neshaoct 9592 Posted February 20, 2018 Test 2018. Volvo XC60: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 24, 2018 Autobytel video: Test 2018. Volvo XC60 Inscription T6 AWD Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 26, 2018 MotoringAustralia video: Volvo XC60 vs BMW X3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 28, 2018 Volvo XC60 izabran za Svetski automobil godine 2018. Žiri izbora za Svetski automobil godine 2018 (World Car of the Year 2018) je danas na sajmu automobila u Njujorku saopštio da je pobednik ovogodišnjeg izbora - Volvo XC60. Ovo priznanje inače dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je manji Volvo XC40 proglašen za Evropski automobil godine 2018. Raniji pobednici u izboru World Car of the Year su bili: Jaguar F-Pace (2017), Mazda MX-5 (2016), Mercedes-Benz C klasa (2015), Audi A3 (2014), Volkswagen Golf (2013), Volkswagen Up! (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010), Volkswagen Golf (2009), Mazda2 / Mazda Demio (2008), Lexus LS460 (2007), BMW Serije 3 (2006) i Audi A6 (2005). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 21, 2018 RedlineReviews video: 2018. Volvo XC60 T8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 30, 2018 AutoGuide video: Volvo XC60 R-Design vs BMW X3 M40i Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 19, 2018 MotorWeek video: Test 2018. Volvo XC60 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 18, 2018 Test Volvo XC60 D5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 19, 2018 Volvo zaštitio oznake XC60 B4 i B5 Švedski automobilski proizvođač je zaštitio nazive XC60 B4 i B5. A to vrlo verovatno znači da nam stiže i električna verzija SUV-a. Volvo svoje automobile s dizelskim motorima označava slovom D, poput D4, D5 ili D6, dok za benzinske motore koristi slovo T, poput T5, T6 i T8 za plug-in hibridni model. Švedski proizvođač je već i ranije koristio slovo B, godine 1944. je proizveo motor B4B. Oznaka B je značila benzin, a Volvo je od 2010. slovo B za benzinske motore zamenio slovom T. Budući da su Šveđani krenuli s elektrifikacijom svojih modela, lako je moguće da slovo B označava reč ''battery'', odnosno baterija. I da ćemo uskoro na tržištu videti električni Volvo XC60. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 15, 2018 RedlineReviews video: Volvo XC60 vs Acura RDX Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 20, 2018 Autogefühl video: Volvo XC60 ''protiv'' manjeg i većeg brata Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 14, 2019 PolovniAutomobili video: Polovni Volvo XC60 D4 iz 2015. godine Testirali smo Volvo XC60 D4 iz 2015. godine i proveravali zašto je ime ovog švedskog proizvođača odavno postalo sinonim za bezbednost. Inovacije i revolucionarni izumi ove kompanije zauvek su promenili istoriju automobilizma na bolje. Testirani primerak opremljen je dvolitarskim dizel motorom snage 190 konja i manuelnim šestostepenim menjačem: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 1, 2019 Test 2020. Volvo XC60 Polestar Engineered Mislilo se da je Volvo XC60 T8 sa 400 konja odgovor na npr. Audi SQ5 ili Mercedes GLC AMG 43. Do Alfa Romeo Stelvia QV je ionako nedostajalo baš mnogo, preko 100 konja. Ali, sada je tu Volvo XC60 Polestar Engineered koji je ustvari pravi odgovor. Ima 415 konja, Öhlins amortizere (podesive, ali ne na struju preko dugmeta u kabini, nego ručno preko okretanja odgovarajućih šrafova za šta ne treba poseban alat), proširena krila kako bi mogli stati veći točkovi i šire gume, i generlano još sitnijih sportskih izmena...ali mu je Stelvio QV opet daleko, samo je sada razlika pala na skoro 100 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 7, 2019 MotorWeek video: Test 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Engineered XC60 u ovoj varijanti dobija malu pomoć od Polestara - tako da sada ima kompresor, turbo i bateriju istovremeno: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 26, 2019 MotorWeek video: Proba 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Engineered Liči na običan XC60, ali ipak...Polestar je za Volvo ono što je Fiatu Abarth, ili AMG Mercedesu...tako da ovaj XC60 ima više snage, brži menjač, adaptivno vešanje koje ga čini sportskim ali ne istovremeno i previše tvrdim: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 3, 2019 CarsGuide video: Test 2020. Volvo XC60 Volvo sa XC60 izlazi na tržišni megdan modelima poput Audija SQ5 i BMW X3: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 15, 2019 WhatCar? video: Test 2019. Volvo XC60 Dobro se prodaje, lep je...ali to ne znači obavezno da je odličan auto u pitanju jer mu je konkurencija dosta skuplja poput BMW X3, Audija Q5... Možda se toliko prodaje samo zato što je dovoljno dobar, a mnogo jeftiniji od ostalih na tržištu? Pogledajte video: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 1, 2020 VreleGume video: Test Volvo XC 60 Saznajte kako KERS tehnologija menja svet SUV-ova: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 14, 2020 TheStraightPipes video: Test Volvo XC60 T8 Polestar 415 konja iz 2.0 motora sa kompresorom i punom baterijom - plug-in hibrid: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 19, 2020 CarSales video: Test 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Luksuz, performanse, SUV = Volvo kao na testu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 23, 2020 CarGurus video: Test 2020. Volvo XC60 Pogledajte koje benefite je doneo 48V ''blagi hibrid'' modelu XC60: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 4, 2020 Autogefuhl video: Test Volvo XC60 MHEV Do sada su benzinci u Volvo automobilima bili među žednijima u odnosu na konkurecniju, pa bi ovakav ''blagi'' hibrid trebalo to da reši. Pogledajte da li je Volvo u tome uspeo: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 28, 2020 OSV video: Test Volvo XC60 Recharge T8 PHEV Sve ima ova varijanta XC60: turbo, kompresor, plus i elektro-motor jer je u pitanju plug-in hibrid: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 10, 2020 2021. Volvo XC60 Volvo je za modelsku godinu 2021. izvršio određeno doterivanje u paleti SUV-a XC60. Volvo XC60 je sada dostupan sa kompletnom gamom mild-hybrid i plug-in hybrid pogonskih sistema, budući da je 48V sistem dodat 2.0 benzinskim i dizel motorima. To znači da potencijalni kupci XC60 sada mogu da izaberu tri plug-in hybrid verzije, dva mild-hybrid benzinca i dva mild-hybrid dizelaša. Volvo mild-hybrid podrazumeva 48V bateriju i KERS sistem, a sve u cilju poboljšanja ekonomičnosti i odziva (treba pomenuti i integrisani starter-generator). XC60 startuje sa dizel verzijom sa 197KS i prednjim pogonom, sledi benzinac sa 250KS (opciono i sa 4x4 pogonom), dok su dizelaš sa 235KS i benzinac sa 300KS na raspolaganju isključivo sa 4x4 pogonom. Što se tiče plug-in hybrid varijanti, tu su XC60 Recharge T6 sa 340KS (kombinacija 2.0 benzinca i elektromotora), XC60 Recharge T8 sa 390KS, kao i XC60 Recharge T8 Polestar Engineered koji raspolaže sa 405KS. Sve tri plug-in hybrid verzije imaju baterije od 11.6 kWh koje mogu da se napune za oko dva i po sata. Cene za mild-hybrid Volvo XC60 na britanskom tržištu startuju od 40.460 funti (44.370 evra), a novost u ponudi je i verzija XC60 Recharge Plug-In Hybrid T6 Inscription Expression sa cenom od 50.695 funti (55.595 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 1, 2021 Volvo XC60 B4D R-Design na testu Auto magazina Ovaj Volvo nije običan hibrid. Nije ni plag-in hibrid. Nije ni elektro automobil. XC60 B4 je ''laki hibrid''. Pojam lakih, odnosno ''mild'' hibrida postao je veoma popularan u poslednje vreme zbog propisa EU vezanih za životnu sredinu i emisiju CO2. Volvo je, ruku na srce, sa testiranjem KERS sistema počeo još pre sedam, osam godina potpuno nezavisno i sledeći svoju strategiju o očuvanju životne sredine. Prateći svoj put u elektrifikaciji vozila predstavili su i novu oznaku ''B'' koja će predstavljati vozila koja su opremljena KERS sistemom. Ovaj sistem dosta liči na KERS koji se koristi u Formuli 1, i generalno može da se koristi i kod benzinskih i kod dizel agregata. U konkretnom slučaju na našem testu bio je XC60 sa dizel motorom od dva litra i 197 konjskih snaga, sa masivnim obrtnim momentom od 420 Nm, koji je nastao na osnovi dobro poznatog ''D4'' motora od 190 KS. Volvoov SUV XC60 je i dalje najpopularniji model švedskog proizvođača. Kako širom globusa, tako i na domaćem tržištu. Zgodan, prostran i nadasve siguran, pretprošle godine se okitio titulama ''Svetskog automobila godine'' i ''najbezbednijeg automobila na svetu''. Iako smo već imali priliku da ga vozimo, oznaka B4 mamila nas je da ispitamo koje to prednosti donosi nova tehnologija i da li je pojam ''mild'' hibrida u stvari samo lukav trik proizvođača automobila kako bi se uhvatili u koštac sa sve strožim EU propima u vezi sa emisijom CO2. Prvi kontakt sa novim XC60 B4D bio je obećavajuć. Iako je reč o dizel motoru, nismo osetili karakteristične vibracije. Ok, jesu to premijum automobili i ne radi se ovde o ''dvojci'' iz fabrike u Vogošći, ali je pokretanje bilo isuviše mirno. Tu dolazimo do prve prednosti koji donosi sistem lakih hibrida, i koji se još više oseti u stani-kreni vožnji i pokretanju i isključivanju motora u start-stop režimu. Motor se pokreće gotovo trenutno zahvaljujući starter-generatoru. Deo energije prikupljene tokom kočenja i sabrane u bateriji napona 48V koristi kako bi se olakšao start motora sa unutrašnjim sagorevanjem i kako bi osećaj prilikom kretanja iz mesta bio što nežniji. Motor je uparen sa osmostepenim menjačem već viđenim u gami Volvooa koji dosta dobro prati ovu laku hibridnu priču o nežnim i glatkim startovima i među-ubrzanjima. Način rukovanja ručicom, odnosno bolje reći džojstikom menjača, malo je specifičan. Taster za ''parking'' mod je pomeren pored menjača na šta smo se brzo navikli i jednostavno se koristi ako na semaforu ne želite da držite nogu na kočnici. Ručica menjača pruža osećaj džojstika i uvek stoji u istom položaju. Kako biste iz moda ''D'' prešli u hod unazad potrebno je dva puta gurnuti ručicu unapred (prvi klik je za neutral, drugi za rikverc). Ovakvo rešenje smanjuje mogućnost da slučajno prebacite iz ''D'' moda u hod unazad jer menjač uvek prvo prelazi u ler. Ukoliko iz D povučete ručicu još jednom ka sebi prelazite u mod manuelnog prenosa i pomoću komandi na upravljaču možete menjati brzine. Da ne budemo dosadni, uvereni smo da se ova opcija koristi prvih dva, tri meseca po kupovini automobila i da kasnije polako odlazi u zaborav. Pošto je ovde reč o modelu u R-Design paketu opreme, naglašeni su i neki sportski aspekti tako da ovaj XC60 može da bude i vrlo živahan i zabavan automobil za vožnju. Naravno, u granicama svojih gabarita i oblika karoserije. U određenim situacijama rekuperisana električna energija može da se koristi i kao asistencija dizel motoru za snažnija ubrzanja, što je posebno uočljivo prilikom preticanja. Ipak, ukoliko se više igrate sa gasom jasno je da nekog efekta od uštede goriva i neće imati. Volvo obećava smanjenje potrošnje do 15%, ali u realnoj eksploataciji ova brojka baš i nije lako proverljiva. Nakon početnih 11 litara za koje je krivac bilo dosta rada u praznom hodu prilikom fotografisanja i učestalija i snažnija ubrzanja, cifra se polako spuštala i zaustavila na brojci od 9.2. To se otprilike i poklopilo sa našim predviđanjima da se na beogradskom asfaltu može očekivati prosek od 8 do 9 litara. Tu dolazimo do drugog dela priče o lakim hibridima, a to je da ova tehnologija iako jeste novina, ne donosi neku revoluciju. Da, ona jeste ekonomski prihvatljivija od varijante klasičnog hibrida, ali i nešto skuplja od klasične dizel verzije. Ipak, ovaj trend ''čistijih dizela'' pritisnutih strogim EU normama je ono što nas očekuje u bliskoj budućnosti. Verujete, uopšte nije daleko datum kada će svi novi automobili sa unutrašnjim sagorevanjem proći kroz tretman elektrifikacije. Enterijer je u skladu sa postulatima modernog švedskog dizajna i prilično je jasno definisan u celoj Volvo gami. Nema gomile tastera na centralnoj konzoli. Tu je veliki vertikalno postavljen ekran od 12.3 inča na kome se obavlja najveći deo podešavanja parametara vožnje i udobnosti. Interfejs je intuitivan i jednostavan. Čak i najveći protivnici tableta u automobilima mogu brzo da se snađu i da dođu do željenog podešavanja ili informacije. Potpuno digitalna je i instrument tabla dijagonale 8 inča. I ona može da se menja u skladu sa potrebama i željama vozača. Praktičan detalj je da se pri upotrebi navigacije pokazivači brzine i broja obrtaja smanjuju i povlače u stranu kako bi mapa bila što preglednija i kako vozač ne bi morao da skreće pogled u stranu ka velikom ekranu. Ovaj primerak bio je opremljen i sistemom projekcije informacija na vetrobranskom staklu (head-up displej). Osnovne informacije poput trenutne brzine, važećeg ograničenja brzine, kao i informacije o premalom rastojanju ispred vozila ispred i hitna obaveštenja o bezbednosti projektuju se direktno u vozačevo vidno polje. Tu su i bezbednosti sistemi koje je švedski proizvođač doveo skoro do savršenstva, poput City Safety sistema za sprečavanje sudara sa vozilima, biciklistima i pešacima, sistem koji vas obaveštava o nadolazećem bočnom saobraćaju prilikom isparkiravanja vožnjom unazad, adaptivni tempomat i sistemi podrške vozaču prilikom napuštanja saobraćajne trake ili upozorenje na vozilo u mrtvom uglu. Posebno zanimljiva jeste opcija prilagođena hladnijim krajevima, a to su grejane mlaznice za pranje vetrobranskog stakla koje su postavljene u same metlice brisača; tako nemate ono uobičajeno prskanje na vetrobran sa haube već se mlaz tečnosti ispušta bočno sa same metlice brisača. Time se postiže ravnomernije rasprostiranje tečnosti za pranje uz istovremenu uštedu. Još jedna zanimljiva (ali i dosta skupa opcija) jeste sistem pomoći pri parkiranju napred i pozadi, koji podrazumeva i kameru sa pregledom od 360 stepeni koja daje projekciju čitavog okruženja vozila iz ptičje perspektive. O udobnosti smo već pričali prilikom našeg prvog susreta sa XC60 i tu nema šta da se doda. Prednja sedišta sa memorijom položaja i električnim podešavanjem su odlično profilisana, a zahvaljujući produživom sedištu i oni krupnijeg stasa će moći da osiguraju dovoljno potpore za butine. Iako možda ne deluje tako, ova opcija može da bude jako korisna na dužim putovanjima. Prtljažnik je prostran, ali nije rekorder klase. Sa druge strane opremljen je nekim dodacima poput handsfree otvaranja i zatvaranja prtljažnika mahanjem noge ispod levog dela branika. Izgleda šašavo, ali ako su vam pune ruke kesa ili ako utovarujete neke kabastije stvari prilično pomaže. Prema trenutnom akcijskom cenovniku, najjeftinija verzija Volvoovog najprodavanijeg SUV-a sa benzincem B4P od takođe 197 KS košta 38.990 evra. Verzije sa B4D motorom od 197 KS automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka počinju od 42.990 evra. Za one kojima nije interesantan nemački mejnstrim, koji cene dobar dizajn i naprednu bezbednosnu tehnologiju, XC60 se nameće kao više nego zanimljiv izbor. Šta su laki hibridi? Jedan od načina elektrifikacije vozila sa unutrašnjim sagorevanjem jeste i ugradnja sistema za rekuperaciju električne energije poznatijeg kao KERS. Sistem funkcioniše tako što leteći, odnosno plivajući zamajac prilikom kočenja počinje da se vrti i do 60.000 obrtaja u minutu. Tako se puni mala baterija napona 48V. Sistem je preko posebne transmisije povezan na zadnju osovinu i služi kao podrška primarnom agregatu sa unutrašnjim sagorevanjem tako što prilikom starta zamajac ponovo počinje da se okreće, ali koristi prikupljenu energiju baterije i prenosi je na zadnju osovinu. Ovaj sistem nema snagu da samostalno pokreće vozilo i služi isključivo ga starter generator odnosno pomoć klasičnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem (benzinski ili dizel) prilikom starta i naglih ubrzanja. Laki hibridi se oslanjaju na električnu energiju u eksploataciji, iako ne treba mešati ovaj tip vozila sa klasičnim hibridima. Hibridi imaju poseban elektro-motor i znatno veće baterije. Kod ovih vozila elektromotor može i samostalno da pokreće vozilo uz određenu autonomiju. Kod Plug-in hibrida baterija može da se puni i preko eksternog izvora napajanja, odnosno preko kućne elektro-instalacije ili specijalnih punjača. Ovakvi modeli imaju još veću autonomiju, ali i veću cenu. Naposletku imamo i potpuno električna vozila koja koriste isključivo elektromotor za kretanje. Laki hibridi predstavljaju najekonomičnije rešenje i svojevrsnu tranziciju za kupce koji žele od klasičnih SUS motora da se preorijentišu na ekološki prihvatljivije varijante individualnog prevoza. Autor: Armen Derbogosijan preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites