neshaoct 9592 Posted May 6, 2021 BMW M4 GT3 prvi put testiran na ''Zelenom paklu'' BMW M motorsport izveo je sledeći važan korak u razvoju svoje nove GT3 perjanice, BMW-a M4 GT3, sa kojim je sproveo seriju test vožnji na Nirburgringu. Vozačke dužnosti su tokom jednog probnog dana bile poverene fabričkim pilotima kuće Augustu Farfusu i Jensu Klingmanu, piše Serbiaring. Jedinstvene karakteristike najteže namenski građene piste na svetu čine je idealnim test poligonom za svaki automobilski brend i razvoj svakog performantnijeg modela, pogotovu onog kom su namenjeni takmičarski zadaci. BMW inženjeri su u toj kombinaciji brzih pravaca i krivina, uspona i spustova pronašli sve što im je trebalo za sveobuhvatno testiranje novog aduta u GT3 klasi I dalje važi stanovište da je trkački auto rođen na ''Zelenom paklu'' spreman za izazove svih drugih autodroma. Test dan na Nirburgringu bio je posvećen sticanju prvih iskustava na stazi, sa posebnim osvrtom na izdržljivost komponenti pod ekstremnim optrećenjima koje ona nameće, te ponašanju u vožnji u prolasku kroz specifične nizove krivina. U BMW M motorsportu ocenili su test uspešnim, a utisci vozača bili su pozitivni. ''BMW M4 GT3 debi na ''Nordšlajfeu'' prošao je vrlo dobro'', ocenio je Klingman. ''Moj je početni utisak da je automobil na stazi zadržao sve jake strane svog prethodnika, dok je eliminisao njegove slabosti. Naravno, sa tako posebne staze to nije moguće preneti 'jedan na jedan' i na druge piste, ali se kao vozač u njemu od prvog časa osećate kao kod kuće. Nije nepredvidljiv, ali je svejedno brz i bilo je veoma zabavno.'' Farfus je kazao: ''Velika mi je čast što sam tako intenzivno uključen u razvoj BMW M4 GT3 i što sam bio tu tokom njegovih prvih krugova na legendarnom Nirburgringu. Uvek je nešto posebno kada u novom automobilu prvi put izađete na stazu jer nikada ne znate šta da očekujete i kako će se on ponašati. BMW M4 GT3 ostavio je dobar utisak, vozačko iskustvo je vrlo dobro i na ovoj izazovnoj stazi nismo imali nikakvih tehničkih problema.'' Dalja testiranja su već planirana, a BMW M4 GT3 će se početkom juna vratiti na Nirburgring. Njegovo prvo pojavljivanje u javnosti biće upriličeno uoči 24-časovne trke u Ajfelima. Tokom godine, ovaj automobil će biti bačen u vatru ''Nirburgring endurans'' serije. To će mu realno biti prvi trkački nastupi, ali će ih BMW tretirati kao testove u takmičarskim uslovima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 8, 2021 Novi BMW M4 Cabrio snimljen na stazi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 16, 2021 AutoTopNL: Za volanom BMW-a M4 Competition Zvanično, BMW kaže da ovaj auto ima 510KS/650Nm: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 18, 2021 3D Design BMW Serije 4 Japanska tjuning kuća 3D Design sada nudi i stajling kit namenjen BMW-u Serije 4. 3D Design je za ovu ''četvorku'' pripremio novi aero body kit od ugljeničnih vlakana a koji čine prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor i spojler na prtljažniku. U ponudi su i novi alu točkovi (dostupni između ostalog i u Bicolor izdanju), novi distancijali, sportski izduvni sistem, kao i nekoliko novih elemenata u unutrašnjosti, kao što su pedale, aluminijumski detalji i patosnice. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 19, 2021 Snimljen BMW M4 CSL Na Nirburgringu je snimljen prototip BMW-a M4 CSL (Coupe Sport Leichtbau), dok serijski model stiže tokom 2022. godine. Automobil će biti lakši od standardnog M4, a paketu će se naći i novi elementi od ugljeničnih vlakana, lakši točkovi, modifikovano oslajnjanje i motor sa oko 550KS. Proizvodnja treba da počne u julu sledeće godine, a u planu je navodno samo 1.000 primeraka: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 26, 2021 BMW M4 Competition Cabrio BMW je u septembru prošle godine prvo prikazao novi M3 Sedan i M4 Coupe, a sada je stigao i novi M4 Competition Cabrio xDrive (ovde treba podsetiti da je najavljen i karavanski M3 Touring). Kao i standardni BMW Serije 4 Cabrio nove generacije, i M4 Competition Cabrio xDrive (interne oznake G83) ima sklopivi meki krov. On se otvara/zatvara za 18 sekundi, pri brzinama do 50 km/h. Pod haubom je 3.0 twin-turbo šestocilindrični motor koji raspolaže sa 510KS i 650 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni automatski menjač i xDrive pogon na sva četiri točka (na raspolaganju su režimi 4WD, 4WD Sport i 2WD). Najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h, ali će uz opcioni M Driver's Package ta brzina iznositi 280 km/h. Što se ubrzanja do 100 km/h tiče, ono iznosi 3.7 sekundi. Fabrika navodi da je kombinovana potrošnja goriva 10.2 l/100 km, a CO2 emisija iznosi 233-231 g/km. Za zaustavljanje će se brinuti kočioni sistem sa diskovima 380 mm napred i 370 mm pozadi, dok će kod opcionih karbon-keramičkih kočnica diskovi biti 400 mm napred i 380 mm pozadi. Novi M4 Competition Cabrio xDrive je dugačak 4.794 mm, širok 1.887 mm, visok 1.395 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.857 mm, a što se točkova tiče oni su od 19 i 20 inča. U paketu za M4 Competition Cabrio xDrive su i M aero body kit (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, širi blatobrani, set upadljivijih pragova, zadnji difuzor), hauba sa otvorima za vazduh, sportsko oslanjanje, sportski izduvni sistem, sportska sedišta i volan, 12.3-inčni digitalni instrumenti i 10.25-inčni ekran infotainment sistema. BMW M4 Competition Cabrio xDrive će se proizvoditi od jula u BMW Dingolfing fabrici u Nemačkoj, a cene startuju od 98.500 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 29, 2021 BMW M440i sa zadnjim pogonom Nakon verzije BMW M440i xDrive sa pogonom na sva četiri točka, BMW će od jula u Evropi ponuditi i M440i sa zadnjim pogonom. I BMW M440i sDrive pokreće benzinski šestocilindraš sa 374KS i 500 Nm, a tu su i M Sport diferencijal i 8-stepeni automatski menjač. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4.8 sekundi. Treba napomenuti da je automobil i za 45 kg lakši od verzije sa pogonom na sva četiri točka. BMW M440i sa zadnjim pogonom u Nemačkoj košta 65.900 evra, što je 2.500 evra manje od verzije sa pogonom na svim točkovima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 29, 2021 AC Schnitzer BMW M4 Competition Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je svoju paletu proširila i paketom za doterivanje najnovijeg BMW-a M4 Coupe. U ponudi su aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler, spojler na prtljažniku), sportske opruge (auto je niži za do 25 mm), Sport izduvne cevi, komplet AC3 alu točkova od 20 inča (u više raspoloživih boja), AC Schnitzer oznake, kao i aluminijumski detalji u unutrašnjosti. Takođe, najavljeni su i drugi elementi, kao i kit za pojačanje 3.0 twin-turbo šestocilindričnog motora koji serijski raspolaže sa 510KS i 650 Nm obrtnog momenta (AC Schnitzer bi trebalo da ga pojača na oko 600KS i 700 Nm). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 3, 2021 BMW M4 GT3 BMW M Motorsport predstavlja novi trkački automobil, i to M4 GT3. I trkački M4 GT3 je dobio upadljive prednje ''bubrege'' koji su još prošle godine izazvali brojne reakcije na drumskom BMW-u M4. Kako bilo, novi M4 GT3 pokreće 3.0 šestocilindarski turbo motor koji raspolaže sa 590KS. M4 GT3 odlikuju i brojni elemeneti od ugljeničnih vlakana, novi prednji spojler, proširenja blatobrana, upadljivi zadnji spojler, trkački izduvni sistem, modifikovani enterijer sa trkačkim sedištem i volanom... M4 GT3 će debi imati 26. juna na trci Nürburgring Endurance Series (NLS). Nakon prve trke, BMW M4 GT3 će proći kroz još testova i trka pre nego što će biti isporučen prvim kupcima koji će se sa ovim automobilom takmičiti širom sveta od 2022. godine. Cena za BMW M4 GT3 iznosi 415.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 9, 2021 Novi BMW Serije 4 Gran Coupe BMW je u junu 2020. godine zvanično promovisao novu generaciju Serije 4 Coupe (interne oznake G22), zatim je u septembru stigla Serija 4 Cabrio (G23), nedavno smo videli električni BMW i4, dok je sada pred nama i nova Serija 4 Gran Coupe (G26). Automobil se bazira na CLAR platformi, pri čemu je nova generacije Serije 4 Gran Coupe dobila 5 mm duže međuosovinsko rastojanje, kao i širi trag točkova (6 mm napred i 19 mm pozadi). Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina sada iznosi 470 litara, odnosno 1.290 litara sa oborenim zadnjim sedištima. Dok na spoljašnjosti pažnju i dalje izazivaju upadljivi prednji ''bubrezi'', u unutrašnjosti će se nuditi i instrument tabla od 12.3 inča uparena sa 10.25-inčnim centralnim ekranom infotainmenta. Automobil će naravno biti dostupan sa brojnim bezbednosnim i sistemima pomoći vozaču. Tu treba pomenuti Active Guard Plus (sadrži informacije o ograničenju brzine, sistem upozorenja na nenamerni izlazak iz kolovozne trake, upozorenje na predstojeći sudar i nalet na pešaka, automatsko kočenje...), Opcioni Driving Assistant (aktivni tempomat uz stop&go, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...), kao i head-up displej i Intelligent Personal Assistant (lični asistent). U gami će se između ostalog naći i verzija BMW M440i xDrive Gran Coupe, koja pod haubom ima 3.0 šestocilindrični motor sa 374KS i 500 Nm, uz 48V mild-hybrid tehnologiju. U paketu su i 8-stepeni Steptronic menjač, pogon na sva četiri točka, M Sport kočnice i 18-inčni M točkovi (opciono i od 19 inča). Na prvim slikama su inače verzije 430i i M440i xDrive, ali u prodaji će se naći i varijante 420i i 420d. Prodaja počinje u novembru, po sledećim cenama u Nemačkoj: verzija 420i za 45.800 evra, 430i za 50.800 evra, 420d za 48.300 evra (50.800 evra sa xDrive pogonom), a M440i xDrive za 67.200 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 11, 2021 AutoTopNL: BMW M4 Competition (G82) BMW kaže da ima 510KS/650Nm: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 26, 2021 BMW M4 GT3 slupan na treningu, odložena trkačka premijera Kako piše Serbiaring, BMW je na neodređeno vreme odložio trkači debi svog novog M4 GT3 posle udesa koji je auto u petak pretrpeo na treningu na ''Nirburgringu Nordšlajfe''. Novi bavarski izazivač u GT3 kategoriji predstavljen je javnosti prilikom 24-časovne trke na Nirburgringu, a ove subote je trebalo da izvede i takmičarsku premijeru u okviru četvrte runde Nirburgring endurans serije. Za BMW M4 GT3 ove sezone je predviđen ograničeni trkački program, pre nego što bude dostupan klijentima za 2022. godinu. Plan je pokvario udes koji je juče doživeo Šeldon van der Linde. On je malo pre kraja treninga izgubio kontrolu nad automobilom i zabio se u ogradu. BMW preko noći nije mogao da bude opravljen za subotnju trku, a kako su Bavarci ustanovili da je uzrok udesa tehnički problem, oni su odlučili da odvoje dodatno vreme i stvar detaljno ispitaju. Na četvrtoj rundi NLS (bivše VLN) serije automobil je trebalo da voze Van der Linde i Jens Klingman. ''Velika je šteta što je naša test nedelja sa BMW M4 GT3, inače veoma uspešna do tog trenutka, završena prerano i što smo morali da odložimo trkački debi automobila kome smo se svi toliko radovali'', rekao je Majk Krak iz BMW M motorsporta. ''Udes je oštetio automobil i odlučili smo da odustanemo od subotnje NLS trke. Tu odluku nismo olako doneli, ali nam je prioritet da utvrdimo šta je tačno izazvalo udes. Nije neuobičajeno da se tokom razvojne faze automobila pojavi tehnički problem. Ti intenzivni testovi upravo tome i služe, da utvrde potencijalne slabosti tokom razvojne faze i da one budu eliminisane za budućnost. To ćemo sada učiniti.'' Pre dolaska na Nirburgring, automobil je u ponedeljak i utorak učestvovao na dvodnevnom zvaničnom SRO testu uoči 24 sata Spa-Frankoršampa. U Ardenima su se za njegovim volanom smenjivali Nik Jeloli, Augusto Farfus i Marko Vitman, a Jeloli je čak izvezao i nezvanični najbrži krug u vremenu 2:17.986. Britanac je o testovima na Spa rekao: ''Puno smo vozili po kiši prvog dana, dok je drugi dan bio suv. To nam je dalo priliku da pređemo puno krugova sa BMW M4 GT3 u svim uslovima. Auto je bio fantastičan, radio je kao sat i balans je bio izuzetan. Na Spa smo obavili mnogo test zadataka u brojnim aspektima, a činjenica da smo postavili najbrže vreme očigledno je lep bonus.'' Nova BMW perjanica u GT3 klasi funkcionisala je dobro i na Nirburgringu, barem do udesa. Klingman je kazao: ''U petak smo drugi put s automobilom izašli na Nordšlajfe i on je definitivno potvrdio pozitivne utiske koje sam stekao kad smo prošli put vozili ovde, a dodatni razvoj svakako ga je učinio još boljim. On je jasno napredovao u svim područjima u kojima je M6 GT3 bio slabiji, a zadržao je sve njegove jake strane.'' preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 28, 2021 Autobytel: 2021. BMW M4 Prošlo je šest generacija od kada je prvi BMW M3 kupe sa 2 vrata predstavljen 1986. godine, a sada imamo potpuno novu seriju M automobila. Sve te dobre godine nagomilale su težinu na ramenima ovih novih M automobila, pa se moramo zapitati mogu li 2021. M3/M4 podneti taj teret, ili im kolena počinju da klecaju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 5, 2021 Počela proizvodnja novog BMW-a Serije 4 Gran Coupe U BMW fabrici u Minhenu je i zvanično počela serijska poroizvodnja nove, druge generacije BMW-a Serije 4 Gran Coupe (interne ozmnake G26). Automobil se bazira na CLAR platformi, pri čemu je nova generacija Serije 4 Gran Coupe dobila 5 mm duže međuosovinsko rastojanje, kao i širi trag točkova (6 mm napred i 19 mm pozadi). Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina sada iznosi 470 litara, odnosno 1.290 litara sa oborenim zadnjim sedištima. Dok na spoljašnjosti pažnju i dalje izazivaju upadljivi prednji ''bubrezi'', u unutrašnjosti će se nuditi i instrument tabla od 12.3 inča uparena sa 10.25-inčnim centralnim ekranom infotainmenta. Automobil će naravno biti dostupan sa brojnim bezbednosnim i sistemima pomoći vozaču. Tu treba pomenuti Active Guard Plus (sadrži informacije o ograničenju brzine, sistem upozorenja na nenamerni izlazak iz kolovozne trake, upozorenje na predstojeći sudar i nalet na pešaka, automatsko kočenje...), Opcioni Driving Assistant (aktivni tempomat uz stop&go, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...), kao i head-up displej i Intelligent Personal Assistant (lični asistent). U gami će se između ostalog naći i verzija BMW M440i xDrive Gran Coupe, koja pod haubom ima 3.0 šestocilindrični motor sa 374KS i 500 Nm, uz 48V mild-hybrid tehnologiju. U paketu su i 8-stepeni Steptronic menjač, pogon na sva četiri točka, M Sport kočnice i 18-inčni M točkovi (opciono i od 19 inča). Na početku će se prodaji naći i varijante 420i, 430i i 420d. Cene u Nemačkoj su sledeće: verzija 420i za 45.800 evra, 430i za 50.800 evra, 420d za 48.300 evra (50.800 evra sa xDrive pogonom), a M440i xDrive za 67.200 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 7, 2021 AutoTopNL: BMW M4 Competition 510KS/650Nm - 3.8 do stotke i elektronski maksimum na 250 km/h, a ide sve do 290 km/h ako se dodatno plati BMW-u za skidanje pomenutog limita: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 11, 2021 BMW M4 Competition Cabrio na Goodwood Festivalu brzine 2021. 18 sekundi treba da se krov spusti ili podigne, ima 510 konja i pogon na svim točkovima: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 13, 2021 Dahler BMW M440i Cabrio I novi BMW Serije 4 Cabrio može da se modifikuje u tjuning kući Dahler, gde su se pobrinuli i za verziju M440i Cabrio (standardno ima 374KS i 500 Nm). Ovde su u ponudi dva Dahler paketa, pri čemu Stage 1 paket podrazumeva da je 3.0 šestocilindrični benzinac pojačan na 410KS i 610 Nm, dok Stage 2 znači da ima 455KS i 640 Nm obrtnog momenta. Osim pojačanja motora, Dahler je za novu ''četvorku'' predvideo i sportski podešeno oslanjanje, set CDC1 alu točkova od 20 inča sa Michelin Pilot 4S gumama, kao i izduvni sistem (4 izduvne cevi od po 90 mm). Cena za ovaj Dahler paket se u vesti ne navodi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 4, 2021 Cars.com: 2021. BMW M440i Cabrio Nema sumnje da je lako prepoznati novu Seriju 4 kabriolet u odnosu na verziju pre redizajna: tu su novi veliki ''bubrezi'', ali i novi mekani krov u odnosu na varijantu pre koja je podrazumevala tvrdi sklopivi krov, i novu M440i verziju koja donosi znatno povećanje snage u odnosu na prethodni 440i: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 5, 2021 Parkers: BMW Serije 4 Detaljni test nakon 6 meseci vožnje ovog automobila: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 15, 2021 SportAuto: BMW M4 Competition na Nirburgringu Vozač je Christian Gebhardt iz magazina Sport Auto, a vreme iznosi 7:30.79 minuta: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 18, 2021 AutoTopNL: 2021. BMW M4 Competition Suštinski isti auto kao M3 Competition, samo za jednim parom vrata manje. Istih 510 konja, isti automatik, isti pogon... sve to na Autobanu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 29, 2021 BMW M4 na ''testu severnog jelena'' Automobil koji gotovo da predstavlja vrhunac BMW-ove ponude sportskih kupea, ne prolazi baš najbolje u dinamičkom testu vožnje. Test-vozači španskog km77.com pokušali su da BMW-om M4 Competition prođu poligon brzinom od 78 km/h. Međutim, nije sve prošlo dobro jer je odmah nakon nagle promene pravca, radi izbegavanja hipotetičke prepreke na putu, zadnji deo vozila izašao iz zadate putanje. M4 je odmah pokupio dva čunja, a zatim - pri manevru ispravljanja vozila - još jedan. U svakom slučaju, ponašanje BMW-a nije bilo očekivano, pogotovo jer su svi elektronski sistemi podrške bili uključeni. Tek kada je u drugom pokušaju brzina smanjena na 76 km//h, automobil je, uprkos problemima, uspeo da uspešno okonča manevar: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 31, 2021 AutoTopNL: Za volanom BMW-a M440i xDrive Cabrio 374KS/500Nm iz 3.0 turbo-benzinca sa 6 cilindara, pogon je na svim točkovima: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 13, 2021 AC Schnitzer BMW Serije 4 Cabrio Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je ponudila i paket novih elemenata za doterivanje nove BMW-ove Serije 4 Cabrio. Kao i Serija 4 Coupe, i ''četvorka'' sa sklopivim krovom je dobila AC Schnitzer aerodinamički paket (prednji spojler, pragovi...), nove opruge (auto je niži za 15-25 mm), Sport izduvne cevi, komplet alu točkova od 19 ili 20 inča (u više raspoloživih boja), AC Schnitzer oznake, kao i aluminijumske detalje u unutrašnjosti. Takođe, tu su i paketi za pojačanje motora za verzije M440i, 430i, 420i i 430d, što u praksi znači da se snaga kreće od 224KS kod modela 420i pa do 420KS kod BMW-a M440i. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 24, 2021 ChasingCars: 2021. BMW M4 Competition Jasno je da novi BMW M4 želi da privuče pažnju, jer ne postoji drugi način da se objasni zašto je bavarska marka napustila savršeno dizajniran prednji deo na starom M4 (F82) u korist ovoga što sada vidimo na novom M4 (G82). Stvar je u tome što BMW zapravo nije ni morao da napravi ovaj automobil ovoliko vizuelno istaknutim (ružnim), jer dinamika auta govori sama za sebe. Brži je od starog, usklađeniji i lakši i za brzu i za sporu vožnju podjednako. Novi BMW M4 je zapravo zaista odličan sportski kupe: bolji u vožnji od AMG C63 i još više u odnosu na RS5. Ali, možete li zaista zanemariti ovako komični dizajn prednjeg dela? Quote Share this post Link to post Share on other sites