tatamata 2 Posted May 12, 2012 ovo je cena samo za delove ili i ruke ulaze u nju? Ja zakazao za Ponedeljak na drugom mestu za više nego duplo veću cenu sa rukama... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 12, 2012 Samo delovi. Ipak, proveri ovu informaciju. Takođe, svaki ovlašćeni servis može ići i niže od ovih cena. To su već uradili Bogunović i Stojanov, tj. izašli sa nižim cenama. Pogledati:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53028entry814591http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=44436&st=80#entry811407 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 12, 2012 Sramota. Umesto da reklamiraju obaveznu zamenu pumpe za vodu kada se radi veliki servis, oni predstavljaju kao normalno da se pumpa za vodu ne promeni na velikom servisu. Svašta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 12, 2012 Nisam skontao... Sve na flajeru piše za ljude koji upravo ne menjaju i pumpu prilikom velikog servisa. Šta FAS preporučuje da se uradi piše u vlasničkim uputstvima koje štampaju i daju uz svaki svoj automobil.Nije njima prvenstvena ciljana klijentela ove akcije oni ljudi koji ionako idu u ovlašćene servise, nego ljudi koji tamo ne idu, a onda ne slušaju ni majstore iz specijalizovanih servisa kada im kaži da treba i pumpa, najverovatnije zbog toga što gledaju da uštede svaki dinar. Za njih je flajer pisan, njima se i obraća.Nije reklamni flajer nekakav oficijelni stav Fiata oko toga šta se radi na velikom servisu, to su napisali u vlasničkom uputstvu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 12, 2012 U vlasnickom uputstvu ( bar kod mene) nema ni pomena vodene pumpe.Nema ni intervala zamene kablova, bobina, sondi, senzora, kontrole i ciscenja dizni i ko zna cega jos, sto sigurno ima svoj vek i sigurno je pozeljno u nekom intervalu zameniti.Nisam ni obracao paznju na ovo, dok jedan prijatelj nije spomenuo vezano za jednu drugu marku vozila da ima cak i intervale ciscenja dizni u uputstvu.Naravno, interesovao sam se u servisima pre nego sam odradio veliki servis sta se i kad menja...Sto vezano za sam veliki servis, sto za ostale komponente. Vecinom su misljenja pausalna, tako da me zanima da li Fiat uopste ovlascenim servisima dostavlja takve podatke? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 12, 2012 Stilo Ima toga još.Nije mi jasno kako to intervali za promenu kablova, bobina, senzora...Te stvari se održavaju po stanju. Nisu naši automobili avioni pa da se njegovi delovi menjaju preventivno iako su ispravni, ali su eto imali toliko i toliko sati rada i zato se menjaju bez obzira na stanje. Kada rikne bobina, promenićeš je, isto i za senzor, itd...Eno npr. piše na svakih 30.000 kilometara za benzince provera izduvnih gasova, drugim rečima provera rada i lambda sonde... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted May 13, 2012 (edited) Treba sve raditi po preporučenoj proceduri jer ako ne radiš tako možeš vremenom lako doći u situaciju da imaš neki kvar/problem pa da ne možeš da ustanoviš šta je u pitanju (jer je sve dotrajalo) i dok ga rešiš promeniš bez potrebe svejedno "pola auta", uz veliki gubitak i vremena i para. Sigurno nije isto sve to platiti kroz duži vremenski period ili odjednom na gomili. Nije to tek tako bez veze preporučeno. Bezbrižna i sigurna vožnja (odnosno pouzdan auto u svakom trenutku) ima svoju cenu. Naravno, neke stvari koje nemaju "vek trajanja" ipak nema potrebe menjati, dokle god su ispravne. Sent from my Samsung using Tapatalk Edited May 13, 2012 by Sasa_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 13, 2012 Prosirio sam pricu previse... i izlazi iz teme.Za veliki servis i vodenu pumpu sam bas "sproveo mini istrazivanje", kako vole ovih dana popularno da kazu po televiziji...Situacija je sledeca: intervali velikog servisa se od servisa do servisa krecu od 60 do 90.000 km.Zamena vodene pumpe: neki servisi kazu obavezno, drugi kazu tek na drugom velikom. Posto ovi drugi rade velike servise na 90k, ispadne da vodena moze opusteno da vrti 180.000 ! (po njima).Poseban kuriozitet: zavisno kako se ko javi na telefon u istom servisu, tako se menja informacija da li vodenu treba menjati i kad...Naravno, ja sam za varijantu da se menja, ali samo pokusavam da ukazem na problem da razliciti servisi rade vrlo razlicito, bez obzira sto preporuke fabrike valjda treba da budu iste za sve servise (i sve majstore u tim servisima). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 13, 2012 vodena pumpa se ne menja dok joj ne crkne semering a kad joj crkne semering lupis mu drvce sa donje strane da ti ne iscuri sva voda iz motora dok ne stignes do servisadok veoma bitna stvar za zamenu je termootvarac termostat kako vec ko zove...cena samog dela je ako se ne varam oko 1000 dini po meni je preporucljivo menjati isti prilikom svake zamene ulja...jerbo ako se isti odluci da neradi ode glava motoru... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted May 13, 2012 Pa valja povremeno baciš pogled na kazaljku temperature motora... Sent from my Samsung using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted May 13, 2012 @gusara sta raditi ako se odvoji plasticni deo pumpe(turbina) od osovine i ne vrti dovoljno?Drvce ti bas i ne pomaze a moze da ode glava.Vodenu pumpu treba menjati obavezno na svakom velikom servisu!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted May 13, 2012 Ovo je baš povoljno s obzirom da su u pitanju original delovi! Koliko uzimaju za ruke treba proveriti, ali ovo nije mnogo u svakom slučaju. Da sam znao za ovo ne bih radio veliki servis, i platio poprilično više od ovoga delove za koje nisam siguran kakvog su kvaliteta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 13, 2012 Ja sam radio skoro pre ove akcije. Mislim da je sa rukama izaslo nesto oko 15.000, s tim da ulje, svecice i filtere nije trebalo menjati, jer su zamenjeni nesto ranije.U 15.000 je usao set zupcastog, Pk, vodena, antifriz i neka mala diht-guma iza vodene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted May 13, 2012 Za koji auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 13, 2012 Pardon, to zaboravih...Z10 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 13, 2012 @gusara sta raditi ako se odvoji plasticni deo pumpe(turbina) od osovine i ne vrti dovoljno?Drvce ti bas i ne pomaze a moze da ode glava.Vodenu pumpu treba menjati obavezno na svakom velikom servisu!!!zato pametni ljudi izmislise pokazivac temperature motora... monogo je vaznije zameniti termostat... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted May 13, 2012 Nije ovo tema, ali pumpa se ne menja zato što svojom neispravnošću može da ugrozi rad motora. Svako normalan će ukoliko mu motor digne temperaturu stati, i neće voziti, a samim tim sve je bezbedno po motor. Problem je što ako neki od kaiša(PK;zupčasti) pogoni tu vodenu pumpu, a kod nje se desi da joj zariba ležaj iz nekog razloga, vrlo lako može da ošteti kaiš i time u trenutku napravi havariju na motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites