Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Ikona AMG-a.
Za osnovu je korišćena E- klasa W124, ovako je sređeno svega nekih 30-tak komada, ali ni AMG ne zna baš precizan broj. Druga polovina 80-tih... Motor V8 je sa 5.6 ili sa 6.0 L radne zapremine, zavisno koliko novca je kupac hteo da potroši. Uglavnom, snaga ide do 355 konja.
 

[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes E60 AMG iz 1995. godine

 

mercedes-e60-amg 1.jpg

 

Mercedes-Benz 500E je bio perjanica generacije W124. Međutim, AMG, tada nezavisna tjuning kompanijia, je na tržište lansirao još ekstremniju verziju ovog sedana kog pokreće V8 agregat. Taj automobil nazvan je Mercedes E60 AMG. Baziran na legendarnom 500E modelu, Mercedes E60 AMG je zapravo ''Sveti gral'' generacije W124. Niko ne zna koliko je primeraka napravljeno, ali se pretpostavlja da se taj broj kreće imeđu 100 i 150. Naravno, retkost i mističnost koje okružuju taj model su doveli do toga da on bude i te kako skup. Upravo to dokazuje i model sa fotografija koji se prodaje u Holandiji. Naime, ovaj crveni E60 AMG sa crveno-crnim kožnim enterijerom se prodaje po ceni od 150.000 evra!

 

mercedes-e60-amg 11.jpg

 

Znamo, teško je poverovati da jedan Mercedes W124 star 24 godine može da košta toliko. Međutim, kao što smo rekli, ovo nije običan W124. Za početak, pokreće ga atmosferski V8 agregat zapremine šest litara koji razvija 376 konjskih snaga. Standardni 500E razvija 322 konjske snage i pokreće ga petolitarski agregat. Mercedes E60 AMG je nekada iz mesta do 100 km/h ubrzavao za 5.4 sekundi. On je postizao elektronski ograničenu brzinu od 250 km/h. Ne postoji nikakav razlog da ovaj model sa fotografija i danas ne može da postigne iste performanse. Pogotovo ako u obzir uzmemo činjenicu da je prešao svega 71.014 kilometara.

 

mercedes-e60-amg 111.jpg

 

Osim snažnijeg agregata, Mercedes E60 AMG poseduje i kruće vešanje, AMG felne veličine 17 cola, AMG aerodinamiku i AMG izduvni sistem. Automobil sa fotografija ima i klimu, tempomat, elektronski šiber na krovu, Bose ozvučenje i slično. Tu su i prednja sportska sedišta sa grejačima, zadnja sedišta sa grejačima, elektronski podesivi retrovizori, četvorostepeni automatski menjač i još toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji u Londonu uskoro i čuveni Mercedes 300 CE 6.0 AMG Hammer

 

hammer 001.jpg

 

Pre nego što je kultna tjunerska radionica AMG polovinom 90-ih prešla u portfelj Mercedesa kao zvanični kućni tuner, dotadašnji tjunirani Mercedesi od strane stručnjaka kuće iz Affalterbacha iz 1980.-ih su danas sve vredniji, a onaj koji se smatra možda i najpoželjnijim i najobožavanijim kod auto entuzijasta jeste Coupe verzija serije w124 sa oznakom 300 CE 6.0 AMG Hammer. S obzirom na to da je u serijskom CE modelu najsnažniji motor bio trolitarski 6 cilindarski 24 ventilac, AMG je nudio vlasnicima ugradnju 5.0, 5.6 i 6.0 litarskih V8 mašina.

 

hammer 002.jpg

 

Tako je za enormnih 335.000 tadašnjih nemačkih maraka mogao da se kupi 6.0 litarski brutalno snažan ''Hammer''. Za poređenje, serijski Mercedes CE 300-24 je tada koštao oko 80.000 nemačkih maraka, a Hammer je pritom čak 100.000 nemačkih maraka bio skuplji od Rolls-Roycea Cornichea II, kao i od Lamborghinija Countacha i Ferrarija Testarosse.

 

hammer 003.jpg

 

Specijalni body-kit sa proširenjima karoserije kako bi stali AMG naplaci dimenzija 235-45 ZR17 napred i 265-40 ZR17 pozadi, te spojler na zadnjem poklopcu su pretvorili elegantni Mercedesov coupe u široku, agresivnu i atletsku pojavu na putu. Mercedesov V8 je ''razbušen'' na 6.0 litara, dobio je četiri ventila po cilindru i oštrija bregasta vratila pa je isporučivao 385 KS i najveći obrtni moment od tada nezamislivih 566 Nm, dok se snaga na zadnju osovinu isporučivala putem 4-stepene automatike. Nesumnjivo, AMG V8 je tada 1986. bio najbolji motor svoje vrste na svetu koji je 300 CE 6.0 AMG do 100 km/h terao za pet sekundi i do maksimalnih 289 km/h.

 

hammer 004.jpg

 

AMG je napravio tek 12 primeraka Hammera od 1988. do 1995. a jedan od njih će 24. oktobra biti ponuđen na aukciji RM Sotheby's-a u Londonu. Auto je trenutno deo čuvene Youngtimer kolekcije i ima zanimljivu istoriju. Konkretni Hammer je prerađen 1992., ali je prvi put registrovan tek 1995. godine kada je bio isporučen kupcu u Japan u originalnoj beloj boji, gde se zadržao do 2014. kada je imao tek 75.100 pređenih kilometara. Zatim je brodom iz Japana dovezen za kupca u Holandiju, koji ga je 2017. prelakirao u crnu boju a trenutno broji tek 400 kilometara više - 77.500. Koji cenu će na aukciji postići ovaj kultni AMG model poznat i kao ubica sa Autobahna s obzirom na to da je 1980-ih meru uzimao i razvikanim super sportistima, saznaćemo za oko mesec dana...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: 1988. Mercedes 300 E 6.0 V8 AMG

 

U vreme kad je AMG bio nezavisna kompanija, pa je tako V8 motor iz tadašnje S klase stavila pod haubu E klase...i još su ga ''razbušili'' na 6.0 sa fabričkih 5.6 litara radne zapremine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...