Jump to content
FAS Goran
markenzi123

Lancia Nuova Delta 1.9 TwinTurbo - slabo vuče

Recommended Posts

Poštovani članovi foruma, molim vašu pomoć. Eto nov sam u svijetu Talijanskih vozila i već problemi.
Kupio sam prije nekoliko mjeseci Lanciju Deltu 1.9 TT...Sve je bilo super, auto je vukao i nikakvih problema. Nakon kupnje napravljen je normalno veliki servis reda radi.
Auto ima 200000km. Auto ne troši ulje i ne dimi.
Prije nekoliko dana normalno sam se vozio kad odjednom se čuo prasak iz mašine...Zvuk sličan lošem blow off-u koji otvori... Ne znam kako bi točno opisao zvuk, nešto između cviljenja balona i puštanja zraka...Nešto kao visoko Pšššššttt...dosta glasno i eksplozivno.
Auto nakon toga ne vuče...Odnosno vuče kao da ima 60-70ks. I na kontrolnoj tabli za mjerenje turbo pritiska ne nabija pritisak. Što bi mogao biti kvar? Crijeva vakuma sam provjerio i sve je ok. Na dijagnostici ne baca grešku motora.
Veliku turbinu sam provjerio, sva krilca usisne strane na broju, lufta nema...doduše malo slini na spoju kučišta. Mali turbo nisam provjeravao jer bi trebalo dosta toga skinut da se dođe do rotora.  Lokalni mehaničar bi krenuo od EGR-a i DPF-a... Ne znam koliko je moguće da je u tome problem budući se čuo taj prasak.

Unaprijed hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@markenzi123

 

Zvuči kao boost leak, mora da se proveri kompletan put vazduha od filtera vazduha do usisne grane, uključujući oba kućišta kompresora. Puštanje ulja oko spoja na kućištu između kompresorskog i turbinskog dela može značiti da je probilo ulje negde odnosno da je otišao ležaj ili nosač osovine turbine, ali to bi čuo i po zvuku koji dopire iz turba.

 

Možda je curenje i negde u izduvnom delu, to doduše može da se proveri očitavanjem senzora pritiska ispred DPF-a, mada bi ti verovatno već izbacio grešku za DPF ako bi tu pritisak bio prenizak (a to bi značilo da kroz turbine ne prolazi dovoljno izduvnih gasova pa se ne spool-uju).

 

Možeš i "po sluhu" i po mirisu da proceniš: Ako turbine ne postižu obrtaje, čućeš po zvuku odnosno osetićeš izduvne gasove i ispod haube ili oko auta (ako je probilo negde na cevima od turbine do auspuha). S druge strane ako imaš normalan spool ali nema pritiska, onda ono što sam rekao na početku stoji. Nije retkost da napukne kućište ako je turbina pretoplo radila ili prosto od redovne upotrebe i manje sreće sa kontrolom kvaliteta, a moguće i da je negde na usisnoj grani ili u dovodu vazduha leak.

 

Srećno sa nalaženjem i sanacijom kvara! :) 

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...