Jump to content
FAS Goran
neshaoct

MotoGP: Koliko košta ekipu pad sa motora?

Recommended Posts

moto%20gp%20pad.jpg

 

Na svakom trkačkom vikendu možemo videti padove, neki su lakši a neki su teži i završavaju se kobno po motocikl ali da li ste se nekad zapitali koliko košta ekipu jedan pad u MotoGP klasi?

Odgovor na ovo pitanje dao je šef tehničara LCR MotoGP ekipe Kristof Burgvinon: ''Kada se dogodi pad vlasnik ekipe Lučio Čekinelo počinje da se znoji'' Izjavio je Burgvinon. ''Pad može da košta između 15.000 i 100.000 evra, pad od 2.000 evra ne postoji u MotoGP klasi. Ako imamo sreće onda moramo da promenimo samo par delova. Veliki pad može da vas postavi u neprijatnu situaciju jer mi nemamo četiri ili pet rezervnih rezervoara za gorivo, na primer. Isto važi i za auspuhe i hladnjake, imamo verzije za treninge i trku. Možemo da dozvolimo sebi jedan ili dva velika pada u toku vikenda ali onda smo već u problemu. Ako naručimo delove od Honde, od trenutka naručivanja pa do isporuke može da prođe i do šest nedelja! Motori su teški i idu prilično brzo i ne postoji nešto kao ''mali pad’''. Ukoliko vozaču prokliza prednji točak u najboljem slučaju slomiće oklope, ručke upravljača i druge delove koji su napravljeni od karbona. Nešto od tih delova može da se popravi, prefarba i vrati na motor.''

 

Burgvinon se osrvnuo i na to koliko koštaju neki delovi MotoGP motocikla: ''Par karbonskih kočnica košta 10.000 evra i uvećini slučajeva kada dođe do pada kamenčići se zaglave u između diskova i kočionih čeljusti i vi morate da promenite diskove jer ne želite da rizikujete i pošaljete vozača da ide preko 300 km/h sa blago oštećenim kočnicama. U MotoGP-iju koristimo magnezijumske točkove i par točkova košta 4.000 evra, posle većih padova obavezno menjamo točkove.'' MotoGP je skup sport i vodite jednu ozbiljnu konkurentu ekipu nije ni lak ni jeftin posao. Zato kada vidite grimase koje tehničari i šef ekipe prave prilikom pada su iz razloga što znaju da će im taj pad pošteno oštetiti budžet koji je u većini slučajeva knap usklađen za sezonu unapred.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žibernau: Rosi u Heresu 2005. doveo do lošeg presedana

 

Proslavljeni španski motociklista Sete Žibernau izjavio je da je njegov okršaj sa Valentinom Rosijem na Velikoj nagradi Španije 2005. godine doveo do toga da kontakti postanu prihvatljivi u motociklizmu. Žibernau je bez sumnje bio jedan od Rosijevih najvećih rivala, posebno na početku XXI veka, a njihov kontakt u poslednoj krivini na stazi Heres izdvaja se kao najveći incident. ''Doktor'' je tada izgurao Španca sa staze i obezbedio trijumf, a Žibernau je istakao da je to promenilo razumevanje motociklizma na loše i dovelo do presedana da je dozvoljeno biti agresivniji.

 

''Ne znam koliko puta smo pričali o toj krivini, ali što više vremena da prolazi sve više razumem da su se posle toga stvari promenile'', rekao je Žibernau. ''Mnogi su videli taj potez i od tog trenutka je to otvorilo prostor da se isto to ponovi. Na kraju trke smo obojica uradili ono što smo mislili da je najbolje u borbi za titulu i moje mišljenje može da bude kakvo god. Ali, od tada su se stvari promenile u Moto GP šampionatu, razumevanje motociklizma je drugačije, a ja sa time nisam saglasan''.

 

U poređenju sa ostalim kategorijama, u Svetskom šampionatu u motociklizmu postoji malo opušteniji pristup pri kažnjavanju agresivnih poteza. Poznato je da je Mark Markes prošao nekažnjeno zbog sličnog poteza u duelu sa Horheom Lorencom na identičnom mestu kao Rosi, a u još nekoliko slučajeva su kontakti bili prihvatljivi. Na pitanje da li bi direkcija trke razmatrala kaznu da se incident kao iz 2005. godine dogodi danas, Žibernau je odgovorio: ''Da vam kažem iskreno, smatram da ne bi. Imam drugačije razmišljanje o tome, ali ne moram da budem u pravu ili ne. Da se nađem u situaciji da gledam trku sada i vidim da se to desilo, da se dvojica vozača koji rizikuju svoje živote dotaknu na taj način u takvoj krivini, a da je sa mnom moj sin koji želi da bude motociklizmu, a pobeda se dodeli onome ko je izgurao drugog, ne bih voleo da se to desi. Ne želim da iko bude povređen, to je jedan od mojih prioriteta, tako razumem sport i trkanje''.

 

Španski motociklista ističe da je potrebno da se uradi nešto da bi se takvi potezi iskorenili, ali shvata da će to biti teško. ''Moto GP je već toliko opasan da bismo morali da smislimo nešto da bi se izbegle takve situacije. Da li je to teško uraditi? Jeste. Da li je nemoguće? Smatram da nije. Odgovornost je onog ko vodi šampionat da osmisli pravila u kojima će stajati da takve situacije moraju da se izbegavaju jer, kao što sam rekao, rizikuje se više od samog udesa'', naglasio je Žibernau.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...