Jump to content
FAS Goran
Deda Jung

Fiat 500L - Skidanje plastike petih vrata

Recommended Posts

Pozdrav forumaši, 

 

Da li neko ima savet kako skinuti plastiku koju sam zaokružio na slici? Potrebno je doći do motora zadnjeg brisača jer deluje da je zaribao. Ne vidim šrafove, čini mi se da se drži žabicama. Nisam pokušavao da primenim silu da ne polomim eventualne žabice. Svaki savet je dobrodošao.

IMG_1891.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Fiata to bude kombinacija srafova u ruckama sa unutrasnje strane i sve ostalo su zabice.

Proveri da li igde u dnu vrata postoji neki sraf, a za ostalo ti ostaje samo cupanje.

Ono sto mogu da ti preporucim je da radis kada auto odstoji na suncu, u tom slucaju je mnogo teze da dodje do kidanja zabica (ili jos gore njihovih nosaca).

A licno u alatu imam i one plastike za enterijer, kao i viljuskasti srafciger bas za kopce. Koji em olaksavaju rad, em sprecavaju da dodje do ostecenja enterijera generalno, pucanja zabica i sl.

 

PS: Nije me mrzelo, evo izvoda iz ePer bas za 500L. U tabeli specifikacije delova, kaze da za zadnja vrata ide 12 kopci (oznacenih brojem "8"):

 

emaps.thumb.jpg.8ccfc37f8d39b19fd5fc5c66b86745b8.jpg

 

Revansiraj se i okaci bar neku slicicu kada budes radio ;) . A ako te ne bude mrzelo, slobodno napravi kratak DIY za popravku zadnjeg brisaca u odgovarajucem podforumu. Sigurno ce znaciti vlasnicima 500L ubuduce.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Deda Jung
Probaj link koji kačim ispod... Valjda je dobro nakačeno, ne znam ja ovaj taptalk...
https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/72149-Fiat-500L---rikverc-kamera#entry1346533
 

Edited by Ivan
Popravljen link, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala obojici, to je ono što mi je trebalo! Na linkovanoj temi koju je ubacio @Sinnerman je lepo opisano, ali su slike otišle u zaborav jer je server na kojima su okačene izgleda nestao sa lica interneta. 

 

Quote

Prvo treba skinuti tri srafa, jedan se nalazi ispod rucke za zatvaranje gepeka a druga dva su srafovi na koji se kaci daska gepeka.

Prvi šraf sam lako našao, ali druga dva - šrafovi na koji se kači daska gepeka - pretpostavljam da to ne treba da skidam jer ta dva šrafa drže beli deo tapacirunga u obliku slova ”П”. Mislim da do motora brisača ne treba skidati beli tapacirung, samo crni. Jesam li u pravu? 

2.jpg

Edited by Deda Jung
Typo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam kada sam davno kupusao na bivsim i Stilu i Nuova Bravu,za pristup zadnjem brisacu 99% da ce biti dovoljno da se skine samo donja, crna oplata.

Svakako ces i morati nju prvo da skines, a posle ce ti se sve samo kas'ti, sve je trivijalno. Na svim FIAT modelima je samo varijacija na temu, verovatno ces imati i 2 gornje zabice koje idu u belu plastiku. Samo pazljivo radi, da ne pocupas te plasticne kopce, najbolje sada kada je toplo.

 

@Deda Jung

Spasio sam pomenute slike iz posta kolege od pre 7 godina. Bile su na Postimage, ali sam uspeo da ih prebacim na FLCS server. Tako da mozes ponovo da pogledas:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/72149-fiat-500l-rikverc-kamera/&do=findComment&comment=1346533

 

A deo problematike oko skidanja tapacira imas i za Nuova Bravo, videces lepo kako sve izgleda:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76043-fiat-nuova-bravo-uputstvo-za-zamenu-zadnjeg-znakaprekidača-za-gepek/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala @Ivan na spašenim slikama. Ovaj baksuz od zadnjeg brisača je krenuo sam od sebe da radi normalno. Da napomenem da sam pre ove teme iz dva izvora (majstor + internet) saznao da hoće da se napravi prekid u žici koja vodi struju do tog motora u rebrastoj gumi između petih vrata i ostatka automobila.

 

To sam prvo testirao. 500L ima dve takve rebraste gume, na levoj i desnoj strani. Kroz jednu verovatno ide i crevce za prskalicu tečnosti za pranje vetrobrana. Rukama sam mrdao oba rebrasta creva i to ne pravi razliku. Kada brisač ne radi, mrdanje creva ne dovodi do toga da brisač počne da radi. Važi i obrnuto, kada radi, mrdanje creva ne utiče na to da prestane da radi. 

 

Na osnovu toga sam zaključio da kabli nije u prekidu i da je do motora. Ali eto, proradio je. I to nakon što sam nabavio novi. :wallbash: Sada se nadam da će ubrzo ponovo da otkaže pa da zasučem rukave. 

Edited by Deda Jung
Typo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Deda Jung

Nema na cemu, naravno. 

Mozda si jedino (pre verovatno nepotrebne kupovine drugog) prvo mogao da probas da sredis tvoj motorcic brisaca. Cisto kada neki vikend imas vremena, sve je pametnije uraditi preventivno, nego cekati da te zadesi negde kada najmanje treba. Pricam generalno, ne konkretno samo za zadnji brisac :)

Sredjivao sam to pre 15-ak godina, na tadasnjem Stilu. Nisam ni video da je sa donje strane napukao zastitni gumeni dihtung, izmedju stakla i osovine brisaca. Tuda je uvlacilo vlagu i pravilo prekide u radu.

Tako da sam sve raskupusao, skinuo motorcic i na tenane i njega rastavio, detaljno ocistio sve komponente, gde treba napunio tovatnom mascu... Zamenio problematicni dihtung i to je radilo bez greske dok nisam prodao Stildzu. 

Trosak - malo dobre volje i slobodnog vremena :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...