Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Volvo XC60 izabran za Svetski automobil godine 2018.

 

volvo x 33.jpg

 

Žiri izbora za Svetski automobil godine 2018 (World Car of the Year 2018) je danas na sajmu automobila u Njujorku saopštio da je pobednik ovogodišnjeg izbora - Volvo XC60.

Ovo priznanje inače dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je manji Volvo XC40 proglašen za Evropski automobil godine 2018. Raniji pobednici u izboru World Car of the Year su bili: Jaguar F-Pace (2017), Mazda MX-5 (2016), Mercedes-Benz C klasa (2015), Audi A3 (2014), Volkswagen Golf (2013), Volkswagen Up! (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010), Volkswagen Golf (2009), Mazda2 / Mazda Demio (2008), Lexus LS460 (2007), BMW Serije 3 (2006) i Audi A6 (2005).

 

World_Car_of_the_Year.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo zaštitio oznake XC60 B4 i B5

 

volvo x 3333.jpg

 

Švedski automobilski proizvođač je zaštitio nazive XC60 B4 i B5. A to vrlo verovatno znači da nam stiže i električna verzija SUV-a.

Volvo svoje automobile s dizelskim motorima označava slovom D, poput D4, D5 ili D6, dok za benzinske motore koristi slovo T, poput T5, T6 i T8 za plug-in hibridni model. Švedski proizvođač je već i ranije koristio slovo B, godine 1944. je proizveo motor B4B. Oznaka B je značila benzin, a Volvo je od 2010. slovo B za benzinske motore zamenio slovom T. Budući da su Šveđani krenuli s elektrifikacijom svojih modela, lako je moguće da slovo B označava reč ''battery'', odnosno baterija. I da ćemo uskoro na tržištu videti električni Volvo XC60.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: Polovni Volvo XC60 D4 iz 2015. godine

 

Testirali smo Volvo XC60 D4 iz 2015. godine i proveravali zašto je ime ovog švedskog proizvođača odavno postalo sinonim za bezbednost.

Inovacije i revolucionarni izumi ove kompanije zauvek su promenili istoriju automobilizma na bolje. Testirani primerak opremljen je dvolitarskim dizel motorom snage 190 konja i manuelnim šestostepenim menjačem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2020. Volvo XC60 Polestar Engineered

 

Mislilo se da je Volvo XC60 T8 sa 400 konja odgovor na npr. Audi SQ5 ili Mercedes GLC AMG 43. Do Alfa Romeo Stelvia QV je ionako nedostajalo baš mnogo, preko 100 konja.

Ali, sada je tu Volvo XC60 Polestar Engineered koji je ustvari pravi odgovor. Ima 415 konja, Öhlins amortizere (podesive, ali ne na struju preko dugmeta u kabini, nego ručno preko okretanja odgovarajućih šrafova za šta ne treba poseban alat), proširena krila kako bi mogli stati veći točkovi i šire gume, i generlano još sitnijih sportskih izmena...ali mu je Stelvio QV opet daleko, samo je sada razlika pala na skoro 100 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Engineered

 

XC60 u ovoj varijanti dobija malu pomoć od Polestara - tako da sada ima kompresor, turbo i bateriju istovremeno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Engineered

 

Liči na običan XC60, ali ipak...Polestar je za Volvo ono što je Fiatu Abarth, ili AMG Mercedesu...tako da ovaj XC60 ima više snage, brži menjač, adaptivno vešanje koje ga čini sportskim ali ne istovremeno i previše tvrdim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Volvo XC60

 

Volvo sa XC60 izlazi na tržišni megdan modelima poput Audija SQ5 i BMW X3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test 2019. Volvo XC60

 

Dobro se prodaje, lep je...ali to ne znači obavezno da je odličan auto u pitanju jer mu je konkurencija dosta skuplja poput BMW X3, Audija Q5...

Možda se toliko prodaje samo zato što je dovoljno dobar, a mnogo jeftiniji od ostalih na tržištu? Pogledajte video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: Test Volvo XC60 T8 Polestar

 

415 konja iz 2.0 motora sa kompresorom i punom baterijom - plug-in hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Volvo XC60

 

Pogledajte koje benefite je doneo 48V ''blagi hibrid'' modelu XC60:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Volvo XC60 MHEV

 

Do sada su benzinci u Volvo automobilima bili među žednijima u odnosu na konkurecniju, pa bi ovakav ''blagi'' hibrid trebalo to da reši.

Pogledajte da li je Volvo u tome uspeo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Volvo XC60 Recharge T8 PHEV

 

Sve ima ova varijanta XC60: turbo, kompresor, plus i elektro-motor jer je u pitanju plug-in hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Volvo XC60

 

209496-volvo xc60 03.jpg

 

Volvo je za modelsku godinu 2021. izvršio određeno doterivanje u paleti SUV-a XC60. Volvo XC60 je sada dostupan sa kompletnom gamom mild-hybrid i plug-in hybrid pogonskih sistema, budući da je 48V sistem dodat 2.0 benzinskim i dizel motorima.

 

209497-volvo xc60 02.jpg

 

To znači da potencijalni kupci XC60 sada mogu da izaberu tri plug-in hybrid verzije, dva mild-hybrid benzinca i dva mild-hybrid dizelaša. Volvo mild-hybrid podrazumeva 48V bateriju i KERS sistem, a sve u cilju poboljšanja ekonomičnosti i odziva (treba pomenuti i integrisani starter-generator).

 

209495-volvo xc60 01.jpg

 

XC60 startuje sa dizel verzijom sa 197KS i prednjim pogonom, sledi benzinac sa 250KS (opciono i sa 4x4 pogonom), dok su dizelaš sa 235KS i benzinac sa 300KS na raspolaganju isključivo sa 4x4 pogonom. Što se tiče plug-in hybrid varijanti, tu su XC60 Recharge T6 sa 340KS (kombinacija 2.0 benzinca i elektromotora), XC60 Recharge T8 sa 390KS, kao i XC60 Recharge T8 Polestar Engineered koji raspolaže sa 405KS. Sve tri plug-in hybrid verzije imaju baterije od 11.6 kWh koje mogu da se napune za oko dva i po sata. Cene za mild-hybrid Volvo XC60 na britanskom tržištu startuju od 40.460 funti (44.370 evra), a novost u ponudi je i verzija XC60 Recharge Plug-In Hybrid T6 Inscription Expression sa cenom od 50.695 funti (55.595 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC60 B4D R-Design na testu Auto magazina

 

xc60 2021 026.jpg

 

Ovaj Volvo nije običan hibrid. Nije ni plag-in hibrid. Nije ni elektro automobil. XC60 B4 je ''laki hibrid''. Pojam lakih, odnosno ''mild'' hibrida postao je veoma popularan u poslednje vreme zbog propisa EU vezanih za životnu sredinu i emisiju CO2. Volvo je, ruku na srce, sa testiranjem KERS sistema počeo još pre sedam, osam godina potpuno nezavisno i sledeći svoju strategiju o očuvanju životne sredine.

 

xc60 2021 025.jpg

 

Prateći svoj put u elektrifikaciji vozila predstavili su i novu oznaku ''B'' koja će predstavljati vozila koja su opremljena KERS sistemom. Ovaj sistem dosta liči na KERS koji se koristi u Formuli 1, i generalno može da se koristi i kod benzinskih i kod dizel agregata.

 

xc60 2021 024.jpg

 

U konkretnom slučaju na našem testu bio je XC60 sa dizel motorom od dva litra i 197 konjskih snaga, sa masivnim obrtnim momentom od 420 Nm, koji je nastao na osnovi dobro poznatog ''D4'' motora od 190 KS. Volvoov SUV XC60 je i dalje najpopularniji model švedskog proizvođača. Kako širom globusa, tako i na domaćem tržištu.

 

xc60 2021 023.jpg

 

Zgodan, prostran i nadasve siguran, pretprošle godine se okitio titulama ''Svetskog automobila godine'' i ''najbezbednijeg automobila na svetu''. Iako smo već imali priliku da ga vozimo, oznaka B4 mamila nas je da ispitamo koje to prednosti donosi nova tehnologija i da li je pojam ''mild'' hibrida u stvari samo lukav trik proizvođača automobila kako bi se uhvatili u koštac sa sve strožim EU propima u vezi sa emisijom CO2.

 

xc60 2021 022.jpg

 

Prvi kontakt sa novim XC60 B4D bio je obećavajuć. Iako je reč o dizel motoru, nismo osetili karakteristične vibracije. Ok, jesu to premijum automobili i ne radi se ovde o ''dvojci'' iz fabrike u Vogošći, ali je pokretanje bilo isuviše mirno.

 

xc60 2021 021.jpg

 

Tu dolazimo do prve prednosti koji donosi sistem lakih hibrida, i koji se još više oseti u stani-kreni vožnji i pokretanju i isključivanju motora u start-stop režimu. Motor se pokreće gotovo trenutno zahvaljujući starter-generatoru. Deo energije prikupljene tokom kočenja i sabrane u bateriji napona 48V koristi kako bi se olakšao start motora sa unutrašnjim sagorevanjem i kako bi osećaj prilikom kretanja iz mesta bio što nežniji.

 

xc60 2021 020.jpg

 

Motor je uparen sa osmostepenim menjačem već viđenim u gami Volvooa koji dosta dobro prati ovu laku hibridnu priču o nežnim i glatkim startovima i među-ubrzanjima. Način rukovanja ručicom, odnosno bolje reći džojstikom menjača, malo je specifičan. Taster za ''parking'' mod je pomeren pored menjača na šta smo se brzo navikli i jednostavno se koristi ako na semaforu ne želite da držite nogu na kočnici.

 

xc60 2021 019.jpg

 

Ručica menjača pruža osećaj džojstika i uvek stoji u istom položaju. Kako biste iz moda ''D'' prešli u hod unazad potrebno je dva puta gurnuti ručicu unapred (prvi klik je za neutral, drugi za rikverc). Ovakvo rešenje smanjuje mogućnost da slučajno prebacite iz ''D'' moda u hod unazad jer menjač uvek prvo prelazi u ler.

 

xc60 2021 018.jpg

 

Ukoliko iz D povučete ručicu još jednom ka sebi prelazite u mod manuelnog prenosa i pomoću komandi na upravljaču možete menjati brzine. Da ne budemo dosadni, uvereni smo da se ova opcija koristi prvih dva, tri meseca po kupovini automobila i da kasnije polako odlazi u zaborav.

 

xc60 2021 017.jpg

 

Pošto je ovde reč o modelu u R-Design paketu opreme, naglašeni su i neki sportski aspekti tako da ovaj XC60 može da bude i vrlo živahan i zabavan automobil za vožnju. Naravno, u granicama svojih gabarita i oblika karoserije. U određenim situacijama rekuperisana električna energija može da se koristi i kao asistencija dizel motoru za snažnija ubrzanja, što je posebno uočljivo prilikom preticanja.

 

xc60 2021 016.jpg

 

Ipak, ukoliko se više igrate sa gasom jasno je da nekog efekta od uštede goriva i neće imati. Volvo obećava smanjenje potrošnje do 15%, ali u realnoj eksploataciji ova brojka baš i nije lako proverljiva. Nakon početnih 11 litara za koje je krivac bilo dosta rada u praznom hodu prilikom fotografisanja i učestalija i snažnija ubrzanja, cifra se polako spuštala i zaustavila na brojci od 9.2.

 

xc60 2021 015.jpg

 

To se otprilike i poklopilo sa našim predviđanjima da se na beogradskom asfaltu može očekivati prosek od 8 do 9 litara. Tu dolazimo do drugog dela priče o lakim hibridima, a to je da ova tehnologija iako jeste novina, ne donosi neku revoluciju.

 

xc60 2021 014.jpg

 

Da, ona jeste ekonomski prihvatljivija od varijante klasičnog hibrida, ali i nešto skuplja od klasične dizel verzije. Ipak, ovaj trend ''čistijih dizela'' pritisnutih strogim EU normama je ono što nas očekuje u bliskoj budućnosti.

 

xc60 2021 013.jpg

 

Verujete, uopšte nije daleko datum kada će svi novi automobili sa unutrašnjim sagorevanjem proći kroz tretman elektrifikacije. Enterijer je u skladu sa postulatima modernog švedskog dizajna i prilično je jasno definisan u celoj Volvo gami. Nema gomile tastera na centralnoj konzoli.

 

xc60 2021 012.jpg

 

Tu je veliki vertikalno postavljen ekran od 12.3 inča na kome se obavlja najveći deo podešavanja parametara vožnje i udobnosti. Interfejs je intuitivan i jednostavan. Čak i najveći protivnici tableta u automobilima mogu brzo da se snađu i da dođu do željenog podešavanja ili informacije.

 

xc60 2021 011.jpg

 

Potpuno digitalna je i instrument tabla dijagonale 8 inča. I ona može da se menja u skladu sa potrebama i željama vozača. Praktičan detalj je da se pri upotrebi navigacije pokazivači brzine i broja obrtaja smanjuju i povlače u stranu kako bi mapa bila što preglednija i kako vozač ne bi morao da skreće pogled u stranu ka velikom ekranu.

 

xc60 2021 010.jpg

 

Ovaj primerak bio je opremljen i sistemom projekcije informacija na vetrobranskom staklu (head-up displej). Osnovne informacije poput trenutne brzine, važećeg ograničenja brzine, kao i informacije o premalom rastojanju ispred vozila ispred i hitna obaveštenja o bezbednosti projektuju se direktno u vozačevo vidno polje.

 

xc60 2021 09.jpg

 

Tu su i bezbednosti sistemi koje je švedski proizvođač doveo skoro do savršenstva, poput City Safety sistema za sprečavanje sudara sa vozilima, biciklistima i pešacima, sistem koji vas obaveštava o nadolazećem bočnom saobraćaju prilikom isparkiravanja vožnjom unazad, adaptivni tempomat i sistemi podrške vozaču prilikom napuštanja saobraćajne trake ili upozorenje na vozilo u mrtvom uglu.

 

xc60 2021 08.jpg

 

Posebno zanimljiva jeste opcija prilagođena hladnijim krajevima, a to su grejane mlaznice za pranje vetrobranskog stakla koje su postavljene u same metlice brisača; tako nemate ono uobičajeno prskanje na vetrobran sa haube već se mlaz tečnosti ispušta bočno sa same metlice brisača.

 

xc60 2021 07.jpg

 

Time se postiže ravnomernije rasprostiranje tečnosti za pranje uz istovremenu uštedu. Još jedna zanimljiva (ali i dosta skupa opcija) jeste sistem pomoći pri parkiranju napred i pozadi, koji podrazumeva i kameru sa pregledom od 360 stepeni koja daje projekciju čitavog okruženja vozila iz ptičje perspektive.

 

xc60 2021 06.jpg

 

O udobnosti smo već pričali prilikom našeg prvog susreta sa XC60 i tu nema šta da se doda. Prednja sedišta sa memorijom položaja i električnim podešavanjem su odlično profilisana, a zahvaljujući produživom sedištu i oni krupnijeg stasa će moći da osiguraju dovoljno potpore za butine.

 

xc60 2021 05.jpg

 

Iako možda ne deluje tako, ova opcija može da bude jako korisna na dužim putovanjima. Prtljažnik je prostran, ali nije rekorder klase. Sa druge strane opremljen je nekim dodacima poput handsfree otvaranja i zatvaranja prtljažnika mahanjem noge ispod levog dela branika.

 

xc60 2021 04.jpg

 

Izgleda šašavo, ali ako su vam pune ruke kesa ili ako utovarujete neke kabastije stvari prilično pomaže.

Prema trenutnom akcijskom cenovniku, najjeftinija verzija Volvoovog najprodavanijeg SUV-a sa benzincem B4P od takođe 197 KS košta 38.990 evra.

Verzije sa B4D motorom od 197 KS automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka počinju od 42.990 evra. Za one kojima nije interesantan nemački mejnstrim, koji cene dobar dizajn i naprednu bezbednosnu tehnologiju, XC60 se nameće kao više nego zanimljiv izbor.

 

xc60 2021 03.jpg

 

Šta su laki hibridi?
Jedan od načina elektrifikacije vozila sa unutrašnjim sagorevanjem jeste i ugradnja sistema za rekuperaciju električne energije poznatijeg kao KERS. Sistem funkcioniše tako što leteći, odnosno plivajući zamajac prilikom kočenja počinje da se vrti i do 60.000 obrtaja u minutu. Tako se puni mala baterija napona 48V.

 

xc60 2021 02.jpg

 

Sistem je preko posebne transmisije povezan na zadnju osovinu i služi kao podrška primarnom agregatu sa unutrašnjim sagorevanjem tako što prilikom starta zamajac ponovo počinje da se okreće, ali koristi prikupljenu energiju baterije i prenosi je na zadnju osovinu. Ovaj sistem nema snagu da samostalno pokreće vozilo i služi isključivo ga starter generator odnosno pomoć klasičnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem (benzinski ili dizel) prilikom starta i naglih ubrzanja.

 

Laki hibridi se oslanjaju na električnu energiju u eksploataciji, iako ne treba mešati ovaj tip vozila sa klasičnim hibridima. Hibridi imaju poseban elektro-motor i znatno veće baterije. Kod ovih vozila elektromotor može i samostalno da pokreće vozilo uz određenu autonomiju. Kod Plug-in hibrida baterija može da se puni i preko eksternog izvora napajanja, odnosno preko kućne elektro-instalacije ili specijalnih punjača. Ovakvi modeli imaju još veću autonomiju, ali i veću cenu.

 

xc60 2021 01.jpg

 

Naposletku imamo i potpuno električna vozila koja koriste isključivo elektromotor za kretanje.

Laki hibridi predstavljaju najekonomičnije rešenje i svojevrsnu tranziciju za kupce koji žele od klasičnih SUS motora da se preorijentišu na ekološki prihvatljivije varijante individualnog prevoza.

 

Autor: Armen Derbogosijan

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...