Jump to content

Photo

Bravo 1.4 12v - savetuju mi svakodnevni reset ECU ?!


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
Postovani drugari

Vozim FIAT Bravo 1.4 12 v iz 96 godine.
Pre par dana ugradio sam plinski uredjaj lovato i auto mi radi fenomenalno i na plin i na benzin(na normalnoj radnoj temperaturi). Bio sam vrlo prijatno iznenadjen gotovo odusevljen... ALI mojoj sreci je dosao kraj jako brzo.

Vec kod prvog sledeceg jutarnjeg paljenja na benzin grozno iskustvo, ler gas varira od nekih 500 pa do 1600-1700 obrtaja ponekad se cak i ugasi, dok mi na plin radi sasvim normalno. Kontaktirao sam servis u kom sam ugradio plinski uredjaj i dobio sam odgovor da lambda sonda prikupi podatke dok auto radi na plin pa da zato brljavi kad se pali na benzin.
ALI ponavljam imam problem samo kod hladnog starta a ne uvek kad ga palim na benzin...Savetuju mi ugraddnju releja koji ce mi svaki put po gasenju auta uraditi reset ECU-a... MOLIM za savet.
Da li je precest reset stetan za ECU ,postoji li neko drugo resenje...?
Unapred zahvaljujem

#2
mikisxy

mikisxy

    TiM Servis

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 3612 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd,cukarica
  • Interests:automobili,F1,rely,elektronika
  • Garage:xsara 2.0hdi,punto 1.2
reset racunara mozes da radis stalno ako hoces da ga ubijes nacisto.probaj sa nekim drugim plin servisom mozda su "normalniji"

#3
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
Prvo za probu jedno jutro probaj da otkacis samo akomulator, na koji minut, da vidis da li ce reset pomoci u resavanju problema.

Elem koji plinski sistem ima, da li je lambda control, ili bas ovaj najprimitivniji sa stelovanjem na srafice.

Cinjenica je da ti sagorevanje na plinu poremeti rad benzinskog ECU.

Jos par stvari koje mozes sam probati, je pred gasenje vozila da ga vratis na benzin, pa tak odovezes ato zadnjih stotinak metara.

Ako to ne upali moglo bi pomoci i kvalitetnije stelovanje smese na gasu, ali iskrem da budem to tvoje je standardan problem sa plinom, ako je u pitanju najprimitivniji sistem.

#4
Maki

Maki

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 1394 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Garage:Fiat Marea 1.9 JTD
Jbg druže, imao sam loše iskustvo sa plinom u kolima. Ne zbog plina, već zbog lošeg servisa koji ga je ugradio. Moj savet ti je da, ako imaš novca, zameniš auto. Jer jednom kad krenu problemi sa plinom, nema kraja. Moj savet ti i nije nešto stručan, ali ja sam imao loše iskustvo. Pozdrav

Edited by Maki, 06 October 2009 - 15:48.


#5
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
Ovog jutra sam probao da skinem + klemu na minut dva,vratio je nazad i zatim upalio auto . Radi bez greske, s'tim sto mi gotovo ziv benzin izbacuje na auspuh... Verovatno bi trebao da ecu da prekalkulise sve to i izregulise smesu posle neke voznje.
Inace plinski uredja je Lovato elektronik( sam na odredjenom broju obrtaja prebaci na plin). Sad odprilike znam u cemu je problem samo jos ne znam kako da ga resim :question:
Auto mi se ne prodaje ,presao je celih 60 000 i u odlicnom je stanju ako izuzmem ove neprilike s plinom....

#6
Maki

Maki

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 1394 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Garage:Fiat Marea 1.9 JTD
Verujem da ti se ne prodaje...pa probaj da uzmeš nov ECU, ne bi trebalo da je skupo. U takvim slučajevima najčešće je elektronika problem.
Bax je napisao, probaj pred kraj vožnje (oko 2 km) da manuelno prebaciš na benzin.

#7
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
MA to je standardna muka sa plinom, ja sam radio kod "najboljeg" majstora, pa sam opet prosao sa svim tim problemima, i sa gaseenjima, i sa gusenjima.

Te jeftine primitivne sisteme tesko usteluju.
Prica je, da je auto identican kao na benzinu....
Ali ima par fora da se problem ublazi, na krajui krajeva, i taj reset je standardno resenje za taj problem...

Ono sto je objektivno veci problem je da sto motor koji radi sa siromasnom smesom, ubrzano riknjava, pa treba potraziti pomoc coveka koji zna sta radi.

Sigurno moze da se nabudzi da radi pristojno, ali auto nije bas identican kao pre plina, jer za plin nije ni projektovan...

#8
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
To sa prebacivanjem na bezin par km pred gasenje cu probati veceras,pa cu vas izvestiti sutra...
Bax 76 ako znas neku caku samo reci..sve cu pokusati da bar ovo ublazim koliko toliko... Verujem
da je tesko ustelovati ali sigurno postoji nacin a najveci problem je bas to naci nekog ko zna:)

Verujem da ti se ne prodaje...pa probaj da uzmeš nov ECU, ne bi trebalo da je skupo. U takvim slučajevima najčešće je elektronika problem.
Bax je napisao, probaj pred kraj vožnje (oko 2 km) da manuelno prebaciš na benzin.

A koliko kosta ecu onako grubo receno,imas li predstavu?

#9
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
Problem jeste do ECU, ali ne sto on ne valja, vec sto je on sam po sebi zlopamtilo.
U zavisnosti od sagorevanja, preko povratne sprege (lambda sonde) on koriguje parametre rada motora.
Dok ti auto radi na plin, ECU pokusava da napravi korekcije ubrizgavanja, medjutim, posto je venturi maltene nezavisan od injectiona, dolazi do toga da se parametri pokarabuse, i ti prilikom sledeceg paljenja dobija to cimanje kao rezultat.

U kom si gradu?

#10
mikisxy

mikisxy

    TiM Servis

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 3612 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd,cukarica
  • Interests:automobili,F1,rely,elektronika
  • Garage:xsara 2.0hdi,punto 1.2
lepo sroceno kolega

#11
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd

Problem jeste do ECU, ali ne sto on ne valja, vec sto je on sam po sebi zlopamtilo.
U zavisnosti od sagorevanja, preko povratne sprege (lambda sonde) on koriguje parametre rada motora.
Dok ti auto radi na plin, ECU pokusava da napravi korekcije ubrizgavanja, medjutim, posto je venturi maltene nezavisan od injectiona, dolazi do toga da se parametri pokarabuse, i ti prilikom sledeceg paljenja dobija to cimanje kao rezultat.

U kom si gradu?

u beogradu sam druze

#12
mikisxy

mikisxy

    TiM Servis

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 3612 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd,cukarica
  • Interests:automobili,F1,rely,elektronika
  • Garage:xsara 2.0hdi,punto 1.2
nisam neki strucnjak za plin ali zar ne postoji neka spravica sto lazira rad sonde?

#13
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
^^^ Vrlo moguce Miki,ja za spravu koja lazira rad sonde nisam cuo cuo sam za emulator koji lazira rad dizne da ne bi doslo do prijavljivanja greske..

#14
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
Ima tu jos nekih mogucih razloga, npr moguce je da zaostane neka kolicina plina u usisu, pa se motor gusi dok to ne sagori. Ovo zavisi od konstrukcije usisne grane.

Elem, sad treba da resavas stvari, jer losa ugradnja moze da upropasti motor, prevashodno zbog eventualne suiromasne smese, koja dize temperaturu.

Iz mog iskustva sam video, da i ti koji slove za najbolje, nisu bas toliko dobri.
Ali na kraju ja sam lepo vozio svoj auto nekih 4-5 godina na plin.

#15
error

error

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd
  • Garage:bmw e34 m50b25
...jedan relej i resena stvar
treba samo da se iskljuci memorija kompa dok je auto na plinu

#16
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
I Ecu radi kad mu iskljucis memoriju ?

#17
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd

...jedan relej i resena stvar
treba samo da se iskljuci memorija kompa dok je auto na plinu

Nisam znao da je moguce iskljuciti ECU memoriju a da se ECU pri tom ne resetuje :thumbup:
ukoliko je to stvarno izvodljivo moj problem je RESEN....

#18
MadOnion

MadOnion

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
UPDATE

Mislim da sam privremeno resio problem iskljucivanjem lambda sonde,za divno cudo ne prijavljuje mi gresku...
Resetovao sam ECU kada je motor bio hladan,upalio ga na benzin i malko ga provozao. Posle toga sam iskljucio konektor sonde upalio auto na bezin ,pa prebacivao na plin,vozio ,gasio ,palio...Savrseno funkcionise
Nadam se da iskljucena lambda sonda ne moze prouzrokovati neku nepravilnost ili kvar... toliko za sad

#19
bax76

bax76

    Regolari

  • Banned
  • PipPip
  • 544 posts
  • Gender:Male
  • Location:BG
Ako si stvarno otkacio lambda sondu i ne prijavljuje ti gresku, verovatno je lampica greske u kvaru.
Bez lambda sonde motor prelazi u Safe mod.
Sve su to neka neelegantna resenja.

#20
bokija

bokija

    dežurni offtopičar

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5139 posts
  • Gender:Male
  • Garage:BravoBigFoot 1.2 16v/MareaBigAss 1.6
Koliko ja znam,te stare vrndelje kao njegova i moja,nemaju safe mod.Kad otkacis sondu dobijes prebogatu smesu i veliku potrosnju.To je sve.Nema nikakvih lampica,tipa,idi u servis i slicno... :lol:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users