Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lotus kreće u izradu sopstvenih motora i reli automobila

Recommended Posts

lotus%20elan%201.jpg

Prvi čovek Lotusa Dany Bahar otkrio je juče da kompanija kreće u razvoj vlastite linije V6 i V8 motora nakon što je Lotus odlučio da odloži proizvodnju novog Elana za 2016-tu godinu. Rad na novim motorima počeo je krajem prošle godine, piše britanski Autocar, a prvi prototipovi V8 motora stižu u julu. Insajderi kažu da će razvijati oko 550-570KS. Lotusovi inženjeri ciljaju na Ferrarijev V8 motor kao merilo (4.5 litarski V8 motor u modelu Ferrari 458 Italia razvija 570KS i 540 Nm obrtnog momenta i vrti se na 9000 o/min.).

Dany Bahar je rekao da je Elan odložen i maknut iz petogodišnjeg plana, a sredstva koja su prvobitno bila namenjena za Elan usmeriće se za razvoj modularnog motora. Firma planira četiri prototipa novog V8 motora, a ako to ne uspe onda će ponovo iskoristiti Toyotin motor. Odluka da Lotus razvije vlastitu liniju motora proizašla je iz internet ankete. Rezultati ankete su sugerisali da Lotus treba da krene sa razvojem vlastitih motora, a ne da nastavlja da koristi Toyotine. Jedan od razloga zašto je Elan maknut iz petogodišnjeg plana jeste i činjenica da bi mogao da ugrozi Esprit i da bi pametnije bilo ta sredstva usmeriti u neko drugo polje razvoja.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnogo veći proizvođači automobila nemaju svoje motore, zato što nisu u stanju da drže korak (tehnološki i ekološki) sa svega nekoliko nezavisnih proizvođača motora, ovo je veoma riskantan potez, skoro nerezonski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cuo sa ovu vest da ce da pocnu sami da proizvode motor ali prica uopste nije bila ovakva... Sto sam ja citao, bilo je da su iz Lotusa trazili tojotin V8 motor iz LFA ili vec kako se zove taj novi kupe, ali tojota im nije htela prodati :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Lotusov 4.8 litarski V8 motor

lotus%20esprit%20222.jpg

Bilo je samo pitanje vremena kada će britanski brend odustati od Toyotinim agregata koji su za sadašnje prilike postali preteški i ne baš previše ekonomični, pa je Lotus krenuo u razvoj vlastitih motora koji će pokretati nove generacije njihovih automobila. Prvi model koji će pokretati novi Lotusov V8 agregat biće novi Esprit.

Novi motor bi javnosti trebalo da bude predstavljen 18. avgusta, a na putu će se naći tek 2013. godine kada u prodaju krene novi Esprit. Lotus je već objavio neke podatke o tom motoru pa tako znamo da se radi o 4.8 litarskom V8 atmosfercu čija bi snaga trebalo da iznosi 562KS. Biće težak 170 kg, a pojavila se i informacija da bi ovaj V8 koji se vrti do 9000 o/min mogao da dobije i turbo punjač.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jedino zao sto jedan od meni omiljenih proizvodjaca automobila je skrenuo sa puta... Za mene je lotus oduvek znaco za karting sa nekom karoserijom i registracijom, a ovo sto sada prave je daleko od toga <_<:thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lotus%20exige%20rally.jpg

Baziran na nasledniku Exigea, novi Lotusov model će krenuti u osvajanje svetskih reli brzinaca naoružan danas prilično neobičnim oružjem - zadnjim pogonom. Kako prenosi magazin Car, Lotus je potvrdio proizvodnju najmanje 300 primeraka novog modela, kako bi zadovoljio propise o homologaciji, a novi automobil bi trebalo da bude spreman za prve nastupe već početkom sledeće godine.

Debi Lotusove reli uzdanice se očekuje ove jeseni u Frankfurtu, a da li Lotus planira da se u Svetski reli šampionat (WRC) ili Interkontinentalni reli "izazov" (IRC) uključi u svojstvu fabričke ekipe za sada nije poznato. Ono što je, međutim, izvesno je da će Lotusovi fabrički pripremljeni reli automobili biti na raspolaganju privatnim timovima.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus potvrdio razvoj V8 motora

50900-lotus%20esprit%202.jpg

Britanski proizvođač sportskih automobila potvrdio je informaciju da radi na razvoju vlastitog V8 agregata zapremine 4.8L. Iako se najavljuje već neko vreme, ovo je prvi put da potvrđuju takvu informaciju.

Novi agregat prvo bi trebalo da se nađe u modelu Elise, za koji veruju da će pokrenuti novu eru u istoriji ove kompanije. U tu koncepciju se savršeno uklapa razvoj vlastitog agregata, a očekuje se da će isti razvijati i do 630 konjskih snaga.

lotus%20elite%2011.jpg

Kao što je pomenuto, prvi put će se novi agregat naći u modelu Elise, a očekuje se da će isti biti iskorišćen i za ostale Lotusove modele poput Esprita, Eterne i Elite.

lotus%20eterne%201.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotusov video daje uvid u V8 motor, koji će debiovati u Lotusu Esprit. Očekuje se da će 4.8 litarski agregat (težak 170 kg) razvijati 578KS (425 kW), odnosno 629KS (462 kW) u R varijanti (potpomognuta turbom).

Nova generacija Lotusovih automobila biće u potpunosti delo britanskih ruku, tako da ćemo umesto standardnih Toyotinih motora, imati priliku pronaći motor iz ''domaće proizvodnje''. Kao što je Lotusov direktor Dany Bahar komentarisao: ''Doneti odluku da napravimo vlastiti motor je velika odluka, hrabra odluka i mi smo je prihvatili.''

Osim Esprita, novorazvijeni motor bi trebalo da pokreće i nove modele Elite i Eterne. Kako bi nova generacija Esprita zasijala u punom sjaju do kraja 2013., za kada je zakazan njegov dolazak, Lotus će morati da ubaci u višu brzinu kako bi ubrzao razvoj ključnih elemenata, u koje spada i novi motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od Lotusovog petogodišnjeg plana

50900-lotus%20esprit%202.jpg

Ambiciozan petogodišnji plan koji je pre dve godine na Salonu u Parizu najavio Lotus više nije aktuelan. Novim vlasnicima Protona, pa tako i Lotusa on se činio nerealnim pa će u sledećih godinu dana biti napravljen novi, znatno realniji plan za Lotus i njegovo buduće poslovanje.

Ta informacija je saopštena na sastanku koji je DRB-Hicom održao s analitičkom kućom RHB research. Šta to tačno znači za Lotus? Sećate se onih šest koncept vozila koje je britanski brend predstavio u Parizu 2010.? E, pa zaboravite bar na njih pola, a isto možete učiniti i sa nadanjem o širenju brenda koje će sada biti drastično srezano. Novi plan srezaće troškove, ali i poboljšati iskorišćenje Lotusovog znanja i umeća stečenog tokom godina bavljenja moto sportom.

Novi vlasnik je Lotusu već obezbedio oko 130 miliona eura finansija, a njima će do kraja sledeće godine pridodati još toliko novca. Ako to dodamo zajmu od oko 330 miliona evra koje je Lotus dobio još za vreme starog vlasnika, Britanci bi trebalo da imaju dovoljno novca za razvoj novih tehnologija i automobila. Prvi od njih bi trebalo da bude novi Esprit (na slikama) čiji je razvoj već dobro poodmakao, a tu je i novi V8 motor na kojme Lotus radi već više od godinu dana.

lotus%20esprit%2022.jpg

Iako rezanje planova možda nije dobra vest, jedna druga mogla bi obradovati Britance. Naime, po određenim pričama Volkswagen je pokazao interesovanje za kupovinu Lotusa. Zvanične potvrde takvih glasina nema.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snimljen Lotus Elise R
 
lotus%20elise%20r.jpg
 
Lotus je početkom godine na Autosport International show-u u Birmingemu prikazao trkački Elise S Cup R, a najnovije špijunske slike sa Nirburgringa nagoveštaju da će se uskoro pojaviti i njegova drumska verzija. Premijera Lotusa Elise R se navodno može očekivati već početkom oktobra na sajmu automobila u Parizu, dok će njegova cena startovati od najmanje 40.000 funti (skoro 50.000 evra). Elise R bi trebalo da pokreće 1.8 litarski agregat sa 217KS i 245 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa šestostepenim manulenim menjačem, dok će pogon biti na zadnje točkove.
 
 
------------------------------------------------

Lotus dobija crossover i sedan modele?
 
lotus%20eterne%201.jpg
 
Kada su Proton i DRB-HICOM najavili da će Jean-Marc Gales postati prvi čovek Lotusa, nagovestili su i plan transformacije marke, o čemu je sada dostupno par novih detalja. Jean-Marc Gales je naime predstavio novi biznis plan (sastanku je između ostalog prisustvao i prvi čovek Protona Datuk Abdul Harith Abdullah), a koji podrazumeva da Lotus dobije crossover i sedan modele. Ipak, o ovim modelima trenutno nema raspoloživih detalja. Lotus Engineering je inače još pre osam godina predstavio prototip crossovera, a 2010. godine je na sajmu automobila u Parizu prikazan i Lotus Eterne, coupe sa 4 vrata.
 
lotus%20eterne%20111.jpg
 
Eterne (na slikama) je trebalo da krene u proizvodnju 2015. godine, ali se od toga odustalo kada je DRB-HICOM kupio Lotus i kada je Dany Bahar otišao sa mesta prvog čoveka Lotusa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Definitivno odbačena mogućnost serijskog Lotusa Esprite

 

50900-lotus%20esprit%202.jpg

 

Iz Lotusa su i zvanično saopštili da definitivno neće biti ništa od serijske verzije novog Esprita koji je u formi koncept vozila predstavljen još pre skoro četiri godine na sajmu automobila u Parizu. Iako je ovaj model bio skoro završen, novi prvi čovek Lotusa Jean-Marc Gales je u izjavi za britanske medije definitivno prekinuo spekulacije o njegovoj produkcijskoj varijanti. Jednostavno, odgovor Galesa na tu mogućnost glasi ne jer, kako kaže, ne želi da se fokusira na prošlost. Ipak, Gales je izjavio da postoje određene tehnologije koje mogu da se iskoriste iz projekata koji su realizovani za vreme bivšeg šefa Bahara.

 

lotus%20esprit%20222.jpg

 

Gales je takođe odbacio mogućnost da Lotus sam razvija motore za svoje automobile, uz ocenu da Lotus ne može i da ne bi trebalo to da radi jer je većina malih proizvođača automobila koji su krenuli tim putem – nestala.

 

lotus%20esprit%2022.jpg

 

Zato će Lotus nastaviti da kupuje motore od Toyote, jer su ''pouzdani, dobri i možemo da im verujemo.'' Što se ponude modela tiče, Gales kaže da će kratkoročno paleta obuhvatati modele Elise, Exige i Evora koji će između ostalog doživeti unapređenja performansi. Takođe, u naredne tri ili četiri godine Lotus bi trebalo da predstavi i crossover, a nakon toga bi možda mogao da se pojavi i sedan. Nedavno je inače predstavljen model Elise S Cup koji između ostalog ima aerodinamički body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor), fiksni krov, mat sive retrovizore, sportski podešeno ogibljenje, alu točkove od 16 i 17 inča u satin black izdanju (Gume Yokohama Advan Neova), sportska sedišta, Performance Management sistem. Elise S Cup pokreće 1.8 litarski četvorocilindrični agregat sa 217KS i 250 Nm, u kombinaciji sa šestostepenim manulenim menjačem, dovoljno da 932 kg težak auto od  0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 4.2 sekunde i da postigne maksimalnih 225 km/h.

Na kraju i podsećanje da je Lotus (inače u vlasništvu malezijske DRB Hicom grupacije) nedavno najavio da će zbog restrukturiranja otpustiti 325 zaposlenih.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely ambiciozan sa Lotusom, samo dokle?

 

Lotus-Exige 11.jpg

 

Tokom čitavih šest godina krize legendarnog proizvođača malih sportskih automobila, svi radnici su morali kupiti kafu, kada su želeli da je popiju. Od 2017. kada je Geely kupio ovu marku, u Lotusu su postavljeni ''fensi'' kafemati koji prvo samelju kafu pa je skuvaju, a kafa je besplatna. A pored kafemata, Geely planira da u oporavak čuvene marke uloži 2 milijarde dolara, a plan godišnje prodaje povećan je na 10.000 vozila. Zvuči kao u bajci, samo bajke su bajke, a tržište automobila nešto je drugo. Tim pre to Geely marku Lotus vidi kao konkurenta Bentleya, Aston Martina, Ferraria i McLarena. Lepo zvuči, ali je lakše zamisliti nego uraditi, a na maleni Lotus mnogi su se već opekli. Tačnije, ne Lotus nego ovaj segment automobila, gde Ferrari pravi profit, a ostali...kako ko.

 

182015-lotus e 1.jpg

 

Geely odavno nije naivan. Od Volvoa je napravio super uspešnu marku, na svom tržištu kao marka nezaustavljivo raste, a u Engleskoj napravio pravo čudo uspehom plasmana plag-in hibridnog taksija. Trenutno je u otvoren konkurs za 129, mahom, rukovodećih radnih mesta, ali za sada se jasna vizija u kom pravcu će ići Lotus zapravo ne vidi. Osim najave milion evra vrednog hiper automobila i budućeg SUV-a, sve ostalo je u magli. Možda je samo evidentan samo novi Esprit najavljen za 2020. Lotus traži stručnjake za hibridne i elektro pogone, autonomnu vožnju nivoa 3 i preko njega, i stručnjake za VIP prodaju. Neki stručnjaci su već dovedeni upravo iz pomenutih luksuznih i sportskih marki, Bentley i Aston Martin. Novi CEO Phil Popham se opekao u Jaguar-Land Roveru, a u Lotus je doveden iz Sunseekera, proizvođača jahti.

 

U Hethelu, mestu gde je još Collin Chapman iz Londona preselio svoju fabriku, niče pravi raj za kupce, sa heliodromom, muzejom, a za razliku o drugih, i sa test stazom u okviru fabrike. Drugim rečima, ''doleti sa kupcem, fasciniraj ga istorijom, nahrani, napij, pa napravi ponudu''. Samo, ponudu čega? Još se ni iz daleka ne zna dali će Lotus postati električna ili hibridna marka, čime će biti zamenjeni toyotini motori, da li će se moći zadržati srž Lotusa - pojednostavi i olakšaj. Geely je za svoj uspešni plug in hibridni taksi iskoristio platformu Volvoa XC90, ali za Lotus ne postoji ništa spremno na ''polici'' što bi donelo zadovoljavajuće rezultate.

 

Iako mnogi skidaju kapu za sve što je Geely do sada uspeo, mnogi podsećaju da je Lotus jako tvrd orah. Tačnije, globalno tržište ovakvih automobila izuzetno je malo i veoma teško je postići profitabilnost. Isto tako, legendarno ime Lotus je mnogo manje poznato nego što se to čini, pogotovo kod mlađe populacije potencijalnih kupaca. Nekadašnja slava iz Formule 1 davno je iščezla, kao i sećanje na ideje vodilje Collina Chapmana o pravljenju malih i laganih automobila fantastičnih voznih osobina. Za sada budžet za povratak Lotusa je ogroman, ali put pred markom neverovatno težak, pogotovo sa ambicijama kakve se najavljuju. Kako je rekao CEO Aston Martina, Andy Palmer, razlika između proizvodnje i pristupu kupcu luksuznog i ultraluksuznog segmenta je ogromna, a put prokleto težak. A Palmer bi trebao da zna šta priča. Pre Aston Martina bio je CEO luksuzne marke Infiniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Lotusov sportski model stiže 2020. godine

 

158333-lotus elise 1.jpg

 

Britanski mediji pišu da će Lotus tokom sledeće godine ponuditi novi sportski model, a koji je deo petogodišnjeg plana ovog prouzvođača, odobrenog od strane njihovog kineskog vlasnika kompanije Geely. Ovo je potvrdio i novi šef Lotusa Phil Popham, što znači da će Lotus dobiti novu modelsku seriju, pored već postojećih modela Evora, Elise i Exige. Novi model će po sadašnjim najavama koristiti značajno modifikovanu aktuelnu platformu, a i njega će odlikovati poznata Lotusova vozna dinamika. Uz sve to, novi model će biti praktičniji i pogodniji za svakodnevno korišćenje, sa unapređenom ergonomijom i infotainment sistemom. Popham najavljuje i potpuno novu platformu (stiže za tri do četiri godine), kao i to da će svi Lotusovi novi modeli vremenom biti elektrifikovani. Lotusovi planovi inače predviđaju i start proizvodnje u Kini, prvi SUV model, kao i hypercar u saradnji sa Williamsom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus zaposlio novih 200 inženjera

 

Lotus Exige 2.jpg

 

Lotus želi da postane dominantna sila u segmentu superautomobila. Čuveni brend, koji je u vlasništvu kineske kompanije Geely (koja poseduje i Volvo), zaposlio je čak 200 novih inženjera. Lotus planira da utrostruči proizvodnju na 5.000 automobila godišnje, nakon investicije Geelyja od nekoliko milijardi dolara. Otvorena je nova fabrika u Kini, dok je u sedištu Lotusa u Midlendsu otvoren novi inženjerski centar. Geely je kupio Lotus 2017. za 130 miliona dolara, nakon višegodišnjeg posrtanja popularnog sportskog brenda. Sada pokušava da od njega napravi dostojnog rivala proizvođačima kao što su Aston Martin, McLaren, Lamborghini, Ferrari. Prvi korak u razvoju moćnih hiperautomobila je saradnja sa inženjerskim timom Williamsa, nakon čega su krenule spekulacije o vozilu sa najmanje 1.000 KS. Model pod oznakom Lotus Type 130, prvi britanski električni hiperautomobilm biće predstavljen ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premijera električnog Lotusa Type 130 najavljena za 16. jul

 

lotus type 130.jpg

 

Lotus je danas i zvanično potvrdio da će 16. jula na posebnom događaju u Londonu promovisati svoj novi električni hypercar Type 130. O njemu se pričalo još početkom decembra prošle godine kada je objavljena i informacija o tome da bi ovaj automobil trebalo da košta oko dva miliona funti. Ovo je takođe i njihov prvi potpuno novi model za poslednjih više od deset godina i predstavlja signal oporavka pod novim vlasnikom, kineskom kompanijom Geely.

 

Type 130 po najavama iz fabrike predstavlja najbrži, najskuplji i najradilkalniji model koji je Lotus napravio u svojoj 70-godišnjoj istoriji. Lotusov tehnički partner na ovom projektu je i Williams Advanced Engineering, koji će se pobrinuti za električni pogonski sistem. Glasine kažu da možemo očekivati nekoliko elektromotora (bar dva), oko 1.000 KS, pogon na sva četiri točka, brdo nove tehnologije, kao i autonomiju od najmanje 400 km. Na kraju, u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 130 primeraka, a svi će biti napravljeni u fabrici Hethel u Norfolku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus prodaje prava i liniju za proizvodnju modela Elise i Exige

 

lotus final.jpg

 

Lotus je ranije već najavio da će ove godine prestati da proizvodi modele Elise, Exige i Evora, ali je sada potvrdio i da prodaje sve što je potrebno za proizvodnju modela Elise i Exige, od aluminijumske platforme do svih alata i mašina neophodnih za njihovu proizvodnju.

 

Čitava trenutna gama Lotusa koristi derivate iste aluminijumske platforme. Aktuelna Lotusova gama će imati indirektnu zamenu u vidu novog modela Emira (biće predstavljen ovog leta), ali je to toliko velika evolucija da neće koristiti montažnu liniju svojih prethodnika, jer je jedna od najvećih novina brenda modernizacija kroz koju prolazi Lotusova fabrika u Velikoj Britaniji, koja će pokrenuti visoko automatizovanu proizvodnu liniju. Zato se moraju osloboditi svih modela koji se trenutno proizvode, jer u bliskoj budućnosti neće biti prostora za trenutne proizvodne procese.

 

Matt Vindle, jedan od glavnih menadžera kompanije, potvrdio je da kompanija planira da proda platformu koja služi kao osnova za trenutni Lotus Elise/Exige, kao i sve mašine i alate neophodne za njegovu proizvodnju. To znači da bi ovi modeli mogli da dobiju drugu priliku na tržištu, poštujući njihove trenutne karakteristike ili uz novi dizajn, kao što će se dogoditi sa modelom koji je nedavno najavio Radford, čija inspiracija je klasični Lotus Tipe 62, ali koji u stvari koristi platformu i elemente aktuelnog Lotusa. Radford želi da vaskrsne Lotus Type 62 sa Evorinom aluminijumskom platformom. Ovo nije prvi put da Lotus prodaje proizvodna prava na jedan od svojih modela. Caterham ima modernizovanu verziju Lotus Seven koji se pravio između 1957. i 1973. godine, dok je Kia Motors devedestih godina prošlog veka kupila prava na proizvodnju Lotusa Elan (Kia Elan se prodavao od 1996. do 1999. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radford Project 62

 

radford 02.jpg

 

Radford (kompanija koju su oživeli F1 šampionn Jenson Button, TV mehaničar Ant Anstead i dizajner Mark Stubbs) je ostvarila partnerstvo sa Lotusom oko razvoja svog novog modela koji je trenutno poznat kao Project 62. I Radford (u originalnoj verziji) i Lotus su osnovani 1948. godine i Anstead je pozdravio priliku da na ovaj način ujedini dva britanska brenda: ''Ponosni smo na britansko nasleđe obe ove kompanije i ne mogu da smislim bolje partnerstvo za povratak Radforda.''

 

radford 01.jpg

 

Za sada nema mnogo detalja, poznato je tek da će se Radfordov automobil bazirati na Lotusovoj tehnologiji i da je kao inspiracija za izgled poslužio trkački Lotus Type 62 sa kraja šezdesetih godina prošlog veka. U planu je serija od samo 62 primerka, a više informacija će biti poznato kasnije. Tačnije, automobil bi trebalo da bude gotov do kraja godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Type 62-2 Coachbuilt By Radford

 

radford 1.jpg

 

Radford (kompanija koju su oživeli F1 šampion Jenson Button, TV mehaničar Ant Anstead i dizajner Mark Stubbs) je ostvarila partnerstvo sa Lotusom oko razvoja svog novog modela nazvanog Lotus Type 62-2 Coachbuilt By Radford. I Radford (u originalnoj verziji) i Lotus su osnovani 1948. godine i Anstead je pozdravio priliku da na ovaj način ujedini dva britanska brenda: ''Ponosni smo na britansko nasleđe obe ove kompanije i ne mogu da smislim bolje partnerstvo za povratak Radforda.''

 

216993-radford 2.jpg

 

Radfordov automobil se bazira Lotusovoj tehnologiji (šasija Lotus Evore), težina praznog vozila iznosi samo 1.000 kg, dok je kao inspiracija za izgled poslužio trkački Lotus Type 62 sa kraja šezdesetih godina prošlog veka.

 

radford 3.jpg

 

U ponudi će se naći nekoliko verzija, i to Type 62-2 ''Classic'' sa Evorinim 3.5 motorom sa 430KS, zatim Type 62-2 ''Gold Leaf'' sa istim motorom ali sa 500KS, kao i Typoe 62-2 ''JPS'' sa svih 600 konja.

 

radford 4.jpg

 

Bazni ''Classic'' ima 6-stepeni manuelni menjač ili opcioni 7-stepeni sa dvostrukim kvačilom, dok ''Gold Leaf'' i ''JPS'' dolaze samo sa menjačem sa dvostrukim kvačilom i elektronskim LSD diferencijalom. Tu su i AP Racing kočnice (JPS opciono i sa karbon-keramičkim kočnicama), točkovi od 17 i 18 inča odnosno 18 i 19 inča, zadnji spojler, dve kamere koje projektuju sliku iz spoljnjeg sveta na A stubove vozača i suvozača, digitalna instrument tabla, Wi-Fi i Bluetooth konekcija...

U planu je serija od samo 62 primerka, ali cena još nije poznata. Proizvodnja će početi krajem ove godine, a prvi primerci se na putevima očekuju početkom 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus najavio četiri električna modela

 

217707-Lotus e02.jpg

 

Lotus je fabričkim saopštenjem i sa par zatamnjenih slika potvrdio četiri nova električna modela koji će se na tržištu naći između 2022. i 2026. godine. Ova britanska marka (ali u vlasništvu kineske kompanije Geely) će po sadašnjim najavama uskoro završiti i izgradnju svoje nove fabrike u kineskom Vuhanu, gde će se proizvoditi njihova nova električna vozila za globalno tržište.

 

Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj Lotus Premium platformi, koja može da bude baza za vozila od C do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Za sada je saopšteno da će novi električni modeli imati baterije od 92 do 120 kWh, sa 800V tehnologijom, kao i da će ubrzanje od 0 od 100 km/h iznositi manje od 3 sekunde. Sve će početi sa SUV modelom iz E segmenta (interne oznake Type 132), čija premijera je najavljena za 2022. godinu. Tokom 2023. godine stiže i njegova verzija coupe sa četvora vrata (Type 133). Pretpostavlja se da će ova dva modela konkurisati modelima kao što su Mercedes EQE sedan i SUV, Tesla Model S i Model X, budući BMW i5, kao i Porsche Taycan.

 

217708-Lotus e01.jpg

 

Sledeća dva električna modela će biti iz D segmenta, i to SUV (Type 134) koji na tržište stiže 2025. godine i sportski model (Type 135) koji se najavljuje za 2026. Type 134 će konkurisati modelima kao što su Porsche Macan EV, Tesla Model Y i Mercedes EQC, dok će Type 135 biti razvijen u saradnji sa francuskim brendom Alpine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus planira da iduće godine pokrene proizvodnju u Kini

 

217708-Lotus e01.jpg

 

Lotus planira da iduće godine pokrene proizvodnju u svojoj fabrici u kineskom gradu Vuhan. Lotus se na taj korak odlučio kako bi pojačao konkurentnost prema nemačkom rivalu Poršeu, a najavljuje i otvaranje do 70 prodajnih salona u Kini do 2024. Glavni izvršni direktor Lotusa, Feng Ćingfeng, izjavio je da će ova kompanija u vlasništvu kineskog Gilija i malezijskog proizvođača Etika automotiv, u pogonu u Vuhanu u početku proizvoditi oko 2.000 kompaktnih SUV vozila.

 

Fabrika, koja je još u izgradnji, trebalo bi da do 2023. godine dostigne pun proizvodni kapacitet od 20.000 automobila godišnje, rekao je Feng u telefonskoj izjavi iz Hangdžoua, grada u kojem je sedište kompanije Geely. Prema njegovim rečima, automobili će biti u sličnoj klasi kao Porsche, i nešto višoj klasi od BMW-a i Audija. Dodao je da će Lotus sledeće godine otvoriti više od 20 prodajnih salona, prvo u velikim gradovima poput Pekinga i Šangaja, nakon čega će nastaviti sa širenjem mreže tokom naredne dve godine, koja će brojati od 50 do 70 prodajnih punktova širom zemlje.

 

Prodaja luksuznih automobila raste u Kini jer je zbog korona ograničenja putovanja potrošačima na najvećem svetskom tržištu automobila ostalo dosta novca za potrošnju. Porsche je nedavno objavio da je u Kini prodao prošlog leta 88.968 automobila zahvaljujući potražnji za njegovim kompaktnim sportskim terenskim vozilom Macan. Tehnološka jedinica Lotusa razmatra moguće listiranje na berzi putem Inicijalne javne ponude (IPO), potencijalno u Njujorku, Hong Kongu ili Londonu, verovatno već 2023, kada krene sa masovnom proizvodnjom uj fabrici u Vuhanu, rekao je Feng.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radford 62-2 John Player Special

 

218048-radford 03.jpg

 

Radford (kompanija koju su oživeli F1 šampion Jenson Button, TV mehaničar Ant Anstead i dizajner Mark Stubbs) je ostvarila partnerstvo sa Lotusom oko razvoja svog novog modela nazvanog Lotus Type 62-2 Coachbuilt By Radford. I Radford (u originalnoj verziji) i Lotus su osnovani 1948. godine i Anstead je pozdravio priliku da na ovaj način ujedini dva britanska brenda: ''Ponosni smo na britansko nasleđe obe ove kompanije i ne mogu da smislim bolje partnerstvo za povratak Radforda.''

 

218050-radford 02.jpg

 

Radfordov automobil se bazira Lotusovoj tehnologiji (šasija Lotus Evore), težina praznog vozila iznosi samo 1.000 kg, dok je kao inspiracija za izgled poslužio trkački Lotus Type 62 sa kraja šezdesetih godina prošlog veka.

 

218049-radford 01.jpg

 

U ponudi će se naći nekoliko verzija, i to Type 62-2 ''Classic'' sa Evorinim 3.5 motorom sa 430KS, zatim Type 62-2 ''Gold Leaf'' sa istim motorom, ali sa 500KS, kao i Type 62-2 ''John Player Special'' sa svih 600KS. Bazni ''Classic'' ima 6-stepeni manuelni menjač ili opcioni 7-stepeni sa dvostrukim kvačilom, dok ''Gold Leaf'' i ''John Player Special'' dolaze samo sa menjačem sa dvostrukim kvačilom i elektronskim LSD diferencijalom.

 

Tu su i AP Racing kočnice (''John Player Special'' opciono i sa karbon-keramičkim kočnicama), točkovi od 17 i 18 inča odnosno 18 i 19 inča, zadnji spojler, dve kamere koje projektuju sliku iz spoljnjeg sveta na A stubove vozača i suvozača, digitalna instrument tabla, Wi-Fi i Bluetooth konekcija... ''John Player Special'' verzija ima i veći prednji spliter i otvore za vazduh, kao i zadnji difuzor. U planu je serija od samo 62 primerka (od čega je 12 primeraka ''John Player Special''), ali cena još nije poznata. Proizvodnja će početi krajem ove godine, a prvi primerci se na putevima očekuju početkom 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...