Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lotus kreće u izradu sopstvenih motora i reli automobila

Recommended Posts

Radford Type 62-2 u fazi završnih testiranja

 

220845-radford 03.jpg

 

Britanska kompanija Radford je u avgustu premijerno pokazala kako će izgledati njihov podsetnik na trkački Lotus 62 iz šezdesetih godina iza čije nostalgične karoserije se krije moderna mehanika koju su u Radfordu ''pozajmili'' iz Lotusovog modela Evora. Među osobama koje su od početka uključene u projekat ''Lotus 62-2'' je i Jenson Button, a nakon najnovijih testiranja predprodukcijskog modela bivši vozač/šampion Formule 1 nije krio svoje oduševljenje Radfordovom kreacijom za koju je rekao da je ''pravi vozački automobil u luksuznom pakovanju''.

 

220846-radford 02.jpg

 

Radford će Lotus 62-2 ponuditi u samo 62 primerka, od kojih će 12 primeraka biti u karakterističnim bojama poznate duvanske kompanije John Player Special čije ime se dugi niz godina vezivalo uz trkačke automobile i bolide Lotusa.

 

220847-radford 01.jpg

 

Pomenutih 12 JPS primeraka pokretaće snažnije izdanje centralno smeštenog 3.5 V6 motora koji će uz asistenciju novog mehaničkog kompresora raspolagati sa 600 konjskih snaga. Ostalih 48 primeraka nudiće se iza naziva Classic, a 3.5 V6 motor u tom slučaju nudi 430 konjskih snaga. Za prenos snage na zadnju osovinu u oba slučaja je zadužen isključivo ručni menjač, što je logično i apsolutno poželjno u Radfordovoj retro priči. Završna testiranja su pokazala da snažnija verzija Radford Lotusa 62-2 iz mesta do stotke stiže za manje od 3 sekunde i razvija 299 km/h. Rezultatu ubrzanja svakako pomaže i činjenica da masa dvoseda iznosi manje od 1.000 kilograma. Prve isporuke su planirane za drugi kvartal 2022. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Završena proizvodnja Lotusovih modela Elise, Exige i Evora

 

221144-lotus e02.jpg

 

Lotus je i zvanično završio sa proizvodnjom modela Elise, Exige i Evora, nakon ukupno 51.738 napravljenih primeraka. Prvi Elise se pojavio u proizvodnji 1996. godine, Exige je startovao četiri godine kasnije, a Evora 2009. godine. Napravljena su 35.124 primerka modela Elise (poslednji je inače žuti Elise Sport 240 Final Edition), 10.497 primeraka modela Exige (poslednji je zeleni Exige Cup 430 Final Edition), kao i 6.117 primeraka Evore (poslednja je siva Evora GT430 Sport).

 

221143-lotus e01.jpg

 

Na tih 51.738 primeraka modela Elise, Exige i Evora treba dodati još i 9.715 sportskih automobila koje je Lotus proizveo za klijente poput Tesle i General Motorsa. Ti modeli uključuju originalni Tesla Roadster kao i Opel/Daewoo Speedster i Vauxhall VX220.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osnovan Lotus Advanced Performance

 

lotus lap.jpg

 

Lotus je pokrenuo interno odeljenje za specijalne operacije, Lotus Advanced Performance (LAP), za razvoj specijalnih i projekata ograničenih serija. Novu diviziju će predvoditi Simon Lane, prethodno šef u ''Q by Aston Martin'', koji je pozdravio ovakvu priliku, da razvije ''najuzbudljivije i ekskluzivne Lotus automobile, prihvatajući našu uzbudljivu elektrifikovanu budućnost uz poštovanje naše slavne prošlosti''. Njegov prioritet u Aston Martinu je bio stvaranje automobila za kupce ''koji ne žele ništa na meniju i žele da urade nešto potpuno drugačije'', kako je izjavio za Autocar u prošlogodišnjem intervjuu. Iako detalji o Lotusovoj novoj diviziji tek treba da budu u potpunosti objavljeni, čini se da će on imati sličnu listu prioriteta.

 

Brend ne otkriva detalje u vezi sa prvim projektom LAP-a, ali najavna slika nagoveštava automobil sa otvorenim točkovima inspirisan istorijskom Formulom 1. LAP će se takođe okrenuti opcijama personalizacije za automobile serijske proizvodnje - uključujući specijalne boje, opemu i materijale - i ''ekskluzivne visoke specifikacije i veoma poželjne verzije Lotus automobila''. Prvo specijalno izdanje na serijskom modelu će verovatno biti bazirano na Emiri, koja bi trebalo da bude lansirana na tržište u narednim nedeljama. Jedan od prioriteta odeljenja je pokretanje globalnog programa podrške za kupce nove trkačke Emire GT4, a takođe će ponuditi i obuku Lotus Driving Academy na lokacijama širom sveta, uključujući i Lotusovu sopstvenu stazu Hethel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus izlazi na berzu početkom sledeće godine

 

216000-lotus emira 06.jpg

 

U britanskom proizvođaču automobila Lotus planira se da listiranje na berzi vredno više milijardi, a čelnici kompanije već pričaju sa potencijalnim investitorima. Kompanija Lotus otvoriće novu fabriku u Kini sa ciljem da do kraja decenije ostvari godišnju prodaju od 100.000 vozila.

Geely, kineski automobilski gigant u čijem vlasništvu se Lotus trenutno nalazi, pokreće internacionalnu potragu za investitorima i klijentima koja bi početkom sledeće godine mogla da dovede do listiranja na berzi, najverovatnije u Šangaju. Nije isključen ni izlazak na berzu u Njujorku ili Londonu. Ovim potezom, kompanija planira da transformiše svoje poslovanje i podstakne rast.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Radford Type 62-2 & Jenson Button

 

Radford Type 62-2 je moderna varijanta Lotusa Europa iz 1960-tih, Type 62.

Napravljen je na istoj šasiji kao i Lotus Exige, pozadi ima 3.5 V6 sa kompresorom koji proizvodi 605 konja. Motor je uparen sa zaista divnim manuelnim menjačem, iako se može poručiti i u varijanti automatika sa duplim kvačilom. Stotku uhvati posle 2.9 sekundi i može sve do 300 km/h.

Ali, ovom automobilu morate da priđete veoma oprezno - nema nijedan sistem pomoći za vozača. Uopšte nema. Nijedan jedini. Konačna cena još nije objavljena, ali možete očekivati oko 570.000 evra za verziju kao u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...