neshaoct 9592 Posted August 31, 2020 (edited) Polovinom devedesetih Mercedes je mislio da bi svako od nas, kad bi mu finansije dozvoljavale, imao u svojoj ''garaži iz snova'' po jedan kabriolet, limuzinu, karavan i pick-up. I pošto je imati 4 auta preskupo, Mercedes je na salonu u Ženevi 1995. godine predstavio koncept četiri auta u jednom. Nešto poput čuvenog švajcarskog noža, ali u autoindustriji. U propratnom tekstu Mercedes je tvrdio da je sproveo i istraživanje tržišta koje je pokazalo da bi ljudi voleli tako svestran automobil. Suština je bila da postoji osnova automobila, i četiri različita dodatka (nadogradnje) u zavisnosti šta želite da vozite. Baza je bio auto sa dvoje vrata koji ima sve što treba (prednji deo, motor, menjač, najveći deo kabine, patos, točkove...), a ono što je Mercedes zvao ''superstruktura'' su ustvari bile odgovarajuće nadogradnje, koje mogu biti zamenjene za 15 minuta. Sve te nadogradnje su bile teške između 30 i 50 kilograma, napravljene su od plastike ojačane karbonom, i Mercedes je tvrdio da njihova izmena traje 15 minuta. Ideja nije bila da vlasnici to sami rade ispred kuće ili u svojoj garaži, već da odu do ovlašćenog servisa koji bi im to odradio dok popiju kafu i prelistaju neki od auto-magazina u čekaonici servisa. Postojalo je samo 8 kopči, tj. mesta na koje se odgovarajuća karoserijska nadogradnja ''kačila'' i to je to. Tako npr. tokom nedelje vozite limuzinu, a onda za vikend kabriolet...ili ako idete za vikend na neki kraći odmor stavite karavan ''superstrukturu''. Ovaj koncept je bio Mercedesov ne baš tako dobar odgovor na pitanje kako da kompanija napravi auto koji bi odgovarao svima za sve potrebe. U poslednje vreme vidimo da je taj odgovor ustvari pravljenje SUV modela, ali pre 25 godina Mercedes je mislio da se može i drugačije odgovoriti na takav zahtev kupaca. Na salonu u Ženevi te 1995. godine Mercedes nije rekao koji je motor planiran, ali je objavljeno da bi auto imao CVT menjač i drive-by-wire tehnologiju. Unutra se izdvajao centralni displej u boji, što je za 1995. godinu bilo ''wow'', ali koncept je imao i mnogo važnije stvari poput upozorenja za prekoračenje brzine i radara koji bi upozoravao vozača ako vozi preblizu automobilu ispred njega, a koji su kasnije zaživeli u drugim modelima. Koncept nikada nije došao do serijske verzije, ali je dobro poslužio Mercedesu da ispita pogon napred, i da ga onda iskoristi u budućoj A klasi koju je predstavio samo par godina kasnije. Takođe, koncept je imao ''Active Body Control'' sistem čija početna kalibracija je urađena baš na njemu, a 1997. godine je takođe prenet u A klasu. Ali, nije se baš proslavio imajući u vidu čuveni test na kojem se A klasa prevrnula, pa je morala dobiti ESP koji je do tada bio rezervisan samo za skuplje, u to vreme se govorilo ''prave Mercedese'', jer su svi A klasu doživljavali kao ''baby Mercedes''. Edited January 18, 2021 by neshaoct dopuna naslova 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 18, 2021 Revolucionarni Mercedes F 100 concept slavi 30. rođendan Na prvi pogled, ovo vozilo izgleda kao mrtvačka kola izašla iz nekog romana Isaka Asimova, ali ovaj revolucionarni Mercedes F100 koncept je bio vesnik mnogih inovativnih rešenja, koja su svojevremeno tretirana kao utopijska, da bi danas postala uobičajena u savremenim automobilima. Predstavljena publici januara 1991. na NAIAS-u u Detroitu, ova vizionarska studija je oduševila svojom futurističkom opremom. Mercedesovi inženjeri i dizajneri su inkorporirali u F100 više pionirske tehnologije nego u bilo koji koncept pre njega, demonstrirajući viziju budućnosti putničkih automobila, uz fokus na praktičnu primenu. Kako pišu Vrele Gume, ovaj automobil može da se pohvali brojnim detaljima koji su obećavali pravu transformaciju na planu bezbednosti i upotrebljivosti. Koristeći ekspertizu dostupnu u to vreme, tim odgovoran za razvoj ovog vozila je demonstrirao svoje vizionarske sposobnosti u smislu kako će budući bezbednosni atributi uticati na tehnologiju vozila i automobilski dizajn. Da bi osigurali da osoba volanom bude na najbezbednijoj poziciji unutar kabine F100, Mercedesovi stručnjaci su smestili vozačko sedište centralno. Istraživanja su pokazala da je upravo ovo najbezbednija pozicija u većini mogućih scenarija kada je reč o saobraćajnim udesima. Delovi poda i krova vozila se otvaraju zajedno sa novim rotacionim vratima, da bi se osiguralo da vozač može lako da uđe i izađe na strani koja je okrenuta saobraćaju. Iza vozača, dva putnička sedišta su skrajnuta sa centralne ose i zaštićena robusnim lukovima zadnjih točkova. Ulazak izlazak je takođe u velikoj meri olakšan odsustvom konvencionalnih B stubova i prisustvom velikih kliznih vrata, koja su koristila ranu verziju mehanizma ''mekog zatvaranja''. F100 je bio opremljen centralnim displejem iza volana, u okviru vidnog polja vozača, pružajući ključne informacije poput brzine kretanja ili upozorenja na neposredne opasnosti. Mnogi napredni sistemi vozačke asistencije su takođe bili integrisani, poput aktivne detekcije „mrtvog ugla“ ili kontrole rastojanja, što je rana verzija današnjeg adaptivnog tempomata, koji je sedam godina kasnije ušao u S klasu kao sistem zvani Distronic. Zadnja kamera je bila takođe prisutna, a u serijskoj varijanti će debitovati 2005. naravno na S klasi. Da bi popravio vidljivost noću, F100 koristi ksenonske farove, dok signalna svetla sadrže šipkice u obliku prizme, koje aktivira centralni izvor svetlosti, a ono što je takođe interesantno je da mogu instantno promeniti boju i intenzitet svetlosti. Masivni prednji brisač se može pomerati preko kompletne širine vetrobrana, a automatski ga pokreće senzor kiše. Pozadi, brisač je diksretno sakriven ispod krovnog spojlera, i on ne samo da briše zadnji prozor, već i svetla. U razvojnoj fazi ovog konceptualnog automobila, mnoge opcije su razmatrane kada je reč o pogonskom sklopu, uključujući motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji kao gorivo koristi vodonik. Ipak, tim se na kraju odlučio za konvencionalni benzinski agregat. Međutim, ono što u svakom slučaju nije bilo konvencionalno je pogon na prednje točkove, mada će Mercedes šest godina kasnije prekršiti tradiciju s lansiranjem prve A klase. Što se drugih inovativnih sistema tiče, koji su igrali pionirsku ulogu, treba istaći elektronski sistem praćenja pritiska u gumama, prepoznavanje glasa bazirano na telefonu ili upotrebu kartice umesto klasičnih ključeva. Mada za ovaj eksperimentalni automobil ne možemo reći da se ubraja u ''najatraktivnije'', F100 je bez sumnje jedan od najuticajnijih. Danas ga možemo ''posetiti'' u Muzeju Mercedesa u Štutgartu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites