Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

WRC: Vels 2016.

Recommended Posts

Ožie pobedio, Tanak oduševio, suvozača Floena ujela zmija

 

ozije%20wrc.jpg

 

Možda je ovakav naslov najprikladniji za blic komentar o okončanom i do kraja zanimljivom i neizvesnom 72. reliju Velsa. Baš svašta se dogadjalo u minula tri dana…

Bilo je normalno očekivati da će Francuz i četvorostruku aktuelni svetski šampion Ožie juriti ka novoj pobedi u svom VW Polu R WRC. Ožie je sve poslove završio već u Španiji, kada je osvojio najnoviju titulu, ali je kao i svi profesionalci želeo da dokaže vrhunski kvalitet a da ujedno pomogne svom timu u nastojanju da se i ove godine osvoji dupla kruna u generalnom plasmanu, odnosno, da Andreas Mikelsen zaradi što više bodova pred poslednji okršaj u Australiji pa da postane vicešampion. Nije se medjutim sigurno pretpostavljalo da će za pobedu tako ozbiljno i zaista izvanredno konkurisati 29-godišnji Estonac Ot Tanak sa Ford Fiestom WRC. Tanak je u Velsu pružio briljantnu partiju, a iza sebe je ostavio sve, naravno sem Ožiea. Nije pravio velike greške i prikazao je veoma sigurnu vožnju.

Čak je i na poslednjem ispitu bio ubedljivo najbrži i osvojio je dodatna 3 boda. Bio je to pravi šlag na reli torti Ot Tanaka i njegovog suvozaa koji su dočekani aplauzom uz čestitke od mnogih poznavalaca svetskog relija.

 

 

Sebastien Ožie je priča za sebe. Taj fantastični vozač je dao sve od sebe da stečenu prednost iz prvog dana sačuva i u drugom danu a u finišu je vozio toliko koliko je bilo potrebno za novu pobedu. Borba je vodjena i izmedju dvojice timskih kolega, sa Hyundaiem i20 WRC, Belgijanca Tijeri Nojvila i Novozelandjanina Hajdena Padona. Kao pobednik je izašao Nojvil koji je i na poslednjem brzincu osvojio treće mesto i jedan bod, tako da sada u generalnom ima plus od 13 bodova u odnosu na Mikelsena. Mikelsen je zbog tehničkih peripetija već u prvom danu izgubio previše vremena. U nastavku je krenuo dobro, ali, nije uspeo da udje medju top 10, pa mu je drugo mesto na bodovanom ''power'' ispitu mala uteha.

Jurili su se Finac Jari Mati Latvala i Norvežanin Mads Ostberg a taj duel je pripao Latvali. Nešto neverovatno se dogodilo posadi Ostberg - Floen. Prilikom izletanja na jednom ispitu moralo se nešto postaviti pod točak kako bi se nastavila vožnja. Suvozač Floen je među kamenjem pokraj šumskog puta pronašao jedan poveći. Pun adrenalina i srećan što ne odustaju, samo je zgrabio svesku sa beleškama ''radara'' i nastavio svoj zadatak. Tek predveče a pogotovo narednog dana osetio je da mu nije dobro a njegovo čudno ponašanje primetio je i Ostberg. Potražili su pomoć lekara, a vrlo brzo je ustanovljeno da je 47-godišnjeg suvozača Floena...ujela zmija. Zbrinut je, stigli su na cilj relija i Floenu je OK. Kada se govori o istaknutim majstorim volana, na ovom reliju, onda se svakako mora apostrofirati Finac Esapeka Lapi, vozač fabričke Škode Fabije R5. Ubedljivo je pobedio u konkurenciji WRC 2 i iza sebe ostavio rivale sa istim automobilima, Sininena i Tidemanda.

 

Konačni plasman:

1. Ogier Sébastien – Ingrassia  – „Volkswagen Polo R WRC “
2. Tanak Ott – Molder   – „Ford Fiesta RS WRC“ + 10.2
3. Neuville Thierry – Gilsoul   –   „Hyundai NG i20 WRC“    +1:35.4
4. Paddon Hayden – Kennard  – „Hyundai NG i20 WRC“   +1:54.9
5. Meeke Kris – Nagle – “ Citroen DS3 WRC „+2:35.2
6. Sordo Dani – Marti  – “ Hyundai NG i20 WRC “   + 4.02.6
7. Latvala Jari-Matti – Anttila – “ Volkswagen Polo R WRC“ +4:28.3
8. Ostberg Mads – Floen –  “  Ford Fiesta RS WRC M“ +4:38.3
9. Lefebvre S. – De Turckheim – “ Citroen DS3 WRC “  +7:12.2
10. Camilli Eric – Veillas – „Ford Fiesta RS WRC “  +8:19.3

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako voze Finci: I bez zadnjeg dela odvezao trku za pamćenje

 

157171-skoda%20r5.jpg

 

Finac Esapekka Lappi vozi za Škoda Motorsport, a svoje umeće pokazuje u Fabiji R5 i pritom ne zna za poraze. Pobedom u Walesu, Lappi je ostvario hat-trik u okviru WRC 2 takmičenja, pa će se odluka o pobedniku biti doneta u Australiji. Ali, ono o čemu se priča je način na koji ovaj proslavljeni relista vozi. Beskompromisan u naumu da bude najbrži Lappi ne štedi automobil, a pritom izgleda ni sebe. Prvog dana takmičenja jzadnji deo Fabije je ''ostavio'' na drvetu i pritom nastavio vožnju. Iako na toj deonici nije bio najbrži kasnije je sve nadoknadio i dan okončao plusom od 46.7 sekundi u odnosu na drugoplasiranog. Tako je ostalo i do kraja, pa je Lappi nakon Finske i Nemačke osvojio i Wales. Njegovu vožnju možete pogledati u nastavku.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...