Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nije kraj za Wankel motor? / Mazda RX-7

Recommended Posts

Najmanji rotacioni motor na svetu vrti se do 30.000 obrtaja

 

toyan.jpg

 

S obiljem snage iz malog pakovanja, uz nezaboravnu motornu ariju, Wankel je jedan od agregata o kojima se najviše govori čak i u današnje vreme opšte elektrifikacije. Međutim, ne baš sjajni ekološki atributi i potrošnja, doveli su do toga da ovaj tip motora završi karijeru u okvirima regularne automobilske industrije.

 

Naravno, debate o njegovom eventualnom oživljavanju su konstantne, ali ako ste istinski ljubitelj rotacionih motora, rešenje možda postoji.

Ono što možemo videti u priloženom video klipu je verovatno najmanji svetski rotacioni motor, čak manji od RC agregata koji smo imali prilike da vidimo nešto ranije. Primerak koji je sada u centru pažnje je Toyan RS-S100 Single Rotor Wankel Rotary Engine, a raspolaže radnom zapreminom od samo 2.4 kubna centimetra i proizvodi 0.7 KS. Koliko je rotor zapravo mali, možemo videti u poređenju sa onim iz Mazdinog 13B motora iz RX-7. Ono što je svakako fascinantno je da sve funkcioniše (mada je upalio iz više pokušaja), a zvuk je neverovatan. Motor je dostigao 30.000 obrtaja i proizveo do te mere visoku temperaturu, da je istopio grejač a izduv je... otpao.

 

Ovaj mali Wankel agregat će pronaći mesto u budućem projektu nakon nekih modifikacija, tačnije rešavanja problema sa kompresijom. U međuvremenu, ako ste zainteresovani za ovu kreaciju, možete je preko Engine DIY priuštiti za 499 dolara u postavci sa jednim rotorom, odnosno za 699 u postavci s dva rotora, baš kao što je slučaj sa Mazdom RX-7. U međuvremenu, ako i dalje sanjate o istinskom povratku rotacionih motora u serijska vozila, kolaju glasine da bi jedan u Mazdinoj režiji mogao da se vrati na scenu. Ipak, poslužiće samo za produžavanje autonomije ili kao generator za potrebe buduće Mazde MX-30 PHEV.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda RX-7 dobila V12 motor iz Pagani Zonde

 

mazda pagani.jpg

 

Mazda RX-7 sigurno ima puno poklonika, zbog njenog rotacionog motora, koji ju je učinio popularnom čak i nakon što je njena proizvodnja završila pre dosta godina. Od svih zamena motora RX-7 koje smo videli, ova konstrukcija Gooichi Motors-a sa Floride bi trebalo da bude najluđa od svih.

To je zato što ovu Mazdu RX-7 pokreće V12 motor i to onaj koji je nekada bio deo Pagani Zonde - M120 V12 iz italijanskog superautomobila. Podaci o snazi konstrukcije nisu otkriveni, ali najviše što 7.3 motor u Zondi ima je 789 konjskih snaga i 850 Nm momenta. Kao što možete videti u videu, ljudi iz Gooichi Motorsa su morali da uklone haubu da bi omogućili prostor za V12, ali su rekli da je prilagođena hauba u fazi izrade. Govoreći o karoseriji, RX-7 je dobila ''body kit'' proizveden u limitiranom izdanju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda ne isključuje sportski automobil sa rotacionim motorom

 

Mazda-RX 1.jpg

 

Mazda je nedavno vratila na scenu rotacioni motor (mada samo za produženje dometa u krosoveru MX-30), ali je istovremneo pojasnila da sportski automobil sa takvim motorom trenutno nije u planu.

 

''Rotacioni motor je naš simbol. San Mazdinih inženjera je da imaju sportski automobil sa takvim motorom. Ali sada nije vreme za to'', objasnio je Jošijaki Noguči, pomoćnik menadžera Mazdinog odeljenja za razvoj pogonskih agregata, u intervjuu za britanski Autocar. Sudeći po toj izjavi, ne izgleda da će se san inženjerskog tima ostvariti u bliskoj budućnosti. Noguči je naime pojasnio da je Mazdin trenutni prioritet da elektrifikuje ključne članove svoje game u narednim godinama, a to je ulaganje u električnu i hibridnu tehnologiju. Kada se to završi, rukovodioci kompanije će ponovo razmotriti da li da lansiraju dugo očekivanog naslednika RX-8 sa rotacionim motorom koji je izašao iz proizvodnje 2012. Ovakav stav označava važnu promenu u Mazdinom razmišljanju, jer je bivši izvršni direktor Mazde Masamiči Kogai 2016. godine isključio sportski automobil veći od Miate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda proizvela ukupno dva miliona wankel motora

 

mazda rx8 spirit 06.jpg

 

Mazda je objavila da je ukupna proizvodnja njihovih vozila sa wankel motorom premašila dva miliona. To nije mala brojka, ali im je za to bilo potrebno čak 55 godina, u što spada i 10-godišnji prekid proizvodnje koja je nastavljena ove godine.

 

166316-mazda r 05.jpg

 

Prvi model u koji je Mazda ugradila, neki bi rekli kontroverzni, rotacioni wankel motor bila je Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), predstavljena 1967. Nakon toga Mazda je stalno usavršavala performanse svojih wankel motora poboljšavajući snagu, ekonomičnost goriva i izdržljivost.

 

mazda r 04.jpg

 

Brojka od 500.000 vozila sa wankelom je postignuta1973. milion 1978. a 1.5 miliona 1986. godine.

 

209848-mazda rx7 03.jpg

 

Možda i najsjajniji trenutak Mazdine wankel istoriji je bilo osvajanje najpoznatije svetske trke izdržljivosti ''24 sata Le Mana'' 1991. kada je pobedila Mazda 787B sa R26B wankel motorom sa četiri rotora i zapreminom od 2.6 litara. Najveća snaga je bila 900 KS, a na trci je navodno bila smanjena na 700 KS kako bi se obezbedilo da izdrži torturu utrkivanja od 24 sata.

 

mazda_rx-8_09 sad.jpg

 

Najpoznatiji serijski model je svakako Mazda RX-7 koja je u nekoliko generacija trajala od 1978. do 2002. kada ju je zamenio model RX-8. RX-8 je bio sjajan automobil za vožnju, ali prevelika potrošnja (kako benzina tako i ulja) kao i veći nivo problema koji su pratili wankel motore u poređenju s klasičnim benzincima i dizelašima, na kraju su doveli do prestanka proizvodnje 2012.

 

Mazda MX-30 01.jpg

 

Ipak, to nije bio kraj jer je Mazda u junu ove godine ponovo započela proizvodnju wankel motora koji se ugrađuje u model MX-30 e-Skyactiv R-EV. Ali u ovom slučaju je wankel motor deo serijskog hibridnog pogona te se koristi za pogon generatora dok točkove pokreće elektromotor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda osnovala tim za razvoj rotacionog motora

 

mazda sp 03.jpg

 

Govoreći prošlog meseca na Tokyo Auto Salonu, predsednik i izvršni direktor Mazde Katsuhiro Moro iznenadio je sve najavljujući da će 1. februara biti osnovan namenski tim inženjera zaduženih za razvoj rotacionog motora. Kao što je tada bilo i najavljeno, to se sada i desilo. Tačnije, novoformirani ''RE Development Group'' uključuje 36 inženjera zaduženih za unapređenje ovih jedinstvenih motora. Ova inicijativa  označava značajan trenutak za Mazdu, jer ponovo uspostavlja namenski tim za rotacione motore, što je potez koji nije viđen od 2018. Poslednji sportski automobil sa rotacionim motorom, RX-8 Spirit R, prestao je sa proizvodnjom 2012. godine.

 

mazda sp 02.jpg

 

Izvršni direktor Moro je nedavno izrazio i zahvalnost za odlične povratne informacije nakon prošlogodišnje promocije koncepta Iconic SP (na slikama). ''Veoma sam srećan i duboko dirnut svom podrškom i ohrabrenjem koje sam dobio za koncept kompaktnog sportskog automobila. Želeo bih da iskoristim ovu priliku da vam se svima zahvalim. Sa vašim ohrabrenjem, 1. februara pokrećemo grupu za razvoj rotacionih motora kako bismo se približili ovom snu.'' Ako usledi serijska verzija, ona neće biti spremna pre 2026. godine.

 

mazda sp 01.jpg

 

Kako bilo, Iconic SP Concept najavljuje Mazdin budući dizajnerski jezik i nagoveštava kako bi mogao da izgleda njen sportski coupe. Mazda je ovde imala za cilj da stvori elegantan i kompaktan sportski automobil koji nije samo pogodan za upotrebu na trkačkoj stazi, već i udoban za uživanje tokom vikenda ili tokom svakodnevnog putovanja. Vision SP Concept ima pogonski sklop sa dva rotora, a Mazda navodi da sistem može da radi i na vodonik, između ostalog. Takođe, sa svojih 4180 mm Iconic SP Concept je nešto duži od sadašnjeg MX-5. Širina iznosi 1.850 mm, visina 1.150 mm, a međuosovinsko rastojanje 2.590 mm. Ovde i podatak da je težina ovog koncepta 1.450 kg.

 

Mazdini planovi do 2030. inače podrazumevaju investiranje 10 milijardi evra za elektrifikaciju, uz napomenu da se takođe razmatra ulaganje u proizvodnju baterija. Kompanija je podigla cilj prodaje električnih vozila (EV) na do 40% svoje ukupne globalne prodaje do 2030. godine, pošto proizvođači automobila širom sveta troše milijarde dolara na povećanje proizvodnje baterija i električnih vozila suočenih sa strožim ekološkim propisima. Prethodni cilj prodaje električnih vozila je bio do 25% do 2030. godine. Kao deo plana, Mazda najavljuje da će uvesti električne modele u ''drugoj polovini faze 2'' koju je identifikovala kao period između 2025. i 2027. Planira se lansiranje potpuno električnih vozila u punom obimu između 2028. i 2030. godine, saopštila je kompanija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...