neshaoct 9592 Posted June 2, 2019 Kroz oblake prašine - Tanak čuva tron Subota je počela sjajno za severnog Irca Kris Mika i njegovu Toyotu. Na ispitu broj 9 bio je najbolji među elitom, za 3 sekunde ispred Latvale, za 4.6 brži od Ožiea, za 5.7 od Nojvila, za 9 sekundi hitriji od Tanaka. Kris Mik svojim agresivnim stilom neodoljivo podseća na svog briljantnog učitelja Kolina Mekrea...jednostavno, postoje ljudi koji pored očevidnog znanja imaju i retku hrabrost. Kris Mik je u prvom subotnjem krugu bio odličan, uspeo je da sačuva mesto na podijumu, a posle ispita broj 10 je u cilju izgovorio: ''Uživao sam, a prošle godine sam posle ovog brzinskog ispita bio na putu za bolnicu''. Mik je, podsetimo, na prošlogodišnjem reliju u Portugaliji doživeo tešku havariju. Bio je u Citroenu C3 WRC kada je u punoj brzini auto odskočio, poleteo u vazduh, aterirao i onda se potpuno smrskao. Pravi i homologirani zaštitni kavez ''rol-bar'' je opet spasao posadu. Ispit broj 10 je bio deprimirajući za odličnog vozača VW Polo GTI R5, Norvežanina Kristiana Veibia pošto mu je automobil zahvatila vatra. Isto se desilo i na ispitu boj 6, kada su vatrogasci gasili požar na kolima Portugalca Pedra Mirelesa, takođe u vozilu VW Polo R5. Posle ispita 8, 9 i 10, poredak u generalnom plasmanu je ostao isti, a Jari Mati Latvala je smanjio zaostatak za tinmskim kolegom i liderom Ot Tanakom, na samo 5.1 sekundu. Vozilo se po propisno prašnjavim putevima, pa je Esapeka Lapi u šali rekao kako će sledeće godine, kao već iskusan, voziti Dakar reli. Ponavljanje prvog kruga od tri ispita, opet prikazuje dominaciju Toyote. Ispit broj 11 dobijaju Tanak i Mik, na sledećem brzincu pobedjuje Nojvil, a ono što je krakteristično za tu deonicu je tehnički problem za Toyotu broj 10 i za Jari Mati Latvalu. Izgubio je previše vremena i sa drugog mesta u generalnom pada na petu poziciju sa +1.05.2 minuta. Usledio je po drugi put najduži ispit relija od 37.6 kilometra. Bio je opet malerozan za Latvalu, stao je i verovatno odustao. Poslednji ispit drugog dana je dobio Nojvil, ispred Kris Mika. Njih dvojica sada jure drugo mesto na reliju, jer iskusni i za sada pametni Tanak ne reskira previše - ispit je završio kao sedmi, ali najbitnije je da je sačuvao poziciju lidera sa 4.3 sekunde prednosti nad Kris Mikom i trećepozicioniranim Nojvilom (+9.2s). Četvrti u generalnom je Ožie sa 21 sekundom zaostatka. Reli u Portugaliji završava se u nedelju sa 5 ispita. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 3, 2019 Ot Tanak pobednik i drugi u šampionatu Završeno je prvo poluvreme WRC-a 2019. godine, tj. prvih sedam relija. Odlični Estonac, 31. godišnji Ot Tanak u Toyoti Yaris WRC ima razlog za veliko radovanje. Brzom, ali povremeno i taktičkom vožnjom, koja je skoro uvek i presudna u relijima, osvojili su prvi put reli u Portugaliji i na taj način se plasirali na drugo mesto u generalnom plasmanu šampionata (samo 2 boda iza lidera Ožiea). Bila je to deveta pobeda Ot Tanaka u njegovoj karijeri, u vrhunskoj seriji WRC, a kako je sam rekao ''definitivno najteža''. Na podijumu su bili Tanak, Ožie i Nojvil, dok je odlični Kris Mik odustao na poslednjem ispitu pošto je odvalio prednji desni točak. Šteta za tog 39. godišnjeg veterana koji je u Portugaliji pokazao koliko je brz. Podsetimo, da je u svojoj karijeri ostvario 5 pobeda, bio na 97 relija, 12 puta na podijumu i 87 puta je pobedio na raznim brzinskim ispitima. Sreća je toliko bitna u životu, a svakako i u svim sportskim događajima. Eto, Nojvil je u Čileu doživeo baš opasno i ipak srećno po život prevrtanje, a sada je u Portugaliji stigao na podijum, i to potpuno zasluženo. Na ispitu ''power stage'' pobedio je Ožie, ispred Nojvila, Tanaka, Suninena i Sorda. Uskoro ćemo pratiti reli na Sardiniji (za samo dve nedelje), gde će super kvalitetni Ožie ''otvarati'' prve ispite, a Ot Tanak će imati veliku priliku za novi trijumf. Generalni poredak relija u Portugaliji: 1. Tanak - Toyota 2. Nojvil - Hyundai +15.9s 3. Ožie - Citroen +57.1 4. Suninen - Ford +2.41.5 min. 5. Evans - Ford +7.08.3 6. Rovanpera (WRC 2) - Škoda R5 Evo +10.34.2 7. Latvala - Toyota +11.28.2 8. Kopecki (WRC 2) - Škoda R5 Evo +11.41.9 9. Lube (WRC 2) - Škoda R5 +12.46.3 10. Berkvist (WRC 2) - Ford Fiesta R5 14.28.4 preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites