neshaoct 9592 Posted April 24, 2018 U aprilu 2013., GM i Ford su potpisali ugovor da ugrađuju automatske menjače koje su zajednički razvili ova dva proizvođača. Fordov deo dogovora je bio da omogući GM-u korišćenje svog desetostepenog automatskog menjača, namenjenog vozilima sa pogonom na zadnjim točkovima, kako bi za uzvrat dobio devetostepeni menjač namenjen za vozila sa prednjim pogonom. Međutim, GM-ov devetostepeni ''Hydra-Matic 9T50'' menjač ipak neće naći mesto u Fordovim automobilima. Ford je odlučio da koristi svoj osmostepeni menjač za modele kao što su Edge i Lincoln Nautilus, jer kako navode, GM-ov menjač nije dovoljno efikasan da bi nadoknadio veću težinu. Pored toga, Ford navodi i da ne može da opravda dodatne troškove adaptacije devetostepenog menjača svojim modelima. Fordov menjač jedan je od tri modela iz familije osmostepenih automatskih menjača, od kojih je jedan baziran na GM-ovom devetostepenom, a drugi baziran na šestostepenom menjaču razvijenim zajednički sa GM-om, namenjenim za jače modele kao što je Egde ST. Treća varijanta ovog menjača je namenjena manjim automobilima koje pokreću motori sa manjim obrtnim momentom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites