Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Gde u Srbiji mogu da se pune električni automobili?

 

Mnogo je priče u javnosti o električnim vozilima, ali je u isto vreme i mnogo pitanja gde takve automobile u Srbiji napuniti.

Obično se kaže da punjača nema i da je nemoguće putovati negde dalje. I dok je to istina za pojedine krajeve naše zemlje, za neke druge je priča kompletno drugačija. Zato smo proverili koliko stvarno ima punjača. Ali ne svih, nego onih stvarno brzih gde se čekanje svodi na desetine minuta punjenja, a ne na sate:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nio proširuje mrežu stanica za zamenu baterija

 

nio s02.jpg

 

Nio je kineski proizvođač električnih vozila koji (uz punjenje) nudi i mogućnost zamene baterija. Proces zamene baterija je potpuno automatizovan i traje samo pet minuta, odnosno tek nešto duže od punjenja rezervoara goriva.

Vozilo se doveze i pozicionira na rampu za zamenu i roboti samostalno skinu šrafove i konektore, odvoje bateriju koja se odvozi u skladište, a sistem dostavlja punu bateriju koja se onda spoji na vozilo. Kompletan proces traje 277 sekundi, odnosno manje od 5 minuta. Nakon skidanja svaka baterija se testira i ako je ispravna ide na punjenje, a u slučaju nekih grešaka baterija mora da se servisira pre ponovnog punjenja.

 

nio s01.jpg

 

Kupac procesom upravlja preko aplikacije na telefonu ili infotainment ekranu gde bira stanicu za zamenu, rezerviše termin i plaća uslugu. Pri tome može da bira između tri veličine baterija (75, 84 i 100 kWh) zavisno od potreba i dostupnosti baterija u određenoj stanici. Nio je objavio da je u Malmeu otvorio 30. po redu stanicu za zamenu baterija u Evropi, koje se nalaze u pet zemalja. Nova stanica može da napravi 408 promena na dan. Osim u Evropi, Nio ima glavninu stanica u Kini, a trenutno je operativno ukupno 2.217 stanica za zamenu. Do sada su korisnici napravili gotovo 33 miliona zamena baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen testirao nove baterije

 

quantumscape.jpg

 

Ako se od jedne tehnologije očekuje da će promeniti smer cele industrije onda su to baterije sa čvrstim elektrolitom. One bi trebalo da donesu izdržljivost električnim automobilima, ali i potpuno anuliraju mogućnost požara. Sada je proizvođač QuantumScape otkrio da je njegova baterija briljirala u testu koji je sproveo Volkswagen.

 

Prototip baterije je prošao više od 1.000 ciklusa punjenja i to je jedva ostavilo traga jer je ćelija zadržala više od 95% svog izvornog kapaciteta. Zaključak je da je to ekvivalent pređenih 482.803 kilometra bez gubitka dometa. Po WLTP sistemu merenja domet vozila sa tim baterijama bio bi od 500 do 600 km. QuantumScape-ov cilj i dalje ostaje 800 ciklusa sa 80% zadržavanja energije. Međutim, testovi su ohrabrujući jer je firma primetila da prototip ćelija ima isti broj slojeva i koristi isti format ćelija kao prva baterijska ćelija namenjena proizvodnji, koja je poznata kao QSE-5.

 

QuantumScape je objavio da meseci testiranja koje je sprovela Volkswagenova laboratorija PowerCo pokazuju potencijal performansi litijum-metalnih baterija u čvrstom stanju. One bi trebalo da omoguće duže domete, kraće vreme punjenja i maksimalnu bezbednost - u poređenju sa tradicionalnim litijum-jonskim baterijama i drugim baterijama sledeće generacije koje su trenutno u razvoju. Kompanija je takođe primetila da rezultati daleko nadmašuju industrijski standard 700 ciklusa punjenja uz zadržavanje 80% kapaciteta baterije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan - Šta kada razvoj punjača ne prati broj e-vozila?

 

mitsubishi ek01.jpg

 

Budući da Japan ima za cilj postati klimatski neutralan do 2050. saobraćajni sektor trebalo bi da prođe kroz snažne promene kako bi se postigao cilj. Zato je pre nekoliko godina Japan postavio ambiciozan cilj da do 2035. godine na ovom tržištu više neće biti prodaje automobila na dizel i benzin. Ista odluka doneta je i na nivou Evropske unije. Da li ovakav cilj može izmeniti klimatsku sliku jedne zemlje, ostaje pitanje.

 

Japan je zemlja čija se ekonomija u velikoj meri oslanja na automobilsku industriju, i jedna je od vodećih zemalja na ovom polju, međutim treba istaći da je situacija mnogo bolja kada su u pitanju hibridna vozila naspram električnih. Pre određenog vremena, u ovoj zemlji broj električnih automobila nije pratio broj stanica za punjenje. Zbog subvencija, sredinom prošle decenije, broj punjača je porastao, ali su pre nekoliko godina počeli i da se gase. Generalno, vek trajanja javnih punjača je oko 5-10 godina, a kako su se razvili previše brzo u donosu na e-vozila, u jednom momentu su ili postali deo zastarele infrastrukture, ili su pogašeni jer su neisplativi, zavisi kako u kom delu zemlje. Zanimljivo je da je danas suprotno, danas punjači neodstaju kako bi se podstakao broj električnih vozila. Kako je tamošnja vlada prepoznala potencijal elektrifikacije saobraćaja relativno rano, i podstakla instalaciju stanica za punjenje, ispostavilo se da su bili dosta optimistični u svojim predviđanjima. Zapravo, e-vozila su se dosta sporije usvajala.

 

Danas se pak radi o slaboj dostupnosti punjača, slabe snage punjača, ili mali broj ulaza za punjenje, a infrastruktura ipak jeste važan faktor kada se odlučuje na kupovinu automobila ovog tipa. Japan je zato revidirao svoj prvobitni cilj da broj punjača dostigne 150.000, i udvostručio taj cilj na 300.000 do kraja ove decenije. Japan ima preko 125 miliona stanovnika, u poređenju sa tim, Francuska sa preko 67 miliona, ima cilj od 400.000 punjača do 2030. godine. Ipak, čak i kada bi se desilo da svi stanovnici pređu na električna vozila, ostaje bojazan da bi to rešilo pitanje zagađenja s obzirom da se Japan oslanja najvećim delom na fosilna goriva, što znači da bi to bio izvor i za sve punjače u zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardizacija EV punjenja: Svi proizvođači automobila prelaze na Teslin standard

 

stellantis ces 2022.jpg

 

NACS postaje pravi zajednički standard

Stellantis je najnoviji proizvođač koji se obavezao da će koristiti Teslin NACS standard za punjenje. Stellantis je bio poslednji preostali proizvođač među velikim proizvođačima automobila. Ovo sada praktično znači da NACS postaje pravi zajednički standard.

 

tesla charger.jpg

 

Prema saopštenju za medije, električna vozila Stellantis brendova (koji uključuju Dodge, Chrysler, Fiat, Ram, Jeep i Alfa Romeo) počeće da koriste NACS priključak u odabranim modelima sledeće godine. Proizvođač automobila će takođe ponuditi adapter za postojeća vozila. To znači da će vozači moći da pune svoje automobile koristeći NACS ili Combined Charging System (CCS) priključke. Stellantis navodi da njegovo prihvatanje NACS-a proističe iz njegove posvećenosti sa još šest drugih proizvođača automobila da izgrade mrežu od više od 30.000 brzih stanica za punjenje na autoputevima i u urbanim područjima u Severnoj Americi do 2030.godine. Sve ove stanice podržavaće NACS i CCS priključke. Proizvođač automobila pridružio se Volkswagen-u, GM-u, Volvu, Polestar-u, Mercedes-u, Honda-i, BMW-u i Lucid-u u prihvatanju NACS standarda. Takođe, provajderi mrežne infrastrukture za punjenja električnih vozila, ChargePoint i Electrify America, takođe su obećali da će prihvatiti NACS standard nakon što je Tesla otvorila priključke za druge proizvođače krajem 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterija starog električnog BMW modela skuplja od novog automobila

 

bmw i3 1.jpg

 

Vlasnik BMW-a i3 iz američkog Sijetla je bio šokiran kada je video ponudu za zamenu baterije na njegovom vozilu. Lokalni BMW-ov diler ''BMW Seattle'' procenio je vrednost takve intervencije na neverovatnih 71.208 dolara (65.063 evra). To ne samo da je to više od samog automobila, već nadmašuje vrednost potpuno novog BMW-a i5 eDrive40.

 

Nije tajna da je zamena baterije na električnom vozilu skupa, ali ta cifra se čini preteranom - čak i za BMW standarde. Nakon objave ove vesti na Redditu nekoliko vlasnika i3 je podelilo prekomerne ponude koje su dobijali, s tim da je jedan pokazao račun od 27.400 evra. Svi ovi računi za popravke su alarmantni, ali činjenica da vlasnici dobijaju različite ponude za isti posao je još bizarnija. Neki korisnici Reddita veruju da trgovac - u stvari - ne želi da izvrši popravku. Predstavljajući vlasnicima smešne visoke ponude želi da ih obeshrabri i natera da potraže alternativu, a to je kupovina novog automobila.

''Ne mogu samo reći 'ne, ne želimo to učiniti', pa naprave cenu toliko smešnom da tera kupca da kupi novi auto'', napisao je jedan korisnik u odgovorima. Naravno, nema dokaza da trgovac ovo radi namerno, tako da će vlasnici i3 (i oni koji voze starija električna vozila, što se toga tiče) možda morati potražiti rešenja na tržištu rezervnih delova. Sa ovakvim računima, nije ni čudo da ljudi na električna vozila gledaju kao na stvari za jednokratno bacanje. Treba napomenuti da ove visoke cene nisu ekskluzivitet samo BMW-a. Studija koju je sproveo Recurrent je pokazala da primera radi zamena baterija u Volkswagen e-Golfu može da košta do 19.200 evra. To je ništa u poređenju sa računom od 103.700 evra koji je predočen vlasniku Hyundaija iX35 sa vodonikovim pogonom kada su probleme počele da stvaraju gorive ćelije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...