Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Lotus planira električni hypercar od dva miliona funti

 

lotus ev.jpg

 

Britanski mediji pišu da u Lotusu planiraju električni hypercar koji bi trebalo da košta oko dva miliona funti (2.25 miliona evra). Za sada nema mnogo detalja, ali se u vesti navodi da je projekat već u toku, kao i da bi koncept verziju trebalo da upoznamo već tokom sledeće godine. Projekat se vodi pod kodnim nazivom ''Omega'', a kada se pojavi početkom sledeće decenije, serijski model će predstavljati najbrži, najskuplji i najradilkalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji. Glasine kažu da možemo očekivati nekoliko elektromotora, oko 1.000KS, pogon na sva četiri točka, brdo nove tehnologije, kao i autonomiju od najmanje 400 km. Na kraju, u planu je proizvodnja veoma ograničene serije, ali više detalja tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotusov električni hypercar u saradnji sa Williamsom

 

lotus williams.jpg

 

Još početkom decembra je objavljena informacija o tome da u Lotusu planiraju električni hypercar koji bi trebalo da košta oko dva miliona funti. U međuvremenu su britanski mediji otkrili i neke nove detalje.

U vesti se navodi da je projekat već u toku, kao i da bi koncept verziju trebalo da upoznamo još tokom ove godine. Najnovije vesti kažu da će Lotusov tehnički partner biti i ''Williams Advanced Engineering'', koji će se pobrinuti za električni pogonski sistem. Projekat se vodi pod kodnim nazivom ''Omega'', a kada se pojavi početkom sledeće decenije, serijski model će predstavljati najbrži, najskuplji i najradilkalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji.

U planu je proizvodnja veoma ograničene serije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni hypercar Lotus Type 130

 

lotus hypercar.jpg

 

Osim za promociju trkačkog Evora GT4 Concepta (sa težinom od 1200 kg i najvećom brzinom od 273 km/h), Lotus je sajam automobila u Šangaju iskoristio i da najavi novi električni hypercar Type 130.

O njemu se pričalo još početkom decembra prošle godine kada je objavljena i informacija o tome da bi ovaj automobil trebalo da košta oko dva miliona funti (2.3 miliona evra). U svakom slučaju, projekat je već u toku, dok bi koncept verziju trebalo da upoznamo još tokom ove godine. Lotusov tehnički partner na ovom projektu je i ''Williams Advanced Engineering'', koji će se pobrinuti za električni pogonski sistem. Serijski model će se pojaviti početkom sledeće decenije, a predstavljaće najbrži, najskuplji i najradilkalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji. Glasine kažu da možemo očekivati nekoliko elektromotora (bar dva), oko 1000KS, pogon na sva četiri točka, brdo nove tehnologije, kao i autonomiju od najmanje 400 km. Na kraju, u planu je proizvodnja veoma ograničene serije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Lotusov električni hypercar će nositi naziv Evija

 

lotus hypercar.jpg

 

Lotus je još ranije potvrdio da će 16. jula na posebnom događaju u Londonu promovisati svoj novi električni hypercar Type 130, koji je sada dobio i zvanično ime - Evija.

O njemu se pričalo još početkom decembra prošle godine kada je objavljena i informacija o tome da bi ovaj automobil trebalo da košta oko dva miliona funti. Ovo je takođe i njihov prvi potpuno novi model za poslednjih više od deset godina i predstavlja signal oporavka pod novim vlasnikom, kineskom kompanijom Geely.

 

 

Evija po najavama iz fabrike predstavlja najbrži, najskuplji i najradilkalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji. Lotusov tehnički partner na ovom projektu je i Williams Advanced Engineering, koji će se pobrinuti za električni pogonski sistem. Glasine kažu da možemo očekivati nekoliko elektromotora (bar dva), oko 1000KS, pogon na sva četiri točka, brdo nove tehnologije, kao i autonomiju od najmanje 400 km. Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 130 primeraka, a svi će biti napravljeni u fabrici Hethel u Norfolku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Lotus Evija ima 2.000 KS

 

lotus-evija 006.jpg

 

Lotus je još ranije potvrdio da će ovog meseca u Londonu promovisati svoj novi električni hypercar Evija (poznat ranije pod kodnom oznakom Type 130), što se danas i desilo.

 

lotus-evija 005.jpg

 

Ovo je inače njihov prvi potpuno novi model za poslednjih više od deset godina i predstavlja signal oporavka pod novim vlasnikom, kineskom kompanijom Geely.

 

lotus-evija 004.jpg

 

Evija po najavama iz fabrike predstavlja najbrži, najskuplji i najradikalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji.

 

lotus-evija 003.jpg

 

Za pogon se brinu četiri elektromotora sa ukupno 2000KS i 1700 Nm, pa ne iznenađuju sledeći podaci: ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde, od 0 do 200 km/h za 8.6 sekundi i najveća brzina veća od 322 km/h.

 

lotus evija 002.jpg

 

Autonomija? Sa jednim punjenjem baterija od 70 kWh može da se pređe oko 400 km (po WLTP normama). Takođe, pogon je na sva četiri točka, a vozaču će na raspolaganju stajati pet režima vožnje: range, city, tour, sport i track.

 

lotus evija 001.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Evija je dugačka 459 cm, široka 200 cm i visoka 112 cm, dok težina ovog dvoseda zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana iznosi 1.680 kg. Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 130 primeraka, a svi će biti napravljeni u fabrici Hethel u Norfolku. Proizvodnja počinje sledeće godine, a što se cene tiče ona će iznositi između 1.5 i 2.0 miliona funti (bez poreza).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Lotus Evija

 

2.000 konja i 2 miliona evra - sve što treba da znate o ovom autu kroz razgovor sa njegovim glavnim dizajnerom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Lotus Evija cilja na rekord Nirburgringa

 

lotus evija 002.jpg

 

Lotus Evija ima sve što je potrebno da bude izuzeno brza na stazi, te je britanski proizvođač najavio da postoje velike šanse da će sa ovim modelom pokušati da postavi novi rekord na Nirburgringu, prenosi portal Vrele Gume. Naime, prilikom premijere modela Lotus Evija prošle nedelje, predstavnici kompanije su otkrili da je baterija od 70 kWh dizajnirana da pruža snagu od 2 MW čak i do sedam minuta pre nego što se prebaci u konzervativniji režim vožnje. To znači da će ovaj model punih sedam minuta moći da se vozi u maksimalnim performansama. Jedan od inženjera britanskog brenda, Luis Ker, potvrdio je da je Lotus s namerom dizajnirao bateriju na taj način. Ta namera je zapravo želja da Evija pokuša da postavi novi rekord na legendardnoj stazi Nirburgring.

 

''Da, razmišljamo o Nordšlajfeu. Mislimo da možemo biti od modela NIO EP9 na toj stazi'', rekao je on. Da podsetimo, NIO EP9 je krug na Nirburgringu prešao za samo 6 minuta i 45.9 sekundi 2017. godine. Tako je taj model postao najbrže potpuno električno serijsko vozilo na toj stazi. Taj model pokreću četiri elektromotora koji ukupno razvijaju 1.342 KS. Naravno, NIO EP9 ima i izvanrednu aerodinamiku koja je imala klljučnu ulogu u postavljanju rekorda. Međutim, pored modela Lotus Evija NIO EP9 izgleda kao pešak. Naime, prvi električni hiper automobil britanskog proizvođača takođe ima četiri elektromotora. Razlika je u tome što Evija razvija čak 1.973 KS i 1.700 Nm obrtnog momenta. To znači da je on snažniji čak i od modela Rimac C_Two i Pininfarina Battista. Naravno, Evija takođe ima aerodinamiku koja je sjajna, te verujemo da generiše veliku silu prijanjanja (downforce), te da će iz tog razloga moći da postavi novi rekord na legendarnoj stazi u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Lotus Evija sa 2.000 konja

 

Više o novom Lotusu možete videti u prethodnim postovima teme na kojoj ste...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Evija će od 0 do 300 km/h stizati za manje od 9 sekundi

 

lotus evija.jpg

 

Britanska automobilska kompanija Lotus je proizvodila pristupačne sportske automobile od pedesetih godina, ali njihov najnoviji model električnog superautomobila imena Lotus Evija će koštati oko 2.6 miliona evra. Lotus Evija je prvi električni superautomobil koji je u potpunosti britanske proizvodnje, izjavio je Phil Popham, direktor u Lotus Cars.

 

''To će biti najmoćniji proizvodni automobil'', kaže Popham. Do sada se špekulisalo da će cena ovog modela biti između 2 i 2.2 miliona evra, ali ipak je potvrđeno da će to biti cena od 2.6 miliona evra. Svaki točak na Lotus Eviji će imati svoj motor koji pokreće baterija od 600 kilograma smeštena iza sedišta vozača. To znači, objašnjavaju inženjeri iz Lotusa, da će automobil imati mogućnost neverovatnog ubrzanja. ''Od 0 do 300 km/h ćemo ići za manje od devet sekundi'', kažu iz Lotusa. Maksimalna brzina Lotus Evije je 320 Km/h. Baterija vozila je izuzetno jaka. Uz samo 20 odsto baterije Evija može da pređe više od 300 kilometara. ''Radimo sa partnerima da razvijemo veoma brzi punjač koji bi mogao da napuni ovaj automobil 100 odsto za manje od devet minuta ili otprilike 80 odsto za šest minuta.''

 

Kako je do sada najavljeno, samo 130 primeraka Lotus Evije će biti proizvedeno sledeće godine. Ipak, tehnologija koju su Britanci koristili na ovom skupocenom vozilu predstavlja ono što ćemo češće viđati i kod pristupačnijih Lotus vozila u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Lotus Evija

 

Vredi pogledati jer ovaj auto ima rešenja koje do sada nismo viđali kod potpuno električnih automobila.

Npr. cela šasija ovog auta je od karbona što mu omogućava da bude lagan, a istovremeno veoma čvrst, i ovaj Lotus definitivno nije prvi takav auto na svetu. Ali, kod Lotusa ta karbonska platforma predstavlja najveće ''parče'' karbona koja se ikada koristilo u auto-industriji. Ima velike otvore za cirkulisanje vazduha tokom vožnje, i svaki ima svoju funkciju. Ima aktivnu aerodinamiku kakvu smo viđali već kod drugih automobila, ali podignutu na još veći nivo kao npr. na prednjem delu gde nema samo jedno ''krilo'' koje se otvara ili zatvara na braniku nego tri takva, kao i što pozadi ima spojler koji se diže ili spušta (kao kod dosta drugih modela), ali isto to se dešava i sa difuzorom što nismo viđali do sada: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijska Lotus Evija odložena do sredine 2021.

 

lotus evija 2021.jpg

 

Lotus je odložio početak serijske proizvodnje svog hiper-automobila Evija za najmanje pet meseci kao rezultat kašnjenja u programu testiranja prouzrokovanih pandemijom. Evija, hiper-automobil sa skoro 2.000 KS, trebalo je da bude predat prvim kupcima krajem ove godine, ali to će se dogoditi krajem prve polovine naredne 2021. Kupci su obavešteni o promenama u pismu poslatom ove nedelje.

 

Lotusov šef Phil Popham rekao je za Autocar da je kašnjenje Evije prouzrokovano zatvaranjima, ograničenjima putovanja i potrebom za karantinima, što znači da firma nije mogla testirati svoja četiri prototipa u različitim vremenskim i uslovima vožnje. ''Izgubili smo pet meseci ispitivanja, uglavnom u kontinentalnoj Evropi'', rekao je on. ''U Španiji smo propustili testiranje po vrućini. Nije tako jednostavno premestiti sve jer morate da rezervišete objekte, a postoji red za sve. Popham je rekao da je sve još uvek ''promenljivo'' oko mesta gde će se odvijati testiranja, i da je Lotus u ''modu nadoknade'' jer ulaže dodatni inženjerski resurs da bi Eviju pripremio za proizvodnju. Nije mogao isključiti dalja odlaganja u zavisnosti od razvijanja situacije sa globalnom pandemijom Covid-19, ali rekao je da je bio otvoren i pošten sa petomesečnim kašnjenjem i da je to fer i ispravno za kupce, s obzirom na činjenicu da je kompanija izgubila pet meseci testiranja.

 

Međutim, Lotus je rekao da je iskoristio kašnjenje u testiranjima na putu da se usredsredi na razvoj u drugim oblastima, i u tu svrhu je napravio poboljšanja aerodinamke i snage Evije, kao i da je otkrio da je njena snaga zapravo malo veća od 2.000 konja, a ne 1.973 koliko su rekli na predstavljanju modela prošlog leta. Od 130 Evija koje treba da budu napravljene, Popham je rekao da ima 70 ljudi sa kojima je Lotus u kontaktu, a mnogi od njih su već uplatili depozit za auto. U martu 2020. svetska turneja, kako bi se automobil mogao pokazati potencijalnim kupcima, morala je biti odložena, ali se događaji sada reorganizuju u tom cilju. Popham je rekao da potpuno novi sportski automobil kompanije, koji bi naredne godine trebalo da se pridruži starijim modelima Elise, Exige i Evora, nije u istoj fazi razvoja kao Evija, odnosno da nema tih odlaganja zbog pandemije. 

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Evija

 

Prvi britanski hiper-automobil skroz na struju....i ne samo to, već sa najavljenih 2.000 konja ovo će biti najjači serijski auto ikada napravljen na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Evija na Hethel stazi

 

Jedan od direktora u Lotusu - Gavan Kershaw - daje nam više informacija o njihovom novom potpuno električnom hiper automobilu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivetribeyoutubenovi.jpg DriveTribe: Lotus Evija

 

James May je proveo dan sa novim Lotusom.

E sad...rekao je na početku jednu stvar: Sve do dana današnjeg jedno od najvećih zadovoljstava je zvuk motora, naročito u sportskim automobilima, tj. zvuk njihovih snažnih motora. Svi su se okretali, pitali se odmah koliko konja ima, nepogrešivo znali samo po zvuku da je to brz auto. Takav zvuk je poželjna stvar, i svima koji ga čuju poručivao je da čovek koji ga vozi ima nešto od najnovije tehnnologije, skupe tehnologije, prosto rečeno - da ima brz auto.

Ali, da li je već došlo vreme u kome ljudi na takav zvuk reaguju drugačije? Šta ako danas, kada ima sve više i više veoma brzih električnih automobila, takav zvuk poručuje da se ima nešto od stare tehnologije, i ustvari nešto što je sporije?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvuk električnog Lotusa Evija

 

Lotus Evija 2021 001.jpg

 

Lotus i britanski muzički producent Patrick Patrikios su zajednički kreirali zvuk električnog hiperautomobila Evija. Patrikios je kao početnu tačku iskoristio zvuk motora nekadašnjeg Lotusovog F1 bolida Type 49. Evija bi trebalo da debituje u toku prve polovine 2021.godine, imaće 2000KS, do 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, a do 200 km/h za manje od 9 sekundi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Prva vožnja Lotus Evija

 

Lotus Evija je vredan 2.76 miliona evra, i biće ih napravljeno 130 komada. Ustvari, ovaj konkretan auto je prototip budućeg električnog hiper automobila jer trenutno radi na manje od 80% pune snage koju će imati. Može li se Evija i u stanju prototipa sa 1.600 konja porediti sa ranijim modelima, Lotusovim legendama po ponašanju na putu? Hajde da saznamo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Evija u boji inspirisanoj F1 bolidom Ayrtona Senne

 

lotus evija 03.jpg

 

Lotus je na ovogodišnjem Monterey Car Week događaju u Americi, pored nove Emire, pokazao i električni superautomobil Evija u boji F1 bolida koji je 1987. vozio legendarni Brazilac Ayrton Senna. Specijalni Lotus Evija ima žuti eksterijer sa plavim detaljima, slično šemi Lotusa Type 99T, bolida Formule 1 sa kojim je Ayrton Senna 1987. godine pobedio na VN Detroita.

 

217032-lotus evija 02.jpg

 

Evija po najavama iz fabrike predstavlja najbrži, najskuplji i najradikalniji model koji je Lotus napravio u svojoj istoriji.

 

lotus evija 01.jpg

 

Za pogon se brinu četiri elektromotora sa ukupno 2.000KS i 1.700 Nm, pa ne iznenađuju sledeći podaci: ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde, od 0 do 200 km/h za 8.6 sekundi i najveća brzina veća od 322 km/h. Sa jednim punjenjem baterija od 70 kWh može da se pređe oko 400 km (po WLTP normama). Takođe, pogon je na sva četiri točka, a vozaču će na raspolaganju stajati pet režima vožnje: range, city, tour, sport i track. Što se dimenzija tiče, Evija je dugačka 459 cm, široka 200 cm i visoka 112 cm, dok težina ovog dvoseda zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana iznosi 1.680 kg.

Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 130 primeraka, a svi će biti napravljeni u fabrici Hethel u Norfolku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Evija Fittipaldi

 

lotus evija 05.jpg

 

Lotus Evija je među najsnažnijim serijskim automobilima, a sada ponovo dospeva na naslovne strane zahvaljujući novom specijalnom izdanju. Radi se o verziji Fittipaldi koja će biti proizvedena u samo osam primeraka, a kako se moglo i očekivati, svi su već rasprodati. Specijalni model nosi ime po legendarnom brazilskom vozaču Emersonu Fittipaldiju, koji je 1972. godine vozeći Lotusov bolid osvojio titulu svetskog šampiona Formule 1, dok je tim takođe došao do konstruktorske titule.

 

lotues evija 02.jpg

 

Naravno, Evija izgledom podseća na uspešni bolid Type 72 u kojem je Fittipaldi ostvario pet pobeda u 11 trka održanih tokom sezone 1972. godine. Kultna crna i bela šema boja takođe puni 50 godina te je ručno naneta na Eviju, dok automobil odlikuje i skica bolida Type 72. Na B stubu se nalazi broj 8 koji je bio na bolidu iz 1972. godine. Pozadi se nalazi krilo s nalepnicama kojim se odaje počast pobedama iz te sezone Formule 1.

 

228861-lotus evija 02.jpg

 

U unutrašnjosti, odnosno na armaturnoj ploči, koncem prošiveni potpis legendarnog šampiona. Direktna povezanost sa bolidom Type 72 je konstrukcija rotirajućeg brojčanika koja je napravljena ručno korišćenjem recikliranog aluminijuma uzetog od pomenutog bolida. Crna koža sa kontrasnim zlatnim koncem nastavlja temu karoserije. Dodatni zlatni detalji uključuju papučice, okvire ventilacijskih otvora, start/stop dugme i rotirajući brojčanik.

 

lotus evija 01.jpg

 

F1 šampion iz 2009. godine, Jenson Button, bio je među prvima koji su provozali specijalnu Eviju na Lotusovoj privatnoj stazi u Hethelu. I ne samo to, on je vozio i Emersonov bolid Lotus Type 72.

Potpuno električna Evija Fittipaldi ima iste specifikacije kao i standardna, a to podrazumeva četiri električna motora koji isporučuju 2.011 KS i 1.704 Nm obrtnog momenta zahvaljujući kojim od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, do 300 za manje od devet sekundi te ostvaruje maksimalnu elektronski ograničenu brzinu od 350 km/h. Iz Lotusa kažu da domet s jednim punjenjem baterije iznosi 402 kilometra. Pomenutih osam primeraka specijalnog modela biće isporučivani kupcima od početka naredne godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...