Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Korona kriza u Japanu transformisala salone automobila u komunalne centre

 

211546-toyota prius.jpg

 

Usled ekonomske krize pojedine dilerske radnje u Japanu se pretvaraju u uslužne komunalne centara za građanstvo kako bi se istakle i privukle mušterije. Pritisnuti krizom, prodavci automobila u Japanu pokušavaju da se spasu potonuća pružajući razne sadržaje nevezane za svoju osnovnu delatnost.

 

Tako, na primer, auto diler ''Net Tojota'' u gradu Tojama, koji se kao što i kaže naziv prodavnice, bavi prodajom vozila najvećeg japanskog i (povremeno) svetskog proizvođača automobila, da bi privukao i za sebe vezao potencijalne mušterije, svoje prostorije i parking besplatno pozajmljuje đacima za održavanje mečeva u malom fudbalu, penzionerima za pripremu lokalnog religijskog festivala. Nedavno je ugostio i društvo za zaštitu životinja koje je u njegovoj prodavnici upriličilo događaj na kojem je zainteresovanima nudilo usvajanje pasa. Iz sličnih motiva, diler Toyote iz grada Ocu u prefekturi Šiga čak se odlučio da otvori poseban prostor, u kojem nema nijednog automobila i koji služi za druženje i sastanke privatnika, vlasnika ugostiteljskih i prodajnih objekata iz glavne trgovačke ulice grada, te za promotivne događaje u njihovoj organizaciji. Treba i reći da, kao izraz sopstvene društvene odgovornosti, ali i da bi ostavile dobar utisak na potencijalne klijente i povećale prodaju, dilerske radnje u Japanu u vreme prirodnih nesreća nastoje da daju društveni doprinos području u kojem se nalaze tako što svoj parking prostor ustupaju za privremeno odlaganje oštećenih vozila i pozajmljuju svoje četvorotočkaše za evakuaciju stanovništva i napajanje uređaja u domovima u kojima je nestalo struje (koje se vrši korišćenjem akumulatora električnih automobila).

 

Uzroci krize

U 2000. godini u zemlji izlazećeg sunca prodato je preko 6 miliona vozila domaćih proizvođača, dok je u 2020. godini korone taj broj iznosio samo oko 4.6 miliona, što možda i nije loš rezultat s obzirom na neizvesnost koja je zahvatila društvo u celini. Međutim, i nezavisno od epidemiološkog problema, da pada prodaje poslednjih godina polako počinje da uzima danak, pokazuje i podatak da se ukupni broj prodajnih salona u dalekoistočnoj carevini smanjio za oko 400 u poslednje četiri godine, kao i to da, svake godine između 100 i 120, uglavnom manjih, auto dilera bankrotira. Kao jedna od posledica svetske finansijske krize 2008, u deceniji koja je za nama proširila se praksa honorarnog i kratkoročnog, privremenog zapošljavanja na ugovor ili određeno vreme, što je takođe generalno otežalo kupovinu automobila i među studentima oslabilo trend polaganja vozačkih ispita u ranoj mladosti. Takođe, usled niskog naraštaja, demografski, sve više opada broj mladih ljudi koji bi kupili svoje prvo vozilo.

 

Deljenje i iznajmljivanje automobila

Stručnjaci ističu da je poslednjih godina primetan trend napuštanja tradicionalnog obrasca u odnosu prema automobilima, koji je podrazumevao vlasništvo, jer sve više ljudi u Japanu učestvuje u raznim šemama deljenja i iznajmljivanja automobila. Epidemija korone, koja je ekonomski pogodila mnoge kompanije i pojedince, dodatno pogoršava situacija ne samo zbog pada prihoda, gubljenja posla i zamrzavanja zapošljavanja, već i zbog toga što uopšte stvara atmoferu neizvesnosti u kojoj se i bolje stojeće stanovništvo uzdržava od trošenja većih svota novca.

 

I sama automobilska industrija se suočava sa ogromnim promenama, pravom revolucijom koja se, kažu, dešava jednom u sto godina. Ne samo što se polako ali sigurno menja tehnologija vezana za pogon, sa fosilnih goriva na električnu struju, odnosno, vodonik ili biomasu, nego se automobili sve više kompjuterizuju i kreću u pravcu potpune automatizacije, odnosno, autonomne vožnje. S tim u vezi mlađe mušterije sada odlažu kupovinu, očekujući skoru pojavu na tržištu još jeftinijih i po perfomansama moćnijih ekoloških automobila i pametnih vozila, u kojima će tokom vožnje moći da spavaju, slušaju muziku ili čitaju vesti na Internetu, sasvim prepustivši upravljanje kompjuteru.

 

Iza krize koja je zahvatila auto dilere u Japanu nalazi se još jedan interesantan domaći faktor. U Japanu, gde ima više od 15.500 prodavnica vozila, oko 90% tržišta drže dileri koji prodaju vozila Toyote. Taj div automobilske industrije donedavno je insistirao na tome da se određeni modeli prodaju odvojeno, što je omogućavalo specijalizaciju i separaciju prodavnica i umanjivalo njihovu međusobnu konkurenciju. Međutim, od maja 2020. Toyota dopušta prodaju svih modela svojih vozila u istom prodajnom objektu, što kad se primeni u praksi znači da svi dileri koji sa njom sarađuju nude otprilike isto, usled čega se onda nameće pitanje kako se izdvojiti iz mase i privući mušterije. To sve je dovelo do rađanja gore pomenutih, neobičnih ideja o vezivanju građana za dilere kroz razne društvene aktivnosti i komunalne događaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogim Amerikancima nova i polovna vozila postala nedostupna

 

189431-usa.jpg

 

Pandemija je pokrenula poskupljenja u celom američkom automobilskom sektoru, i mnogima su i nova i polovna vozila postala nedostupna. Kako piše Beta, rast cena novih vozila daleko je nadmašio ukupnu inflaciju tokom protekle godine. Kao odgovor, mnogi kupci okrenuli su se polovnim, ali je potražnja toliko moćna, da su cene tih vozila skočile još više nego novih.

 

Prosečna cena novog vozila je, prema podacima sa Edmunds.com, dostigla u SAD rekordnih 40.578 dolara, pošto je skočila za 6% prošle godine. Ipak, to povećanje nije ništa u poređenju sa cenama polovnih vozila: prosečna cena polovnog vozila u SAD porasla je prošle godine za skoro 14% - 10 puta više od stope inflacije, i dostigla 23.000 dolara. Glavni razlog za rast cena je ekonomski jednostavan: premalo vozila za prodaju tokom pandemije, a previše kupaca. Poskupljenje je došlo u zao čas za kupce jer mnogi imaju finansijskih teškoća, a drugi traže auto da bi zbog virusa izbegli javni prevoz. Trgovci i analitičari kažu da bi visoke cene mogle ostati ili još više rasti čak i narednih godina, jer su zalihe novih vozila male, a još je manja ponuda polovnih. Nestašica je počela prošlog proleća kada je naletela pandemija korona virusa. Proizvođači automobila morali su da zatvore severnoameričke fabrike kako bi pokušali da zaustave širenje zaraze. Zato je opala ponuda novih vozila, a posledično i polovnih. A kada se potražnja povećala krajem prošle godine, bilo je dostupno manje i jednih i drugih.

 

Nestašica se povećala jer rent-a-kar kompanije i druge koje se bave iznajmljivanjem i drugi kupci vozila na veliko, koji su obično glavni izvor polovnih vozila, sada ih prodaju manje. Sa manje putovanja i manje ljudi koji iznajmljuju automobile, firme - veliki kupci vozila, ne kupuju nova, te i ne prodaju korišćena koliko su ranije. Skok cena je stvorio tri klase kupaca automobila: imućni mogu kupiti nova vozila, drugi mogu kupiti samo polovna, a treći, s malim primanjima ili lošim kreditnim sposobnostima, zaglavljeni su sa starijim, manje pouzdanim vozilima.

 

Auto-industrija još pokušava da se oporavi od razornih posledica pandemije prošlog proleća kada je zbog zatvaranja fabrika proizvodnja opala za 3.3 miliona vozila. Prodaja je privremeno presušila, kao i ponuda polovnih vozila. A kada su fabrike u maju obnovile proizvodnju, potražnja je postala vruća. Problem je bio u tome što ponuda vozila nije bila dovoljna za potražnju, posebno kamioneta i SUV-vozila. Cene su porasle. A kupovina novih vozila tokom godine opala je za skoro 2.5 miliona na ukupno 14.6 miliona. Tako je Lari Parsons iz grada Hartlanda, u Mičigenu, u avgustu otišao da kupi nov pik-ap kamionet i zaključio da je cena previsoka: više od 70.000 dolara, te se odlučio za polovan Ford F-150 iz 2019. godine sa 29.000 milja, za 37.000 dolara, ali uz to je platio i osiguranje sedmogodišnjeg kredita.

 

Svakako, cene novih vozila su rasle i pre pandemije, jer su mnogi kupci birali najbolje opremljene kamionete ili SUV-modele i uzimali kredite na šest i više godina. Uprkos tome, cene polovnih ostale su relativno niske, sa obilnom ponudom od više od tri miliona vozila koja se svake godine vraćaju na tržište iz kupovine na lizing/najma. Tada je virus pogodio, a s njim su stigli i vladini podsticajni čekovi koje su mnogi koristili kao depozit za kupovinu auta. Budući da nisu trošili na restorane ili odmore, neki su trošili čak i više na vozila nego što bi inače.

 

Čak i sa kreditima na više od 60 meseci, prosečna mesečna rata je oko 500 dolara za nova vozila, što je van dometa za mnoge, ali većina potražnje za novim automobilima je sada za skupljim od 50.000 dolara. Poslednjih godina proizvođači automobila su pripremili teren za više cene ukidajući mnoštvo modela jeftinijih od 30.000 dolara jer su im donosili mali profit. Zamenili su ih SUV-modelima čija je cena znatno veća. Pošto mnogi kupci nemaju druge mogućnosti, sada su veoma tražena starija vozila sa više od 100.000 milja. Ranije toliko stari automobili nisu prodavani u firmama, ali pošto se kvalitet automobila naglo poboljšao u protekloj deceniji, niz kompanija popravlja i takve automobile, i čak pruža i kreditnu pomoć kupcima sa nižim prihodima ili sa lošim kreditnim rejtingom.

 

Uz to su kamate na kredite za kupovinu automobila relativno niske: za nova vozila koje proizvođači automobila već ne subvencionišu, u proseku su 4.4% prema Edmundsu, a na kredite za polovne u proseku su 7.8%. Ako cene ostanu nepristupačne, mogu se otvoriti vrata nekoj kompaniji koja bi mogla dobro zaraditi na jeftinim novim automobilima sa samo osnovnom opremom. Upravo to je korejski proizvođač automobila Hyundai uradio da bi ušao na američko tržište pre nekoliko decenija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila u Velikoj Britaniji najniža od 1959. godine

 

Ford Fiesta 10.jpg

 

Broj registracija novih automobila u Velikoj Britaniji je u februaru 2021. pao za otprilike 36% na godišnjem nivou, jer su zbog produženih korona mera zaključavanja prodajni saloni bili zatvoreni, pokazuju preliminarni podaci Udruženja proizvođača i trgovaca motornim vozilima (SMMT). Prema saopštenju SMMT-a, ovo je najniža prodaja novih automobila za mesec februar još od 1959. godine. Trgovci automobilima koriste onlajn servise za prodaju, isporuku i naplatu usluga jednim klikom kako bi nastavili da posluju, dodaje se u informaciji.

 

Najgori februar po pitanju prodaje novih automobila u Nemačkoj od 2007.

 

Broj novih registracija u Nemačkoj je pao za čak 19% u februaru, na 194.349. Jasno je da mere koje se preduzimaju povodom sprečavanja širenja koronavirusa uzimaju svoj danak. Ipak, neki su bili na dobitku poput Tesle (napredak od 180% na 2.371 primerak), Land Rovera (23%) i Mini (19%). Marke koje su doživele najveći pad su Dacia (-51%), Ford (-40%), Kia (-31%), Mercedes (-28%) i Hyundai (-24%). Tržišni lider, Volkswagen, takođe je zabeležio minus od 9.7%.

Prodajni saloni u Nemačkoj su zatvoreni, što je deo vladninih mera da se uspore mutacije koronavirusa. Februarske brojke je objavilo nemačko saobraćajno telo KBA, a radi se o najslabijem drugom mesecu u godini još od 2007. ''Nemačko tržište putničkih automobila ponovo ide ka katastrofalnim godišnjim rezultatima. Pad od 25% u broju novih registracija u prva dva meseca je gotovo nemoguće nedoknaditi tokom ostatka godine'', rekao je predsednik VDIK-a, Rajnhard Cirpel. On je apelovao na vladu da dozvoli otvaranje prodajnih salona u proleće koje je ključno za poslovanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtraženiji automobili u Rusiji

 

182132-lada granta 11111.jpg

 

Najprodavaniji automobil u Rusiji ponovo je Lada Granta. U februaru je kupcima isporučeno 9.790 primeraka ovog modela, prenosi ruski Autostat. To i nije iznenađenje, s obzirom da je Lada Granta već duže vreme u vrhu prodaje u Rusiji, mada je u januaru bolji rezultat od nje imao Kia Rio.

 

205994-kia rio 1.jpg

 

Rio je u februaru završio na drugoj poziciji sa 8.773 isporučena vozila. Treća je ponovo Lada sa modelom Vesta (8.745), dok je četvrtu poziciju zauzeo još jedan korejski model, krosover Hyundai Creta (6.676). Hyundai Solaris (na drugim tržištima poznat kao Accent) je na 5. poziciji (5.514 isporučenih vozila), dok je šesta Lada Niva (4.369) uz skok prodaje od 29% na godišnjem nivou. Sedmi je Volkswagen Polo liftback (3.880), osma Toyota RAV4 (3.869), a deveta Lada Largus (2.824). Listu deset najprodavanijih modela u Rusiji u prošlom mesecu zatvara Škoda Rapid liftback (2.755).

 

Na kraju, kada se malo zagrebe ispod površine i podvuče crta, uočava se da se 10 najtraženijih modela u Rusiji proizvodi u toj zemlji. Naime, osim Ladinih vozila, u Rusiji se izrađuju i ostali ''strani'' automobili sa ove liste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini prodato više novih vozila nego u Evropi

 

173628-changhe 1.jpg

 

Kina je značajno povećala svoje vodstvo u prodaji novih automobila u odnosu na zapadnu Evropu. Dok je u Evropi u januaru i februaru prodato 1.52 miliona automobila, u Kini je prodaja iznosila 3.96 miliona vozila, prema studiji Autoexperte Dudenhoffer. Pre godinu dana u Evropi je prodato 1.99 miliona vozila, a u Kini samo 1.6 miliona u istom periodu.

 

U Kini nikada pre u prva dva meseca godine nisu postignuti tako visoki podaci o registraciji automobila kao 2021. godine. To je jasan znak da je Kina ostavila pandemiju korone iza sebe, dok je Evropa još uvek vrlo duboko u krizi. Samo u Nemačkoj je u januaru i februaru prodato za četvrtinu vozila manje nego u istom periodu prošle godine, naime samo oko 364.000 naspram 486.000 automobila iz prethodne godine. Druge zapadnoevropske zemlje su bile još više pogođene. Prodaja novih automobila pala je za oko 46% u Portugaliji i Španiji, te za 40% u Danskoj. Prema podacima, Irska je bolje prošla među zemljama EU sa minusom od 11%. Norveška je jedina zapadnoevropska zemlja koja je povećala prodaju automobila - za pet procenata više nego u istom periodu prethodne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je prosečna starost automobila u Rusiji, a kolika u EU?

 

lada hyundai.jpg

 

Vozila na ruskim putevima u proseku su dve i po godine starija od automobila koji se voze u Evropskoj uniji.

Prosečna starost automobila koji je voze u Rusiji početkom 2021. godine iznosila je 13.9 godina, objavio je Autostat.ru. Sa druge strane, prosečna starost vozila koja saobraćaju putevima zemalja Evropske unije u istom periodu bila je 11.5 godina, a u ovu statistiku su ušli i automobili iz Velike Britanije koja je nedavno napustila EU.

 

Najmlađi vozni park imaju Luksemburg (prosečna starost automobila je svega 6.5 godina), pomenuta Velika Britanija (8 godina) i Austrija (8.3 godina). Najstariji automobili se voze putevima istočnoevropskih zemalja. U Litvaniji je prosečna starost voznog parka 16.8 godina, zatim slede Estonija (16.7 godina) i Rumunija (16.5 godina).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povećanje prodaje u martu na većini tržišta

 

suzuki s 22.jpg

 

Nekoliko evropskih zemalja zabeležilo je procentualno veliko povećanje prodaje automobila u martu, ali je to i dalje zntano manje u poređenju sa istim periodom u 2019. godini, pre pandemije korona virusa. U Francuskoj je broj novih registrovanih automobila povećan za 192% u odnosu na mart prošle godine, kada je sa uvođenjem restriktivnih mera prodaja opala za 72% pošto prodajni saloni nisu radili pola meseca. U Francuskoj su svi proizvođači povećali prodaju, a prednjače Suzuki sa rastom za 690%, Jeep sa 673%, Opel sa 473% i Seat sa 430%. U martu 2019. prodato je 225.818 vozila, a u martu ove godine 20% automobila manje.

 

Italijansko tržište beleži povećanje broja registracija novih vozila za 497% u poređenju sa martom prošle godine kada je zemlja bila u potpunoj blokadi zbog pandemije. Sada je u martu prodato 169.684 vozila, a to je i dalje za 13% manje nego u martu 2019. godine. Italija je i dalje pod restriktivnim merama, a one su najoštrije na severu zemlje. U Španiji je u martu registrovano 128% novih automobila više nego prošle godine, odnosno 85.819 vozila, ali je to i dalje za 30% manje nego u martu 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska potražnja za automobilima sustigla nivo pre pandemije

 

bmw 1 p.jpg

 

Evropska potražnja automobilima je u prvom tromesečju sustigla pretpandemijski nivo zahvaljujući uzletu u martu, pokazuje izveštaj udruženja proizvođača automobila ACEA. Ukupno je u prvom ovogodišnjem kvartalu u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovano 2.6 miliona novih automobila, što je za 3.2% o više nego u istom periodu 2020.

 

Uzlet potražnje u martu za 87.3% posto u odnosu na isti prošlogodišnji mesec, amortizovao je pad u prva dva ovogodišnja meseca, primećuju u ACEA-i. U martu je u EU registrovano nešto više od milion novih automobila, kao i u decembru 2019. pre izbijanja pandemije koronavirusa. Među četiri vodeća evropska tržišta najviše je u prva tri ovogodišnja meseca porasla potražnja za automobilima u Italiji i Francuskoj, za 28.7%, odnosno 21.1%. U Španiji i Nemačkoj je nastavljen negativni trend sa padom potražnje od 14.9% odnosno 6.4% u odnosu na prvo prošlogodišnje tromesečje.

 

U Nemačkoj najskromniji rast

Mart je doneo snažan oporavak na vodećim tržištima, uz ušesterostručenu potražnju u Italiji, utrostručenu u Francuskoj i više nego dvostruko većoj u Španiji nego u prošlogodišnjem martu. Nemačka je beležila najskromniji rast u martu u grupi vodećih tržišta, sa skokom potražnje za trećinu u odnosu na isti prošlogodišnji mesec.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini rasla trinaesti uzastopni mesec

 

geely hy 1.jpg

 

Prodaja automobila u Kini je u aprilu porasla 8.6% u odnosu na mesec ranije, što je njihov 13. uzastopni mesec rasta. U aprilu je prodato 2.25 miliona automobila, pokazuju podaci Kineske asocijacije proizvođača automobila (CAAM). Iako je tempo rasta sporiji od 74.9% međugodišnjeg rasta zabeleženog u martu, automobilska proizvodnja i prodaja su nastavili trend rasta zbog snažnog zamaha oporavka sektora prošlog meseca, prema udruženju.

U periodu od januara do aprila, prodaja automobila u zemlji je porasla 51.8% na godišnjem nivou, na 8.75 miliona jedinica. Kineski automobilski sektor je zabeležio snažne izvozne rezultate u aprilu. Kineske automobilske kompanije su izvezle 151.000 automobila u aprilu, povećavajući se za 13.7% iz meseca u mesec i za 1.1 puta na godišnjem nivou, navodi CAAM. U prva četiri meseca ove godine izvezeno je oko 516.000 automobila, što je 88.1% više u odnosu na prošlu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini pala zbog nestašice čipova

 

xpeng eu 02.jpg

 

Prodaja automobila u Kini je u junu pala 12.4% u odnosu na isti prošlogodišnji mesec, saopštava udruženje proizvođača, upućujući na smanjenu proizvodnju zbog globalne nestašice poluprovodnika. Automobilske kompanije širom sveta su bile prisiljene da smanje proizvodnju zbog nestašice čipova čiji proizvođači teško drže korak sa snažnom potražnjom u periodu oporavka privrede od posledica pandemije.

 

U Kini su u junu prodata 2.02 miliona vozila, pokazali su podaci Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM), za 12.4% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. U prvih šest ovogodišnjih meseci je prodato 12.89 miliona vozila, za četvrtinu više nego u istom prošlogodišnjem periodu kada su prodaju zakočile stroge mere zatvaranja zbog suzbijanja koronavirusa. Globalna nestašica čipova je pogodila kinesku proizvodnju u junu, ali s obzirom na opšti oporavak privrede, CAAM je i dalje umereno optimističan kada je u pitanju domaće tržište automobila, navode iz udruženja.

 

Prodaja vozila sa pogonom na nove izvore energije (NEV), uključujući električna vozila, hibride i vozila sa pogonom na vodonikove gorive ćelije, ponovo je snažno porasla, uz više nego udvostručeni broj prodatih vozila, njih ukupno 256.000. Američki proizvođač električnih automobila Tesla je u junu na najvećem tržištu automobila na svetu prodao 33.155 električnih automobila, koje je i proizveo u azijskom divu. Kineski proizvođači NEV-ova, poput Nioa, Xpenga i BYD-a, proširuju domaće proizvodne kapacitete, ohrabreni vladinom promocijom zelenijih vozila da bi se smanjilo zagađenje. Očekuje se da će u sledećih pet godina prodaja automobila sa pogonom na nove izvore energije u Kini rasti više od 40% godišnje, saopštio je CAAM prošlog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Učešće Lade na ruskom tržištu oko 23%

 

lada xray cross.jpg

 

Učešće marke Lada na ruskom tržištu automobila do kraja 2021. godine će iznositi između 22% i 23%, rekao je šef Rosteca, jednog od vlasnika Lade, Sergej Čemezov. ''Učešće Lade na ruskom tržištu bi trebalo da bude 22-23%'' rekao je Čemezov, a prenose mediji. ''Polazimo od realne prognoze da bi celokupno rusko tržište moglo da premaši 1.8 miliona vozila 2021. godine, ali samo ako se prevlada kriza sa snabdevanjem elektronskim komponentama i država podupre kupovinu u četvrtom tromesečju'', dodao je Čemezov.

 

Ranije je predsednik Avtovaza Nicolas Maure rekao da kompanija očekuje značajan rast na ruskom tržištu automobila 2021. godine u slučaju nastavka mera državne podrške automobilskoj industriji i ako se uspostavi snabdevanje elektronskim komponentama. Takođe je najavio da Avtovaz planira da u iduće četiri godine predstavi pet novih modela Lade i u roku od pet godina dovede tu marku u viši cenovni segment. U prvoj polovini godine u Rusiji je prodato 200.000 Lada. Lade su razvrstane u pet grupa modela: Vesta, Xray, Largus, Granta i Niva. Vlasnici Avtovaza, u čijim pogonima se proizvode Lade, su Renault - Alliance Rostec Auto sa učešćem od 68%, i ruska državna korporacija Rostec sa 32%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija planira da subvencioniše kupovinu domaćih električnih vozila

 

lada ev 111.jpg

 

Rusija planira da subvencioniše kupovinu električnih vozila iz domaće proizvodnje kako bi podstakla potražnju i proizvodnju, najavilo je u rusko ministarstvo privrede. Korišćenje električnih vozila u jednom od najvećih svetskih proizvođača nafte uveliko zaostaje za Evropom, a trenutno se u Rusiji ne proizvodi niti jedan električni automobil. Međutim, ruska vlada ima ambiciozni plan te razmatra davanje fiskalnih podsticaja da bi ojačala taj sektor.

 

Od ukupnog broja vozila na ruskim putevima svega njih 11.000 je električnih, i to kupljenih uglavnom već korišćenih. Putem subvencija vlada planira da pokrije 25% kupovne cene bilo kog električnog vozila proizvedenog u Rusiji, do maksimalno 625.000 rubalja ili 8.750 dolara, moguće već počekom iduće godine. Rusija cilja godišnju proizvodnju 220.000 električnih vozila do 2030. a u vesti se navodi da su neke strane kompanije pokazale interes za proizvodnju u toj zemlji. Povećano korišćenje električnih vozila bi pomoglo Rusiji pri ispunjenju ciljeva smanjivanja štetnih emisija. Rusija se priključila Pariskom sporazumu 2019. i planira da smanji do 2030. štetne emisije na nivo 70% onih iz 1990-ih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili i plug-in hibridi u Nemačkoj prodavaniji od dizelaša

 

Autobest-Opel-Corsa-e 1.jpg

 

Nakon što su godinama električni automobili bili u velikom zaostatku, na nemačkom tržištu dešava se ključna promena.

U prvih sedam meseci 2021. godine električni automobili i plug-in hibridi su bili prodavaniji od dizelaša. Registrovano je ukupno 367.905 električih vozila, što je tržišni udeo od gotovo 22.6% (zvanična statistika sabira električne automobile i plug-in hibride). Dizel vozila su imala 361.151 registraciju (22.2%). Ispred njih su benzinski motori sa 629.990 registracija (38.7%), a ostalo se uglavnom može pripisati hibridima koji se ne mogu puniti.

 

Trendovi su jasni, dizelaši polako gube tržišni status, a mnogi proizvođači ih zamenjuju sa hibridima i plug-in hibridima. Kupci reaguju na isti način, a treba ipak napomenuti da država (još uvek) finansijski subvencioniše nabavku električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najprodavanijih automobila u EU

 

vw golf 8 2020 beli.jpg

 

Evropljanima se sve više dopada Teslin Model 3, koji je najprodavaniji u Austriji, Norveškoj, Švajcarskoj i Velikoj Britaniji. Ipak, sa 1.550 manje prodatih od VW Golfa, električni amerikanac našao se na drugom mestu u generalnom plasmanu. Zanimljiv podatak je da se nova Dacia Sandero našla u top 3.

 

Prema podacima koje je objavila agencija JATO Dynamics za 26 evropskih tržišta, tokom juna je registrovano 1.268.683 novih putničkih vozila, što je rast od 13% u poređenju sa junom 2020. Ipak, pored veće prodaje, stepen oporavka tržišta je značajno usporen kada se uzme u obzir rast koji je ostvaren od marta do maja ove godine. Skoro 1.27 miliona prodatih vozila u junu predstavlja znatno manju brojku u poređenju sa 2019. kada je tokom istog meseca prodato 1.47 miliona automobila. Kako smatraju stručnjaci iz JATO Dynamics-a, uslovi na tržištu nisu idealni i potpuni oporavak je daleko, a još uvek nije sigurno i da li će broj prodatih automobila ponovo dostići nivo pre pandemije. Kada se pogleda ukupna prodaja u prvih šest meseci ove godine, evidentiran je rast od 27% u odnosu na 2020. godinu, ali i za 23% manja prodaja u odnosu na 2019.

 

Električni automobili i plug-in hibridi zabeležili su značajan rast, i sada čine čak 18.5% svih prodatih automobila. Poređenja radi, prošle godine činili su svega 8.2% tržišta. Što se tiče prodatih modela, Volkswagen Golf i dalje dominira sa 27.247 prodatih jedinica u junu, sa tržišnim udelom od 2.15%. Na drugom mestu je Tesla Model 3 sa 25.697 prodatih jedinica. Rast prodaje ovog modela je impresivan, tačnije 129% u poređenju sa 2019. i čak 262% više u odnosu na brojke iz juna prošle godine. Na visokom trećem mestu nalazi se Dacia Sandero, čija je nova generacija značajno doprinela popularizaciji ovog modela širom Evrope. U prvih pet su još dva gradska modela, Renault Clio i Fiat 500. Toyota Yaris je šesti najprodavaniji model, a ovaj model japanskog proizvođača zabeležio je veću prodaju i u poređenju sa periodom pre pandemije. Sledeći na listi je Volkswagen T-Roc, a sa svega par stotina prodatih primeraka manje na osmom mestu nalazi se Opel Corsa. Renault Captur zabeležio je pad prodaje i u poređenju sa prošlom godinom, ali se i dalje nalazi u 10 najprodavanijih modela, a poslednji automobil na ovoj listi je Volkswagen Polo.

  1. VW Golf 27.247
  2. Tesla Model 3 25.697
  3. Dacia Sandero 22.764
  4. Renault Clio 22.254
  5. Fiat 500 22.179
  6. Toyota Yaris 21.698
  7. VW T-Roc 21.576
  8. Opel Corsa 21.124
  9. Renault Captur 20.168
  10. VW Polo 18.789

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Teslinih vozila u Kini oštro pala u julu

 

215549-tesla p.jpg

 

Prodaja Teslinih vozila u Kini oštro je pala u julu, prema izveštaju Kineskog udruženja trgovaca automobilima (CPCA), što po oceni američke tv mreže CNN nagoveštava da američka kompanija gubi ''tlo pod nogama'' na najvećem svetskom tržištu tradicionalnih i električnih vozila. Ova vest dolazi mesec dana nakon što je najluksuzniji i najskuplji model Tesla model S izgoreo na ulicama Filadelfije što je, očigledno, uzburkalo javnost i smanjilo poverenje u ovu kompaniju.

 

Kako je saopšteno iz CPCA, Teslina prodaja u Kini se stropoštala u julu za gotovo 70% u odnosu na prethodni mesec, pala je na 8.621 automobila. Međutim, izvoz automobila proizvedenih u Teslinoj fabrici u Šangaju skočio je prošlog meseca na 24.347 jedinica u odnosu na 5.017 automobila izvesenih u junu. To znači da je ukupna prodaja Teslinih vozila proizvedenih u Kini generalno opala za manje od 1%, navodi CNN. Kritičari kažu da je nagli pad prodaje kineskim kupcima još jedan signal sve većih problema sa kojima se Tesla suočava u toj zemlji. Navode u tom kontekstu jačanje konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila i loš publicitet koji prati Teslu u poslednje vreme, uključujući opoziv gotovo svih automobila proizvedenih u Šangaju. Kompanija se takođe suočila sa protestima Teslinih kupaca na ovogodišnjem salonu automobila u Šangaju zbog lošeg kvaliteta automobila i raznih bezbednosnih problema koje su konstatovali kineski regulatori.

 

U ukupnoj julskoj prodaji električnih automobila u Kini, Tesla je imao udeo od samo 3.9% u odnosu na 12.6% u junu, izjavio je analitičar Gordon DŽonson, jedan od najoštrijih kritičara kompanije. Prema njegovim rečima, ovaj pad pokazuje da se Tesla suočava sa sve žešćom konkurencijom kineskih startapova na tržištu elektičnih vozila. ''Sve u svemu, sada je izgleda jasno da je Tesla predimenzionirao kineske kapacitete u poređenju sa domaćom potražnjom, što će rezultirati daljim smanjenjem cena i pritiskom na marže'', ocenio je Džonson, dodajući da bi to trebalo da zabrine investitore. Ipak, čini se da ulagače u Teslu pad prodaje nije uznemirio, budući da su akcije kompanije skliznule na Vol Stritu za manje od 1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini pala i u julu

 

saic c 1.jpg

 

Prodaja automobila u Kini, najvećem svetskom tržištu, pala je u julu treći mesec zaredom, pod uticajem poplava u pojedinim delovima zemlje, novih žarišta covida 19 i nestašice poluprovodnika. U julu je u Kini prodato 1.86 miliona vozila, za 11.9% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu, pokazali su podaci Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM). U periodu od januara do jula prodaja je skočila 19% u poređenju s istim prošlogodišnjim periodom kada su na snazi bile stroge mere zatvaranja zbog suzbijanja zaraze covidom 19.

 

Oporavak prodaje gubiće na zamahu i u ostatku ove godine iako bi tržište na godišnjem nivou trebalo da beleži rast, procenjuju u CAAM-u. Globalna nestašica poluprovodnika zbog koje su kompanije smanjile proizvodnju će verovatno potrajati još neko vreme budući da pandemija i dalje hara u mnogim delovima sveta, istakao je direktor udruženja Chen Shihua. Jedina svetla tačka u julu jebila kontinuirano snažna prodaja električnih, hibridnih i vozila sa pogonom na vodonik, kojih je prodato 271.000, dvostruko više nego u istom prošlogodišnjem mesecu, pokazuju podaci CAAM-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili jeftiniji od Lade: Siromašni region na istoku Rusije vozi na struju

 

101583-nissan leaf.jpg

 

Više od petine svih električnih vozila uvezenih u Rusiju u periodu od januara do maja je prodato u Habarovsku i drugim područjima istočne Rusije, mada u tom regionu živi samo 4% nacionalnog stanovništva.

 

Ruski daleki istok nije posebno bogat, niti je bastion ekološke svesti. Sklonost prema električnim automobilima proizlazi iz jedinstvene ekonomije regiona koji je izolovan velikom udaljenošću od zapada zemlje. Gorivo je skupo, a struja jeftina - zbog toga se električni automobili isplate, ali postoji još jedan važan razlog. Budući da su azijski divovi bukvalno u komšiluku, meštani imaju neograničeni pristup polovnim električnim automobilima po niskim cenama uvezenim iz Japana ili Kine. Modeli prve generacije Nissan Leafa (od 2011. do 2013.) obično koštaju od 400.000-600.000 rubalja (4.630-6.950 evra). Ruski daleki istok takođe uživa u jeftinoj električnoj energiji koja se subvencioniše za podsticanje privrednog razvoja u regionu. U isto vreme, zbog nedovoljnih kapaciteta rafinerija cene goriva obično su veće od ruskog proseka. Na razlici cene goriva i struje te potrošnji automobila, odnosno održavanju starijih vozila, može se uštedeti oko 2.660 evra godišnje sa električnim automobilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavanije marke automobila po zemljama

 

Map-Best-Selling-Vehicles-in-the-World-Full 01.png

 

I ove godine donosimo pregled najpopularnijih automobilskih marki po zemljama. Prioriteti, ali i naklonosti određenoj marki se menjaju od zemlje do zemlje pa su tako marke iz VW koncerna redovno najpopularnije u našoj regionu, dok svetom i dalje vlada japanski gigant. Takođe, zavisno od same veličine zemlje menjaju se i potrebe za određenim tipom automobila. U skučenim urbanim sredinama gradski automobili i mali crossoveri prolaze bolje, dok na velikim i slabije naseljenim prostorima sa lošijom infrastrukturom glavnu reč vode radna terenska vozila.

 

Ovu infografiku koju donosi Visual Capitalist potpisuje Budget Direct Car Insurance, a bazira se na rezultatima prodaje iz 2019. godine. Već prvi pogled na grafiku otkriva da je Toyota najpopularnija marka na svetu. Toyota je najprodavanija marka u čak 41 zemlji od njih 104 obuhvaćene analizom. Ovde treba reći da je i Toyota Corolla bila najprodavaniji model, a titulu najprodavanijeg osvojila je u pet zemalja. Međutim, pravi kralj je Toyota Hilux, koja je najprodavanija u čak 16 zemalja sveta, a posebno je popularna na južnoj hemisferi. I dalje su najpopularniji automobili okarakterisirani kao putnički automobili sa pobedom u 57 od 104 zemalja. Lagana komercijalna vozila uključujući SUV-ove najpopularniji su u 47 zemalja.

Najprodavanija vozila po klasama:

  • Kompakt: 12
  • Sedan/Karavan: 26
  • Subkompakt: 19
  • SUV: 20
  • Kamionet: 24
  • Kombi: 3

Neki novi trendovi bili su primećeni već 2019. godine kad je tesla Model 3 bila najprodavaniji model u Norveškoj i Holandiji. Kad je u pitanju naš region, stvari su poznate. U Sloveniji je nacionalni auto Renault Clio, a Hrvatska, BiH i Srbija imaju miljenicu u Škodi Octaviji, baš kao i većina zemalja centralne Evrope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko tržište automobila će se oporaviti u 2022. godini

 

audi q4 20.jpg

 

Nemačko tržište automobila će snažno pasti ove godine zbog nestašice poluprovodnika, ali 2022. bi trebalo da donese oporavak, procenjuje nemačko udruženje proizvođača motornih vozila (VDIK). U Nemačkoj bi ove godine zbog nestašice mikročipova i drugih delova trebalo da bude registrovano samo 2.6 miliona novih putničkih automobila, za 11% manje nego u 2020. godini, procenjuju u udruženju. Broj registrovanih automobila biće manji za milion nego u jakoj, pretpandemijskoj 2019. godini, ističu.

 

Nade u oporavak su se izjalovile zbog problema u lancu snabdevanja, rekao je predsednik VDIK-a Reinhard Zirpel. ''Kupci su želeli da kupe više automobila nego što je industrija mogla da proizvede'', rekao je Zirpel, pronalazeći glavnog krivca u kontinuiranoj nestašici poluprovodnika. U sledećoj godini VDIK očekuje oporavak tržišta i registraciju oko tri miliona novih putničkih automobila, što bi predstavljalo povećanje od 15%. Upozoravaju, ipak, da će prognoza zavisiti od rešavanja problema poput zastoja u snabdevanju.

 

Za razliku od tržišta u celini, električni automobili i plug-in hibridi doživljavaju procvat, iako slabiji nego što se očekivalo, rekao je Zirpel. Ove godine bi u Nemačkoj prema procenama udruženja trebalo da bude registrovano 340.000 novih električnih automobila i 320.000 hibrida, a ukupna brojka bila bi veća za 70% nego u 2020. Njihov tržišni udeo je još uvek mali i iznosi tek oko četvrtine, primećuju u VDIK-u, ali je gotovo dvostruko veći nego u 2020. godini. U 2022. njihov broj bi trebalo da naraste na oko 850.000, prognoziraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova nemačka vlada produžava subvencionisanje kupovine električnih automobila

 

audi e-tron 2020.jpg

 

Nemačka vlada će produžiti subvencije za kupovinu električnih automobila i na sledeću godinu, najavio je novi ministar privrede Robert Habeck. Kupci automobila koji koriste samo električni motor dobijaće od vlade i u 2022. maksimalno 9.000 evra, a kupci hibridnih modela do 6.750 evra. Program subvencionisanja kupovine je trebalo da istekne krajem godine.

Od 2023. godine građani će dobijati subvencije samo za kupovinu određenih električnih vozila, zavisno od toga u kojoj meri koriste električni motor i koliki put prevale između dva punjenja, dodalo je ministarstvo, kome je sada pridružen i porftelj zaštite klime. ''Bićemo ambiciozniji u finansiranju kako bismo dodatno podstaknuli elektromobilnost i intenzivirali nastojanja da se zaustave klimatske promene'', izjavio je ministar Habeck. Vladino povećanje subvencija za kupovinu električnih i hibridnih automobila je rezultiralo znatno većim brojem registracija novih automobila u prošloj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će prvi put od GM-a preuzeti prvo mesto u prodaji automobila u Americi

 

toyota tacoma trail edition 1.jpg

 

Toyota će prvi put postati lider u prodaji automobila u SAD-u, uzimajući titulu koju je General Motors držao gotovo celi vek. To je još jedan znak da su američki proizvođači automobila izgubili dominaciju na domaćem tržištu. Još 2005. Toyota je bila na četvrtom mestu u prodaji u SAD-u, iza GM-a, Forda i onoga što je tada bilo poznato kao DaimlerChrysler, koji su zajedno imali 57% tržišta u SAD-u.

Ali 2021. GM, Ford i Stellantis imali su zajedno samo 38% američkog tržišta u tri kvartala te godine. Čak i ako se doda Tesla, to američkim proizvođačima donosi tek nešto više od 40% prodaje. Prodaja General Motorsa je zaostala za Toyotinom tokom devet meseci 2021. godine, a očekuje se da će tako ostati i kada budu objavljeni rezultati za poslednja tri meseca 2021. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta na čelu liste najjeftinijih automobila u Rusiji

 

214370-lada granta.jpg

 

Početkom 2022. godine cena automobila je porasla. Portal Carsweek objavio je listu od pet najjeftinijih automobila. Na njoj su se našli većinom ruska vozila.

 

1. Lada Granta

Granta je model ruske kompanije AvtoVaz koji se već neko vreme svrstava u najjeftinije automobile. Cena se kreće do 7.000 evra. Najdostupniji ''sedan'' sa opremom ''Standard'' je nešto malo jeftiniji. Oprema automobila se nije menjala od trenutka pojave novog motora koji je proizveden u proleće prošle godine. Automobil ima atmosferski motor zapremine 1.6 litara i 90 konjskih snaga. Vazdušni jastuk je predviđen samo za vozača.

 

2. Lada Niva Legend

Drugo mesto pripada terencu Niva Legend kompanije AvtoVaz. Ovaj model se može nazvati kraljem terenskih vozila. Ima pogon na četiri točka, smanjen stepen prenosa, motor je od 1.7 litara i 83 konjske snage. Niva Legend ima čelične diskove od 16 inča. Ovo nije primer najudobnijeg automobila, pa je i osnovna cena nešto niža oko 8.000 evra.

 

lada legend 3.jpg

 

3. Renault Logan 

Najdostupniji strani automobil se nalazi na trećem mestu. Za model Logan je ostavljena oprema Acces, što omogućava da osnovna cena bude 9.000 evra. Motor je zapremine 1.6 litara i 82 konjske snage. Na 100 kilometara troši 7.1 litar goriva.

 

renault-logan 002.jpg

 

4. Lada X-Ray

Ovaj mali hatchback automobil svojim izgledom, zajedno sa automobilom Lada Vesta, pokrenuo je novi stil AvtoVaza. X-Ray je jedan od najjeftinijih automobila u Rusiji. Cena sa standardnom opremom je 9.600 evra. U odnosu na druge spomenute automobile ovaj auto ima jači motor, 1.6 litara i 106 konjskih snaga. Točkovi su od 15 inča, a vazdušni jastuk je predviđen i za vozača i za suvozača.

 

165813-lada xray.jpg

 

5. Lada Largus

Najjeftiniji je u opremi ''Univerzal'', a u opremi ''Classic'' mu je cena minimum 9.600 evra. Oprema nije najbogatija. Motor je isti kao kod Lade Grante. Vazdušni jastuk ima samo vozač, a za klimu je potrebno dodatno platiti.

 

lada largus 03.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U SAD-u prvi put izjednačili potrošnju i proizvodnju nafte

 

189431-usa.jpg

 

Sjedinjene Američke Države su tokom 2020. godine zadržale status najvećeg potrošača nafte. U Americi se dnevno prosečno trošio 18.1 milion barela nafte, osetno više od drugoplasirane Kine koja je na 14.2 miliona barela. Međutim, s proizvodnjom od 18.6 miliona barela nafte dnevno u SAD-u su prvi put unazad 70 godina proizveli više nafte nego što su potrošili. Razlika je čak pola miliona barela dnevno.

 

Statistički podaci američke Administracije za informisanje o energetici se protežu sve do 1950-ih godina. Vidljiv je jasan trend porasta potrošnje nafte uz manje padove 70-ih i početkom 80-ih godina prošlog veka, i u novom milenijumu. Najveća potrošnja od 20.8 miliona barela je zabeležena 2005. godine, što je umalo ponovljeno 2019. godine. Ono što najviše iznenađuje je rapidan rast proizvodnje nakon 2008. godine uz snažan rast izvoza i smanjenje uvoza. Tokom 2008. godine proizvodnja je iznosila rekordno niskih 7.78 miliona barela, a samo 11 godina kasnije proizvodnja je skočila na 19.27 miliona barela dnevno. Time su u SAD-u spremno dočekali moguće potrese na tržištu koje će izazvati ratna zbivanja u Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će biti sa ruskim automobilskim tržištem nakon uvođenja sankcija?

 

lada travel 05.jpg

 

Prodaja novih automobila u Rusiji mogla bi pasti za čak 50% 2022. godine kao rezultat ekonomskih sankcija zbog napada na Ukrajinu. To je saopštio Duizburški centra za automobilska istraživanja. Centar je nedavno objavio studiju koja ukazuje da će uvođenjen ekonomskih sankcija od strane Zapada imati značajan uticaj na automobilski sektor, prenosi Automobilewoche.

 

Studija sugeriše da bi, ukoliko Kina ponudi pomoć Rusiji prodaja mogla da se smanji za samo trećinu, ali da će u svakom slučaju pad biti značajan. Ovo, međutim, neće biti prvi veliki pad prodaje automobila koji je pogodio Rusiju u poslednje vreme. U jeku globalne ekonomske krize 2008-2009. i nakon ruske aneksije Krima, zemlja se suočila sa sličnim padom. Centar za automobilska istraživanja saopštava da je prošle godine u Rusiji prodato 1.67 miliona novih vozila, što iznosi 2.3% globalne prodaje četvorotočkaša. Najveći prodavci automobila na ruskom tržištu bili su Renault-Nissan i Hyundai-Kia. Renault je nagovestio da bi proizvodnja u nekim od njegovih fabrika mogla biti pogođena krizom. Francuski proizvođač automobila poseduje kompaniju AvtoVAZ, koji proizvodi vozila marke Lada.

 

renault_arkana 11.jpg

 

Za sada ni Renault, a ni Hyundai grupa nisu među proizvođačima automobila koji su najavili da će obustaviti izvoz u Rusiju. Sa druge strane, Mercedes, BMW, Honda, Toyota, Mazda, VW grupa, Ford, GM, Jaguar, Aston Martin i Volvo su neki od proizvođača automobila koji su rekli da će stopirati izvoz vozila u Rusiju, što bi takođe moglo uticati na prodaju u 2022. godini. Zastoji u proizvodnji izazvani ratom u Ukrajini takođe su izazvali prekide snabdevanja auto-kompanija izvan Rusije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini porasla proizvodnja i prodaja vozila s pogonom na nove izvore energije

 

xpeng-p7 01.jpg

 

Proizvodnja i prodaja vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV) u Kini naglo su porasle u prva dva meseca ove godine uprkos povećanju cena sirovina i pandemiji koronavirusa, navodi se u industrijskom izveštaju Kineske akademije za informacione i komunikacione tehnologije. Kako je precizirano u izveštaju, od januara do februara proizvedeno je oko 820.000 NEV-a, što je 1.6 puta više nego u istom periodu lane. U isto vreme, prodaja NEV-a dostigla je oko 765.000, što je 1.5 puta više nego u istom periodu prošle godine, navedeno je u izveštaju, objavila je Kineska medijska grupa (CMG).

 

Takođe se navodi da je stopa povećanja tržišnog udela NEV-a iznosila 17.9% u istom periodu. Vozila s pogonom na nove izvore energije proizvedena u Kini takođe su, kao je objavljeno u izveštaju, postala popularnija među potrošačima u inostranstvu, jer je izvoz tih vozila porastao za 381.7% na godišnjem nivou na oko 105.000, prenela je CMG.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...