Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW traži novi način za označavanje svojih modela

Recommended Posts

bmw%201%2073111.jpg

BMW je već dugi niz godina poznat po jednostavnim oznakama svojih modela, iz kojih se moglo saznati o kom se modelu i motorizaciji radi. Ipak, stvari se polako menjaju i BMW traži novi način za označavanje svojih modela. Jedan od razloga je i novi model koji će biti manji od danas aktuelne ''jedinice'', pa se na taj način stvara problem njegove oznake. BMW će u budućnosti zadržati neke brojčane oznake modela, ali se ubrzano radi na traženju novih imena.

Te promene se ne odnose samo na BMW, već na celu grupaciju u kojoj se nalaze MINI i Rolls-Royce, a najveći je problem što su neka imena već zaštićena. Još nije poznato koji će biti prvi model sa novim imenom.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih par godina im je isti motor imao različite oznake zavisno od snage. Pr 318d, 320d, motor je 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih par godina im je isti motor imao različite oznake zavisno od snage. Pr 318d, 320d, motor je 2.0.

To baš i nije poslednjih par godina, zapravo prisutno je od samog početka trocifrenih oznaka u BMW-a. Recimo, prva trojka (77-83) je imala modele 315 (1,6L i 75KS) i 316 (1,6L i 90KS). U kasnijim modelima (80-83) bio je 316 (1,8L i 90KS) i 318i (1,8L i 105KS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

335- 3.0t

728i- 2.5- sa vanosima

325d- 3.0

328i- 3.0

523i- 3.0

ECT... kod BMW-a oznaka skoro nikad nije znacila koja je kubikaza motora jer je vro malo modela imalo zapreminu po oznakama... uglavnom 90.tih

550i-4.3

640i-3.0

318tds -1.7 '93.

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da naravno, primera ima mnogo.

A i pogrešio sam, E21 nije od '77. nego od '75. Omatorio, pa pozaboravljao... :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjednostavnije je da model manji od "jedince" nazovu "nula" i nastave kako su i počeli :whistle:

Edited by TOGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW registrovao imena od M1 CS do M8 CS

 

148904-bmw%20cs.jpg

 

Izgleda da bi BMW mogao da nudi još snažnije automobile od M verzija. Naime, Bavarci su registrovali imena od M1 CS do M8 CS. Pre nekoliko meseci predstavili su M4 Competition Sport kao model fokusiran na trkačku stazu. Ima više konja od standardnog M4, manju masu i aerodinamičke dodatke. I, tako izgleda, neće biti jedini. Treba ipak biti oprezan jer mnogi proizvođači imaju običaj da zaštite imena samo zato da ih ostale automobilske marke ne mogu koristiti. Iz Minhena još nije stigla potvrda o proizvodnji novih verzija, ali mi se ipak nadamo CS modelima...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zaštitio oznake od M1 CSL do M8 CSL

 

164621-bmw%20cs%20111111.jpg

 

BMW je zaštitio nekoliko oznaka sa sufiksom CSL, odnosno oznake M1 CSL, M2 CSL, M3 CSL, M4 CSL, M5 CSL, M6 CSL, M7 CSL i M8 CSL, a time su još jednom potvrđeni raniji izveštaji da Bavarci razmatraju, odnosno planiraju seriju novih high-performance verzija svojih modela. Podsetimo, šef BMW-ovog M odeljenja Frank van Meel je pre nekoliko nedelja potvrdio da se razmatra mogućnost takvog poteza. Uz CSL, BMW je još ranije zaštitio i oznake od M1 CS do M8 CS. Prva je skraćenica za ''Coupe Sport Leichtbau'' i označava modele čiji naglasak će biti na performansama i upotrebi na trkačkim stazama, dok će CS, odnosno Coupe Sport modele karakterisirati nešto viši stepen komfora i udobnosti, naravno uz zadržavanje vrhunskih performansi. Očekuje se da BMW neće proizvesti CS i CSL verzije svih modela za koje je zaštitio navedene oznake. Naime, to je verovatno delom učinjeno da bi se samo sprečila mogućnost da ih zaštiti ili iskoristi neko drugi. Ipak, pojedini modeli će sigurno stići na tržište u CS ili CSL verzijama. Primera radi većina veruje da će M2, M4 i M8 sigurno dobiti CSL verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW podneo zahtev za brendiranje imena M7

 

132598-bmw m7.jpg

 

Da li ćemo konačno dobiti priliku da vidimo pravi BMW M7? Možda, budući da je bavarski proizvođač odlučio da, uprkos tome što uporno negira glasine o takvom automobilu godinama, podnese zahteva za brendiranje imena M7! Naime, brendiranje imena će svakako omogućiti kompaniji BMW manje posla oko legislative, ako odluči da kreira model M7. Kompanija je ovaj zahtev podnela agenciji USPTO (United States Patent and Trademark Office). Takođe, u tom zahtevu se navodi da se ime odnosi na ''automobile''. U svakom slučaju, ovaj zahtev nikako ne predstavlja garanciju da će model M/ i zaista biti konstruisan. Zapravo, kompanija BMW je već imala prava na to ime u roku od šest godina, sve do aprila ove godine, ali još uvek ga nisu iskoristili. Ipak, brendiranje tog imena će omogućiti ''miran san'' čelnicima kompanije, jer će znati da niko sem njih ne može koristiti to ime.

 

Takođe, kompanija BMW već u svojoj gami ima model koji je konkurent modelima Merccedes-AMG S63 i Audi S8. Reč je o modelu M760i. Ispod njegove haube krije se V12 agregat radne zapremine 6.6 litara koji razvija 601 konjsku snagu i 800 Nm obrtnog momenta. Za ubrzavanje od 0 do 100 km/h potrebno je 3.6 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Za one koji nisu zadovoljni ni tim performansama, tu je ekskluzivna varijanta tog modela, Alpine B7 BiTurbo. Njegov twin-turbo V8 agregat radne zapremine 4.4 litara razvija 600 konjskih snaga i 800 Nm obrtnog momenta, te mu je za ubrzavanje iz mesta do stotke potrebno isto 3.6 sekundi, ali je maksimalna brzina koju on postiže 300 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW vraća kultnu oznaku CSL

 

163436-bmw csl 111111.jpg

 

Bavarci su odlučili da zamene postojeću oznaku GTS skraćenicom koja će sigurno u trans baciti brojne poklonike BMW-ovih automobila. Naravno, ako će biti prikačene na modele koji ih zaslužuju. ''The Drive'' piše da im je BMW-ov sagovornik potvrdio upravo ovo. Oznaku CSL, što znači ''Coupe, Sport, Lightweight'', odnosno laki sportski kupe, dobiće samo modeli koji su podobni za CSL verziju. Drugim rečima ne i M crossoveri i SUV-ovi. M4 bi trebalo da bude prvi automobil koji bi trebalo da se okiti kultnim logom, a CSL oznaku bi mogao da ponese i M2. Ostaje da se vidi da li će BMW pokušati da i M8 učini podobnim, posebno kada se u obzir uzme da i ovaj automobil, s obzirom na masu baš i ne spada u kategoriju vozila koje ima smisla ''olakšavati''. Nemci su zaštitili oznaku M8 CSL, ali kompanije to čine i samo da neko drugi ne bi upotrebio istu nomenklaturu za proizvod koji bi mogao da zbuni potrošače. BMW je poslednji put logo CSL upotrebio na modelu M3 E46 iz 2003. Po mišljenju brojnih automobilskih entuzijasta u pitanju je najbolji M automobil svih vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezbroj modela i oznaka postaju nerešiv rebus, ali u BMW-u veruju da kupci ne bi trebalo da budu zbunjeni

 

bmw x7 333333.jpg

 

Današnji kupci su prilično zahtevni, a trendovi se menjaju iz godine u godinu. Ipak, glavni trend vezan je uz crossover/SUV modele koji ''niču kao pečurke posle kiše''. Na tržištu automobila praktično više nije moguće opstati ako u ponudi nemate takvo vozilo, pa smo tako u poslednje vreme svedoci SUV modela s potpisom Lamborghinija, Bentleya, Rolls-Roycea... Ali najviše komplikacija po pitanju naziva modela se javlja kod proizvođača koji su odlučili da zadovolje potrebe svih tržišnih niša. U ovom slučaju držaćemo se tri velika nemačka proizvođača: Audija, BMW-a i Mercedesa.

 

Krenimo sa bavarskim proizvođačem. Stvari su ne tako davno bile prilično jasne - Serije 3, 5 i 7 su bile upotpunjene modelom X5 za sve one koji su želeli da imaju SUV. Kako stvari stoje danas? Modele sa oznakom X više ne možete nabrojati prstima jedne ruke - tu su tako X1, nedavno predstavljeni X2, zatim X3 i X4, X5 koji je nedavno predstavljen u novoj generaciji, ''coupe SUV'' X6, a na tržište uskoro stiže XXL SUV koji nosi naziv X7. Ne, stvari tu neće stati, budući da je najavljen i X8! Uz to, gotovo svaka serija sada sa sobom nosi nekoliko verzija. Tako uz Seriju 3 možete odobiti i Seriju 3 GT. Coupe verzija već nekoliko godina nosi naziv Serija 4, a ko želi ''coupe limuzinu'' odabraće Seriju 4 Gran Coupe.

 

bmw gt 1111.jpg

 

U ovu priču uskoro ulazi i nova generacija Serije 8 koja menja Seriju 6, a uz klasičnu coupe i cabrio verziju, nudiće se i u Gran Coupe verziji (konceptni primerak smo videli u Ženevi, a serijska varijanta se testira i uskoro će biti spremna za premijeru). Dakle, prilično kompleksno, pogotovo ako svakodnevno ne pratite događanja u autoindustriji. Stvari će se dodatno zakomplikovati sa ''i'' modelima na struju, odnosno hibridnim verzijama. Ralph Mahler, šef proizvoda BMW-a za SAD u razgovoru za ''AutoGuide'' je izjavio da je svestan da su se stvari zakomplikovale, ali da kupci BMW-a u stvari sa tim nemaju problema i da nisu zbunjeni kada su u pitanju dostupni modeli bavarskog proizvođača.

 

Temu ćemo nastaviti sa Audijem. Modeli A3, A4, A6 i A8 su svima dobro poznati, ali danas je gama Audija kudikamo veća. Pre svega, tu su SUV modeli sa oznakom Q koji kreću od najmanjeg model Q2, preko Q3, modela Q4 koji je ovih dana uhvaćen na testiranjima od strane špijunskih fotografa, do modela Q5, dobro poznatog Q7 ali i nedavno predstavljenog luskuznog sportskog SUV-a Q8 koji se vozi na istoj platformi kao i Lamborghini Urus. Uz crossover/SUV modele, tu su i atraktivni coupe A5, limuzinski coupe A5 Sportback, kao i A7 koji takođe predstavlja sportsku coupe limuzinu. Stvar koja je kod Audija zbunila mnoge su nove oznake motorizacije. Tako više na zadnjem delu svih novih Audija nećete gledati popularne oznake 3.0 TDI i slično, već su oznake zapremine u potpunosti uklonjene i zamenjene brojevima. Tako recimo svi modeli snage između 110KS i 130KS nose oznaku ''30'' na zadnjem delu. Brojka ''35'' krasi modele snage između 150KS i 160KS, dok je broj ''40'' rezervisan za modele koje pokreću motori snage između 170KS i 200KS. Takva nomenklatura se nastavlja sve do broja ''70'' za modele koji imaju više od 540KS. Iako će nam biti potrebno neko vreme da se priviknemo, verujemo da u doba kada će na tržištu biti sve više hibrida ovakve oznake imaju više smisla od same zapremine motora.

 

audi tfsi.jpg

 

Kao treći primer uzećemo Mercedes. A-klasa, B-klasa, C-klasa, E-klasa, S-klasa - stvari su tu prilično jasne od ranije...Ipak, i ovde je trend SUV modela doveo velik broj novih naziva.

 

mercedes glc 2111.jpg

 

Tako se kupcima nudi crossover GLA, nešto veći GLC, SUV GLE koji parira BMW-u X5 (a koji se pritom, za one koji su zbunjeni, pre zvao ML) kao i XXL SUV koji nosi naziv GLS i koji ćemo uskoro videti u novom ruhu. Novitet je i X-klasa - Mercedesov pick-up model, a novi električni SUV nosi naziv EQC. Tu su i trendovski ''coupe SUV'' modeli GLC Coupe i GLE Coupe...Ljubitelji sportskih modela mogu odabrati vrh ponude - model AMG GT. Ipak, on se nudi u nekoliko varijanti: AMG GT predstavlja ''osnovnu verziju'', slede ga AMG GT C i AMG GT S. Ako želite još snažniju verziju, tu je AMG GT R, posebna verzija sa 585KS. Ne, tu nije kraj, jer je Mercedes ovih dana predstavio i AMG GT R Pro, koji će se nalaziti stepenicu ispod najavljenog AMG GT R Black Series modela! I to bi bilo to! Ima svakako još slučajeva budući da velik broj proizvođača užurbano na tržište plasira modele ''koji se traže'', pre svega crossovere, SUV-ove i limuzinske ili SUV coupe verzije. Iako modeli i nazivi jesu kompleksni, u potpunosti shvatamo proizvođače koji na ovaj način zapravo samo odgovaraju na potrebe tržište i na želje samih kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...