Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW M3 CSL / BMW 3.0 CSL

Recommended Posts

Treća epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW E46 M3 CSL

 

1.383 komada verzije CSL je proizvedeno tokom 2003. godine. To je ujedno i kompletna njihova proizvodnja. 

110 kilograma lakši od standardnog E46 M3, što je dobrim delom postignuto manjom upotrebom stakla (plastika umesto stakla), i karbonom (krov, sedišta...). Povećanje snage nije bilo značajano u odnosu na standardni M3 tog doba, ali je zato dosta urađeno na menjaču, oslanjanju...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar video: BMW M3 CSL (E46)

 

M3 CSL E46 se smatra možda i najboljim M3 autom do sada napravljenim: ima 3.2 redni šestak sa 360 konja, lagan je jer ima oko 1.300 kg (110 kilograma lakši od standardnog E46 M3), što je dobrim delom postignuto manjom upotrebom stakla (plastika umesto stakla), i karbonom (krov, sedišta...), idealan raspored mase 50:50, ponaša se kao pravi trkački auto...ali mu je glavna slaba tačka robotizovan menjač. Do sada se zna da je na 4 komada urađena konverzija na klasilčan manuelac, a ovo je jedan od ta četiri automobila. Svi delovi za konverziju su OEM, mogu se kupiti od BMW-a i lakše je nego što se misli da se obavi prepravka. Skida se postojeći menjač, otvara, uklanja mu se pumpa, na kraju dodaje i pedala za kvačilo...i onda se isti taj menjač (prepravljen) vraća nazad:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže serijski BMW 3.0 CSL Hommage

 

131673-bmw csl 2023 07.jpg

 

Uz novi M2, M4 CSL i M3 Touring, BMW će 50-godišnjicu M odeljenja proslaviti i serijskom verzijom 3.0 CSL Hommage koncepta iz 2015. godine (na slikama).

 

bmw csl 2023 06.jpg

 

Tako bar pišu pojedini mediji koji navode da će serijski 3.0 CSL Hommage stići pre kraja ove godine.

 

bmw csl 2023 05.jpg bmw csl 2023 04.jpg

 

BMW 3.0 CSL Hommage će se bazirati na budućem M4 CSL modelu, što znači da će ga pokretati 3.0 šestocilindrični twin-turbo motor. Motor bi trebalo da raspolaže sa oko 600 konja, a biće uparen sa automatskim menjačem i zadnjim pogonom.

 

bmw csl 2023 03.jpg

 

Po nekim procenama, 1.550 kg teški 3.0 CSL Hommage će od 0 do 100 km/h ubrzavati za oko 3.5 sekundi, dok će najveća brzina prelaziti 300 km/h.

 

bmw csl 2023 02.jpg

 

BMW će proizvesti samo 50 primeraka modela 3.0 CSL Hommage, pri čemu bi njegova cena trebalo da se kreće između 600.000 i 700.000 evra. Treba podsetiti da je BMW 3.0 CSL Hommage concept predstavljen u maju 2015. godine, kao i da je napravljen u čast E9 3.0 CSL modela iz sedamdesetih godina.

 

bmw csl 2023 01.jpg

 

U prilično minimalističkom enterijeru ima mesta za dva putnika, a treba pomenuti i veliki zadnji spojler, alu točkove od 21 inča, laserska svetla, kao i upadljivu ''Golf Yellow'' boju eksterijera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kraja godine i specijalni BMW M model

 

135781-bmw csl 03.jpg

 

Na Goodwood festivalu brzine BMW je obeležio 50-godišnjicu M odeljenja, i to promocijom sportskog karavana M3 Touring. Kako piše BMW Blog, novi M3 Touring su predstavili Frank Van Meel, generalni direktor BMW M, i Timo Resch, potpredsednik marketinga BMW M, koji su međutim najavili još jedan M model.

Prema rečima Tima Rescha, BMW M priprema još jedan poseban M automobil koji će biti predstavljen kasnije ove godine. Nažalost, nikakvi drugi detalji nisu objavljeni, ali ovo bi mogao da bude BMW 3.0 CSL o kome se već pričalo. BMW 3.0 CSL će biti napravljen na BMW-u M4 CSL, ali to neće biti samo M4 CSL sa aero body paketom. Kako se priča, BMW 3.0 CSL bi trebalo da bude stvarni naslednik originalnog 3.0 CSL iz 70-ih, a ne samo omaž njemu.

 

bms csl 02.jpg

 

Još uvek nisu poznati tačni podaci o snazi, ali se navodno može očekivati negde oko 600 konjskih snaga, od modifikovanog S58 3.0 šestocilindričnog twin-turbo motora.

 

135783-bmw csl 01.jpg

 

BMW 3.0 CSL će imati samo manuelni menjač, a takođe će biti dostupan samo sa pogonom na zadnje točkove, bez opcije za pogon na sve točkove. U pitanju je naravno automobil ograničene serije, sa samo 50 planiranih primeraka, navodno sa cenom do 750.000 evra po primerku.

Na slikama je BMW 3.0 CSL Hommage R concept iz 2015. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: BMW M3 CSL E46

 

360KS/370Nm iz 3.2 rednog šestaka atmosferca. Do stotke za 4.9 sekundi, a bez blokade (na 250 km/h) ide sve do 280 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2004. BMW M3 CSL E46

 

Jedan od M automobila koji je najviše na ceni - lakši je 110 kilograma od M3, ima malo više snage i par dizajnerskih detalja zbog kojih i izgleda lepše:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW M3 CSL iz 2003. godine koji je prešao manje od 4.700 kilometara

 

229463-bmw e46 03.jpg

 

Novi BMW M4 CSL ima sve potrebne ''sastojke'' da bude fantastičan automobil za vožnju, ali ostaje da se vidi da li će moći dostići veličinu legendarnog modela M3 CSL generacije E46. E46 M3 CSL se proizvodio između juna i decembra 2003. godine, a sa proizvodne trake ih je sišlo samo 1.383. komada. Jedan od njih će biti prodat ovog meseca na aukciji kuće RM Sotheby's.

 

229464-bmw e46 02.jpg

 

Reč je o modelu M3 CSL ofarbanom u sivu metalik boju, koji je proizveden 4. jula 2003. godine. Prvobitno je njegova destinacija bio Japan, a na kraju je završio u Evropi. Poseduje perače prednjih svetala, parking senzore, brisače sa senzorima i Xenon prednja svetla. Posebnu pažnju privlači kilometraža koja iznosi samo 4.698 km, a aktuelni vlasnik ga je dobro održavao. Zapravo, u poslednjih nekoliko godina je izložen kao muzejski primerak. Automobil je zaista u izuzetnom stanju, a to se odnosi i na eksterijer i enterijer. Sedišta i upravljač su presvučeni Alkantarom

 

229465-bmw e46 01.jpg

 

M3 CSL je lakši za 110 kilograma od standardnog modela E46 M3, S54B32 6-cilindrični motor je dobio nove bregaste osovine i ventile, a snaga je povećana na 355KS i 370 Nm obrtnog momenta. Model se od standardnog razlikuje i po brojnim unikatnim karakteristikama eksterijera uključujući redizajniranu prednju masku, zadnji difuzor, unikatne felne, aluminijumsku haubu i karbonski krov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW 3.0 CSL

 

229903-bmw csl 07.jpg

 

Šef BMW M Frank van Meel je još krajem juna potvrdio da se legendarni 3.0 CSL zaista vraća i da će debitovati pre kraja ove godine, kao kulminacija proslave 50. godišnjice M divizije. 2022. je inače već bila godina puna događaja s obzirom da smo videli M4 CSL, M3 Touring, novi M2 i serijski XM.

 

229902-bmw csl 06.jpg

 

Ovo je novi BMW 3.0 CSL (Competition Sport Lightweight), čija proizvodnja je ograničena na samo 50 automobila. Po ranijim najavama 30 primeraka će ostati u Evropi, a uprkos visokoj ceni (pominje se 750.000 evra), svi su već unapred prodati.

 

bmw csl 05.jpg

 

BMW 3.0 CSL je M model koji obećava čisto iskustvo vožnje koje čak zasenjuje i nedavno predstavljeni M4 CSL (G82). Za maksimalno zadovoljstvo u vožnji, novi CSL ne samo da nudi uravnoteženu raspodelu težine, pogon na zadnje točkove i najmoćniji redni šestocilindrični motor ikada ugrađen u standardni BMW, već kombinuje ove kvalitete sa ručnim 6-stepenim menjačrem.

 

229904-bmw csl 04.jpg

 

Treba pomenuti plastiku ojačanu ugljeničnim vlaknima koja se ne koristi samo za krov, haubu i poklopac prtljažnika, već i za bočne pragove i zadnji spojler. Još jedan upečatljiv detalj je krovni spojler, napravljen od plastike ojačane staklenim vlaknima.

 

229906-bmw csl 03.jpg

 

Pažnju privlače i BMW logotipi na C-stubovima, laserski farovi sa žutim elementima i zadnja svetla opremljena filigranskim laserskim svetlosnim vlaknima. Svi delovi od CFRP-a se izrađuju ručno, pri čemu M GmbH ne štedi ni troškove ni trud.

 

229905-bmw csl 02.jpg

 

Kao osnovna boja tu je Alpsko bela, a dekorativni elementi su u bojama M GmbH, uz ''startni broj'' 50 na krovu i vratima. Lagani točkovi od 20 inča napred i 21 inča pozadi sa zlatnom bojom podsećaju na original iz 70-ih, dok specijalne gume koje je Michelin razvio ekskluzivno za 3.0 CSL, takođe diskretno obeležavaju godišnjicu M GmbH sa brojem ''50'' na bočnoj strani gume.

3.0 CSL je u velikoj meri baziran na isprobanom i testiranom tehnološkom paketu M4 CSL: to nije samo biturbo redni šestocilindrični motor S58, koji je pojačan na 560 konja, već i aktivni M diferencijal na zadnjoj osovini, M kontrola proklizavanja i M karbonsko-keramički kočioni sistem. Sve komponente relevantne za iskustvo vožnje ponovo su prilagođene posebnim tehničkim uslovima kako bi se izvukao maksimum.

 

bmw csl 01.jpg

 

Sportski karakter BMW-a 3.0 CSL takođe je nepogrešiv u unutrašnjosti, koju karakterišu ugljenična vlakna i alkantara: sportski kupe, koji je dosledno dizajniran kao dvosed, radi bez suvišne akustične izolacije. Odnos snage i težine ovde pada na 2.9 kilograma po KS, dok standardni M4 CSL ima 2.95 kilograma po KS.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milion evra za BMW 3.0 CSL, ali menjač traje samo 50.000 km

 

229903-bmw csl 3.jpg

 

Kada imate gotovo milion evra za automobil, onda promena menjača ne mora preterano da vas brine, a kada pritom kupite i automobil iz ograničene serije, mala je verovatnoća da ćete s njim prevoziti dete do škole ili transportovati građevinski materijal. Ali evo jedne zanimljivosti.

Novi BMW 3.0 CSL sa 560 KS dolazi u samo pedeset primeraka i svi su već prodati za iznos od skoro milion evra.

 

229906-bmw csl 2.jpg

 

Cena bez lokalnih poreza je oko 750.000 evra, a za to dobijete automobil baziran na BMW-u M4 CSL. Šestocilindrični 3.0 motor postiže 560KS i ima 550 Nm. Budući da su mu snaga i obrtni moment preveliki za ugrađeni ručni menjač, potrebno ga je menjati svakih 50.000 kilometara, što košta više od 10.000 evra. Takođe, ovaj model ima samo dva sedišta, a delovi karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana.

 

bmw csl 1.jpg

 

Ovaj sportski coupe je posveta 3.0 CSL-u iz 1974. Sa novim izdanjem BMW slavi 50. godišnjicu BMW-ovog M odeljenja, svojevrsne prodavnice slatkišima za velike dečake. Koliko često će se menjati menjači na ovom vozilu? Naša procena je - retko, skoro nikada! Svi oni idu u tople garaže i postaće vredna investicija, koja će samo dobijati na ceni kako godine prolaze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 3.0 CSL

 

Samantha Tan je profesionalni vozač trka (10 godina), vlasnik tima i BMW Motorsport ambasador.

Sa samo 50 dostupnih komada za ceo svet, Samantha ponosno poseduje jedan od ovih retkih dragulja, što je čini savršenim vodičem za ovu vožnju. Njen BMW 3.0 CSL je jedan od samo tri komada u celim Sjedinjenim Državama. Ona će podeliti svoje lične utiske u performanse automobila, upravljivost i jedinstvene karakteristike kojim se BMW 3.0 CSL izdvaja iz gomile:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...