Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Jedna poseta - dupla korist >>> FAS prolećna akcija

Recommended Posts

ovo je cena samo za delove ili i ruke ulaze u nju? Ja zakazao za Ponedeljak na drugom mestu za više nego duplo veću cenu sa rukama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo delovi. Ipak, proveri ovu informaciju. :thumbup:

Takođe, svaki ovlašćeni servis može ići i niže od ovih cena. To su već uradili Bogunović i Stojanov, tj. izašli sa nižim cenama. Pogledati:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53028entry814591

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=44436&st=80#entry811407

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sramota. Umesto da reklamiraju obaveznu zamenu pumpe za vodu kada se radi veliki servis, oni predstavljaju kao normalno da se pumpa za vodu ne promeni na velikom servisu. Svašta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam skontao... :whistle:

Sve na flajeru piše za ljude koji upravo ne menjaju i pumpu prilikom velikog servisa. Šta FAS preporučuje da se uradi piše u vlasničkim uputstvima koje štampaju i daju uz svaki svoj automobil.

Nije njima prvenstvena ciljana klijentela ove akcije oni ljudi koji ionako idu u ovlašćene servise, nego ljudi koji tamo ne idu, a onda ne slušaju ni majstore iz specijalizovanih servisa kada im kaži da treba i pumpa, najverovatnije zbog toga što gledaju da uštede svaki dinar. Za njih je flajer pisan, njima se i obraća.

Nije reklamni flajer nekakav oficijelni stav Fiata oko toga šta se radi na velikom servisu, to su napisali u vlasničkom uputstvu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vlasnickom uputstvu ( bar kod mene) nema ni pomena vodene pumpe.

Nema ni intervala zamene kablova, bobina, sondi, senzora, kontrole i ciscenja dizni i ko zna cega jos, sto sigurno ima svoj vek i sigurno je pozeljno u nekom intervalu zameniti.

Nisam ni obracao paznju na ovo, dok jedan prijatelj nije spomenuo vezano za jednu drugu marku vozila da ima cak i intervale ciscenja dizni u uputstvu.

Naravno, interesovao sam se u servisima pre nego sam odradio veliki servis sta se i kad menja...Sto vezano za sam veliki servis, sto za ostale komponente. Vecinom su misljenja pausalna, tako da me zanima da li Fiat uopste ovlascenim servisima dostavlja takve podatke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo

odr1.jpg odr2.jpg

odr3.jpg odr4.jpg odr5.jpg

Ima toga još.

Nije mi jasno kako to intervali za promenu kablova, bobina, senzora...Te stvari se održavaju po stanju. Nisu naši automobili avioni pa da se njegovi delovi menjaju preventivno iako su ispravni, ali su eto imali toliko i toliko sati rada i zato se menjaju bez obzira na stanje. Kada rikne bobina, promenićeš je, isto i za senzor, itd...

Eno npr. piše na svakih 30.000 kilometara za benzince provera izduvnih gasova, drugim rečima provera rada i lambda sonde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba sve raditi po preporučenoj proceduri jer ako ne radiš tako možeš vremenom lako doći u situaciju da imaš neki kvar/problem pa da ne možeš da ustanoviš šta je u pitanju (jer je sve dotrajalo) i dok ga rešiš promeniš bez potrebe svejedno "pola auta", uz veliki gubitak i vremena i para. Sigurno nije isto sve to platiti kroz duži vremenski period ili odjednom na gomili. Nije to tek tako bez veze preporučeno. Bezbrižna i sigurna vožnja (odnosno pouzdan auto u svakom trenutku) ima svoju cenu. Naravno, neke stvari koje nemaju "vek trajanja" ipak nema potrebe menjati, dokle god su ispravne. :)

Sent from my Samsung using Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosirio sam pricu previse... i izlazi iz teme.

Za veliki servis i vodenu pumpu sam bas "sproveo mini istrazivanje", kako vole ovih dana popularno da kazu po televiziji...:)

Situacija je sledeca: intervali velikog servisa se od servisa do servisa krecu od 60 do 90.000 km.

Zamena vodene pumpe: neki servisi kazu obavezno, drugi kazu tek na drugom velikom. Posto ovi drugi rade velike servise na 90k, ispadne da vodena moze opusteno da vrti 180.000 ! (po njima).

Poseban kuriozitet: zavisno kako se ko javi na telefon u istom servisu, tako se menja informacija da li vodenu treba menjati i kad...

Naravno, ja sam za varijantu da se menja, ali samo pokusavam da ukazem na problem da razliciti servisi rade vrlo razlicito, bez obzira sto preporuke fabrike valjda treba da budu iste za sve servise (i sve majstore u tim servisima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vodena pumpa se ne menja dok joj ne crkne semering a kad joj crkne semering lupis mu drvce sa donje strane da ti ne iscuri sva voda iz motora dok ne stignes do servisa

dok veoma bitna stvar za zamenu je termootvarac termostat kako vec ko zove...

cena samog dela je ako se ne varam oko 1000 din

i po meni je preporucljivo menjati isti prilikom svake zamene ulja...

jerbo ako se isti odluci da neradi ode glava motoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valja povremeno baciš pogled na kazaljku temperature motora... :)

Sent from my Samsung using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gusar

a sta raditi ako se odvoji plasticni deo pumpe(turbina) od osovine i ne vrti dovoljno?

Drvce ti bas i ne pomaze a moze da ode glava.

Vodenu pumpu treba menjati obavezno na svakom velikom servisu!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je baš povoljno s obzirom da su u pitanju original delovi! Koliko uzimaju za ruke treba proveriti, ali ovo nije mnogo u svakom slučaju. Da sam znao za ovo ne bih radio veliki servis, i platio poprilično više od ovoga delove za koje nisam siguran kakvog su kvaliteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio skoro pre ove akcije. Mislim da je sa rukama izaslo nesto oko 15.000, s tim da ulje, svecice i filtere nije trebalo menjati, jer su zamenjeni nesto ranije.

U 15.000 je usao set zupcastog, Pk, vodena, antifriz i neka mala diht-guma iza vodene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gusar

a sta raditi ako se odvoji plasticni deo pumpe(turbina) od osovine i ne vrti dovoljno?

Drvce ti bas i ne pomaze a moze da ode glava.

Vodenu pumpu treba menjati obavezno na svakom velikom servisu!!!

zato pametni ljudi izmislise pokazivac temperature motora... monogo je vaznije zameniti termostat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovo tema, ali pumpa se ne menja zato što svojom neispravnošću može da ugrozi rad motora. Svako normalan će ukoliko mu motor digne temperaturu stati, i neće voziti, a samim tim sve je bezbedno po motor. Problem je što ako neki od kaiša(PK;zupčasti) pogoni tu vodenu pumpu, a kod nje se desi da joj zariba ležaj iz nekog razloga, vrlo lako može da ošteti kaiš i time u trenutku napravi havariju na motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...