Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Tesla Model S

Recommended Posts

Vožnja Tesla Model S Plaid ispod vode duboke 2 metra?

 

tesla voda 02.jpg

 

U teoriji, lakše je voziti električno vozilo pod vodom nego vozilo sa SUS motorom. YouTube kanal Chillin‘ with Chet je odlučio da sprovede teoriju u praksu, pokušavajući da vozi Teslu Model S Plaid ispod 2 metra vode. Kao što je to često slučaj, primena teorije se pokazala mnogo težom nego što biste to mogli očekivati, a test je na neki način propao. Izazovi izvođenja eksperimenta su bili preveliki, ali video zapis ostaje dobar pokazatelj zašto je vožnja pod vodom teška. Naime, teorija da EV može voziti pod vodom proizlazi iz činjenice da elektromotorima nije potreban vazduh da bi radili, za razliku od njihovih alternativa sa unutrašnjim sagorevanjem. Prema tome, Teslin Model S Plaid ne treba nikakve modifikacije za vožnju pod vodom.

 

Ipak, postoji opasnost od kratkog spoja električnog sistema. Opet, teoretski, električna vozila bi trebalo da budu dobro izolovana da podnose dobru količinu vode, jer ne želite da dođe do kratkog spoja u slučaju kiše ili poplave. Zatim su tu vozač i njegova potreba za vazduhom. Ono s čime se ovaj test zaista muči je ravnoteža između potrebe za uvođenje što manje količine vode u sistem i potrebe da automobil zapravo potone. Čak i sa dodatom težinom od oko 1.800 kilograma, Tesla jednostavno nastavlja da pluta preko vodenog jarka umesto da potone u njega.

Test se pokazuje neuspešnim jer automobil odbija da potone. U jednom trenutku Tesla se gasi, ali se ne pokvari. Na kraju, sam izlazi iz vode, iako ne kroz nju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: Tesla Model S Plaid

 

Model S Plaid (preračunato 127.800 evra) je najbrži serijski auto na svetu kad je sprint (ubrzanje) u pitanju. Tesla tvrdi da će preći četvrt milje (402 metra) za 9.3 sekunde sa brzinom od 249 km/h. Ali, kako će se Model S Plaid ponašati kada se potera do krajnjih granica u krivinama?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su kočnice Tesle Modela S Plaid ''bofl''?

 

tesla kocnice.jpg

 

Ko bolje od Džejsona Fenskea iz Engineering Explained-a može bolje da objasni kočnice Teslinog Modela S Plaid?

Pitanje koje se nameće je da li su one dovoljno dobre da obezbede vrhunske performanse na trkačkoj stazi, ali i kako funkcionišu u okviru svakodnevne vožnje? Važno je istaći da se ovde ne radi o uobičajenom video klipu sa staze. Srećom po Engineering Explained, ThrottleHouse YouTube kanal je to već odradio, testiravši ovaj auto i osvrnuvši se i na njegove kočnice. ThrottleHouse zaključuje da uprkos mnogim postavljenim rekordima, Model S Plaid nije automobil kreiran za trkačku stazu, čak apelujući na vozače da ga ne koriste u te svrhe.

 

Kako Fenske ističe u videu, jedna od primarnih zabrinutosti ThrottleHouse-a je vezana za neodogovarajuće kočne performanse, bar kada je o vožnji po trkačkoj stazi reč, mada je ova publikacija obelodanila i brojne druge probleme. Fenske kaže da je Tesla Model S Plaid  jedini serijski automobil koji je video da ubrzava brže nego što koči: ''Sposoban je da od 0 do 96 km/h ubrza za samo 30 metara, dok mu je za zaustavljanje potrebno 31.7 metara. To nameće dva pitanja: da li Tesla Model S raspolaže neodgovarajućim kočnim sposobnostima kada je reč o drumskoj ili vožnji na trkačkoj stazi (ili oba)? Kako je moguće je ubrzanje snažnije nego kočenje?''

 

Sasvim je moguće da su Modelu S Plaid potrebne moćnije kočnice za vožnju po trkačkoj stazi, ali da li su one u redu kada je reč o normalnoj vožnji? Engineering Explained je uradio dublje poređenje Modela S Plaid i Porsche Taycana Turbo S. Kao što se i očekivalo od ovog kanala, diskusija je prilično kompleksna, a u sve je uključena gomila matematike. Fenske piše da video pokriva ograničenje prijanjanja naspram ograničenja snage, ABS sistem naspram kontrole trakcije, podupravljanje naspram preupravljanja i ''kako se kočenje kontroliše na limitu stabilnosti vozila''. Analiza je urađena iz perspektive C8 Corvette:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S sa baterijom startap kompanije prevalio 1.210 kilometara

 

tesla model s su.jpg

 

Startap sa sedištem u Mičigenu, Our Next Energy (ONE), obavio je prvo drumsko testiranje svoje Gemini tehnologije. Za ispit je korišćen Tesla Model S (2021.) s konceptualnom baterijom, sposobnom da akumulira dvostruko veći kapacitet u odnosu na originalnu Teslinu bateriju. Rezultat se ogleda u prelasku 1.210 kilometara uz jedno punjenje.

 

Mada su električni automobili poslednjih godina dobili na popularnosti, oni i dalje zaostaju u odnosu na konvencionalne pandane po pitanju usvajanja. Jedan od glavnih razloga  za to je ograničena autonomija kretanja, koja izaziva anksioznost kod vozača. Jedna od solucija koju industrija pokušava da implementira je izgradnja više stanica za punjenje. Međutim, to podrazumeva često stajanje i čekanje u redovima, što je nešto što niko ne voli. Nameće se i pitanje šta je s oblastima koje infrastruktura nije dosegla? Da bi se problemi rešili, kompanije rade na razvoju baterijskih paketa većeg kapaciteta, što bi elektromobilima omogućilo da prelaze veće distance. ONE je već sada na pravom koloseku. Ova kompanija je izašla sa solucijom koja bi mogla da reši problem anksioznosti izazvane ograničenim dometom, a radi se o novoj bateriji koja može da uskladišti mnogo više energije.

 

Nova tehnologija je nedavno demonstrirana uz pomoć Tesla Modela S. ONE je 17. decembra iskoristio popularni elektromobil da bi testirao bateriju u realnim uslovima na putevima širom Mičigena. Modifikovani Model S je dobio nadimak Gemini 001, a umesto njegove originalne baterije od 103 kWh instalirana je Gemini jedinica od 203.7 kWh. Mada može da akumulira više energije, baterija kompanije ONE zauzima isti prostor kao i standardna. Model S je vožen prosečnom brzinom od 88 km/h, prešavši ukupno 1.210 kilometara bez dodatnog punjenja. ''The ONE Gemini baterija ima za cilj da eliminiše ograničenu autonomiju kao prepreku ka usvajanju električnih vozila, tako što će udvostručiti dostupnu količinu energije u istom prostoru'', rekao je Mudžib Idžaz, osnivač ONE-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksimalna brzina Tesla Modela S Plaid povećana na 282 km/h

 

221513-tesla model s plaid.jpg

 

Kada je Tesla lansirao Model S Plaid, najavio je impresivnu maksimalnu brzinu od 322 km/h. Međutim, vlasnici ovog automobila ne mogu da pojure baš toliko budući da je ona elektronski ograničena na 262 km/h.

 

Ipak, oni ''Need For Speed'' nastrojeni, sigurno će biti zadovoljni novim ažuriranjem softvera, koje dopušta maksimalnu brzinu od 282 km/h. Mada je i dalje van teritorije superautomobila, ova brzina je za respekt. U nekoliko novih video klipova se može videti Model S Plaid sa najnovijim OTA ažuriranjem, koje dolazi uz ''Track'' režim. Međutim, i bez njega, Teslin pulen će moći da dostigne 282 km/h. ''Track'' postavka, po proizvođaču, isključuje neke sisteme vozačke asistencije i namenjena je za upotrebu isključivo na trkačkoj stazi, da bi se ''iskusile nenadmašne performanse na mnogim različitim lokacijama''.

 

 

Šta zapravo radi ''Track''režim?

Po dostupnim informacijama, radi se o postavci koja pojačava performanse pogonskog sklopa, nakon aktiviranja agresivnijeg hlađenja toplotne pumpe. Vektorisanje obrtnog momenta iz tri elektromotora je takođe poboljšano u cilju oštrijeg prolaska krivina. Pored toga, sistem regenerativnog kočenja rekuperira dodatnu energiju. Promene na postavci ogibljenja su takođe u igri kada se aktivira ''Track'' režim. U tom slučaju se karoserija automatski postavlja u najnižu poziciju, a adaptivni amortizeri funkcionišu tako da minimizuju naginjanje karoserije i shodno tome poboljšavaju upravljivost. Nakon aktivacije, ''iskače'' namenski displej, koji pokazuje g sile, vreme po krugu, termalni monitoring i telemetriju, uz uključivanje prednje kamere.

 

 

Što se tiče pitanja zašto Modelu S Plaid još uvek nije dozvoljeno da pojuri preko 300 km/h, u Tesli su još ranije pružili odgovor da su neophodne bolje kočnice. U priloženom videu se može videti automobil kako se zaustavlja nakon postignute brzine od 282 km/h sa standardnim kočnicama. Karbon-keramička garnitura koja košta 20.000 dolara je oficijelno najavljena za sredinu 2022., pa je za očekivati da tada budu ''otključani'' maksimalni brzinski potencijali. Teksaški proizvođač je prošle godine saopštio da će samo automobili opremljeni opcionim Arachnid naplacima od 21 cola moći da pojure tako brzo, što ima smisla, budući da su standardni točkovi od 19 cola suviše mali da ugoste veće diskove.

 

 

Čak i uz ograničenje na 282 km/h, Model S Plaid je i dalje znatno brži od Porsche Taycana Turbo S (260 km/h) i Lucid Aira (270 km/h). Ukoliko novac nije problem, a želite brži elektromobil, rešenje se ogleda u Rimac Neveri, koja može da dostigne čitavih 415 km/h.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Tesla Model S Plaid

 

Ovo je potpuno nova verzija Tesline svetski poznate limuzine, a Mat će saznati koliko je promenjena u poređenju sa prethodnim izdanjem.

Počevši od dizajna... pa, nije mnogo drugačije! Svi hromirani detalji zamenjeni su crnim, dodat je takođe crni spojler na gepeku, a izgled napred je uglađeniji. Kada uđete unutra primetićete veliku promenu - volan je sada kao kod aviona. Ekran infotainmenta je rotiran sa portrait na landscape orijentaciju, a plišani kvalitetni materijali se mogu naći svuda - nije iznenađenje s obzirom da mu cena sada počinje od malo preko 100.000 evra. Ipak, najveća promena u poređenju sa starim modelom su performanse - sa jednim motorom napred i dva pozadi, novi Model S Plaid može da isporuči 1.020KS/1.400 Nm!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži Teslin Model S na svetu postigao 348 km/h

 

tesla model s 01.jpg

 

Tesla Model S Plaid sa ojačanim kočnicama i ''hakovanim'' softverom je oborio rekord ove marke i postao prvi Teslin automobil koji je vozio brže od 200 mph (321 km/h) i to značajno brže. Ingenext, kanadska kompanija koja se bavi prodajom modula za ''hakiranje'' Tesli, uspela je da svojom tehnologijom zaobiđe softverska ograničenja koja proizvođač ugrađuje u ove električne automobile. Zahvaljujući svom najnovijem rešenju i Teslinom najbržem modelu u ponudi, Modelu S u verziji Plaid, uspeli su da obore brzinski rekord i prvi put ostvare brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h).

 

Tesla Model S Plaid je napravljen tako da u teoriji može da postigne ove brzine, ali su one od strane proizvođača ograničene na 282 km/h (175 mph), primarno iz bezbednosnih razloga. Isto tako, Tesle standardno ne dolaze sa naprednim keramičkim kočnicama, već se one doplaćuju 20.000 dolara, da bi vožnja tolikim brzinama bila što bezbednija. Ipak, ppomenuti Kanađani su zaobišli softversko ograničenje, nadogradili kočnice na Plaidu, na njega montirali trkačke gume Michelin Pilot Super Sport i - pritisnuli gas do kraja. Prvi test ovako prerađenog Modela S su obavili na stazi aerodroma Trois-Rivières u Kvebeku, dugoj oko 3 kilometra. Najvišu izmerenu brzinu, onu od 348 km/h (216 mph) ovaj automobil je postigao nakon otprilike dva kilometra, dok je ostatak staze iskorišćen za bezbedno usporavanje i zaustavljanje. Opisanom događaju su prisustvovali predstavnici portala Electrek, koji su objavili i video reportažu o ovom nezvaničnom obaranju brzinskog rekorda.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Competition Carbon Tesla Model S Plaid

 

tesla sema 03.jpg

 

Competition Carbon je zaludeo ovogodišnji SEMA Show i predstavio svoj ludi bodykit za Teslu Model S. Automobil, predstavljen na štandu Toyo Tires, prvi  put je najavljen u aprilu. Komplet je dizajniran za vodeći Model S Plaid i daje mu hrabar izgled koji je potreban da bi odgovarao njegovim performansama koje pobeđuju superautomobile. Competition Carbon je promenio gotovo svaki panel karoserije Modela S. Prednji deo je posebno divlji i uključuje prepoznatljivu haubu, naglašeni razdelnik, povećane usisnike vazduha i proširene lukove točkova koji drastično menjaju stav automobila na putu.

 

tesla sema 02.jpg

 

Dramatični novi oblik lukova prednjih točkova je posebno vidljiv kada se automobil posmatra s boka i proteže se u nove bočne pragove. Na drugim mestima, EV dobija set aftermarket naplataka s dubokim udubljenjem, a takođe ima proširene lukove zadnjih točkova.

 

tesla sema 01.jpg

 

Ono što je važno, ovi lukovi ne izgledaju kao da su upravo pričvršćeni bez ikakve brige o gotovom rezultatu, već se glatko ulivaju u novi zadnji branik. Zafnji branik je daleko dramatičniji od bilo čega što bi kompanija Tesla sama stvorila, a dopunjen je naglašenim difuzorom od ugljneičnih vlakana. Završetak vizuelnih promena je agresivni zadnji spojler. Competition Carbon još nije objavio cene ili detalje o dostupnosti kompleta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2023. Tesla Model S Plaid

 

Model koji je na tržištu suštinski od 2012. godine ali se konstantno unapređuje, i sad ovako u Plaid varijanti sa preko 1.000 konja i sa 2 sekunde do stotke faktički postaje hyper auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S prevalio najviše u zimskim uslovima

 

231610-tesla zima.jpg

 

Tesla Model S je prevalio 530 kilometara pri temperaturi između -10 i -5 stepeni Celzijusa, što je 16.4% manje od WLTP rejtinga. To je bilo dovoljno da američki model pobedi na uporednom testu odrađenom u Norveškoj, usput postavivši novi rekord.

 

Električna limuzina firme Ilona Maska nadmašila je 28 drugih elektromobila u okviru testa koji je organizovao norveški automobilski medij Motor.no. Teslin model je izgubio samo 16.4% nominalnog WLTP dometa koji iznosi 634 kilometra i bio je jedino vozilo koje je probilo barijere od 450 odnosno 500 kilometara. Prethodni rekord je iznosio 521 kilometar, a postavio ga je 2021. Tesla Model 3 Long Range. Ono što je interesantno je što je Model S mogao da ode još dalje, ali je baterija testiranog vozila mogla da se iz tehničkih razloga dopuni tek do 98% pre početka ispita. Baterije svih ostalih vozila su bile napunjene 100%. Kod većine vozila testiranih ove godine, realan domet u hladnim vremenskim uslovima je pao za 20% do 30% u odnosu na njihove WLTP rejtinge. Primera radi, autonomija Mercedesa EQE se skratila za 33.4% na 409 kilometara, u poređenju sa WLTP vrednošću koja iznosi 614 kilometara.

 

U testu je ukupno učestvovalo 29 električnih vozila, tako da je on bio najmasovniji do sada. Vožnja je obavljena između norveške prestonice, Osla, i Hjerkina, na ruti dugačkoj 365 kilometara u jednom smeru. Mimo Tesla Modela S, vozila koja su demonstrirala najmanja odstupanja od nominalnog dometa bila su Maxus Euniq 6 (-10.45%), MG Marvel R (-16.76%), MG 5 (-17.63%), Kia EV6 GT (-17.69%) i Tesla Model X Plaid (-18.23%). Svi ostali su imali gubitak autonomije veći od 20%, s tim što se najveći minus odnosio na Toyotu bZ4X, koji je iznosio -35.79%). Vredno je pomena da su neka vozila dostigla najvišu nadmorsku visinu na testnoj ruti, gde su temperature pale na -19 stepeni Celzijusa. Motor.no je testirao raznovrsan miks električnih modela, uključujući kineske primerke koji su u prodaji u Norveškoj, kao što su Nio ET7, BYD Han, Hongqi E-HS9, Voyah Free, JAC e-JS4, BYD Atto 3…

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Tesla Model S Plaid na Autobanu

 

Tesla kaže da ova verzija Modela S može da ide 322 km/h. Ali, kažu i da ne može još uvek baš toliko da ide.

Prvo je mogla do 266 km/h, onda su skoro podigli limit na 282 km/h. Svih 322 će moći kada auto ima karbon-keramičke kočnice, ali još uopšte ne nude takve za Model S.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocafe youtube PNG.png Autocafe: Tesla Model S 75

 

Tesla Model S je prva potpuno električna limuzina, i predstavlja automobilsku evoluciju. Kombinujući performanse, bezbednost i efikasnost, resetovao je svetska očekivanja od automobila 21. veka sa najvišim mogućim bezbednosnim ocenama, najdužim dometom od bilo kog električnog vozila i bežičnim ažuriranjima softvera koja ga neprestano čine boljim.

Napravljen je na namenskoj Teslinoj platformi, a lokacija baterije u podu daje Modelu S izuzetno nisko težište, što poboljšava ležanje na putu, a istovremeno poboljšava upravljivost i performanse. Bez motora napred, Model S ima zonu gužvanja mnogo veću od klasičnih automobila, i može zato da apsorbuje veću energiju prilikom sudara. Nije ni čudo da je Model S jedan od najbezbednijih automobila današnjice. Veliki deo svoje bezbednosti duguje jedinstvenom električnom pogonu i naprednim ADAS funkcijama (automatsko kočenje u slučaju potrebe, upozorenje na sudar, detekcija mrtvog ugla, upozorenje o napuštanju trake, i opcionim funkcijama kao što su adaptivni tempomat, automatsko upravljanje, autoparkiranje...). Bezbednosnt Modela S je dokazana njegovim ocenama na relevantnim crash testovima - 5 zvezdica od NHTS-a i EuroNCAP-a, zajedno sa postavljanjem rekorda u pogledu najmanje verovatnoće povreda putnika prilikom testiranja u Americi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Tesla Model S Plaid vs Porsche Taycan Turbo S

 

Kompletno poređenja ova dva auta, koji zajedno imaju skoro 1.800 konja :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Tesla Model S Plaid

 

U osnovi ovo je električna limuzina sa tri motora, koja ima 1.020KS/1.428Nm obrtnog momenta.

To mu omogućava prilično impresivna ubrzanja: Model S Plaid za USA tržište uhvati stotku posle 2.11 sekundi, 4.19s mu treba iz mesta do 160 km/h, 6.99 do 210 km/h, a 0-240 km/h stigne posle 9.17 sekundi. Četvrt milje (402 metra) pređe za 9.248 sekundi pri izlaznoj brzini od nešto preko 240 km/h. Ili, kraće rečeno - brži je od Chirona do 160 km/h.

Pa šta onda ovaj ''Track Package'' dodaje?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Za volanom Tesle Model S Plaid

 

Kada je kompanija Tesla predstavila Model S Plaid, rekla je da auto ide sve do 322 km/h. Ali, nijedan nije išao toliko. Ni blizu. Rekli su da će i to biti ''otključano'' kada auto dobije keramičke kočnice, šire i ''lepljivije'' gume.

E, to se upravo dogodilo jer je stigao ''Track Package'' koji donosi lakše felne od 20 inča, karbon-keramičke kočnice, prerađeno vazdušno vešanje i lepljive Goodyear polu-slikove. Zato je sada i maksimalna brzina povećana na pomenutih 322 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S Plaid Track Pack je najbrži serijski električni automobil na Nirburgringu

 

tesla rekord 02.jpg

 

Tesla Model S Plaid ponovo drži titulu najbržeg serijskog električnog vozila na nemačkom Nirburgringu, zahvaljujući novoj Track Package opciji najavljenoj u maju ove godine.

Tesla je objavio video koji prikazuje Model S Plaid Track Package koji je prošao nemačku stazu za 7:25,231 minuta, čime je oborio prethodni rekord od 7:33,35 koji je postavio Porsche Taycan Turbo S prošlog avgusta. Izvršni direktor Tesle Ilon Mask je na Tviteru čestitao timu na ovom podvigu.

 

234884-tesla rekord 01.jpg

 

Ovo Teslino vreme je takođe jedno od najbržih za serijsko vozilo sa četvoro vrata. Model S Plaid Track Package je naime bio samo dve sekunde slabiji od rekorda, vremema od 7:23 minuta koje je 2020. godine postavio Mercedes-Benz AMG GT 63 S. Model S Plaid bez opcije Track Package je inače 2021. godine prešao Nirburgring u vremenu od 7:35.579 minuta, što je bio rekord za serijska električna vozila u to vreme Treba napomenuti da Tesla Model S Plaid raspolaže sa 1.020 KS, dok Taycan Turbo S ima 671 KS.

 

Track Package inače otključava maksimalnu brzinu od 200 milja na sat (322 km/h), a donosi i neke dodatke koji poboljšavaju ponašanje automobila na stazi. Paket između ostalog uključuje i aluminijumske felne, gume spremne za stazu i karbonsko-keramički kočioni kit (410x40 mm i 410x32 mm). Kombinacija točkova i guma podrazumeva Zero-G točkove sa 285/35R20 Goodyear Supercar 3R gumama (napred) i 305/30R20 (pozadi). Komplet će kupcima biti dostupan od 8. juna, a košta između 15.000 i 20.000 dolara, u zavisnosti od toga šta kupac odabere sa liste komponenti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Tesla Model S Plaid Track Pack

 

Model S konačno može da ispuni sve najavljene stavke - ovako izgleda 0-328 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...