neshaoct 9592 Posted August 30, 2018 (edited) Večiti mladić U prethodnim nedeljama, često smo pominjali kabriolete kao gospodare drumova, divne mašine za beg od stvarnosti i uživanje u praznim putevima. Ali, šta se događa kada uz kabriolet zaista imate ceo put za sebe? Nedavno smo imali priliku da osetimo slobodu na jedan potpuno drugačiji način na deonici auto puta između Obrenovca i Uba. Naime, ovaj deo autoputa još uvek je u izgradnji, a Hurol, vlasnik Mercedes-Benza 380SL nas je poveo u obilazak radova na istom. Kao jedan od rukovodećih ljudi kompanije koja se primarno bavi putevima, Hurol je prirodno oduvek voleo automobile: ''Još u ranom detinjstvu, svaki dečak kreće od igranja autićima, a SL je bio jedan od tih autića iz detinjstva. Posle, kao student sam imao 190E 2.3-16 i tada je počela ljubav prema Mercedesima. Ranije sam vozio i Golf kabriolet iz 1979. i jedno kraće vreme sam imao Peugeot 306 kabriolet. Posle sam ga prodao i kupio Mercedes 500SL R129.'' ispričao nam je Hurol istoriju svojih Mercedesa i kabrioleta, da bi zatim otkrio kako je R107 ipak bio njegov najveći san: ''Uvek sam sanjao o ovom automobilu, jer je stvarno poseban. Svi smo gledali seriju Dalas i taj crveni R107. Verovatno nam je tada ostalo urezano u glavi da moramo da imamo taj automobil kada porastemo!'' Pre tri godine, Hurolov san se ostvario u obliku umornog, ali dosta dobrog 380SL-a u MB-355 ''Diamond Blue'' boji. Originalno kalifornijski auto, ovaj SL je prešao Atlantik i došao u Letoniju: ''Bio je kompletno originalan, nijednom nije imao nezgodu niti bilo šta slično, a čovek od koga sam ga ja kupio ga je vozio neko vreme. Rekao sam sebi da je sada pravi trenutak, prodao sam svog SL-a i kupio ovog. Uvezao sam ga u Srbiju, dobio beogradske tablice i počeo da ga vozim.'' Kako je Hurol naglasio, prethodni vlasnik je sredio dosta detalja na automobilu, a sada je došao red da on sredi ostatak i održava ga u formi. Odmah pri kupovini, Hurol je promenio felne iz ''Barock'' u takozvane ''Gullideckel'', a najveći zahvat došao je u vidu druge boje. Naime, SL je kod Ristića u Ivanjici prefarban u Nassau Blue, boju sa C2 Corvette iz 1965. godine. Dok mnogi menjaju branike i farove u evropsku specifikaciju, Hurol je izabrao da ostavi te karakteristične detalje na svom mestu: ''Volim kako ''US-spec'' izgleda i neshvatljivo mi je da ih ljudi vraćaju u evropske. Jedini problem koji imam su kockaste tablice, jer su prevelike i zbog toga moram da ih vozim sa standardnom tablicom koja mi delom zaklanja maglenke.'' Posle godina provedenih u znatno modernijem nasledniku, Hurol se osvrnuo na razlike u vožnji između 129 i 107, dve potpuno različite generacije SL klase: ''R129 je moderan automobil i kada su u pitanju komfor i tehnologija to je manje-više sve što može da se nađe u automobilu iz 2018. godine. Sve te osobine ne možeš naći u R107 i to je sigurno. Ipak, on ima klimu, tempomat i električne prozore, što je za te godine odlično. Komfor je bez sumnje bolji u R129, ali su osećanja na strani R107. Kada ga voziš, u oblacima si, posebno kada spustiš krov - vožnja bez krova mi daje slobodu, osećaj beskrajnosti.'' Još jedan veliki kvalitet SL-a jeste njegov kvalitet izrade, što ga čini savršeno pouzdanim i praktično neuništivim: ''Danas se čini da automobile namerno prave manje kvalitetnim da bi terali konzumente da ih stalno menjaju. Imam službeni automobil u kom ne mogu da osetim ništa što mogu u mom SL-u. Pun je jeftine plastike i ne prenosi nikakav osećaj kada ga voziš. Zato sam srećan kad god sednem u SL-a iako ne može da se meri po pitanju tehnologije. Kod njega, samo pustiš radio, ubaciš u D i uživaš!'' Zbog svakodnevnih obaveza tokom nedelje, Hurol vozi svoj kabriolet kao vikend automobil, ali su mu duga putovanja velika želja koju uskoro planira da ostvari, nakon rada na motoru i potencijalne promene sa K-Jetronic ubrizgavanja na moderniji EFI. Uz ličnu satisfakciju, Hurol oseća i određenu dozu odgovornosti koja ide uz čuvanje automobilske prošlosti i njeno povezivanje sa budućnošću: ''Kao vlasnici oldtajmera, želimo da sačuvamo ove lepotane, da ih održavamo u dobrom stanju i prenesemo ljubav na sledeće generacije. Bilo bi mi jako drago da vidim svoju ćerku da vozi ovaj automobil.'' U Hurolovim rukama, ovaj 380SL će bez sumnje biti večno mlad i spreman da pređe hiljade kilometara ispunjenih slobodom. Autor teksta: Đorđe Sugaris Autor fotografija: Miloš Nikodijević preuzeto sa - autoslavia.com Edited May 12, 2020 by neshaoct update naslova teme 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14860 Posted August 30, 2018 Američki... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 11, 2018 Testosteeron video: Test 1986. Mercedes 560SL (R107) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14860 Posted September 11, 2018 Kako od Amera napraviti originalni EU modelПослато са LG-M250 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 18, 2018 Prodaje se Trampov Mercedes 560 SL Polovni automobili poznatih prethodnih vlasnika su tražena i cenjena roba na tržištu četvorotočkaša. Tako je VW Golf IV - koji je vozio Joseph Kardinal Ratzinger, kasnije papa Benedikt XVI - prodat za skoro 190.000 evra. Land Rover bivšeg britanskog premijera Winstona Churchilla je na aukciji 2012. godine vredeo 170.000 evra. Crveni Mercedes 560 SL kabriolet, napravljen 1987. godine, već neko vreme stoji u salonu ''Baz Dream Cars'' u Waghäusel u nemačkom Hockenheimu. Njegov prethodni vlasnik je ''izvesni'' Donald Tramp koji je u trenutku kupovine u ugovoru napisao adresu 225 Peta avenija, New York, NY 10021, SAD. Automobil vredan 60.000 dolara je verovatno bio božićni poklon ili nagrada za Ivanu Tramp, prvu suprugu današnjeg američkog predsednika. Deset godina ranije se češka menkenka udala za tadašnjeg preduzetnika, a brak se raspao 1992. godine, kada je Ivanu zamenila 14 godina mlađa američka glumica Marla Mejpls. Ivanu, majka današnje predsedničke savetnice Ivanke, očigledno nije briga za sportski automobil snage 230 konja. Kada je prodala automobil posle šest godina korišćenja i nakon što je Donald Tramp pronašao novu ljubav, Mercedes je prešao samo 11.000 milja, odnosno nešto manje od 18.000 km. Mercedes 560 SL je većinu vremena proveo u podzemnoj garaži u Palm Beachu na jugu Floride, a prepoznatljiv je po registarskoj oznaci ''Ivana 1''. Pre pet godina je Baraz Baz, šef nemačkog Baz Dreamcarsa, otputovao na Floridu i od jednog tamošnjeg dilera kupio Trumpov Mercedes. Mercedes je u odličnom stanju pa je njegova vrednost već dostigla 80.000 evra. Ipak postoji i koeficijent ''VIP vlasnika'' što cenu može da poveća nekoliko puta. Nemački diler još čeka pravu ponudu... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 24, 2018 Mercedes SLC 350 - klasa koja zauzima posebno mesto Osim po velikim i izdržljivim limuzinama, Mercedes je tokom svoje duge istorije najviše bio poznat i po njihovim kupe verzijama, te luksuznim kabroletima serije SL. U toj istoriji punoj dragulja, Mercedes SLC klase zauzima posebno mesto. Naime, dok je većina takozvanih GT kupea najviše klase bila bazirana na aktuelnoj S-Klasi ili njenom pandanu, SLC je bio kupe verzija legendarnog SL-a serije W107. Kako je nastao? Da bi se dvosed mekog krova pretvorio u četvorosed sa dvoja vrata, tvrdim krovom i bez B stuba, inženjeri Mercedesa morali su da preduzmu nekoliko koraka. Najprimetniji od njih bio je produžavanje međuosovinskog rastojanja, što je uticalo na ukupnu dužinu kupea, ali i pomalo neobične proporcije. Ipak, zbog svoje platforme, SLC je mogao da se pohvali dosta sportskijim ponašanjem, posebno kada se umesto rednog šestocilindričnog motora pod haubom nalazio V8. Pravljen za Amerikance SL i SLC dvojac predstavljen je na Salonu automobila u Ženevi, ali je najveći broj ovih automobila, čak dve trećine, bio namenjen Severnoj Americi. Kako bi parirali američkim automobilima iz takozvanog personal luxury segmenta, SL i SLC su prodavani samo sa V8 motorima. Od preko 300.000 proizvedenih primeraka, tek 63.000 su SLC kupei, a razlog za to bio je prestanak proizvodnje 1981. godine, kada ga je odmenio SEC, kupe na bazi W126 S-Klase. Jedan je stigao i u Beograd Jedan primerak iz prve proizvodnje prodaje se u Beogradu pronašli smo u našim oglasima. U razgovoru sa njegovim dugogodišnjim vlasnikom, saznali smo još malo o njemu. U pitanju je 350SLC čiji serijski broj otkriva da je napravljen kao 895. primerak, najverovatnije u decembru 1972. godine, što ga čini najstarijim primerkom u zemlji. Pod njegovom dugom haubom je 3.5 V8 motor sa 200 konjskih snaga i 200.759 kilometara na satu, što za ove motore ne predstavlja nikakav izazov jer su poznati po tome što mogu da pređu petostruko veće razdaljine. Kako nam je vlasnik otkrio, SLC je uvezen u Srbiju iz Austrije krajem devedesetih godina, a restauriran je tokom 2003. i 2004. godine. Tada je ispeskiran i zaštićen jer njegova karoserija nije bila cinkovana. Delovi limarije su vareni 2mm limom, a tokom restauracije se vodilo računa da što veći broj delova bude originalan. Tako, oko 60% novih delova ima oznaku W107, dok su ostali originalni, ali univerzalni. Specifične dizne za Bosch D-Jetronic sistem ubrizgavanja su takođe zamenjene novim, što sada čini da automobil radi punim kapacitetom. 'Oklopno vozilo'' Dalje, njegov vlasnik se posebno osvrće na kvalitet izrade, te činjenicu da sve što je na njemu rađeno rađeno je da se postigne maksimalna bezbednost. Pre svega, to je bila debljina lima, tako da Mercedese iz ovog perioda zovu ili panzerwagen ili armored car - oklopno vozilo. Sve komponente koje prate to su robusne, jake i velike, poput ogromnih diskova i klješta, dok su svi kontakti elektroinstalacije od čistog srebra. Ali, za razliku od mnogih primeraka, ovaj SLC ima aluminijumsku prednju haubu koja je izuzetno laka. Ta hauba je svojevremeno naručena kao doadtna oprema, dok su standardno oni imali čeličnu. Zanimljivo, ovaj SLC nema elektropodizače prozora, ali ima mesto na centralnoj konzoli preuzetoj od donor automobila, pod uslovom da budući vlasnik želi da ih ugradi ako neko ikad želi. Te 1972. postojao ja jasan izbor: ili šiber ili klima. Prvi vlasnik je ipak izabrao ovu prvu opciju, a iako su podizači ručni, šiber na ovom SLC-u je električni. Šta ga još čini drugačijim? Još neke specifičnosti vezane za enterijer su duplo bočno staklo na zadnjim sedištima, što putnike pozadi štiti od buke, ali i čuvene zavesice koje štite zadnje putnike od neželjenih pogleda. Američki automobili tog toba su imali sličan izum zvani opera prozor, dok se Merceces odlučio da pozajmi vizuelno rešenje sa W100. Zanimljivo, te zavesice se razlikuju za američko i evropsko tržište, ali i za modele sa volanom na levoj i desnoj strani. Naime, one su uvek u istom položaju, a u zavisnosti od toga da li vozač sedi levo ili desno, stoje pod uglom koji mu omogućava da kroz njih vidi. U vožnji, SL se pokazao kao pravi GT kupe - niži od svega u saobraćaju, on vozaču takođe pruža uživanje u zavaljenom poluležećem položaju, a pri većim brzinama, aerodinamika ga pribija bliže uz tlo, kada pokazuje svoj sportski karakter i mnogo bolje prijanja za tlo. Kako njegov vlasnik govori, on mora da se vozi i mora da potroši gorivo, baš kao i svaki stari automobil o kom se zaista brine i koji nije samo garažni eksponat. Naravno, uvek će biti nešto što može da se doda ili uradi novo, ali je on spreman za vožnju, kraće izlete, ali i duža putovanja. Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia preuzeto sa - polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 26, 2019 30 godina: Mercedes SL (R129) Premijera atraktivnog modela se dogodila pre 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi, kasnije se pokazalo da je to bio možda i najuspešniji model takve forme sa potpisom proizvođača iz Štutgarta. Novi Mercedes SL je izazvao uzbuđenje iz dva razloga pre 30 godina na Salonu automobila u Ženevi: sa jedne strane, R 129 vešto povezuje jedinstvenu tradiciju sa inovativnom tehnologijom. Istovremeno savršeno kombinuje ciljeve sportskog i udobnog. Rezultat je uspešan, otvoreni sportski automobil koji označava ''fascinaciju vožnje u nepoznatim dimenzijama''. Sa ponosom su naglašavali u press-materijalima Mercedesa pripremljenim za Salon automobila u Ženevi, koji se održavao od 9. do 19. marta 1989. Godinu dana nakon prvog pojavljivanja, 1990. prima i nagradu za dizajn automobila. Nagradu prihvata Bruno Sacco, direktor dela za dizajn fabrike Mercedes-Benz. Dizajn SL nosi njegov zaštitni znak sa jasnim linijama i površinama bez ukrasa, blago klinastog tela i podebljanih naglasaka. Konstrukcija takođe osigurava dobru aerodinamiku: kada je ugrađen standardni tvrdi krov, R 129 postiže izvrsnu vrednost otpora vazduha (cW = 0.32). Mercedes SL modela serije R 129 proslavio je svoju premijeru pre 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi. To je tehnološka platforma: donijela je inovacije kao što su integralna sedišta i Adaptive Damping System (ADS) u proizvodnju. Model, kao sportski i udoban, i dalje je ostao moderan i atraktivan tokom svog dvanaestogodišnjeg proizvodnog ciklusa. Danas su SL modeli serije R 129 prestižni klasici novog doba. Novi SL suptilno je nastavio tradiciju Mercedes SL sportskih automobila. Započeo je sa modelima 300 SL (W 198, 1954. do 1963.), i 190 SL (W 121, 1955. do 1963). Sledili su SL ''Pagoda'' iz serije W 113 (1963. do 1971.), kao i SL modela serije R 107 (1971. do 1985.), od kojih su SLC luksuzni (C 107) takođe izvedeni u isto vreme. Legenda SL-a nastala je 1952. godine. Dok je novi 300 SL trkački automobil (W 194) odmah bio uspešan na velikim takmičenjima. Osvojio je četiri od pet trka u svojoj prvoj i jedinoj takmičarskoj sezoni i time stvorio mesto za SL legendu. Dana 17. oktobra 1984. godine roadster je dobio zeleno svetlo za svoj dizajn, a 10. decembra 1985. Mercedes je utvrdio da će proizvodnja modela serije R 129 početi u avgustu 1988. godine. Za početak novog roadstera 1989. godine, postojala su dva modela sa trolitarskim, šestocilindričnim rednim motorima (300 SL sa 140 kW / 190 KS i 300 SL-24 sa 170 kW/231 KS kao i V8 500 SL model sa 240 kW / 326 KS (od 1992: 235 kW/320 KS). Razvoj top modela sa V12 motorom fabrika odobrila u decembru 1986. godine. SL je već u najavama naišao na oduševljenje svih zaljubljenika u automobile, a kupci su iskoristili proizvodne kapacitete u pogonu Bremen od samog početka. U prve dve ipo godine proizvodnje, barem 52.204 vozila serije R 129 izašlo je iz proizvodne linije do decembra 1991. Samo je u 1991. proizvedeno 25.709 atraktivnog SL modela. Više od trećine njih (34.7 %) izvezeno je u severnu Ameriku; Nemačka je bila drugo najvažnije tržište sa 30.4 %. U leto 1992. godine Mercedes je predstavio novi top model: 600 SL sa V12 motorom i snagom od 290 kW (394 KS). To je bio prvi SL ikada sa dvanaestocilindričnim motorom. Reorganizacija oznaka modela Mercedesa takođe se primenjivala na SL od jula 1993. godine: od tada je oznaka klase došla pre numeričkog niza koji se odnosi na veličinu motora. U isto vreme, dve trolitrene verzije - 300 SL (poslednji SL sa ovom čarobnom oznakom), i 300 SL-24 - zamenjene su za one pod oznakom - SL 280 (142 kW/193 KS), i SL 320 (170). kW/231 KS). SL 500 V8 i brutalni model SL 600 V12 takođe su dobili nova imena. U ovom trenutku, 85.300 vozila serije R 129 već je proizvedeno, a SL je tada bio najuspešnije vozilo otvorenog tipa na svetu u luksuznoj klasi. Ekskluzivni posebni modeli i sportski top modeli dodatno su ''pogurali'' uspeh serije R 129 modela 1990-ih. Zato je od direktne saradnje Mercedesa sa AMG-om 1993. nastao novi top model: SL 60 AMG snage 280 kW (381 KS). Između 1994. i 2001. stvoreno je ukupno 20 limitiranih serija u različitim izdanjima. Poznati specijalni modeli uključivali su, naprimer, izdanje ''Mille Miglia'' i ''Special Edition''. Na domaćem tlu danas su retkost, ali još uvek se mogu videti u dobro očuvanim izdanjima. Najčešće u SL 500 verziji. preuzeto sa - autoportal.hr 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 12, 2020 TopSpeed Classic test: Mercedes 230 SL Pagoda Mercedesova popularna Pagoda bila je automobil, koji je, pored dizajna, promovisao i neka tehnička rešenja koja su bila daleko ispred vremena. Mecedesov sportski model 230 SL, interne oznake W113, svetlo dana prvi put je zvanično ugledao na Salonu automobila u Ženevi davne 1963. godine. Imao je težak zadatak, da istovremeno nasledi i u ponudi modela zameni kultni 300 SL, kao i manji 190 SL. Tako bar kažu predstavnici Mercedesa. ipak, istina je da je 230 SL objektivno predstavljao adekvatnu zamenu samo za 190-icu, nikako i za superekskluzivni 300 SL, a moglo bi se reći da je popularni Gullwing dobio dostojnog naslednika tek nedavno kada je promovisan SLS AMG. Ipak, vratimo se priči o modelu 230 SL. Kada je prikazan, predstavljao je veliko tržišno iznenađenje jer je ponudio neka tehnička rešenja kakva do tada nisu često viđana. Kao osnova za razvoj ovog modela poslužila je luksuzna limuzina 220 SE, čija šasija je skraćena kako bi se uklopila sa karoserijom sa dvoja vrata. Pored skraćenja, ova platforma je prošla i kroz dodatna ojačanja jer je uklonjen krov, koji je značajan kada je krutost karoserije u pitanju, ali i zato što je namena automobila promenjena - trebao je da se izbori sa izazovima sportskog stila vožnje. Značajno je i to da je 230 SL jedan od pionira na polju razvoja pasivne sigurnosti jer je karoserija bila konstruisana tako da je kabinski deo posebno ojačan, dok su se u prednjem i zadnjem delu nalazile proračunate zone gužvanja zadužene za amortizaciju u slučaju sudara. Preuzet je i redni šestocilindarski motor, kome je radna zapremina povećana na 2.306 kubika, tako da je on oslobađao, za to vreme, impresivnih 150 konja i 196 Nm obrtnog momenta, a ovaj rezultat je bio moguć zahvaljujući nekim veoma naprednim tehničkim rešenjima. Iako je kod većine proizvođač za obrazovanje smeše goriva i vazduha u to vreme, a i decenijama kasnije bio zadužen karburator, kod modela 230 SL se o tome brinuo Boschov sistem mehaničkog ubrizgavanja benzina. Tako je svaki cilindar, kroz posebnu diznu u usisnoj grani tik ispred ventila, dobijao idealnu količinu raspršenog goriva. Po prvi put u modelu sa SL oznakom, uz motor se opciono nudila četvorostepena automatska transmisija, prvenstveno zbog izvoza na američko tržište. Zahvaljujući saradniku redakcije, Vladanu Krstiću, imali smo priliku da testiramo savršeno očuvan, i do poslednjeg detalja originalno restauriran 230 SL. Želja nam je bila da zbog autentičnosti pronađemo baš model namenjen evropskom tržištu, sa klasičnom manuelnom transmisijom, što nam je i pošlo za rukom. Kada je promovisan, 230 SL se nudio u opciji sa čvrstim krovom koji se uklanja i ostavlja u garaži, u verziji sa mekim sklopivim krovom, a na našem testu se našao model koji nudi obe kombinacije, što ga čini upotrebljivim tokom svih godišnjih doba i u svakoj prilici! Taj čvrsti sklopivi krov je, na neki način, i kumovao nadimku ovog automobila. Gledano sa prednje strane, on ima neobičan izgled sa ulegnućem u središnjem delu. U Mercedesu su se za ovakav dizajn odlučili iz praktičnih razloga kako bi povećali čvrstinu i snizili težište, a budući da je takva linija pomalo podsećala na istočnjačke hramove, model 230 SL je dobio karakterističan nadimak - Pagoda! Iako je ovaj krov prilično skladan, odlučili smo da ga posle prvog dela testa uklonimo kako bi mogli da uživamo i u vožnji sa vetrom u kosi. Čvrsti krov se oslobađa veoma lako okretanjem četiri poluge. Čak i kada se obavljaju takvi, da kažem usputni poslovi, postaje jasno koliko su automobili nekada bili drugačiji, a mogu slobodno da kažem i bolji! Naime, sve četiri poluge su izrađene od masivnog metala, hromirane i brižljivo ispolirane. Znam da bi one sada bile od plastike, presvučene nekom bojom, ili dopadljivom folijom koja samo treba da asocira na kvalitet. Takođe me je iznenadilo to što je krov znatno teži nego što sam očekivao. Kako god, tek kada se on ukloni, iako je po njemu ovaj model najpoznatiji, karoserija dobija pravu formu. Tek tada elegancija, izdužena forma i sklad linija dolaze do izražaja. Tada je i pogled na prelepi enterijer potpuno slobodan! Otvaram vrata i sedam za upravljač. Ono što me je svakako najviše impresioniralo jeste nivo očuvanosti ovog, sada već pola veka starog automobila. Kada je karoserija u pitanju to mnogo ne iznenađuje, ali ono što me je začudilo je kvalitet enterijera, koji me je doslovno vratio u neko drugo vreme. Uopšte nisam imao osećaj da sedim su starom automobilu, već pre kao da sam se obreo na pomenutom Salonu automobila u Ženevi 1963. godine, i seo baš u izložbeni primerak. Naravno, ne doprinosi samo očuvanost automobila tom utisku. Originalni Beckerov radio uređaj, klasični VDO instrumenti, tanak beli obruč upravljača, sve su to sitnice koje upotpunjuju doživljaj. Fotografije u ovom slučaju svakako govore više od reči! Malim metalnim ključem starujem šestocilindarski motor, koji se oglašava se reskim zvukom. Za razliku od starijeg 190 SL koji sam takođe imao priliku da vozim, Pagoda zvukom potpuno jasno stavlja do znanja da se pod haubom nalazi više od četiri cilindra. I ubrzanje je sasvim solidno, u rangu sa savremenim automobilima, naravno ne sportskim, a iznenađujuće dobro rade i kočnice. Ono po čemu ovaj automobil nikako ne može da parira savremenim vozilima jeste manuelni menjač. Već sam polazak iz mesta je pomalo nezgodan zbog kvačila koje se teško dozira, a stepene prenosa je potrebno ''tražiti''. Naravno, pretpostavljam da bi posle određenog vremena to išlo lakše, ali sami hodovi ručice menjača su grubi što je možda jedini detalj koji vožnju ovog automobla čini komplikovanom. Udobnost je na vrhunskom nivou. Oslanjanje obezbeđuje visok nivo udobnosti, a pohvale mogu da se upute i prednjim sedištima, koja su poput pravih fotelja, kao stvorene za duga krstarenja, a ne samo kraći nedeljni izlet. Nažalost, naš test bi mogao da se okarakteriše kao kraći izlet, iako bih se sa ovim automobilom rado zaputio na jedno dugo, dugo putovanje… Ipak, i to je bilo dovoljno da se još jednom uverimo u sve razlike savremenih i klasičnih automobila. Tekst: Danilo Jojić/TopSpeed Fotografije: Mihajlo Todorović preuzeto sa - topspeed.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 22, 2021 Mercedes 300 SL restomod Mercedes 300 SL, sa šasijom Mercedesa SLK iz 2002. godine, najveći deo novih panela je od fiberglasa, vetrobran je pozajmljen sa Porsche Speedstera, a tu su i HRE točkovi, modifikovani enterijer sa crvenom kožom i motor AMG V6 sa kompresorom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 20, 2021 Pola veka Mercedesovog klasika Verovali ili ne, jedan od najprepoznatljivijih Mercedesa svih vremena slavi 50. rođendan. Da, ostarili smo, kao i sve one filmske zvezde koje su i u privatnom životu bile verne slavnom Mercedesovom SL-u. Posebno generaciji R107 lansiranoj 1971. godine. To je automobil koji se duboko urezao u pamćenje brojnim fanovima automobila, čak i onima nesklonim nemačkoj zvezdi. Da se radi o pravom klasiku, govori i podatak da je ta generacija SL-a u proizvodnji opstala punih 18 godina, sve do 1989. godine, što ga čini drugim najdugovečnijim modelom u Mercedesovoj istoriji. I ne samo to, jer ova generacija je bila prva ponuđena u kombinaciji V8 motora. Naslednik Pagode je u 1970. stigao s brojnim tehnološkim inovacijama, posebno onim vezanim za bezbednost. Tako su A nosači bili napravljeni od čelika povišene čvrstoće, rezerovar goriva je pozicioniran iznad zadnje osovine, a u slučaju sudara putnike su štitile pažljivo definisane zone deformacije. Početak idućeg decenije SL je dočekao sa ABS-om, a koju godinu kasnije vozača je štitio vazdušni jastuk. Ponuda motora je počinjala 3.5 V8 benzincem sa 200 KS, a u ponudi je bio i još jači 450 SL sa 225 KS. Kasnije na red dolazi i 280 SL sa šestocilindrašem i 185 KS. Osamdesete su SL približile W126 krstarici. 380 SL (218 KS) je zamenio 350 SL, a 450 SL je ustupio mesto snažnijem 500 SL-u sa 240 konja. Još jedna modernizacija se dogodila 1985. godine kada je revidirano i prednje oslanjanje, a automobil je dobio nove 15-inčne točkove. Naravno, uz nove oznake osvežena je i ponuda motora, uglavnom modernizacijom poznatog asortimana. Mesto top verzije je dobio 560 SL sa 5.6 V8 draguljem. Tokom 18 godina proizvodnje R107 SL je prodat u 237.287 primeraka, što ga svrstava u sam vrh popularnosti modela SL, ali i roadstera tog vremena uopšte. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 9, 2021 Autogefuhl: Mercedes SL - 300 SL vs W113 Pagoda vs R107 vs R129 vs R230 vs R231 Pravi dokumentarac koji nam pokazuje sve generacije Mercedesa SL, i pojašnjava kako je taj auto stekao kultni status: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 24, 2021 VreleGume: 1984. Mercedes R 107 500 SL Oldtajmer za one koji ne štede kad je u pitanju uživanje u vožnji - 5.0 motor sa 228KS/405Nm, 7.4 sekundi do stotke: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 22, 2021 Jay Leno & Mercedes 300 SL Gullwing Mercedes-Benz Classic Centar je omogućio Jay Lenu da provoza najstariji 300 SL Gullwing na svetu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 19, 2022 Hagerty: Originalni Mercedes 300SL Das Beste oder nichts - najbolje ili ništa. To je Mercedesov slogan, marketinški slogan koji koristi širom sveta. Ali, da su ga se stvarno uvek držali onda nikada ne bi postojao 300 SL Gullwing: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 6, 2022 Mercedes 300SL Gullwing prodat za 5.94 miliona evra Na aukciji kuće RM Sotheby's u Arizoni su se našla dva primerka klasičnog Mercedesa 300SL Gullwing, oba coupea proizvedena 1955. godine, izuzetno su vredni, ali je razlika u ceni među njima ipak milionska. Tamni Mercedes 300SL je jedan od 1.371 Gullwing primerka napravljenog od standardnog čelika, i jedan od samo dva lakirana u Dunkelgrau sivu boju, a novi vlasnik je za njega izdvojio 1.71 milion dolara (1.49 miliona evra). Sa druge strane, ovaj srebrni Mercedes 300SL Gullwing je jedan od samo 29 laganih automobila koji su sišli sa proizvodne trake, a sada je plaćen nešto više od 6,8 miliona dolara (5.94 miliona evra). Njegova ''tajna'' je u tome što je standarna čelična karoserija zamenjena aluminijumskom, a svaki komad stakla osim vetrobranskog stakla je zamenjen pleksiglasom. Na ovaj način su Mercedesovi inženjeri učinili automobil lakšim, što mu je pomoglo da održi ritam na stazi sa egzotičnim evropskim rivalima poput Aston Martina DB35, Maseratija A5GCS i Ferrarija 750 Monza. Olakšani 300SL pokreće tjunirana verzije 6-cilindričnog motora s mehaničkim ubrizgavanjem goriva koji je dobio drugu bregastu osovinu i veću kompresiju. Takođe, standardni su bili točkovi sa centralnim šarafom, opruge i amortizeri su podešeni, a napred su doboš kočnice. Automobil je potpuno nov isporučen kupcu Josephu F. Weckerleu, distributeru Mercedesovih vozila u Kazablanki u Marokum i bio je jedini olakšani prodati SL na celom afričkom kontinentu. Weckerle je naručio automobil u srebrno-sivoj metalik boji sa plavom unutrašnjošću i sa Becker radiom. Automobil je prodao 1962. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 8, 2022 Na prodaju Fanđov Mercedes 300SL iz 1958. godine Petostruki svetski šampion Juan Manuel Fangio (Huan Manuel Fanđo) je jedan od najhvaljenijih, ako ne i najhvaljenijih vozača Formule 1 u istoriji. Ovaj Mercedes-Benz 300SL Roadster je dobio 1958. godine kao poklon od proizvođača automobila nakon što je otišao u penziju. Na satu je prikazana brojka od 72.951 kilometra, što je većina rezultat njegove vožnje, prvo širom Evrope, pre nego što ga je parkirao u svoju garažu u Argentini. Tamo je automobil ostao s njim do kraja života i na kraju je uključen u njegov muzej u Balcarceu. Trenutno ide na RM Sotheby's aukcijsku platformu, u stanju u kakvom ga je Fangio ostavio. To znači da ima ista sedišta, isti volan i istu ručicu menjača koje je koristio i sam ''El Maestro''. Čak i oni koji nisu veliki obožavaoci Formule 1 mogu da cene jedinstvenost ovog automobila. ''Običan'' 300SL Gullwing se nedavno prodao za 6.8 miliona dolara, zato možemo samo da nagađamo koliko će ovaj primerak Roadstera koštati. Ustvari, nikad ni nećemo saznati koja je konačna cena, osim ako novi vlasnik to ne odluči sam da otkrije. RM Sotheby's prodaje automobil putem aukcije zatvorenih ponuda od 28. februara do 4. marta, a platforma izričito navodi da neće otkriti konačnu cenu. U svakom slučaju, pogledajte video zapis u nastavku da biste se sami uverili o čemu je reč. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 27, 2022 Bogatstvo za ''rđavi Mercedes'' Ovaj Mercedes 300SL Gullwing iz 1956. godine je stvarno nešto posebno. Nije blještav poput najboljih primeraka iz muzeja, ili sa auto okupljanja starovremenskih sportskih super skupih modela, već deluje zapušteno sa svojevrsnom patinom korišćenja. Automobil je originalno bio u sjajnoj beloj boji s crvenom kožom u kabini, a veruje se da je prvi vlasnik bio pomočnik režisera iz Holivuda Roger M. Andrews. Andrews je 1940-ih učestvovao na stvaranju filmova, kao i serijama poput Supermana iz 1948. i Betman i Robina iz 1949. godine. Hollywoodski preduzetnik L. Milton Wolf ga je kupio kada je Andrews preminuo 1958. godine i automobil prelakirao u crvenu boju te je nastavio da uživa u njemu tokom većine od njegovih 151.542 kilometra. Gullwing je ostao u vlasništvu Wolfove porodice čak i nakon što je on preminuo 1972. godine. Novi vlasnik je 2018. godine Gullwinga počeo da ponovo vraća u život tako što je uspeo da pokrene motor i počeo da skida crvenu boju, što je dovelo do trenutnog stanja. Eksterijer, iako nije u savršenom stanju, strukturalno je solidan, zahvaljujući tome što je život proveo u Kaliforniji. Lista navodi da automobil dolazi sa svim originalnim papirima, alatima, servisnim računima, originalnom kalifornijskom crnom tablicom i prtljagom. U unutrašnjosti, čini se da je crvena koža u dobrom stanju. Gullwing Motorcars prodaje ovaj legendarni Mercedes po ceni od 1.495.000 dolara (oko 1.361.000 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 8, 2022 Električni Mercedes W113 SL Kompanije Everrati Automotive i Hilton & Moss su se udružile kako bi zajedno radile na automobilima, a njihov prvi projekat je Mercedes-Benz W113 SL Pagoda. Everrati je osigurao električni pogon, a eksperti kompanije Hilton & Moss su se pobrinuli za detaljnu restauraciju tako da je u fantastični klasik udahnut novi život. ''Everrati je ponosan na saradnju sa partnerima koji zadovoljavaju ekstremno visoke standarde svojom ekspertizom u restauraciji Mercedesovih vozila. Uzbuđeni smo što ćemo raditi s tako velikim imenom u svetu klasičnih automobila i radujemo se što ćemo ponuditi legendarne modele u partnerstvu s kompanijom Hilton & Moss'', izjavio je direktor Everratija Justin Lunny. Upravo je Hilton & Moss stekao reputaciju jedne od najboljih britanskih kompanija za restauraciju vozila, i već dugo sarađuje s Jaguarom i Aston Martinom. Iza sebe ima više od 40 godina rada na Mercedesovim vozilima. Rezultat saradnje pomenutih partnera je Mercedes-Benz W113 SL, koji će se prodavati nakon restauracije i ugradnje električnog pogona. Restauracija podrazumeva potpuno rastavljanje, popravke, zaštitu, sklapanje korišćenjem originalnih i ''osveženih'' delova gde god je to moguće. Kompanije tvrde da će automobil biti u boljem stanju nego kada je napustio fabriku. Nakon restauracije će uslediti ugradnja električnih motora koji će isporučivati 180KS, 12 više u odnosu na originalni motor. SL će od 0 do 100 km/h ubrzavati za 7 sekundi, odnosno 1.8 sekundi bolje nego ranije. Sav posao se obavlja pažljivo i s poštovanjem kako se ne bi narušio klasični šarm automobila. Osnovna cena elektrifikovanog modela Mercedes-Benz W113 SL Pagoda iznosi 295.000 funti (345.000 evra), a Everrati već prima prednarudžbine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 12, 2022 Na prodaju Mercedes-Benz 500 SL AMG 5.0 Mercedes-AMG se brzo razvijao u proteklim godinama da više uopšte nije retkost videti njegove modele na ulicama, ali ako se vratimo u osamdesete, posedovati automobil tjuniran u AMG-u je bilo nešto veoma posebno. Mnogo pre nego je Mercedes kupio 50% udela u AMG-u 1999. godine, a potom 2005. godine u potpunosti preuzeo kontrolu, model 500 SL AMG 5.0 je uvezen u SAD putem kompanije Classic Motors u Čikagu. Ova kompanija je imala važnu ulogu u ekspanziji AMG-a na američkom tlu. Primerak na fotografijama je jedan od svega osam koji su proizvedeni za severnoameričko tržište, a opremljen je petostepenim manuelnim menjačem. Naručio ga je kupac sa Floride 1981. godine, a automobil je bogatije opremljen od standardnog modela SL. AMG je napravio niz važnih modifikacija 5.0 atmosferskog V8 motora uključujući portovane i polirane glave cilindara sa čvrstim mehaničkim podizačima usisnih ventila, kao i set AMG bregastih osovina. Motor je dobio i modifikovani sistem usisa vazduha, tako da je njegova snaga povećana na 276 KS. To je impresivna brojka s obzirom na činjenicu da je u to vreme najsnažniji SL sa 3.8 V8 motorom isporučivao 204 KS. Sa pomenutim 5.0 motorom uparen je petostepeni manuelni menjač i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem preko kojeg se snaga prenosi na zadnje točkove. Automobil ima Bilstein oslanjanje i set laganih 16-inčnih BBS felni sa Kumho gumama. U unutrašnjosti su Recaro sedišta presvučena Palomino kožom. Proizveden je 1985. godine te je prešao 182.359 kilometra. Do sada je imao tri vlasnika. Aukciju na kojoj će Mercedes 500 SL AMG 5.0 biti prodat održaće kuća RM Sotheby's u Majamiju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 7, 2023 Grand Mercedes-Benz 600SL Kako se navodi, ovaj Grand Mercedes-Benz 600SL kombinuje mnoge zanimljive delove zajedno sa bogatom istorijom brenda. Automobil na slikama je naime kombinacija roadstera SL modelske godine 2002 i Mercedesa 600 (V100) iz 1967. godine. Tačnije, ovaj restomod je baziran na veoma retkom Mercedesu SL600 Silver Arrow (R129), specijalnom izdanju kojih je proizvedeno samo 100 primeraka. Prednji i zadnji deo su temeljno prerađeni, a hauba je potpuno redizajnirana. Tu su i hromirani branici, a ceo automobil je ofarban u Mercedes 777 srebrnu, pošto je to bila jedina boja koja se nudila za R129 Silver Arrow asortiman. Pokreće ga 6.0 V12 motor sa 394 KS i 569 Nm obrtnog momenta, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5.9 sekundi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites