Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Nemački podsticaji za električne automobile pojačaće Volkswagenovu proizvodnju

 

vw id3 01.jpg

 

Nemačka je u četvrtak predstavila velike podsticaje za električne automobile i hibride pružajući Volkswagenu podsticaj za proizvodnju električnih automobila, dok će se sa druge strane povećati porezi za sportska terenska vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Podsticaji za kupce putničkih automobila, uključujući smanjenje PDV-a sa 19% na 16%, uključeni su u stimulativni paket od 130 milijardi evra kome je cilj da ubrza oporavak Nemačke od posledica pandemije koronavirusa. Osim povećanja visokog poreza na vozila koja emituje velike količine CO2, što utiče na sportska terenska vozila, Nemačka je odobrila podsticaj od 6.000 evra za električne automobile sa akumulatorima čija cena je manja od 40.000 evra. To podiže podsticaje za električne automobile na 9.000 evra, nakon što se uključi i subvencija proizvođača od 3.000 evra.

 

Ipak, prag od 40.000 evra znači da proizvođači luksuznih automobila poput BMW-a, Mercedesa, pa čak i Tesle, ne ispunjavaju uslove za puni iznos. U Nemačkoj su prošle godine električni automobili činili 1.8% registracija novih putničkih automobila, a dizel i benzinski automobili 32%, 59.2%. Hibridni automobili su činili 6.6% novih registracija. Nemačka je saopštila da će njen porez na motorna vozila biti izmenjen. Od januara 2021. godine vlasnici automobili sa emisijama viši od 95 grama CO2 po kilometru će se suočit sa velikim porezima. Prosečne emisije novih automobila su u prošloj godini u Nemačkoj bile 150.9 grama C02 po kilometru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve više ljudi odlaže kupovinu automobila

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Više puta smo pisali o tome kako je pandemija koronavirusa uticala na proizvođače automobila, a kako je uticala na kupce?

Pojedini proizvođači morali su da podižu kredite i traže pozajmice kako bi ponovo otvorili postrojenja i vratili kompaniju na noge, a kako se čini ta razlika između potrošača i proizvođača postaje još veća. U Sjedinjenim Američkim Državama i u Evropi sprovedeno je istraživanje kako bi se proverilo koliko ljudi je spremno za kupovinu automobila, a koliko ljudi će to odložiti za nekoliko meseci.

 

Ispitanici su stari između 25 i 55 godina, dok je najveći broj bio između 30 i 44 godine (skoro 50%) i što se tiče izbora između novog i polovnog vozila tu se ništa nije promenilo, tačnije ostaće pri prvobitnoj odluci. Kada se radi o odustajanju od kupovine, odustao je 1% ljudi koji su želeli nov (sa 31% na 30%), što se tiče polovnog automobila starog do 3 godine pad je bio sa 30 na 28%, za automobil star do pet godina je procenat ostao isti, 18%, dok je pad sa 11 na 10% viđen kod ljudi koji žele automobil stariji od 5 godina.

 

Ipak, ljudi koji su odlučili da odlože kupovinu svog vozila su u jako velikom broju, tačnije čak 69% ispitanika je reklo da odlaže kupovinu automobila za 3 do 6 meseci. Promenila se motivacija za kupovinu novog automobila. Sad su u prvi plan izbili neki drugi razlozi: kupovina ''zbog zdravstvenih i sigurnosnih razloga'' porasla je sa 5% na 9%, a pre krize dobar popust je mogao motivisati 8% ispitanika, sada će uticati na njih 12%. Pojašnjenje ''vreme mi je da promenim auto'' umesto 41% kupaca sada izgovara njih 31%. Saobraćajna nesreća ili kvar na vozilu i pre korone i sada na kupovinu novog automobila iznosi 6% vozača. Malo se promenio i način kupovine - 7.9% kupaca novog i 6.4% kupaca polovnog automobila sada bi automobil kupilo online - ali i dalje najveći broj kupaca pre same kupovine želi i da vidi i isproba automobil.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se autoindustrija bori sa padom prodaje?

Proizvođači dele popuste šakom i kapom

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Suočavanje sa pogubnim posledicama pandemije koronavirusa navelo je proizvođače automobila da masovno nude kupcima popuste. Automobilski sektor je najveće gubitke pretrpeo u aprilu i maju ove godine, mada analitičari i za prethodni mesec predviđaju pad prodaje od 25%. Dok ne dođe do ozbiljnijih naznaka oporavka tržišta, pojedini brendovi spremni su na ozbilje ustupke. Tako je model Jeep Gladiator u Americi moguće nabaviti uz sedmogodišnji beskamatni kredit i popust od 5.000 dolara. Atraktivne ponude dovele su do značajnog porasta podsticaja, a procenjuje se da oni između marta i juna meseca iznose 18.6 miliona američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini opala od početka godine za 22.4%

 

173626-changhe.jpg

 

Prodaja automobila u Kini opala je od početka godine za 22.4% zbog zatvaranja zemlje zbog pandemije virusa korona, iako je u junu povećana za 1.8% u odnosu na isti mesec prošle godine, saopštilo je Udruženje proizvođača automobila u Kini. U junu je prodaja porasla na 1.8 miliona automobila svih tipova. Prethodno je u maju zabeležen rast za 7% posle otvaranja ekonomije, ali je ukupni rezultat oborio februar sa rekordnim padom prodaje za 81.7%. U to vreme mnoge fabrike i prodajni saloni bili su zatvoreni zbog virusa korona. Kada se uz putničke automobile uračunaju i kamioni i autobusi, prodaja vozila u junu porasla je za 11.6% na ukupno 2.3 miliona jedinica. Potražnja za automobilima bila je slaba i pre pandemije zbog ekonomskog usporenja i trgovinskih tenzija sa Vašingtonom. U Kini je prodaja automobila u 2019. godini bila slabija za 9.6% u odnosu na 2018. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki povlači Jimny sa evropskog tržišta

 

Suzuki_Jimny 01.jpg

 

O merama Europske unije, odnosno strogim emisijskim propisima smo pisali već nekoliko puta. Ko prodaje automobile koji ispuštaju previše Co2, a pritom u svom programu nema i električna vozila - taj može da računa na visoke novčane kazne. Lada je već povukla Nivu sa tržišta, a sada je i Suzuki najavio da će sa evropskog tržišta do kraja godine povući svoj mali SUV Jimny.

Od početka prodaje za ovim vozilom je velika potražnja, ali u novim okolnostima Suzukiju se ne isplati da ga i dalje drži u Evropi. Suzuki je u većinu svoje flote uveo blage hibride, ali sa Jimnyjem koji ima 1.5 benzinski motor to nije moguće, a njegove emisije od 154 do 170 g/km CO2 su previsoke - uzevši u obzir relativno malu masu (1.135 kg). Zbog toga ga Suzuki povlači, a u budućnosti bi mogao da se vrati isključivo kao komercijalno N1 vozilo. Dakle, ako žele Jimny kupci u Evropi imaju još malo vremena za kupovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili Nemaca stariji nego ikada

 

183038-hamburg.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, automobili Nemaca stariji su nego ikada, pokazuje istraživanje prema kojem je čak 9.7% od ukupno 47.7 miliona putničkih automobila starije od 20 godina. Prosečna starost putničkih vozila na nemačkim putevima je 9.6 godina, što je rekordna starost u Nemačkoj. U tom negativnom evropskom proseku Nemačka je time iza Luksemburga (6.4 godine), Velike Britanije (8), Austrije (8.2), Italije (8.4) i Francuske (9). Na kraju liste je Litvanija gde je prosečna starost vozila skoro 17 godina. Više od 23.4% vozila u Nemačkoj starije je od 15 godina.

 

Stručnjaci iz ove oblasti zahtevaju hitno delovanje politike. Tako Ferdinand Dudenhefer iz Centra za automobilsko istraživanje Univerziteta Duisburg kaže da su ove brojke jasan signal, jer pokazuju koliko je velika šansa da se pravim programom za podsticaj privrede da snažan impuls nemačkom tržištu automobila, jer je samo stimulacijom potražnje moguće u teškim i nesigurnim vremenima postići nešto. On smatra da je bila greška što su automobili na gorivo ispali iz programa za podsticaj, ukazujući da se time ne može ništa postići u borbi protiv klimatskih promena, a ni doprineti oporavku od najgore recesije od Drugog svetskog rata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen optimističan u vezi prodaje u Kini u drugoj polovini godine

 

202320-vw t 03.jpg

 

U Volkswagenu su optimistični u vezi prodaje automobila u Kini u drugoj polovini 2020. budući da je pandemija koronavirusa na najvećem tržištu nemačkog automobilskog diva uglavnom dovedena pod kontrolu. ''Vozila svih naših brendova prilično se dobro prodaju'', rekao je novinarima u Pekingu Stephan Woellenstein, šef VW-ova poslovanja u Kini. On očekuje da će VW-ovi rezultati u drugoj polovini ove godine biti blizu onih ostvarenih u prvoj polovini 2019. godine, mada će i dalje biti teško nadoknaditi gubitke.

 

Ograničenja uvedena radi suzbijanja zaraze novim koronavirusom snažno su pogodila VW-ovo poslovanje na kineskom tržištu u prvom ovogodišnjem tromesečju. Po rečima Woellensteina, nemački proizvođač je sada u fazi snažnog oporavka, u obliku slova V. Prodaja u prvom kvartalu je bila za 35% slabija u odnosu na isti prošlogodišnji period. U drugom je bila niža svega 17%, što upućuje na potencijalni oporavak, rekao je Woellenstein. I dalje očekuje da će kompanija ovu godinu završiti sa jednocifrenom stopom pada prodaje, ali bi trebalo da poveća tržišni udeo budući da su trendovi na kineskom tržištu u celini slabiji od Volkswagenovih. Iako snažan oporavak u Kini jača međunarodno poslovanje VW-a, ne može se isključiti mogućnost drugog talasa zaraze ove jeseni i zime koji bi dodatno poremetio prodaju, upozorio je Woellenstein u razgovoru sa novinarima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...