Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Pajče

Brava / Marea 1.9 JTD - problem sa paljenjem vrućeg motora

Recommended Posts

Pozdrav svima! Imam problem sa mojim autom, pokušaću da vam opišem problem a s obzirom da sam laik, nadam se da ćete razumeti šta je pisac hteo da kaže...

Naime, kada ugasim auto i kada posle nekog kraćeg vremena (5-10 minuta) hoću ponovo da ga upalim, dešava se da neće da upali.

Vergla normalno, ali to je sve. Ovo mi se ponekad dešava, ne stalno. Problem sam u početku rešavao tako što sačekam 15-ak minuta i on upali normalno. Ne znam da li to ima veze sa temperaturom motora, ili nekim senzorom, ali kada malo sačekam, upali bez problema. Brat je pre neki dan, kada nam se ovo ponovo desilo, otvorio haubu i čačnuo neki ventil, on kaže da je to ventil na pumpi visokog pritiska(ni on ni ja nismo sigurni da se to tako zove). Nalazi se iza onog plastičnog poklopca motora, malo niže, prema vetrobranskom staklu. Tu ima neki plastični deo na njemu sa nekim džekom, a kada se čačne metalni deo, auto upali bez problema. Ja stvarno pojma nemam šta je to i

šta se dešava, ima sam Punta benzinca pre ovog auta, tako da o dizelima slabo znam. Molim vas, pomagajte... Ako treba slikaću taj deo, samo recite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je regulator pritiska. I moze da bude do njega, ali ipak savetujem iskusni dijagnosticku pregled jer moze da bude i do senzorike (radilica bregasta). Takodje bih proverio i prelive dizni. Naravno sve to u momentu kad nece da upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Martini! Slikao sam taj deo(čovek kaže regulator pritiska). Tu gde sam obeležio strelicom, tu čuknem (blago) 2-3 puta šrafcigerom, i auto upali. Ako to ne uradim, moram malo da sačekam da se ohladi motor.

ABCD0002.jpg

Znači, ja bih trebao da zovem nekog majstora koji ima laptop sa dijagnostikom, pa da on dođe baš tad kad mi se ovo desi? Da li se taj regulator pritiska menja ceo ili se popravlja(ako je do njega), i koliko košta ako treba nov da se stavi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes i da ga ocistis u ultrazvucnoj kadi i dobro izduvas. Nekad moze da pomogne i uklanjanje sita na njegovom spicu. Cena novog je od 100-130 (kako gde). Opet ponavljam da se sve lepo ispregleda kako treba. Obavezno proveri i kolicine preliva na diznama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da na toj slici niste vratili konektor kako treba :question: Takve probleme može da pravi taj deo ali to čačakanje kako ga ti nazivaš možda uopšte nije razlog zašto auto upali, jednostavno se ohladi senzor koji pravi problem dok vi to čačkate.

Isto tako može da bude i senzor položaja radilice i on zna da zadaje iste probleme. Najbolje bi bilo da auto nakačiš na dijagnostiku pa onda čeprkanje pod haubom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD

Taj konektor nismo ni dirali, tu ništa nije dirano otkako sam kupio auto od drugara(u novembru). Ovaj problem se javlja povremeno u poslednjih mesec dana. Pogledaću još jednom za svaki slučaj da vidim kako stoji.

Nije problem oterati auto na dijagnostiku, ali mi je problem dijagnostika baš kada se desi pomenuta situacija. Tada bih morao da budem u gradu, a majstor bi morao da dođe u roku od 15-20 min. dok se ne ohladi motor... Jel moguće da dijagnostika pokaže grešku i kada bih recimo u normalnim okolnostima oterao auto u servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam rekao da mi se u toku vožnje dešava da kada ubrzavam, pri promeni brzine(iz treće u četvrtu, iz četvrte u petu) kada pustim gas i stisnem kvačilo, čuje se nešto da cakće sa desne strane gledano sa vozačevog mesta. Ne znam da li su to neki releji ili šta već i da li ima veze sa ovim problemom, ali dešava se i to. Auto normalno radi(kada upali :rolleyes: ) i normalno vuče u vožnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cakću releji iza kasete (isključuju dovod goriva), tako cakću na početku a onda će auto da počne da ti se gasi kad to cakne. Dve stvari mogu biti regulator pritiska 80-150€ ili senzor položaja radilice oko 20-30€. Moraš na dijagnostiku, nemoj voziti tako može ti se ugasiti kad ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, cakću releji baš tu kod kasete. Ništa, majstor mu ne gine, valjda će ubrzo da se otkrije šta je problem... PoZ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj kad je auto tek malo zagrejan da ga četvrtom nagaziš do poda i onda na nekih 3500-4000rpm otpusti gas ako tad caka onda je regulator 99%, jer senzoru radilice treba malo više da se pregreje i počne da pravi probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je auto bio u servisu, konstatovan je kvar senzora radilice. To je zamenjeno i sada pali normalno, sve je kako treba( pu, pu, da ga ne ureknem :thumbup: ) Senzor je Facet, 2300 din. Hvala svima na pomoći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, moram opet nešto da pitam.... Releji mi i dalje cakću pri naglom puštanju gasa. O čemu se radi, jel to normalno? Auto normalno radi, ne gasi se, sve je OK na prvi pogled. Jel ima to možda veze sa tim što je auto čipovan na 130 konja? Možda lupam, ali aj da pitam... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dijagnostici je tada pokazivao i greške u vezi protokomera i EGR ventila(tako mi je majstor rekao, nisam bio prisutan kada su ga kačili na komp). Mislim da mi je majstor spominjao i senzor temperature, ali nisam 100% siguran. Ja sam planirao da ga oteram na čišćenje dizni i EGR ventila, a za protokomer ne znam šta da radim, ako pomogne čišćenje, biće super, ali ako treba nov da se uzme...trenutno nisam nešto pri parama :huh: ...... Mada, stvarno ne znam da li to sve ima veze sa tim caktanjem releja, moraću sa majstorom da popričam na tu temu, možda čovek i zna o čemu je reč, a meni to nije bilo tada bitno jer sam samo želeo da mi auto upali i da ga vozim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako je očitati greške koje su zabeležene pa na osnovu toga pametovati, treba da dijagnostikom pratiš parametre rada motora u situaciji kad releji cakću, odnosno u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima!!!

Marea 1.9 JTD

Od nedavno (od kako je temperatura napolju preko 40c): hladan na pola kljuca pali, a kad se zagreje i ugasi dok se ne ohladi vergla ko lud al ni da cuje!

Posle 10-15min otvorene haube opet- na pola kljuca...

jedino pitanje koje imam za raspolozene da pomognu je:

kolike su sanse da je samo upitanju citac na radilici jer kad upali nemam nikakvih problema u voznji presao sam u danu 350km bez problema al naravno nisam ga gasio. unapred hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam narucio deo (citac radilice) nadam se da ce uroditi plodom, jednostavno vecina majstora sa kojima sam razgovarao vataju na foru i oce da me izvacare te pumpa vp, te dizne te ovo te ono i prica je da prvo to odradimo pa cemo videti sta se desava. Dundjer nisam za kola, poprilicno se razumem al mi cudan kvar, zbunjujuci

hvala neshaoct za potvrdni odgovor javljam rezultate.... pozzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...