Jump to content
FAS Goran
Red Dragon

Lybra 1.8 16v / 2.0 20v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Pozdrav svima! Imam Lybru 1.8, prešao s njom od kad sam je kupio nekih 10000km, primetio sam da troši ulje, nekih 1l / 5000km.. Auto je prešao 195000km. Da li je to neka "normalna" potrošnja ulja. Imam ugradjen plin. Još jedna stvar, primetio sam da kad vozim na benzin čuje se zvuk nalik na zveketanje ventila, to se ne pojavljuje na plinu!!! Potrošnja plina 11l grad, otvoreno ne prelazi 10l brzine od 130-160 km/h.

Još jedna informacija, plinski uređaj je ugrađen nov kada sam kupio auto i odrađen full veliki servis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je po meni sasvim normalno. Plin ima vecu oktansku vrednost i motor sa njim radi lepse, sto se ne moze reci za benzin. Potrosnja ulja je sasvim ok. Koje ulje sipas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlagao mi je lik koji mi je ugrađivao plin da operem dizne, ali takođe mi je rekao da pošto ću voziti uglavnom na plin i ne moram da se izlažem trošku.

Ulje sam sipao seleniu 20k, a momak od koga sam kupio auto mi je rekao da je sipao neku američku polusintetiku i sa tim uljem je manje trošio.. e sad ko će ga znati..

Moraću da okačim neke slike od auta da se malo predstavim pošto to nisam odradio valjano da tako kažem :)

Auto je generalno ok, jedino me malo brine ta potrošnja ulja. Ipak sam pre njega vozio zastavu 101 pa ni posle pređenih 173000km nije trošio ni gram od zamene do zamene, doduše gušće ulje 20w 60.

Da, zaboravih da kažem da sam prilikom zamene ulja i skidanja šus pleha ( zaštitne plastike ), primetio da je dosta nauljen i vidim dosta kapljica ulja dole na motoru i menjaču. Pretpostavljam da postoji neki semerig na radilici do menjača ( pošto to ima i na z-101 ), jel moguće da izbacuje tu ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tvoj auto je najbolje da probas Shell 10w60 racing. Jeste skup, ali je dobar. Zvuk ventila na benzin moze da potekne i od lose uzupcenog motora, jer ako izduvna bregasta nije u tacnoj fazi pomera se ugao paljenja i to je osim loseg benzina moze da stvara taj zvuk. Taj zvuk moze da prouzrokuje i benzin koji je predugo u rezervoaru i koji je izgubio svoja svojstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Posle velikog servisa nisam primetio da se cuju ventili, a kontam da i ako je loše uzupčen onda bi isto bilo i na plinu, valjda.. Što se tiče ulja probaću kad budem imao sledeću zamenu pa ću videti kako će se ponašati.. A da bih otklonio nedoumicu oko lošeg kvaliteta goriva, sipaću na nekoj drugoj pumpi i to onaj evro premijum. Hvala na savetu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

potrosnja ulja je zadovoljavajuca znaci ocistis dizne sipas nov benzin u rezervoar i sednes u auto i ono radi sve samo ne budi tolka stipsa vozi ponekad i na benzin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze potrosnja ulja ti je zbog nekog semeringa koji ti pusta ulje oko motora to da razjaznimo i pise si lepo koje ulje trebas da sipas,a to je selenia.To moras da sredis inace kako prolazi vreme trosice sve vise i vise.Sto se tice rada motora sipaj benzin i pravac auto put vozi ga samo na benzin,jedno 100 km i to konstantno iznad 100km/h mislim da nakon toga smirice se rad na benzin,a oko potrosnje plina super ti je potrosnja ako si pravilno merio,meni u grad trosi oko 12-13 l plina,a na otvoreno oko 9-10 ako ga vozim izmedzu 120-150 km/h.

Pozdrav i uzivaj u voznji samo se drzi propisa :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bre stipsa:) Vozim ja i na benzin, kako bih drugačije znao da se čuju ventili :) Jel ima neki aditiv da se doda pa onda da ga provozam? Potrošnju sam merio tako što sipam npr 20l plina vozim dok ne zapišti i prebaci na benzin,i tako par puta i to je to... Uvek ista potrošnja. Inače što se tiče propisa, uglavnom ih se držim ali ima i poneki presretač:)

Kakva su iskustva sa seleniom racing ili kako se već zove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti auto i recimo primecujem iste stvari kao i ti potrosnja ulja i zveckanje. Kod mene je problem sa curenjem ulja na samom cepu dihtunga kartera - poznata bolest neko je pretegao cep u al.karter i pojavila se pukotina kroz koju curka ulje + pusta na semeringu (nije promenio majstor kada je menjao set kvacila),sad je malo bezveze skidati sve ponovo,a nije to neka strasna kolicina rasutog ulja. Sto se tice zveckanja - nivo ulja kod tog motora mora zbog varijatora biti uvek na max. ili blizu te granice, ako ti je varijator u problemu hoce da daje takve simptome (zveckanje,pa i dobro zveketanje), to bi trebalo na vreme resiti jer moze da izazove ozbiljnija ostecenja (meni tako receno)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, hvala na savetu. Pogledaću taj čep kartera ali mislim da nije problem u njemu. Što se tiče zveckanja potpuno isto radi i kad je na minimumu i kad je na maximumu ulje, poenta je da se čuje samo na benzinu, na plinu ništa. Zaprljane dizne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cao

imam libru 2.0 20v i trosi nogde oko 2 L na 10 000 km sta mislite jel to normalno naravno sipam seleniju ?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nije sve najgore. Sve ima svoju namenu. HPX je ulje namenjeno za prvensveno za motore koji su odradili svoje u smislu ekspolatacije, mada se moze koristiti i u ispravnim motorima srednje i strarije generacije. Ako ga protljate izmedju dva prsta videcete da nije nalik ni jednom ulju na trzistu, vec podseca na mesavinu motornog ulja i gustog aditiva.To je potpuno sinteticko ulje gusce gradacije i nije pogodno za novije motore. U svakom slucaju nije najpogodnije za tvoju Lybru zbog varijatora faze koji radi uz pomoc pritiska ulja. HPX ja koristim u Fići koji ima nov motor i ako Fića izdrzi konstantno 120kmh na autoputu do Slovenije i nazad ne vidim sta je najgore kod tog ulja. Na svojoj Lybri pokusaj sa 10w60 gradacijom npr. Selenia Racing. Da ti je potrosnja mala i nije, ali nije ni toliko zabrinjavajuca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam zadovoljan potrosnjom ulja, mada potrosnja nije ona koja dolazi usled sagorevanja ulja u kompresionom prostoru, vec zbog semeringa radilice do menjaca. Čim budem menjao lamelu i on će biti zamenjen pa ću videti pravo stanje! Majstor mi kaze da ne moze na semeringu da izbaci toliko, kao najvise 700-800g na 10000km, mada ja imam neka druga iskustva

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPX ulje u auto sipas samo da izdrzi do generalne ako je motor pri kraju, mada ga ja ni tada nebi sipao jer ostavlja kao neku lepljivu skramu po kanalima.Martini ti je dao dobar savet sipaj neku sintetiku 10w60 Syntium ili Mobil 1 Extended Life 10W-60 i prati sta se desava.Fica ocigledno ima dobar motor mozda zasluzuje neko boje ulje od HPX, ipak je fica FICA.

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...