Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Na prodaju 1997. Ferrari F50

 

Ferrari-F50.jpg

 

Odlično očuvani primerak Ferrarija F50 će se 4. septembra naći na aukciji Silverstone Auctions. Radi se o jednom od ukupno 349 proizvedenih primeraka ovog modela, i to iz 1997. godine koji je do sada prešao samo 6.300 milja (10.136 km). Ovaj automobil u Rosso Corsa crvenoj boji pokreće 4.7 litarski V12 motor sa 513KS pri 8000 o/min i 470 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min., a na aukciji bi trebalo da bude prodat za sumu od 600.000 do 750.000 evra.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari F50

 

142840-ferrari%20f50%2011.jpg

 
Još jedan od zanimljivih automobila koji će se 12. februara ove godine naći na RM Sotheby´s aukciji u Parizu biće i Ferrari F50 iz 1997. godine.

 

142839-ferrari%20f50%201.jpg

 
Radi se o primerku sa brojem šasije No 266, sa Rosso Corsa bojom, koji je za ovih 19 godina prešao oko 30.000 km.

 

ferrari%20f50%201111.jpg

 
Kako se očekuje, ovaj supersportski italijanski dvosed će na pomenutoj aukciji promeniti vlasnika za sedmocifrenu sumu, što naravno neće biti iznenađenje budući da se radi o jednom od samo 349 proizvedenih primeraka.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1995. Ferrari F50

 

159703-ferrari%20f50%201.jpg

 

RM Sotheby's je potvrdio da će u januaru na aukciji ponuditi i jedan od samo 349 napravljenih primeraka Ferrarija F50.

 

159704-ferrari%20f50%2011.jpg

 

Ovaj konkretni primerak je 62. od tih 349, napravljen je 1995. godine, ima crni eksterijer i pokreće ga 4.7 litarski V12 motor.

 

159705-ferrari%20f50%20111.jpg

 

U kratkoj vesti se pominje da je automobil do sada prešao samo 2.083 milje (3.351 km), a očekuje se da će biti prodat za 3 do 3.5 miliona američkih dolara.

 

159706-ferrari%20f50%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari F50 Nero Daytona na prodaju za 5 miliona dolara

 

178342-ferrari f50 1.jpg

 

Ferrari F50 nije ostavio posebno dubok trag u istoriji kompanije iz Maranella jer su pažnju kolekcionara prisvojili raniji model F40 i kasniji Enzo, ali, svakako se radi o retkom i skupocenom automobilu. Vlasnik za jedan takav automobil lakiran u Nero Deytona crnu boju traži 5 miliona dolara. Ferrari je proizveo ukupno 349 primeraka, a u SAD je stiglo 55, među njim i ovaj koji je ponuđen na prodaju. Samo dva automobila poseduju Nero Daytona crnu boju, tako da je jasno da je automobil zbog toga još ređi. Takođe, u savršenom je stanju a prešao je tek nešto više od 7.700 kilometara.

 

178344-ferrari f50 111.jpg

 

Monokokna šasija i paneli karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana, a crnu boju eksterijera prati unutrašnjost.

 

178343-ferrari f50 11.jpg

 

Ferrari F50 pokreće 4.7 litarski atmosferski V12 motor baziran na onom koji se koristio u Formuli 1, a koji razvija 512KS. Uparen je isključivo sa šestostepenim manuelnim menjačem, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.87 sekundi pre nego što dostigne maksimalnu brzinu od 325 km/h. F50 je jedan od specijalnih modela koje Ferrari kroz svoju istoriju proizvodi kako bi obeležio godišnjice ili jednostavno ostao u poslu. Sve je počelo sa modelom F40 kojim je obeleženo 40 godina proizvodnje automobila, a nastavljeno je sa modelima F50, Enzo, LaFerrari itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Ferrari F50 ide na aukciju

 

ferrari-f50 1.jpg

 

Ukoliko želite da posedujete istinski delić automobilske istorije, imate priliku da ga kupite na aukciji u obliku prvog ikada proizvedenog modela Ferrari F50. Ne samo da je reč o prvom proizvedenom modelu, već i o primerku koji se nalazio na izložbenom štandu marke kada je 1995. premijerno prikazan na salonu automobila u Ženevi.

 

ferrari-f50 11.jpg

 

O kakvom hitu je reč pokazuje i činjenica da je bio na naslovnim stranama više od 100 automobilskih časopisa, a čak su mu posvećene i poštanske marke.

 

ferrari-f50 1111.jpg

 

Ovaj model je u besprekornom stanju i prešao je samo 2.000 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudar Ferrarija F50 i 488 Pista

 

193794-ferrari crash.jpg

 

Prošli vikend ostaće u sećanju dvojici vozača Ferrarija, ali nikako po dobrom. Naime, ovogodišnji ''Cavalcade 2019'', godišnje okupljanje vlasnika Ferrarija koje se ove godine održalo na italijanskom Kapriju obeležila je nesreća u kojoj su učestovala dva retka modela, a sve je zabeleženo i kamerom.

Na ravnoj deonici vozači su prolazili pored oduševljenih fanova marke, a vlasnik 488 Piste iz za sada neutvrđenih razloga je odlučio da stane. Nažalost po njega, vozač Ferrarija F50 iza njega to nije očekivao, a kada je shvatio da Pista stoji krenuo je sa kočenjem. Ipak, to je bilo prekasno i usledio je pravi krš i lom. Naravno, kada u tom kršu i lomu imate Ferrari F50 koji vredi između 1 i 2 miliona evra na tržištu polovnih i potpuno novu Ferrari 488 Pistu čija je vrednost trenutno oko 350 hiljada evra, ali očekuje se brzi rast cene, pogotovo kada Ferrarijevi superautomobili počnu da dobijaju elektrifikovane pogone, jasno je da je ukupna šteta veoma visoka, budući da će za svaki od oštećenih delova potrebno iskeširati pravo bogatstvo, a tu je i lakiranje (Pista je lakirana u posebnu Ferrari plavu boju, a znamo da u Ferrariju znaju da naplaćuju boje i po 40 hiljada evra!!). Šteta na modelu F50 je poprilična, a s obzirom na mali broj rezervnih delova popravka će biti prava noćna mora za svakog ko se prihvati tog posla (okej, možda i neće kada ispostavi račun vlasniku).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Ferrari F50

 

Prvi napravljeni Ferrari F50 - broj šasije 001, isti onaj primerak koji je prvi put svetu pokazan na štandu sajma automobila u Ženevi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1 od 349 Ferrarija F50

 

202794-ferrari f50 03.jpg

 

Klasični Ferrarijevi modeli privlače veliku pažnju svaki put kada se pojave na nekoj aukciji automobila.

Kako prenosi B92, iako nije toliko cenjen među kolekcionarima kao neki retki modeli Ferrarija iz šezdesetih godina 20. veka, dobro očuvani F50 na aukciji može da dostigne višemilionsku dolarski sumu. Naročito ako je u pitanju specifičan primerak kao što je Ferrari F50 koju će kuća RM Sotheby ponuditi na prodaju krajem maja.

 

202795-ferrari f50 02.jpg

 

Ovaj supersportski automobil iz 1995. tek je drugi ikada napravljeni F50 od 349 izrađenih vozila. Pošto je napustio fabriku auto je bio izložen na Sajmu automobila u Frankfurtu u septembru iste godine, da bi nakon toga završio kod jednog od poznatih kolekcionara Ferrarija.

 

202796-ferrari f50 01.jpg

 

F50 je 2016. dobio ''Ferrari Classiche'' sertifikat o originalnosti glavnih komponenti vozila, da bi iste godine bio urađen sveobuhvatni servis koji je uključivao i zamenu rezervoara za gorivo, što je vlasnika koštalo skoro 30.000 evra. Automobil je u Nemačkoj ostao do marta 2017, kada je uvezen u Sjedinjene Države, gde je prošao postupak homologizacije i prilagođavanja propisima te zemlje. Ovaj retki primerak Ferrarija F50 do sada je prešao svega 5.425 km (3.371 milju), a originalna je i Rosso Corsa nijansa crvene boje u koju je fabrički ofarban 1995. godine. Procenjuje se da će automobil na aukciji dostići cenu između 2.5 i 2.75 miliona dolara, a budući vlasnik uživaće u zvuku legendarnog 4.7 V12 motora sa 519 KS (pri 8.000 obrtaja) koji poreklo vuče iz Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Ferrari F50

 

Posle F40, Ferrari se vratio V12 atmosfercu kao osnovi svog najboljeg modelа - 4.7 V12 je potekao direktno iz Ferrari F1 bolida:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin video: Ferrari F50

 

Za 50-ti rođendan fabrike Ferrari je napravio F50:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg LoveCars video: Ferrari F50

 

Ferrari F40 je jedna od najvećih automobilskih ikona uopšte, ne samo fabrike Ferrari. Zbog toga je njegov naslednik F50 zauvek ostao u senci, iako nema razloga da bude. Ima više konja od F40, tj. njegov atmosferski V12 daje 520 konja/470 Nm, proizveden je u samo 349 primeraka (dok je napravljeno 1.315 komada F40), tj. F50 je mnogo ređi od F40, ekskluzivniji.

Pogledajte kako ga vidi Tiff Needell:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari F50

 

214120-ferrari f50 03.jpg

 

Ferrari F40 sa razlogom privlači neverovatnu pažnju, a odmah iza njega je F50. Jedan od primeraka ovog modela sada traži novog vlasnika.

F40 pokreće 2.9 V8 motor i to je jedan od najpopularnijih Ferrarijevih automobila u istoriji kompanije. Međutim, F50 je snažniji, brži i još ređi model u odnosu na ikonu iz osamdesetih godina prošlog veka.

 

214121-ferrari f50 02.jpg

 

Ferrari F50 je predstavljao ranije obeležavanje i proslavu 50. godišnjice italijanskog proizvođača, njegov dizajn je inspirisan konceptim Ferrari Mythos iz 1989. godine koji je nastao na modifikovanoj platformi modela Testarossa, kao i nakon brojnih sati provedenih u vazdušnom tunelu sarađujući sa kompanijom Pininfarina. Oblik Mythosa je zadržan, ali je F50 izgledao nešto oblije zahvaljujući prednjim svetlima, dubokim usisnicima vazduha i velikom spojleru.

 

214122-ferrari f50 01.jpg

 

Umesto 2.9 V8 turbo motora, F50 je dobio atmosferski 4.7 V12 motor koji se povezivao sa bolidom Formule 1 u kojem je Alain Prost ostvario pet pobeda 1990. godine i sezonu završio na drugom mestu iza šampiona Ayrtona Senne. V12 motor je smešten ispred zadnje osovine, a razvija 512 konja. Snaga se prenosila na zadnje točkove putem 6-stepenog manuelnog menjača i zadnjeg diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Ovaj automobil je za 4 sekunde bio brži, na Ferrarijevoj stazi Fiorino, u odnosu na F40, a za zaustavljanje su se brinule Brembo kočnice. F50 nije imao servo upravljač, a unutrašnjost je bila ''siromašna'' jer se vodilo računa o težini. Armaturna ploča je napravljena od ugljeničnih vlakana, imala je tri ventilacijska otvora i grejanje, ali radio i klima uređaja nije bilo. Ipak, na raspolaganju je bio targa krov koji je mogao da se ukloni.

 

Primerak na fotografijama nosi broj šasije 103992 i jedan je od samo 55 primeraka namenjenih za američko tržište. Proizvedeno je ukupno 349 primeraka ovog modela, dok je F40 proizveden u 1.300 primeraka. Ovaj automobil je 48. proizvedeni primerak, a iz fabrike u Maranellu izašao je 15. decembra 1995. godine, te je isporučen u Nju Džersi gde je prodat Bennyju Caioli. On je bio prijatelj Horacija Paganija i inspiracija za Pagani Huayru BC. Automobil je prodat 2011. godine kolekcionaru iz Teksasa, koji je obavio detaljan servis. Automobil će biti prodat na aukciji ovog meseca, dolazi sa svom pratećom dokumentacijom, a očekuje se da će biti prodat za rekordan iznos, odnosno za sumu između 2.8 i 3.1 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari F50 sa glasnim auspuhom maltretira stanovnike Londona

 

ferrari f50 01.jpg

 

Ferrari F50 je nasledio kultni model F40, a proizvedeno je svega 349 primeraka. YouTuber TFJJ je imao sreću da provoza Argento Nurburgring F50. Zahvaljujući ''straightpipe'' izduvnom sistemu, nije teško čuti 4.8 V12 motor koji vuče korene iz Formule 1. Blok motora je direktno izveden iz bloka trkačkog automobila Ferrari 641, koji je Alena Prosta doveo do drugog mesta u F1 šampionatu 1990. godine. Zamislite taj prodorni, moćni zvuk po ulicama Londona...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...