačiji konektor na bobini. Stara bobina sa 1.6 je imala 5+2 pinova na komutatoru koji su razdvojeni (5 zajedno a 2 ostala odvojeno) dok nova bobina ima komutator sa 7 pinova ali svih zajedno u jednom konektoru. Pošto instalacija od 1.8 ima taj konektor gdje je svih 7 pinova zajedno morao sam koristiti tu novu bobinu. Problem je sto su na staroj bobini ta 2 pina sa komutatora isla na 2 pina na vrhu same bobine, a kod nove je nemoguce izvesti. Dugo sam trazio seme i skontao da ako stavim novu bobinu, komutator povezem kako bi i trebalo a preko nađem da su mi 4 gornja pina na bobini kontakt, broj obrtaja (sa table), i dva ostala pina idu sa motornog računara (imam već sa motorne instalacaije konektor sa ta 2 pina iz samog računara). Kada je to urađeno dobio sam varnicu, Sledeća stvar je pumpa goriva. Pošto je 1.6 bio spi ostala je pumpa od 1bar koju sam ja zamjenio pumpom od 1.8 koja je 3bara. Konektori na samoj pumpi su isti pa je to bilo 2 minuta posla, MEĐUTIM sam način spajanja pumpe na računar od auta je drugačiji. Prije su bile 4 neke žice iz računara koje su išle do pumpe (2 za plovak i 2 za pumpu). Da izostavimo sada plovak jer on je sporedna stvar. Od pumpe prema prednjem dijelu auta vode deblja zelena i crna žica. Crna je spojena kao masa na šasiju a zelena bi trebalo da ide do računara. Iz samog računara imam dva konektora koji nisu spojeni. Jedan je bijele boje i ima 2 zice, od kojih je jedna crno-zelena a druga sivo-crvena. Drugi konektor je crne boje i ima u isto 2 žice, jedna je zeleno-crvena a druga žuto-crvena. Žice od pumpe na koje se spajao računar od 1.6 su: 1. zelene boje 2. plavo-žute boje 3. narandžaste boje 4. crvene boje. ŠEMU za spajanje pumpe nemam pa samim tim nisam ni siguran koju žicu spojiti na koju kako bi pumpa proradila. Ne bih pumpu spajao na kontakt jer ne želim da se pokvari nakon 3h rada. Nekog velikog iskustva oko struje nemam a nijedan auto električar ne želi i ne zna da radi oko toga pa mi je svaka vrsta pomoći dobrodošla. U nastavku ću ostaviti par fotografija pa se nadam da ćete povezati sa tekstom o čemu se radi. Trebalo bi da prve 3 fotografije budu vezane za pumpu goriva a osgtale 4 za bobinu.
  2. Problem je što majstori predlažu stavljanje tog dvogrlog karburatora ili plina, a neki neće ni da se hvataju posla uopšte. Mjeriću kompresiju motora, skinuti katalizator, provjeriti regulator pritiska goriva. Ne znam šta bih još mogao pogledati?? Niko ne želi da provjerava elektroniku i ECU, jedino da probam kod nekog električara odvesti auto. Troši puno, ne ide nešto, mislim ide on preko 3000 obrtaja više nego odlično, ali ispod toga kao da nema ni pola snage.
  3. Pozdrav svima prije svega, novi sam na ovom forumu pa nisam upućen šta i kako funkcioniše pa se nadam da nećete zamjeriti ako otovrim temu gdje ne treba. Za početak da se predstavim, zovem se Veljko i posjedujem Fiat Tipa iz 1989. godine sa 1.6 motorom i dvije bregaste. Auto se vozi isključivo na benzin, nema plin. Ako ćemo vjerovati tabli(digitalnoj) ima oko 222K kilometara. Prvi veći problem se javlja prije 4-5 mjeseci od kada auto kreće da trza prilikom ubrzavanja, promenjen je filter goriva (usput filter ulja i ulje) i od tada se auto vozi normalno, bez ikakvog trzanja. Međutim, dešava se to da auto hoće da se ugasi na ler gasu kada dođe do 80-90 stepeni, obrtaji postepeno padnu sa 1000 na 800 pa onda na 600 tako budu neko vrijeme i onda se lagano auto ugasi. Čisćen je monopoint i klapna gasa, posle toga sam došao do toga da se ne ugasi u takvim situacijama, ali padne na nekih 400 obrtaja kao da će se ugasiti i onda se nekako izbori da digne na 600 ili 800 obrtaja. Pored tog problema, još veći je potrošnja koja je u gradu preko 30l na 100km. Promenjen je filter vazduha ali bez neke pomoći. Skinuo sam onu tepsiju i filter vazduha, vozio par dana bez icega (jer sam mislio da to gusi auto) i ispostavilo se da auto malo bolje povuce i potrosnja je pala za nekih 7-8l t. grada je bila oko 23l. Neki moj zaključak je da auto iz nekog razloga prelijeva gorivo i da samim tim imam ove probleme na leru a i zbog toga potrošnja bude kao u tenka. Da napomenem dok je motor ugrijan na radnu temperaturu i kada tako spusti obrtaje na 600 krece da se cuje kuckanje iz motora i citav auto se trese. Majstor je utvrdio da su to "hidropodizači" odnosno neke metalne ploce jer ovaj motor nema klasicne hidropodizače. Takođe kada otvorim čep od ulja, osjeti se na benzin pa mislim da taj visak goriva sto ne uspije da izadje u izduvnu ode u karter pa se izmjesa sa uljem i onda zbog loseg podmazivanja meni kucka u motoru. Što se tiče izduvnog sistema ima neki "katalizator" za koji sumnjam da je prazan jer se vidi kao da je varen od ispod i zadnji lonac koji je progorio. Da napomenem i prije dok je zadnji lonac bio izgoren nije se nista od ovoga desavalo. Česte su detonacije u auspuhu prilikom puštanja gasa ili nekada kočenja, nisu glasne ali se dešavaju. Na samom početku izdzvne grane (koja je sa prednje strane) imam nesto nalik lambda sondi izuzetno male velicine. Postoji i druga lambda sonda koja se nalazi otprilike ispod motora na izduvnoj grani ali je kabal od nje prekinut i ona nema svoju funkciju. Sledeće što ću zamjeniti je i ta lambda ali majstor kaže da to neće rješiti problem. Ja više ne znam šta da radim a majstor predlaže da stavim neki mehanički dvogrli karburator ili plin. Plin sigurno ne želim, najviše bih volio da sredim ovaj monopoint ako je do njega, a ako ne onda taj karburator staviti. (Senzor za temperaturu zna nekada da pobrljavi pa prikazije da je temperatura na 130C ili cak puna skala, i ako je realna temperatura 90C i tek tada pali ventilator) Ako neko zna šta bi moglo biti bio bih veoma zahvalan da pomogne.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...