Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Monako 2021.

Recommended Posts

U susret 89. Reliju Monte Karlo

 

winner-thierry-neuville-nicola.jpg

 

Manje od mesec dana nas deli od početka nove sezone Svetskog reli šampionata. U planinskom predelu francuskih Alpi, u blizini varošice Gap (50.000 stanovnika), gde je rođen sedmostruki svetski reli prvak Sebastien Ožie, počeće novo izdanje najpoznatijeg relija današnjice. U Gapu (oko 205 km. severno od Nice i Monaka) će biti lociran servisni park, a žitelji tog mesta mogu da se diče svetskim reli šampionom, svojim fenomenalnim Ožieom, ali i  događajem iz avgusta 1944. kada je nekoliko stotina boraca francuskog pokreta otpora posle dosta muka uspelo da razoruža daleko brojnije nemačke trupe, doduše uz trik, kada su zatražili pomoć od jednog obližnjeg savezničkog tenkiste koji je ispalio par projektila u pravcu Gapa, pa su se nacisti uplašili i brže bolje predali.

 

Na 20.58 km dugačkoj stazi od Sent Disdiera, u četvrtak poslepodne 21. janura počeće 89. Reli Monte Karlo. Biće to prvi od ukupno 15 brzinskih ispita i to na 85% novim terenima u odnosu na ranije relije i ujedno na do sada najkraćem itinereru od 280 kilometara brzinaca. Novina je takodje da zbog korone i policijskog časa neće biti noćnih ispita i da će se zarad pandemije izbeći okupljanje većeg broja navijača - poruka je Automobilskog kluba Monako, dugogodišnjeg organizatora. Interesovanje za reli je kao i uvek veliko jer svakom majstoru ove discipline itekako znači start na legendarnom rulet reliju. Rok za prijave ističe 28. decembra, a do sada ih ima preko 90.

 

Ljubitelji relija već znaju da će se borba za najbolje pozicije voditi između članova tima Hyundai (Tanak, Nojvil, Sordo) i tima Toyota (Ožie, Evans, Rovanpera, Takamoto), uz povremeno atakovanje asova Forda. Sebastien Ožie je odložio svoj odlazak u penziju, bar još u ovoj 2021. godini. Veliko iznenađenje je nedavno stiglo iz tima ''Toyota Gazo Racing'', gde je dosadašnjeg direktora tima, sjajnog četvorostrukog reli šampiona sveta, 56. godišnjeg Finca Tomija Makinena, odlukom predsednika Tojote, Akia Tojoda, zamenio 35. godišnji Finac Jari Mati Latvala. Takav scenario i dalje izaziva polemike kod strastvenih poznavalaca ovog sporta, a po mnogima je takva odluka došla zbog ambicioznih planova Tojote, uključivanja poznate i mlađe osobe, a sve u želji da se dostigne uspeh rivalskog južnokorejskog tima Hyundai (već poslednje dve godine šampion u konkurenciji konstruktora).

 

Predsednik Tojoda je tim povodom rekao: ''Kada sam razmišljao o novom timu za 2021. godinu prvo mi je na pamet pao Jari Mati Latvala. Odavno sam video koliko mu znači Toyota i koliko vodi računa o mehaničarima, inžinjerima, navijačima, uvek je razgovarao sa njima. Znam da gaji veliku ljubav prema Toyoti.''

Latvala je naravno oduševljen: ''Zaista sam počastvovan što zauzimam ovu poziciju i zbog poverenja koje mi je ukazao Akio Tojoda, to je novi izazov i za to se spremam.'' Odličnom finskom asu, Jari Mati Latvali, koji nikada nije bio reli šampion sveta, ali od svih majstora relija ima najviše reli startova (čak 209, za razliku od Loeba koji iza sebe ima 180 relija, ili Ožiea koji je učestvovao na 156 relija) pomagaće direktor projekta Yuichiro Haruna, sportski direktor Kaj Lindstrom i tehnički direktor Tom Fowler.

 

Reli Monte Karlo će okupiti sve najpoznatije reli vozače današnjice, one u takozvanoj elitnoj kategoriji, ali i vozače u klasama WRC 2, WRC 3 i ostalim nižim grupama. Podsetimo, ove 2020. je pobedio Belgijanac Tijeri Nojvil sa Hyundaiem, ispred Ožiea i Evansa sa Toyotama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na testu za reli Monte Karlo slupao se Sebastien Ožie

 

monte carlo 2021.jpg

 

Sedmostruki reli šampion sveta, Francuz Sebastien Ožie i njegov suvozač Žilijen Ingrasia slupali su se na testovima za predstojeći reli. Njihova Toyota Yaris je prilično oštećena, a poznati reli par je srećom prošao bez povreda. Suvozač Ingrasia je ugruvan pa je za svaki slučaj prebačen i pregledan u bolnici. Reli Monte Karlo 2021. održaće se uz dosta promena i restrikcija zbog aktuelne zdravstvene situacije. Čak 85% puteva je na novim lokacijama u Alpima, a reli će biti najkraći do sada sa 280 kilometara brzinskih ispita. Biće ih 15, prvi je zakazan za 21. januar.

Francuska vlada je već odavno uvela policijski čas, tj. zabranu kretanja od 18 časova do 06 ujutro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak poveo, Suninen na krovu, Rovanpera i Evans bolji od Ožiea

 

hyundai taenak jaerveoja monte carlo 2021 02.jpg

 

Počelo je baš uzbudljivo, ali to se i očekuje od relija ''Monte Karlo'', ovoga puta u svom 89. predstavljanju publici u Francuskoj. Namerno kažemo u Francuskoj jer se već godinama sve dešava na jugu te prelepe zemlje, u hladnim i viskim predelima Provanse... Prvi i drugi brzinski ispit dobila je trojka Tanak, Rovanpera, Evans, pa se oni nalaze i na ''podijum mestima'' u generalnom plasmanu, a zvanični svetski prvak Ožie drži petu poziciju sa 16.9 sekundi zaostatka. To je samo početak, sledi narednih pet ispita (ispit broj 8 je već otkazan, za sada ne znamo razlog). Montre Karlo je karakterističan i po brzincima koji imaju sve vrste podloge samo na jednom ispitu, dakle suv asfalt, zaleđene deonice i delove prekrivene snegom. Prava je lutrija odabrati idealne pneumatika, a mnogi imaju u svoje saradnike i izveštače koji uz pomoć raznih trikova javljaju kakvo je stanje na putu. Već na prvom ispitu se isprevrtao Finac Temu Suninen sa Fordom M sport i pitanje je da li će nastaviti jer je njegov Ford prilično oštećen.

 

monte carlo 2021 01.jpg

 

Veoma dobro je u svojoj klasi R4 plasirana, na trećem mestu, posada iz Hrvatske Prodan-Raštegorac.

Poredak posle 2 ispita od ukupno 15:

  1. Tanak - Hyundai
  2. Rovanpera - Toyota  +3.3 sekunde
  3. Evans - Toyota  +8.5
  4. Nojvil - Hyundai  +16.0
  5. Ožie - Toyota  +16.9
  6. Sordo - Hyundai  +42.7
  7. Lube - Hyundai +1.07.8 min.
  8. Mikelsen (WRC 2) - Škoda  +1.18.3
  9. Furmo (WRC 2) - Ford  +1.27.2
  10. Grinsmit - Ford  +1.30.0

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kiši i uz brisače Evans i Ožie predvode najbolje

 

210673-sebastien-ogier-julien-ingrass.jpg

 

Petak na Monte Karlo reliju počeo je vrlo dobro za Sebastiena Ožiea koji je bio najbrži na ispitu broj 3. Iza njega su se plasirali njegovi timski rivali iz Toyote, Evans i Rovanpera, pa je kompletna japanska ekipa posle 3 ispita zauzela prva tri mesta u generalnom plasmanu. Ispiti 4, 5 i 7 doneli su pobede za Ožiea, a kiks je imao na ispitu 6 kada je stigao kao 12. uz minus od čak 34.7 sekundi. Sve to zbog gumi defekta. Ipak, svetski prvak je potvrdio zašto je 7 puta bio na krovu sveta. Još se više ubrzao (ostavio je Evansa za 16 sekundi na ispitu 7) i sada zaostaje za timskim rivalom Evansom samo 7.4 sekunde. Evans je naravno odličan i njegova Toyota je na liderskoj poziciji.

 

Ot Tanak se žalio na loše brisače i smanjenu vidljivost, a skoro svi na bare na stazi i akva planing, zbog kojeg je mladi Francuz Lube junior havarisao svog Forda na ispitu 7. Trećeg dana relija se očekuje borba između Rovanpere koji je imao jedno srećno izletanje, i Nojvila koji je promenio i suvozača ali i svoju trkačku kacigu - deli ih samo 6 sekundi. U klasi WRC 2, očigledno raspoloženi Andreas Mikelsen sa belo-zelenom Škodom zauzeo je 7. mesto u generalnom posle prvih sedam ispita. Za Norvežanina početak kao iz snova, a to je izvanredan rezultat sa automobilom koji je znatno slabiji od onih klase WRC 1.

U subotu su na programu 3 ispita, a u nedelju 4.

 

Poredak posle 7 od ukupno 15 ispita:

  1. Evans/Martin - Toyota Yaris  1.33'57
  2. Ogier/Ingrassia - Toyota Yaris  +7.4 sekundi
  3. Tanak/Jarveoja - Hyundai i20  +25.3
  4. Rovanpera/Halttunen - Toyota Yaris  +53.1
  5. Neuville/Wydaeghe - Hyundai i20  +59.1
  6. Sordo/Del Barrio - Hyundai i20  + 1:49.6
  7. Mikkelsen/Floene (WRC 2) - Škoda Fabia R5 Evo  +3:50.8
  8. Katsuta/Barritt - Toyota Yaris  + 4:05
  9. Fourmaux/Jamoul (WRC 2) - Ford Fiesta R5 MKII  +4:37.9
  10. Greensmith/Endmondson - Ford Fiesta  + 5:10/8

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuna dominacija Toyote Yaris

 

toyota gr wrc2021 02.jpg

 

Nema snega na brzincima na jugu Francuske, ali ima previše šljunka i vrlo klizavih delova. Ipak, sve to nije smetalo Sebastienu Ožieu da na krivinama svog zavičaja, u blizini mesta Gap, zasedne na čelo generalnog plasmana posle 11. brzinskog ispita (ispit broj 8 je još ranije otkazan). Vozači Toyote zauizimaju sva mesta na podijumu - Ožie, Evans i Rovanpera će po svemu sudeći u takvom rasporedu stići i do cilja 89. Relija Monte Karlo, koji se u nedelju posle podneva završava. Razloga za zadovoljstvo ima novi direktor ekipe Toyote, Jari Mati Latvala.

 

Sa cilja poslednjeg subotnjeg ispita stiže i vest da će se razmotriti ponašanje Sebastiena Ožiea koji je na ispitu broj 10 vozio sa potpuno otkopčanom kacigom. Govori se o novčanoj kazni, ali se ne zna da li će biti i vremenske sankcije. Pitaju se mnogi kako je neko mogao to i da vidi...

Ako Sebastien Ožie pobedi na ovom reliju upisaće se u istoriju kao najbolji i kao osmostruki pobednik ''Monta'', a po svemu sudeći to će tako i biti. 

 

toyota gr wrc2021 01.jpg

 

Šef tima Hyundai, Italijan Andrea Adamo, očekuje u nedelju sneg:

''Ovo je Monte-Karlo. Na sve se mora gledati kao na priliku za boljitak. Ali kada se nadate da ćete u drugačijim uslovima to učiniti bolje, to znači da do sada niste dobro radili. Sve na skupovima mora se raditi dobro, a ne morate se nadati snegu da biste se nadali da ćete nadoknaditi vreme ili položaje. Jer to znači biti u položaju u kojem biste trebali biti. Ne moramo tražiti izgovore ili prilike. Moramo dobro proći od prve posebne faze bez obzira na uslove koje nađemo u trci''. Vozači Hyundai-ja su nezadovoljni, posebno Ot Tanak koji je imao čak tri guma defekta i na dva ispita vozio bez brisača, dok se Nojvil izgleda muči sa novim suvozačem.

U nedelju nas očekuje kraj 89. Relija Monte Karlo sa 4 brzinska ispita.

 

Plasman posle 11. brzinskog ispita:

  1. Ogier/Ingrassia - Toyota Yaris
  2. Evans/Martin - Toyota Yaris  +13.0 sekundi
  3. Rovanpera/Halttunen - Toyota Yaris  +56.8
  4. Neuville/Wydaeghe - Hyundai i20  +1.03.8 minuta
  5. Sordo/Del Barrio - Hyundai i20  +2.11.3
  6. Katsuta/Barritt - Toyota Yaris  +4.43.1
  7. Mikkelsen/Floene (WRC 2) - Škoda Fabia R5 Evo  +5.22.7
  8. Greensmith/Endmondson - Ford Fiesta  +6.14.6
  9. Fourmaux/Jamoul (WRC 2) - Ford Fiesta R5 MKII  +7.36.5
  10. Camilli/Buresi (WRC 2) - Citroen C3 R5  +7.54.1

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie na vrhu Monta, po osmi put

 

210705-sebastien-ogier 2021.jpg

 

Zvanični svetski reli prvak, 37. godišnji Francuz Sebastien Ožie i suvozač Žilijen Ingrasia, u Toyoti Yaris pobednici su 89. Relija Monte Karlo, prvog u ovoj sezoni 2021. Tandem Toyote bio je najbolji posle 14 brzinskih ispita i po osmi put zabeležio pobedu na najpopularnijem reliju sveta, koji je ove godine bio znatno skraćen zbog pandemije Korona virusa, kao i zbog policijskog časa u Francuskoj. Baš zbog toga je održan pred najmanjim brojem publike, zapravo bez navijača jer su oko staza bili samo fotoreporteri i TV snimatelji.

 

Ožie je pokazao da je najbolji, iako je na testovima imao neprijatan incident uz izletanje sa puta i obaranje stabala. U početku se žalio na kočnice, potom je imao gumi defekt, a onda krenuo punim gasom, nadoknadio propušteno i sasvim sigurno zabeležio prvu ovogodišnju pobedu. Pobedio je i na ispitu ''power stage''. Vrlo dobro se snašao i 32. godišnjio Britanac Elfin Evans, zvanični vice reli prvak sveta. Sa takođe Toyotom Yaris je zauzeo drugo mesto i najavio oštru borbu u šampionatu sa timsklim rivalom Ožieom. Dobro je startovao i mladi Kale Rovanpera, najmlađi as Toyote sa 21. godinom, međutim greške i gumi defekt su ga odvojili od postolja, iako je već odavno pokazao da ima odličnu brzinu i da polako sazreva.

 

Belgijanac Tijeri Nojvil je u Hyundai-ju startovao sa novim suvozačem i to je bio istinski hendikep. Rovanpera je više puta bio brži od Nojvila. Veoma loše je prošao i svetski prvak Estonac Ot Tanak u automobilu Hyundai. Imao je problem sa brisačima i sa čak tri gumi defekta, pa je na kraju i odustao. Razočarao je i Španac Dani Sordo od kojeg se u njegovoj ekipi očekivao bolji plasman. Najmalerozniji je ipak bio Finac Temu Suninen koji se slupao već na prvom brzinskom ispitu u Fordu M Sport.

 

Generalni poredak 89. Relija Monte Karlo 2021:

  1. Ogier/Ingrassia - Toyota Yaris
  2. Evans/Martin - Toyota Yaris  +32.6 sekundi
  3. Neuville/Wydaeghe - Hyundai i20  +1.13.5 minuta
  4. Rovanpera/Halttunen - Toyota Yaris  +2.33.6
  5. Sordo/Del Barrio - Hyundai i20  +3.14.2
  6. Katsuta/Barritt - Toyota Yaris  +7.01.3
  7. Mikkelse /Floene (WRC 2) - Škoda Fabia R5 Evo  +7.23.6
  8. Greensmith/Endmondson - Ford Fiesta  +8.21.1
  9. Fourmaux/Jamoul (WRC 2) - Ford Fiesta R5 MKII +9.15.8
  10. Solberg/Johnston (WRC 2) - Hyndai i20 RS  +9.48.9

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...