Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Novi Porsche Boxster / Boxster S / Boxster GTS

Recommended Posts

Porsche Boxster GTS: Crveno usijanje

 

gts07.jpg

 
Čitaoci TopSpeed-a godinama su već navikli na ekskluzivne testove i detaljne provere mogućnosti modela koji bude strast za vožnjom. Iako su vremenom postali svakodnevica automobilskih novinara, testovi su, priznajemo, posebna privilegija i za nas, sa druge strane  papira. Privilegija je veća ako je reč o čistokrvnom sportskom automobilu koji se ne viđa svakoga dana, automobilu čija je cena za mnoge samo san.
 

gts05.jpg

 
Kako bismo potvrdili da snovi neretko postaju stvarnost, proveli smo vreme za upravljačem Porschea koji će gotovo svim ljubiteljima automobila aktivirati serotonin – čuveni hormon zadužen za sreću i dobro raspoloženje! Ne bismo mnogo pogrešili ako bismo Boxster GTS nazvali pokretnim serotoninom. Vreme testiranja bilo je idealno, sunčan, topao dan i kabriolet, kombinacija su kojoj je nemoguće odoleti.
 

gts11.jpg

 
Za to je, pre svega, zadužen dizajn karoserije. Priča koja je ispričana mnogo puta do sada, može se primeniti i prilikom opisa Boxstera GTS. Iako nema prepoznatljivost i nasleđe serije 911, Boxster od svog predstavljanja, pre dve decenije, put gradi uspešno. Kvalitet je evidentan, u to ne treba sumnjati, kao ni u performanse. One su, u Porscheovom maniru, promišljene i veoma racionalne.
 

gts04.jpg

 
No, u Gran Turismo Sport izdanju, pažnju privlače pre svega detalji koji vizuelno prave razliku. Kao osnova za GTS verziju poslužila je S varijanta, od koje se vizuelno razlikuje po zatamnjenim bi-ksenon svetlosnim grupama i dizajnu odbojnika. Takođe, u okviru serijske opreme, nalazi se Porsche Dynamic Light System (PDLS), napredni sistem koji omogućava najefikasniji i najbezbedniji način osvetljenja.
 

gts09.jpg

 
Atraktivni roadster dizajnerski ostavlja lični pečat i na zadnjem delu, gde se estetski izdvaja dvostruki završetak izduvnog sistema, uz markantno profilisane mat crne elemente odbojnika. Po mnogima najznačajniji detalj na silueti sportskog automobila, aluminijumske felne, ovom prilikom serijski imaju prečnik od 20 inča, i ''pozajmljene'' su sa moćne Carrera S.
 

gts14.jpg

 
Prostor namenjen putnicima organizovan je u tradicionalnom Porsche maniru. Asocijaciju na svet automobilskih trka, nemačka kompanija budi na mnogo efektnih načina. Porsche je poverenje poklonio miksu prirodne kože i alkantare, veštačkog materijala impresivnih karakteristika. Materijal koji teksturom i taktilnim osećajem podseća na kombinaciju prevrnute kože i pliša, nalazi se na centralnoj poziciji sedišta.
 

gts26.jpg

 
Stvarajući i vizuelni konstast, Carmine crvena boja u kabini zastupljena je kroz detalje. Šavovi dekorišu sedišta, uz GTS logo, podsetnik da je reč o posebnoj verziji Porschea snažnog nasleđa, imena koje od šezdesetih godina prošlog veka predstavlja sinonim za performanse. Kako bi se podređenost vozaču osetila na svakoj površini i prostoru u enterijeru, deo oko moderne ručice menjača obložen je teksturom ugljeničnih vlakana.
 

gts25.jpg

 
Jednostavno, upotreba plastike svedena je na sam minimum i vozač se u sportskom, ali ne i neudobnom sedištu, oseća posebno. Niska pozicija u idealnom je odnosu sa volanom koji je presvučen kožom. Minimalistički dizajniran, bez tastera koji bi pažnju skretali sa suštine, upravljač je primer da tradiciju i proverena rešenja Porsche poštuje više od svega. Optimalne debljine i dimenzija koje su u potpunosti sa idejom roadstera i zadovoljstva u svakom pređenom kilometru.
 

gts13.jpg

 
To zadovoljstvo započinje startovanjem motora, sa kontra strane, levo od volana. Zvuk u automobilu bez krova je neposredan i sirov, pogotovo nakon aktiviranja takozvane klapne. Dvostruke izduvne cevi nalaze se, takoreći, odmah iza leđa, spremne da na visokim obrtajima daju maksimum već na parkingu. No, prava stvar počinje kada PDK menjač krene da koristi potencijal naprednog upravljanja i snage od 330 konja.

 

gts17.jpg

 
Motor je poznat, proveren i performantan. Iz zapremine od 3.4 litra i šest cilindara, Porsche je izvukao 330 konjskih snaga pri 6.700 obrtaja u minutu. Već su prve krivine potvrdile ono što se od automobila iz Štutgarta, makar to bili i Cayenne ili Panamera, jednostavno očekuje – direktno i precizno oslanjanje je imperativ! Međuosovinsko rastojanje od 2.475 milimetara, u kombinaciji sa fino podešenim podvozjem, doprinosi da se svaki rad na volanu trenutno reflektuje na promenu putanje. Malo je automobila u kojima je harmonija vozača i oslanjanja na sličan način ujedinjena, skladna i prirodna.
 

gts20.jpg

 
Iako nabrajanje skraćenica elektronskih sistema, koje su u službi dinamičnije, efikasnije i bezbednije vožnje u slučaju Porschea može da popuni mnogo prostora, ne možemo da ne pomenemo rešenja koja definišu Boxster GTS. Na primer, inženjering i višegodišnji razvoj doprineli su da PASM (Normal & Sport režim), sistem adaptivnog i aktivnog oslanjanja, postane jedan od najjačih kompanijskih aduta.

 

gts29.jpg

 
Povoljan odnos mase i snage, uz precizno upravljanje, na ''dnevni red'' stavlja samo jednu dilemu: da li Boxster GTS pruža više prilikom ubrzanja ili vožnjom po krivinama? Odgovor je, zapravo, prilično diplomatski, ali i jedini ispravan – svaki kilometar po dobrom i održavanom asfaltu, definicija je zadovoljstva za volanom! Do 100 km/h, zahvaljujući Sport+ paketu i sedmostepenom PDK menjaču sa dvostrukim kvačilom, potrebno je svega 4.7 sekundi. To je privilegija dodatne opreme, budući da se GTS serijski kupcima isporučuje za ručnim menjačem.
 

gts15.jpg

 
Ipak, brža promena stepena prenosa, komfor koji omogućava i unapređena ekomoničnost, aduti su kojima je veoma teško pronaći kontraargument. Kao ''začin'' i gedžet koji će koristiti najveći broj budućih vlasnika, na svedenom Sport Design volanu su i ergonomski aluminijumski tasteri za manuelnu promenu stepena prenosa. Na centralnoj poziciji nalazi se i PCM, korisni instrument koji prikazuje postignuta vremena na stazi, sa funkcijom memorije sa detaljnom statistikom podataka, samo još jedan u nizu detalja koji potvrđuju da je Boxster GTS stvoren za brzu vožnju.
 

gts22.jpg

 
U Sport Chrono paketu, Boxster GTS iskustva Motorsport divizije prenosi i na serijsku GTS verziju. Pre svega, aktiviranje Sport+ tastera doprinosi da GTS odgovara na komande gasa spremije, brže, direktnije… Poseban specijalitet je Launch Control, funkcija koja u kombinaciji sa PDK prenosom garantuje najbolji start iz mesta i najefikasnije ubrzanje, u trkačkom stilu. Upravo je to razlog zbog kojeg se i ulazi u Porsche prodajni salon. Ekskluziva, nasleđe, uživanje u vožnji i najsavremenija tehnologija…
 

gts03.jpg

 
To je Porsche, a u GTS evoluciji, sve navedeno usavršeno je do samog maksimuma, te možemo reći da je GTS ''tretman'' i više nego dobrodošao za Boxster seriju. Iako nema magnetizam ''elfera'', Boxster GTS ima i ''mišiće'' i karakter koji su dovoljni za globalni uspeh, ono „nešto“ što ga definiše i izdvaja od konkurencije. Ako ste u mogućnosti, pružite mu priliku, Boxster GTS će znati da vam uzvrati. Na vama je samo da odaberete savršenog suvozača…
 
Uroš Popović/TopSpeed
Foto: Mihajlo Todorović
 

ANTRFILE-ANDREJ-O-GTS-U.jpg

 
Andrej Kulundžić o Boxsteru GTS
 
Kao nekadašnji takmičar Porsche Super Cup takmičenja, emotivno sam vezan za Porscheove modele. Letnje vreme poslužilo je kao idealan scenario da testiram i novi roadster, koji mi je od zvanične premijere, vizuelno bio veoma interesantan. Veliko nasleđe GTS serije i dodatni dizajnerski ''začini'' pratile su i unapređene performanse koje sam nestrpljivo želeo da upoznam. Pre svega, centralno postavljen motor i pogon na zadnjim točkovima, kombinacija su koja je optimalna za atraktivni sportski roadster, poput Boxstera GTS. Dodatnih 15 konja samo je bonus, diskretni dodatak snage, koji po mom mišljenju, uvek dobro dođe. U pogledu upravljivosti i voznih karakteristika, Boxster GTS predstavlja evoluciju baznog modela, budući da su niže oslanjanje i snažnije kočnice doprinele kompletnijem utisku.
 

gts28.jpg

 
Možda te promene nekome deluju previše diskretno, ali iskustvo sa sveta trka i nemački inženjering doprineli su da Boxster GTS upravo tim paketom postane najpoželjniji roadster u klasi. Rasni zvuk iz dvostrukih cevi koji me je pratio tokom ubrzanja, idealna je muzika za sportski dvosed, koji uprkos većim aluminijumskim felnama, nije neudoban, čak ni u gradskoj vožnji. Optimalna pozicija sedenja i harmonija motora i PDK menjača, još jednom su pokazali sve svoje kvalitete. Kao rezime, smatram da je Porsche Boxsterom u GTS verziji, u potpunosti matirao konkurenciju, jer je savršeno sposoban da objedini ležernu vožnju, ali i da, po želji, u Sport+ modu, ponudi pravi sportski užitak. Moćnu pojavu prate i odlične performanse, dok posebna preporuka ide na adresu PDK menjača i Sport Chrono paketa koji je deo serijske opreme.
 
preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Porsche Boxster Spyder (2019.)

 

Porsche-Boxster-Spyder.jpg

 

Porsche Boxster Spyder pozicioniran je na samom vrhu ranga, što nije iznenađujuće za jedno specijalno izdanje. Ovo dugoočekivano vozilo imaće meki krov, kao i drugačiji poklopac motora, što će ga na prvi pogled razlikovati od ''običnog'' Porsche Boxstera. Kako bi bio lakši, biće mu uklonjeni egzotični materijali poput onog koji ga čini zvučno izolovanim. Ideja je da novi Boxster Spyder bude lakši od aktuelnih GTS modela. Pokretaće ga - navodno - 4.0-litarski redni šestocilindarski motor iz 911 GT3 modela. U ovoj varijanti imaće 430 KS, što je za 63 KS manje od pomenutog 911 GT3. To je zato što Porsche namerava da on ostane najsnažniji u ovoj porodici. Aerodinamička poboljšanja, poput velikog zadnjeg difuzora, kao i šestostepeni ručni menjač, uz opcioni PDK sa dvostrukim kvačilom takođe su na spisku njegovih karakteristika. Porsche će ovo vozilo najverovatnije predstaviti na leto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Porsche Boxster

 

Zauvek će biti u senci modela 911, ali daleko od toga da je loš ili spor...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test 2019. Porsche Boxster Spyder

 

Ne postoji jača verzija Porsche Boxter-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Porsche Boxster GTS 4.0

 

4.0 atmosferac isti kao u 718 Spyder, menjač i prenosni odnosi isti kao u 718 Spyder, ljudi iz Porschea kažu da nema nikakve mehaničke razlike već samo softverske i da zato u ovom modelu taj motor ima 20-tak KS manje iako ima isto obrtnog momenta. Ali, najvažnije je da je ovaj auto jeftiniji od 718 Spyder iako tih 20 konja i ne osetite - da li je tako postao ustvari bolja kupovina?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test Porsche Boxster Spyder

 

Zaboravite da je Boxster ženska verzija 911...jer ovakav kao na testu ima novi 4.0 atmosferski šestak sa 420 konja (isti motor kao u GTS verziji, ali je kod spydera jači) i 420 Nm obrtnog momenta, a vrti se do 8.000 obrtaja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: 2016. Porsche Boxster Spyder

 

Nema podizanja krova na dugme, već sve mora ručno, ali je tako dobijeno mnogo više mesta pozadi i generalno drugačiji (lepši) dizajn jer nije trebalo praviti mesta za elektroniku krova:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...