Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes 380SL R107 / 560SL / 230 SL (W113) Pagoda

Recommended Posts

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-23.jpg

 

Večiti mladić

 

U prethodnim nedeljama, često smo pominjali kabriolete kao gospodare drumova, divne mašine za beg od stvarnosti i uživanje u praznim putevima. Ali, šta se događa kada uz kabriolet zaista imate ceo put za sebe? Nedavno smo imali priliku da osetimo slobodu na jedan potpuno drugačiji način na deonici auto puta između Obrenovca i Uba. Naime, ovaj deo autoputa još uvek je u izgradnji, a Hurol, vlasnik Mercedes-Benza 380SL nas je poveo u obilazak radova na istom.

 

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-01.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-04.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-03.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-05.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-02.jpg

 

Kao jedan od rukovodećih ljudi kompanije koja se primarno bavi putevima, Hurol je prirodno oduvek voleo automobile: ''Još u ranom detinjstvu, svaki dečak kreće od igranja autićima, a SL je bio jedan od tih autića iz detinjstva. Posle, kao student sam imao 190E 2.3-16 i tada je počela ljubav prema Mercedesima. Ranije sam vozio i Golf kabriolet iz 1979. i jedno kraće vreme sam imao Peugeot 306 kabriolet. Posle sam ga prodao i kupio Mercedes 500SL R129.'' ispričao nam je Hurol istoriju svojih Mercedesa i kabrioleta, da bi zatim otkrio kako je R107 ipak bio njegov najveći san: ''Uvek sam sanjao o ovom automobilu, jer je stvarno poseban. Svi smo gledali seriju Dalas i taj crveni R107. Verovatno nam je tada ostalo urezano u glavi da moramo da imamo taj automobil kada porastemo!''

 

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-06.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-07.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-08.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-09.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-10.jpg

 

Pre tri godine, Hurolov san se ostvario u obliku umornog, ali dosta dobrog 380SL-a u MB-355 ''Diamond Blue'' boji. Originalno kalifornijski auto, ovaj SL je prešao Atlantik i došao u Letoniju: ''Bio je kompletno originalan, nijednom nije imao nezgodu niti bilo šta slično, a čovek od koga sam ga ja kupio ga je vozio neko vreme. Rekao sam sebi da je sada pravi trenutak, prodao sam svog SL-a i kupio ovog. Uvezao sam ga u Srbiju, dobio beogradske tablice i počeo da ga vozim.'' Kako je Hurol naglasio, prethodni vlasnik je sredio dosta detalja na automobilu, a sada je došao red da on sredi ostatak i održava ga u formi. Odmah pri kupovini, Hurol je promenio felne iz ''Barock'' u takozvane ''Gullideckel'', a najveći zahvat došao je u vidu druge boje. Naime, SL je kod Ristića u Ivanjici prefarban u Nassau Blue, boju sa C2 Corvette iz 1965. godine. Dok mnogi menjaju branike i farove u evropsku specifikaciju, Hurol je izabrao da ostavi te karakteristične detalje na svom mestu: ''Volim kako ''US-spec'' izgleda i neshvatljivo mi je da ih ljudi vraćaju u evropske. Jedini problem koji imam su kockaste tablice, jer su prevelike i zbog toga moram da ih vozim sa standardnom tablicom koja mi delom zaklanja maglenke.''

 

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-12.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-15.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-11.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-25.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-13.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-14.jpg

 

Posle godina provedenih u znatno modernijem nasledniku, Hurol se osvrnuo na razlike u vožnji između 129 i 107, dve potpuno različite generacije SL klase: ''R129 je moderan automobil i kada su u pitanju komfor i tehnologija to je manje-više sve što može da se nađe u automobilu iz 2018. godine. Sve te osobine ne možeš naći u R107 i to je sigurno. Ipak, on ima klimu, tempomat i električne prozore, što je za te godine odlično. Komfor je bez sumnje bolji u R129, ali su osećanja na strani R107. Kada ga voziš, u oblacima si, posebno kada spustiš krov - vožnja bez krova mi daje slobodu, osećaj beskrajnosti.'' Još jedan veliki kvalitet SL-a jeste njegov kvalitet izrade, što ga čini savršeno pouzdanim i praktično neuništivim: ''Danas se čini da automobile namerno prave manje kvalitetnim da bi terali konzumente da ih stalno menjaju. Imam službeni automobil u kom ne mogu da osetim ništa što mogu u mom SL-u. Pun je jeftine plastike i ne prenosi nikakav osećaj kada ga voziš. Zato sam srećan kad god sednem u SL-a iako ne može da se meri po pitanju tehnologije. Kod njega, samo pustiš radio, ubaciš u D i uživaš!'' Zbog svakodnevnih obaveza tokom nedelje, Hurol vozi svoj kabriolet kao vikend automobil, ali su mu duga putovanja velika želja koju uskoro planira da ostvari, nakon rada na motoru i potencijalne promene sa K-Jetronic ubrizgavanja na moderniji EFI.

 

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-16.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-17.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-18.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-19.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-20.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-22.jpg

 

Uz ličnu satisfakciju, Hurol oseća i određenu dozu odgovornosti koja ide uz čuvanje automobilske prošlosti i njeno povezivanje sa budućnošću: ''Kao vlasnici oldtajmera, želimo da sačuvamo ove lepotane, da ih održavamo u dobrom stanju i prenesemo ljubav na sledeće generacije. Bilo bi mi jako drago da vidim svoju ćerku da vozi ovaj automobil.'' U Hurolovim rukama, ovaj 380SL će bez sumnje biti večno mlad i spreman da pređe hiljade kilometara ispunjenih slobodom.

 

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-28.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-26.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-29.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-27.jpg

mercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-21.jpgmercedes-benz-r107-380-sl-hurol-beograd-24.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako od Amera napraviti originalni EU model



Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Trampov Mercedes 560 SL

 

mercedes_trump 1.jpg

 

Polovni automobili poznatih prethodnih vlasnika su tražena i cenjena roba na tržištu četvorotočkaša. Tako je VW Golf IV - koji je vozio Joseph Kardinal Ratzinger, kasnije papa Benedikt XVI - prodat za skoro 190.000 evra. Land Rover bivšeg britanskog premijera Winstona Churchilla je na aukciji 2012. godine vredeo 170.000 evra.

 

mercedes_trump 11.jpg

 

Crveni Mercedes 560 SL kabriolet, napravljen 1987. godine, već neko vreme stoji u salonu ''Baz Dream Cars'' u Waghäusel u nemačkom Hockenheimu. Njegov prethodni vlasnik je ''izvesni'' Donald Tramp koji je u trenutku kupovine u ugovoru napisao adresu 225 Peta avenija, New York, NY 10021, SAD.

 

mercedes_trump 111.jpg

 

Automobil vredan 60.000 dolara je verovatno bio božićni poklon ili nagrada za Ivanu Tramp, prvu suprugu današnjeg američkog predsednika. Deset godina ranije se češka menkenka udala za tadašnjeg preduzetnika, a brak se raspao 1992. godine, kada je Ivanu zamenila 14 godina mlađa američka glumica Marla Mejpls. Ivanu, majka današnje predsedničke savetnice Ivanke, očigledno nije briga za sportski automobil snage 230 konja. Kada je prodala automobil posle šest godina korišćenja i nakon što je Donald Tramp pronašao novu ljubav, Mercedes je prešao samo 11.000 milja, odnosno nešto manje od 18.000 km.

 

mercedes_trump 1111.jpg

 

Mercedes 560 SL je većinu vremena proveo u podzemnoj garaži u Palm Beachu na jugu Floride, a prepoznatljiv je po registarskoj oznaci ''Ivana 1''. Pre pet godina je Baraz Baz, šef nemačkog Baz Dreamcarsa, otputovao na Floridu i od jednog tamošnjeg dilera kupio Trumpov Mercedes. Mercedes je u odličnom stanju pa je njegova vrednost već dostigla 80.000 evra. Ipak postoji i koeficijent ''VIP vlasnika'' što cenu može da poveća nekoliko puta. Nemački diler još čeka pravu ponudu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes SLC 350 - klasa koja zauzima posebno mesto

 

Mercedes_Benz_350_SLC_1.jpg

 

Osim po velikim i izdržljivim limuzinama, Mercedes je tokom svoje duge istorije najviše bio poznat i po njihovim kupe verzijama, te luksuznim kabroletima serije SL. U toj istoriji punoj dragulja, Mercedes SLC klase zauzima posebno mesto. Naime, dok je većina takozvanih GT kupea najviše klase bila bazirana na aktuelnoj S-Klasi ili njenom pandanu, SLC je bio kupe verzija legendarnog SL-a serije W107.

 

Kako je nastao?
Da bi se dvosed mekog krova pretvorio u četvorosed sa dvoja vrata, tvrdim krovom i bez B stuba, inženjeri Mercedesa morali su da preduzmu nekoliko koraka. Najprimetniji od njih bio je produžavanje međuosovinskog rastojanja, što je uticalo na ukupnu dužinu kupea, ali i pomalo neobične proporcije. Ipak, zbog svoje platforme, SLC je mogao da se pohvali dosta sportskijim ponašanjem, posebno kada se umesto rednog šestocilindričnog motora pod haubom nalazio V8.

 

Pravljen za Amerikance
SL i SLC dvojac predstavljen je na Salonu automobila u Ženevi, ali je najveći broj ovih automobila, čak dve trećine, bio namenjen Severnoj Americi.

 

Mercedes_Benz_350_SLC_2.jpg

 

Kako bi parirali američkim automobilima iz takozvanog personal luxury segmenta, SL i SLC su prodavani samo sa V8 motorima. Od preko 300.000 proizvedenih primeraka, tek 63.000 su SLC kupei, a razlog za to bio je prestanak proizvodnje 1981. godine, kada ga je odmenio SEC, kupe na bazi W126 S-Klase.

 

Jedan je stigao i u Beograd
Jedan primerak iz prve proizvodnje prodaje se u Beogradu pronašli smo u našim oglasima. U razgovoru sa njegovim dugogodišnjim vlasnikom, saznali smo još malo o njemu. U pitanju je 350SLC čiji serijski broj otkriva da je napravljen kao 895. primerak, najverovatnije u decembru 1972. godine, što ga čini najstarijim primerkom u zemlji.

 

Mercedes_Benz_350_SLC_4.jpg

 

Pod njegovom dugom haubom je 3.5 V8 motor sa 200 konjskih snaga i 200.759 kilometara na satu, što za ove motore ne predstavlja nikakav izazov jer su poznati po tome što mogu da pređu petostruko veće razdaljine. Kako nam je vlasnik otkrio, SLC je uvezen u Srbiju iz Austrije krajem devedesetih godina, a restauriran je tokom 2003. i 2004. godine. Tada je ispeskiran i zaštićen jer njegova karoserija nije bila cinkovana. Delovi limarije su vareni 2mm limom, a tokom restauracije se vodilo računa da što veći broj delova bude originalan. Tako, oko 60% novih delova ima oznaku W107, dok su ostali originalni, ali univerzalni. Specifične dizne za Bosch D-Jetronic sistem ubrizgavanja su takođe zamenjene novim, što sada čini da automobil radi punim kapacitetom.

 

'Oklopno vozilo''
Dalje, njegov vlasnik se posebno osvrće na kvalitet izrade, te činjenicu da sve što je na njemu rađeno rađeno je da se postigne maksimalna bezbednost. Pre svega, to je bila debljina lima, tako da Mercedese iz ovog perioda zovu ili panzerwagen ili armored car - oklopno vozilo. Sve komponente koje prate to su robusne, jake i velike, poput ogromnih diskova i klješta, dok su svi kontakti elektroinstalacije od čistog srebra. Ali, za razliku od mnogih primeraka, ovaj SLC ima aluminijumsku prednju haubu koja je izuzetno laka. Ta hauba je svojevremeno naručena kao doadtna oprema, dok su standardno oni imali čeličnu.

 

Mercedes_Benz_350_SLC_3.jpg

 

Zanimljivo, ovaj SLC nema elektropodizače prozora, ali ima mesto na centralnoj konzoli preuzetoj od donor automobila, pod uslovom da budući vlasnik želi da ih ugradi ako neko ikad želi. Te 1972. postojao ja jasan izbor: ili šiber ili klima. Prvi vlasnik je ipak izabrao ovu prvu opciju, a iako su podizači ručni, šiber na ovom SLC-u je električni.

 

Šta ga još čini drugačijim?
Još neke specifičnosti vezane za enterijer su duplo bočno staklo na zadnjim sedištima, što putnike pozadi štiti od buke, ali i čuvene zavesice koje štite zadnje putnike od neželjenih pogleda. Američki automobili tog toba su imali sličan izum zvani opera prozor, dok se Merceces odlučio da pozajmi vizuelno rešenje sa W100. Zanimljivo, te zavesice se razlikuju za američko i evropsko tržište, ali i za modele sa volanom na levoj i desnoj strani. Naime, one su uvek u istom položaju, a u zavisnosti od toga da li vozač sedi levo ili desno, stoje pod uglom koji mu omogućava da kroz njih vidi.

 

Mercedes_Benz_350_SLC_5.jpg

 

U vožnji, SL se pokazao kao pravi GT kupe - niži od svega u saobraćaju, on vozaču takođe pruža uživanje u zavaljenom poluležećem položaju, a pri većim brzinama, aerodinamika ga pribija bliže uz tlo, kada pokazuje svoj sportski karakter i mnogo bolje prijanja za tlo. Kako njegov vlasnik govori, on mora da se vozi i mora da potroši gorivo, baš kao i svaki stari automobil o kom se zaista brine i koji nije samo garažni eksponat. Naravno, uvek će biti nešto što može da se doda ili uradi novo, ali je on spreman za vožnju, kraće izlete, ali i duža putovanja.

 

Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 godina: Mercedes SL (R129)

 

190709-mercedes sl.jpg

 

Premijera atraktivnog modela se dogodila pre 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi, kasnije se pokazalo da je to bio možda i najuspešniji model takve forme sa potpisom proizvođača iz Štutgarta. Novi Mercedes SL je izazvao uzbuđenje iz dva razloga pre 30 godina na Salonu automobila u Ženevi: sa jedne strane, R 129 vešto povezuje jedinstvenu tradiciju sa inovativnom tehnologijom. Istovremeno savršeno kombinuje ciljeve sportskog i udobnog. Rezultat je uspešan, otvoreni sportski automobil koji označava ''fascinaciju vožnje u nepoznatim dimenzijama''. Sa ponosom su naglašavali u press-materijalima Mercedesa pripremljenim za Salon automobila u Ženevi, koji se održavao od 9. do 19. marta 1989.

 

Godinu dana nakon prvog pojavljivanja, 1990. prima i nagradu za dizajn automobila. Nagradu prihvata Bruno Sacco, direktor dela za dizajn fabrike Mercedes-Benz. Dizajn SL nosi njegov zaštitni znak sa jasnim linijama i površinama bez ukrasa, blago klinastog tela i podebljanih naglasaka. Konstrukcija takođe osigurava dobru aerodinamiku: kada je ugrađen standardni tvrdi krov, R 129 postiže izvrsnu vrednost otpora vazduha (cW = 0.32). Mercedes SL modela serije R 129 proslavio je svoju premijeru pre 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi. To je tehnološka platforma: donijela je inovacije kao što su integralna sedišta i Adaptive Damping System (ADS) u proizvodnju. Model, kao sportski i udoban, i dalje je ostao moderan i atraktivan tokom svog dvanaestogodišnjeg proizvodnog ciklusa. Danas su SL modeli serije R 129 prestižni klasici novog doba.

 

image.jpeg

 

Novi SL suptilno je nastavio tradiciju Mercedes SL sportskih automobila. Započeo je sa modelima 300 SL (W 198, 1954. do 1963.), i 190 SL (W 121, 1955. do 1963). Sledili su SL ''Pagoda'' iz serije W 113 (1963. do 1971.), kao i SL modela serije R 107 (1971. do 1985.), od kojih su SLC luksuzni (C 107) takođe izvedeni u isto vreme. Legenda SL-a nastala je 1952. godine. Dok je novi 300 SL trkački automobil (W 194) odmah bio uspešan na velikim takmičenjima. Osvojio je četiri od pet trka u svojoj prvoj i jedinoj takmičarskoj sezoni i time stvorio mesto za SL legendu. Dana 17. oktobra 1984. godine roadster je dobio zeleno svetlo za svoj dizajn, a 10. decembra 1985. Mercedes je utvrdio da će proizvodnja modela serije R 129 početi u avgustu 1988. godine. Za početak novog roadstera 1989. godine, postojala su dva modela sa trolitarskim, šestocilindričnim rednim motorima (300 SL sa 140 kW / 190 KS i 300 SL-24 sa 170 kW/231 KS kao i V8 500 SL model sa 240 kW / 326 KS (od 1992: 235 kW/320 KS). Razvoj top modela sa V12 motorom fabrika odobrila u decembru 1986. godine.

 

image.jpeg

 

SL je već u najavama naišao na oduševljenje svih zaljubljenika u automobile, a kupci su iskoristili proizvodne kapacitete u pogonu Bremen od samog početka. U prve dve ipo godine proizvodnje, barem 52.204 vozila serije R 129 izašlo je iz proizvodne linije do decembra 1991. Samo je u 1991. proizvedeno 25.709 atraktivnog SL modela. Više od trećine njih (34.7 %) izvezeno je u severnu Ameriku; Nemačka je bila drugo najvažnije tržište sa 30.4 %. U leto 1992. godine Mercedes je predstavio novi top model: 600 SL sa V12 motorom i snagom od 290 kW (394 KS). To je bio prvi SL ikada sa dvanaestocilindričnim motorom.

 

image.jpeg

 

Reorganizacija oznaka modela Mercedesa takođe se primenjivala na SL od jula 1993. godine: od tada je oznaka klase došla pre numeričkog niza koji se odnosi na veličinu motora. U isto vreme, dve trolitrene verzije - 300 SL (poslednji SL sa ovom čarobnom oznakom), i 300 SL-24 - zamenjene su za one pod oznakom - SL 280 (142 kW/193 KS), i SL 320 (170). kW/231 KS). SL 500 V8 i brutalni model SL 600 V12 takođe su dobili nova imena. U ovom trenutku, 85.300 vozila serije R 129 već je proizvedeno, a SL je tada bio najuspešnije vozilo otvorenog tipa na svetu u luksuznoj klasi. Ekskluzivni posebni modeli i sportski top modeli dodatno su ''pogurali'' uspeh serije R 129 modela 1990-ih. Zato je od direktne saradnje Mercedesa sa AMG-om 1993. nastao novi top model: SL 60 AMG snage 280 kW (381 KS). Između 1994. i 2001. stvoreno je ukupno 20 limitiranih serija u različitim izdanjima. Poznati specijalni modeli uključivali su, naprimer, izdanje ''Mille Miglia'' i ''Special Edition''.

 

image.jpeg

 

Na domaćem tlu danas su retkost, ali još uvek se mogu videti u dobro očuvanim izdanjima. Najčešće u SL 500 verziji.

 

sl001.jpgsl005.jpg

sl007.jpgsl003.jpg

sl002.jpgsl004.jpgsl006.jpg

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed Classic test: Mercedes 230 SL Pagoda

 

pagoda 020.jpg

 

Mercedesova popularna Pagoda bila je automobil, koji je, pored dizajna, promovisao i neka tehnička rešenja koja su bila daleko ispred vremena. Mecedesov sportski model 230 SL, interne oznake W113, svetlo dana prvi put je zvanično ugledao na Salonu automobila u Ženevi davne 1963. godine. Imao je težak zadatak, da istovremeno nasledi i u ponudi modela zameni kultni 300 SL, kao i manji 190 SL. Tako bar kažu predstavnici Mercedesa. ipak, istina je da je 230 SL objektivno predstavljao adekvatnu zamenu samo za 190-icu, nikako i za superekskluzivni 300 SL, a moglo bi se reći da je popularni Gullwing dobio dostojnog naslednika tek nedavno kada je promovisan SLS AMG.

 

pagoda 019.jpeg

 

Ipak, vratimo se priči o modelu 230 SL. Kada je prikazan, predstavljao je veliko tržišno iznenađenje jer je ponudio neka tehnička rešenja kakva do tada nisu često viđana. Kao osnova za razvoj ovog modela poslužila je luksuzna limuzina 220 SE, čija šasija je skraćena kako bi se uklopila sa karoserijom sa dvoja vrata.

 

pagoda 018.jpeg

 

Pored skraćenja, ova platforma je prošla i kroz dodatna ojačanja jer je uklonjen krov, koji je značajan kada je krutost karoserije u pitanju, ali i zato što je namena automobila promenjena - trebao je da se izbori sa izazovima sportskog stila vožnje.

 

pagoda 017.jpeg

 

Značajno je i to da je 230 SL jedan od pionira na polju razvoja pasivne sigurnosti jer je karoserija bila konstruisana tako da je kabinski deo posebno ojačan, dok su se u prednjem i zadnjem delu nalazile proračunate zone gužvanja zadužene za amortizaciju u slučaju sudara.

 

pagoda 016.jpeg

 

Preuzet je i redni šestocilindarski motor, kome je radna zapremina povećana na 2.306 kubika, tako da je on oslobađao, za to vreme, impresivnih 150 konja i 196 Nm obrtnog momenta, a ovaj rezultat je bio moguć zahvaljujući nekim veoma naprednim tehničkim rešenjima.

 

pagoda 015.jpeg

 

Iako je kod većine proizvođač  za obrazovanje smeše goriva i vazduha u to vreme, a i decenijama kasnije bio zadužen karburator, kod modela 230 SL se o tome brinuo Boschov sistem mehaničkog ubrizgavanja benzina.

 

pagoda 014.jpeg

 

Tako je svaki cilindar, kroz posebnu diznu u usisnoj grani tik ispred ventila, dobijao idealnu količinu raspršenog goriva. Po prvi put u modelu sa SL oznakom, uz motor se opciono nudila četvorostepena automatska transmisija, prvenstveno zbog izvoza na američko tržište.

 

pagoda 013.jpeg

 

Zahvaljujući saradniku redakcije, Vladanu Krstiću, imali smo priliku da testiramo savršeno očuvan, i do poslednjeg detalja originalno restauriran 230 SL. Želja nam je bila da zbog autentičnosti pronađemo baš model namenjen evropskom tržištu, sa klasičnom manuelnom transmisijom, što nam je i pošlo za rukom.

 

pagoda 012.jpeg

 

Kada je promovisan, 230 SL se nudio u opciji sa čvrstim krovom koji se uklanja i ostavlja u garaži, u verziji sa mekim sklopivim krovom, a na našem testu se našao model koji nudi obe kombinacije, što ga čini upotrebljivim tokom svih godišnjih doba i u svakoj prilici!

 

pagoda 011.jpeg

 

Taj čvrsti sklopivi krov je, na neki način, i kumovao nadimku ovog automobila. Gledano sa prednje strane, on ima neobičan izgled sa ulegnućem u središnjem delu. U Mercedesu su se za ovakav dizajn odlučili iz praktičnih razloga kako bi povećali čvrstinu i snizili težište, a budući da je takva linija pomalo podsećala na istočnjačke hramove, model 230 SL je dobio karakterističan nadimak - Pagoda!

 

pagoda 010.jpeg

 

Iako je ovaj krov prilično skladan, odlučili smo da ga posle prvog dela testa uklonimo kako bi mogli da uživamo i u vožnji sa vetrom u kosi. Čvrsti krov se oslobađa veoma lako okretanjem četiri poluge. Čak i kada se obavljaju takvi, da kažem usputni poslovi, postaje jasno koliko su automobili nekada bili drugačiji, a mogu slobodno da kažem i bolji!

 

pagoda 009.jpeg

 

Naime, sve četiri poluge su izrađene od masivnog metala, hromirane i brižljivo ispolirane. Znam da bi one sada bile od plastike, presvučene nekom bojom, ili dopadljivom folijom koja samo treba da asocira na kvalitet.

 

pagoda 008.jpeg

 

Takođe me je iznenadilo to što je krov znatno teži nego što sam očekivao. Kako god, tek kada se on ukloni, iako je po njemu ovaj model najpoznatiji, karoserija dobija pravu formu. Tek tada elegancija, izdužena forma i sklad linija dolaze do izražaja. Tada je i pogled na prelepi enterijer potpuno slobodan!

 

pagoda 007.jpeg

 

Otvaram vrata i sedam za upravljač. Ono što me je svakako najviše impresioniralo jeste nivo očuvanosti ovog, sada već pola veka starog automobila. Kada je karoserija u pitanju to mnogo ne iznenađuje, ali ono što me je začudilo je kvalitet enterijera, koji me je doslovno vratio u neko drugo vreme.

 

pagoda 006.jpeg

 

Uopšte nisam imao osećaj da sedim su starom automobilu, već pre kao da sam se obreo na pomenutom Salonu automobila u Ženevi 1963. godine, i seo baš u izložbeni primerak. Naravno, ne doprinosi samo očuvanost automobila tom utisku.

 

pagoda 005.jpeg

 

Originalni Beckerov radio uređaj, klasični VDO instrumenti, tanak beli obruč upravljača, sve su to sitnice koje upotpunjuju doživljaj. Fotografije u ovom slučaju svakako govore više od reči!

 

pagoda 004.jpeg

 

Malim metalnim ključem starujem šestocilindarski motor, koji se oglašava se reskim zvukom. Za razliku od starijeg 190 SL koji sam takođe imao priliku da vozim, Pagoda zvukom potpuno jasno stavlja do znanja da se pod haubom nalazi više od četiri cilindra. I ubrzanje je sasvim solidno, u rangu sa savremenim automobilima, naravno ne sportskim, a iznenađujuće dobro rade i kočnice.

 

pagoda 003.jpeg

 

Ono po čemu ovaj automobil nikako ne može da parira savremenim vozilima jeste manuelni menjač. Već sam polazak iz mesta je pomalo nezgodan zbog kvačila koje se teško dozira, a stepene prenosa je potrebno ''tražiti''. Naravno, pretpostavljam da bi posle određenog vremena to išlo lakše, ali sami hodovi ručice menjača su grubi što je možda jedini detalj koji vožnju ovog automobla čini komplikovanom.

 

pagoda 002.jpeg

 

Udobnost je na vrhunskom nivou. Oslanjanje obezbeđuje visok nivo udobnosti, a pohvale mogu da se upute i prednjim sedištima, koja su poput pravih fotelja, kao stvorene za duga krstarenja, a ne samo kraći nedeljni izlet.

 

pagoda 001.jpeg

 

Nažalost, naš test bi mogao da se okarakteriše kao kraći izlet, iako bih se sa ovim automobilom rado zaputio na jedno dugo, dugo putovanje… Ipak, i to je bilo dovoljno da se još jednom uverimo u sve razlike savremenih i klasičnih automobila.

 

Tekst: Danilo Jojić/TopSpeed

Fotografije: Mihajlo Todorović

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 300 SL restomod

 

Mercedes 300 SL, sa šasijom Mercedesa SLK iz 2002. godine, najveći deo novih panela je od fiberglasa, vetrobran je pozajmljen sa Porsche Speedstera, a tu su i HRE točkovi, modifikovani enterijer sa crvenom kožom i motor AMG V6 sa kompresorom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pola veka Mercedesovog klasika

 

mercedes sl 107 4.jpg

 

Verovali ili ne, jedan od najprepoznatljivijih Mercedesa svih vremena slavi 50. rođendan. Da, ostarili smo, kao i sve one filmske zvezde koje su i u privatnom životu bile verne slavnom Mercedesovom SL-u. Posebno generaciji R107 lansiranoj 1971. godine. To je automobil koji se duboko urezao u pamćenje brojnim fanovima automobila, čak i onima nesklonim nemačkoj zvezdi.

 

163257-mercedes sl 3.jpg

 

Da se radi o pravom klasiku, govori i podatak da je ta generacija SL-a u proizvodnji opstala punih 18 godina, sve do 1989. godine, što ga čini drugim najdugovečnijim modelom u Mercedesovoj istoriji. I ne samo to, jer ova generacija je bila prva ponuđena u kombinaciji V8 motora.

 

163258-mercedes sl 2.jpg

 

Naslednik Pagode je u 1970. stigao s brojnim tehnološkim inovacijama, posebno onim vezanim za bezbednost. Tako su A nosači bili napravljeni od čelika povišene čvrstoće, rezerovar goriva je pozicioniran iznad zadnje osovine, a u slučaju sudara putnike su štitile pažljivo definisane zone deformacije. Početak idućeg decenije SL je dočekao sa ABS-om, a koju godinu kasnije vozača je štitio vazdušni jastuk.

 

163260-mercedes sl 1.jpg

 

Ponuda motora je počinjala 3.5 V8 benzincem sa 200 KS, a u ponudi je bio i još jači 450 SL sa 225 KS. Kasnije na red dolazi i 280 SL sa šestocilindrašem i 185 KS. Osamdesete su SL približile W126 krstarici. 380 SL (218 KS) je zamenio 350 SL, a 450 SL je ustupio mesto snažnijem 500 SL-u sa 240 konja. Još jedna modernizacija se dogodila 1985. godine kada je revidirano i prednje oslanjanje, a automobil je dobio nove 15-inčne točkove. Naravno, uz nove oznake osvežena je i ponuda motora, uglavnom modernizacijom poznatog asortimana. Mesto top verzije je dobio 560 SL sa 5.6 V8 draguljem. Tokom 18 godina proizvodnje R107 SL je prodat u 237.287 primeraka, što ga svrstava u sam vrh popularnosti modela SL, ali i roadstera tog vremena uopšte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpgAutogefuhl: Mercedes SL - 300 SL vs W113 Pagoda vs R107 vs R129 vs R230 vs R231

 

Pravi dokumentarac koji nam pokazuje sve generacije Mercedesa SL, i pojašnjava kako je taj auto stekao kultni status:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1984. Mercedes R 107 500 SL

 

Oldtajmer za one koji ne štede kad je u pitanju uživanje u vožnji - 5.0 motor sa 228KS/405Nm, 7.4 sekundi do stotke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg Jay Leno & Mercedes 300 SL Gullwing

 

Mercedes-Benz Classic Centar je omogućio Jay Lenu da provoza najstariji 300 SL Gullwing na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: Originalni Mercedes 300SL

 

Das Beste oder nichts - najbolje ili ništa.

To je Mercedesov slogan, marketinški slogan koji koristi širom sveta. Ali, da su ga se stvarno uvek držali onda nikada ne bi postojao 300 SL Gullwing:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 300SL Gullwing prodat za 5.94 miliona evra

 

mercedes gull 04.jpg

 

Na aukciji kuće RM Sotheby's u Arizoni su se našla dva primerka klasičnog Mercedesa 300SL Gullwing, oba coupea proizvedena 1955. godine, izuzetno su vredni, ali je razlika u ceni među njima ipak milionska. Tamni Mercedes 300SL je jedan od 1.371 Gullwing primerka napravljenog od standardnog čelika, i jedan od samo dva lakirana u Dunkelgrau sivu boju, a novi vlasnik je za njega izdvojio 1.71 milion dolara (1.49 miliona evra).

 

mercedes gull 03.jpg

 

Sa druge strane, ovaj srebrni Mercedes 300SL Gullwing je jedan od samo 29 laganih automobila koji su sišli sa proizvodne trake, a sada je plaćen nešto više od 6,8 miliona dolara (5.94 miliona evra). Njegova ''tajna'' je u tome što je standarna čelična karoserija zamenjena aluminijumskom, a svaki komad stakla osim vetrobranskog stakla je zamenjen pleksiglasom. Na ovaj način su Mercedesovi inženjeri učinili automobil lakšim, što mu je pomoglo da održi ritam na stazi sa egzotičnim evropskim rivalima poput Aston Martina DB35, Maseratija A5GCS i Ferrarija 750 Monza.

 

mercedes gull 02.jpg

 

Olakšani 300SL pokreće tjunirana verzije 6-cilindričnog motora s mehaničkim ubrizgavanjem goriva koji je dobio drugu bregastu osovinu i veću kompresiju. Takođe, standardni su bili točkovi sa centralnim šarafom, opruge i amortizeri su podešeni, a napred su doboš kočnice.

 

mercedes gull 01.jpg

 

Automobil je potpuno nov isporučen kupcu Josephu F. Weckerleu, distributeru Mercedesovih vozila u Kazablanki u Marokum i bio je jedini olakšani prodati SL na celom afričkom kontinentu. Weckerle je naručio automobil u srebrno-sivoj metalik boji sa plavom unutrašnjošću i sa Becker radiom. Automobil je prodao 1962. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Fanđov Mercedes 300SL iz 1958. godine

 

fangio 03.jpg

 

Petostruki svetski šampion Juan Manuel Fangio (Huan Manuel Fanđo) je jedan od najhvaljenijih, ako ne i najhvaljenijih vozača Formule 1 u istoriji. Ovaj Mercedes-Benz 300SL Roadster je dobio 1958. godine kao poklon od proizvođača automobila nakon što je otišao u penziju.

Na satu je prikazana brojka od 72.951 kilometra, što je većina rezultat njegove vožnje, prvo širom Evrope, pre nego što ga je parkirao u svoju garažu u Argentini. Tamo je automobil ostao s njim do kraja života i na kraju je uključen u njegov muzej u Balcarceu. Trenutno ide na RM Sotheby's aukcijsku platformu, u stanju u kakvom ga je Fangio ostavio. To znači da ima ista sedišta, isti volan i istu ručicu menjača koje je koristio i sam ''El Maestro''.

 

fangio 02.jpg

 

Čak i oni koji nisu veliki obožavaoci Formule 1 mogu da cene jedinstvenost ovog automobila. ''Običan'' 300SL Gullwing se nedavno prodao za 6.8 miliona dolara, zato možemo samo da nagađamo koliko će ovaj primerak Roadstera koštati.

 

fangio 01.jpg

 

Ustvari, nikad ni nećemo saznati koja je konačna cena, osim ako novi vlasnik to ne odluči sam da otkrije. RM Sotheby's prodaje automobil putem aukcije zatvorenih ponuda od 28. februara do 4. marta, a platforma izričito navodi da neće otkriti konačnu cenu. U svakom slučaju, pogledajte video zapis u nastavku da biste se sami uverili o čemu je reč.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogatstvo za ''rđavi Mercedes''

 

mercedes sl 2022 03.jpg

 

Ovaj Mercedes 300SL Gullwing iz 1956. godine je stvarno nešto posebno. Nije blještav poput najboljih primeraka iz muzeja, ili sa auto okupljanja starovremenskih sportskih super skupih modela, već deluje zapušteno sa svojevrsnom patinom korišćenja.

Automobil je originalno bio u sjajnoj beloj boji s crvenom kožom u kabini, a veruje se da je prvi vlasnik bio pomočnik režisera iz Holivuda Roger M. Andrews. Andrews je 1940-ih učestvovao na stvaranju filmova, kao i serijama poput Supermana iz 1948. i Betman i Robina iz 1949. godine.

 

mercedes sl 2022 02.jpg

 

Hollywoodski preduzetnik L. Milton Wolf ga je kupio kada je Andrews preminuo 1958. godine i automobil prelakirao u crvenu boju te je nastavio da uživa u njemu tokom većine od njegovih 151.542 kilometra. Gullwing je ostao u vlasništvu Wolfove porodice čak i nakon što je on preminuo 1972. godine.

 

mercedes sl 2022 01.jpg

 

Novi vlasnik je 2018. godine Gullwinga počeo da ponovo vraća u život tako što je uspeo da pokrene motor i počeo da skida crvenu boju, što je dovelo do trenutnog stanja. Eksterijer, iako nije u savršenom stanju, strukturalno je solidan, zahvaljujući tome što je život proveo u Kaliforniji. Lista navodi da automobil dolazi sa svim originalnim papirima, alatima, servisnim računima, originalnom kalifornijskom crnom tablicom i prtljagom. U unutrašnjosti, čini se da je crvena koža u dobrom stanju. Gullwing Motorcars prodaje ovaj legendarni Mercedes po ceni od 1.495.000 dolara (oko 1.361.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes W113 SL

 

224542-everrati 04.jpg

 

Kompanije Everrati Automotive i Hilton & Moss su se udružile kako bi zajedno radile na automobilima, a njihov prvi projekat je Mercedes-Benz W113 SL Pagoda. Everrati je osigurao električni pogon, a eksperti kompanije Hilton & Moss su se pobrinuli za detaljnu restauraciju tako da je u fantastični klasik udahnut novi život.

''Everrati je ponosan na saradnju sa partnerima koji zadovoljavaju ekstremno visoke standarde svojom ekspertizom u restauraciji Mercedesovih vozila. Uzbuđeni smo što ćemo raditi s tako velikim imenom u svetu klasičnih automobila i radujemo se što ćemo ponuditi legendarne modele u partnerstvu s kompanijom Hilton & Moss'', izjavio je direktor Everratija Justin Lunny.

 

224543-everrati 03.jpg

 

Upravo je Hilton & Moss stekao reputaciju jedne od najboljih britanskih kompanija za restauraciju vozila, i već dugo sarađuje s Jaguarom i Aston Martinom. Iza sebe ima više od 40 godina rada na Mercedesovim vozilima.

 

224544-everrati 02.jpg

 

Rezultat saradnje pomenutih partnera je Mercedes-Benz W113 SL, koji će se prodavati nakon restauracije i ugradnje električnog pogona. Restauracija podrazumeva potpuno rastavljanje, popravke, zaštitu, sklapanje korišćenjem originalnih i ''osveženih'' delova gde god je to moguće. Kompanije tvrde da će automobil biti u boljem stanju nego kada je napustio fabriku. Nakon restauracije će uslediti ugradnja električnih motora koji će isporučivati 180KS, 12 više u odnosu na originalni motor. SL će od 0 do 100 km/h ubrzavati za 7 sekundi, odnosno 1.8 sekundi bolje nego ranije.

 

everrati 01.jpg

 

Sav posao se obavlja pažljivo i s poštovanjem kako se ne bi narušio klasični šarm automobila. Osnovna cena elektrifikovanog modela Mercedes-Benz W113 SL Pagoda iznosi 295.000 funti (345.000 evra), a Everrati već prima prednarudžbine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes-Benz 500 SL AMG 5.0

 

mercedes sl 500 03.jpg

 

Mercedes-AMG se brzo razvijao u proteklim godinama da više uopšte nije retkost videti njegove modele na ulicama, ali ako se vratimo u osamdesete, posedovati automobil tjuniran u AMG-u je bilo nešto veoma posebno.

Mnogo pre nego je Mercedes kupio 50% udela u AMG-u 1999. godine, a potom 2005. godine u potpunosti preuzeo kontrolu, model 500 SL AMG 5.0 je uvezen u SAD putem kompanije Classic Motors u Čikagu. Ova kompanija je imala važnu ulogu u ekspanziji AMG-a na američkom tlu. Primerak na fotografijama je jedan od svega osam koji su proizvedeni za severnoameričko tržište, a opremljen je petostepenim manuelnim menjačem. Naručio ga je kupac sa Floride 1981. godine, a automobil je bogatije opremljen od standardnog modela SL.

 

mercedes sl 500 02.jpg

 

AMG je napravio niz važnih modifikacija 5.0 atmosferskog V8 motora uključujući portovane i polirane glave cilindara sa čvrstim mehaničkim podizačima usisnih ventila, kao i set AMG bregastih osovina. Motor je dobio i modifikovani sistem usisa vazduha, tako da je njegova snaga povećana na 276 KS. To je impresivna brojka s obzirom na činjenicu da je u to vreme najsnažniji SL sa 3.8 V8 motorom isporučivao 204 KS. Sa pomenutim 5.0 motorom uparen je petostepeni manuelni menjač i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem preko kojeg se snaga prenosi na zadnje točkove.

 

mercedes sl 500 01.jpg

 

Automobil ima Bilstein oslanjanje i set laganih 16-inčnih BBS felni sa Kumho gumama. U unutrašnjosti su Recaro sedišta presvučena Palomino kožom. Proizveden je 1985. godine te je prešao 182.359 kilometra. Do sada je imao tri vlasnika. Aukciju na kojoj će Mercedes 500 SL AMG 5.0 biti prodat održaće kuća RM Sotheby's u Majamiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand Mercedes-Benz 600SL

 

231316-grand 05.jpg

 

Kako se navodi, ovaj Grand Mercedes-Benz 600SL kombinuje mnoge zanimljive delove zajedno sa bogatom istorijom brenda.

 

231315-grand 04.jpg

 

Automobil na slikama je naime kombinacija roadstera SL modelske godine 2002 i Mercedesa 600 (V100) iz 1967. godine. Tačnije, ovaj restomod je baziran na veoma retkom Mercedesu SL600 Silver Arrow (R129), specijalnom izdanju kojih je proizvedeno samo 100 primeraka.

 

grand 03.jpg

 

Prednji i zadnji deo su temeljno prerađeni, a hauba je potpuno redizajnirana. Tu su i hromirani branici, a ceo automobil je ofarban u Mercedes 777 srebrnu, pošto je to bila jedina boja koja se nudila za R129 Silver Arrow asortiman.

 

grand 02.jpg

 

Pokreće ga 6.0 V12 motor sa 394 KS i 569 Nm obrtnog momenta, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5.9 sekundi.

 

grand 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...