Jump to content
FAS Goran
Aleksandar NS

Quattro vs xDrive

Recommended Posts

Mnogo se ovi iz BMW-a hvale sa x-drive-om <_<

s obizrom da su sve patente i pronalaske uzeli od Engleza i Land Rovera :yes

kog su drzali u svom vlasnistvu 6 godina :o

a posle kopiranja potrebne dokumentacije prodali su Land Rovera Fordu :whistle:

i gle cuda :w00t: od tad i BMW pravi terence :lol:,kao slucajno ;)

S druge strane Audi je svoj Quattro pogon razvijao sam jos od osamdesetih,i to prevashodno za putnicke automobile,

pa moramo priznati da su Land Rover i njegovi sistemi 4x4 pogona :unworthy: ipak rferenca u svetu i mogucnostima off-road voznje :thumbup:

A BMW je sigurno,tolike godine iskustva Land Rovera,znao dobro da iskoristi i usavrsi :clap: ,

tako da uopste ne sumnjam u kvalitet X-drive-a :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mik
Potpuno se slazem s' tobom. Nego mi je interesantno kako su ponizili Audi i njegov cuveni Quattro pogon, i to sve pred kamerama. Da stvar bude zanimljivija do sada su mnogi (i ja takodje) mislili da Audi ima najbolji 4x4 pogon u trojcu Audi/BMW/MB. Izgleda da bas i nije tako.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi znamo da su Englezi tate za takvo nesto :unworthy:

sto naravno strucnjaci iz BMW-a nikada nece priznati ni pomenuti :no u ovim testovima <_<

i upravo je to razlog sto je Audi,pa da ne budem pregrub :unsure: ,ispao smesan u ovoj prici :yes

a logicno je da je BMW uzeo ono najbolje od Land Rovera i napravio to jos boljim :clap:

i tu svako iznenadjenje prestaje :rolleyes:

Mada sto ti kazes ispada apsurdno,da Audi koji sam pravi quattro,vec nekih pa skoro 20 i nesto godina,bude ovoliko inferioran :vava: u odnosu na BMW B) ,koji je Xdrive poceo ne tako davno da radi :whistle:

Meni licno je drago :thumbsup: ,jer sam uvek vise cenio i voleo BMW-a :rolleyes: nego Audija :thumbdown:

nekako me BMW uvek vise asocirao na nesto sportsko,zavodljivo :p ,interesantno ;)

a Audi na neku veliko serijsku konfekciju bez duse,sto nikada nisam voleo kod automobila,ma koliko bili kvalitentni,takva kola na mene nikada nisu ostavljala pozitivan utisak :no

A i ne zaboravimo da je BMW sam svoj gazda :smoke: ,a Audi ima gazdu :unsure: i to nesto govori u celoj prici :yes

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A3 Sedan u borbi povlačenja sa BMW-om Serije 3

 

Konačno možemo videti odgovor na večno pitanje. BMW-ov xDrive ili Audijev Quattro? U popularnoj borbi nazvanoj Tug of War zadnji krajevi automobila su povezani snažnom sajlom ili trakom za vuču, a jedini cilj nakon starta je kretati se napred i odupreti sili drugog automobila. Ovo je potpuno drugačije od trkanja uz zaleđene skijaške staze što smo videli pre nekoliko dana kada su se Audi R8 i Audi RS4 Quattro trkali uz skijalište u Norveškoj.
U ovoj borbi sada se takmiče Audi A3 Sedan i BMW-ova Serija 3 - 335i. Istina je da bi bilo daleko poštenije da se umesto Audija A3 Sedan nalazi Audi A4 Quattro sa trolitarskim turbo benzincem, ali i ovako možemo videti impresivnu borbu večnih rivala. Naravno, nakon jedne borbe ne možemo donositi nikakve zaključke, posebno zbog toga jer su ova dva automobila različite mase, verovatno imaju različite gume, te različite snage motora. Još važnije je to što se u Audiju A3 Sedan zapravo ne nalazi Audijev pogon Quattro kao u njihovim većim vozilima. Ovdje se radi o Haldexovom sistemu koji se može naći čak i u Volkswagenovom Golfu. Ipak, ovde možemo videti da se Haldex itekako dobro nosi sa BMW-ovim sistemom. Inače, vozač BMW-a obećao je revanš, ali je vozač Audija najavio dolazak sa modelom A4.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BiH: Pogledajte kako Audi Q7 izvlači šleper zaglavljen u snegu

 

Sneg koji je intenzivno padao proteklih dana zadao je dosta problema vozačima. Posebne teškoće su imali vozači kamiona na planinskim usponima. Tako je na jednom od planinskih uspona na putu Sarajevo - Foča u snegu ostao zaglavljen šleper. U pomoć vozaču je pritekao vozač Audija Q7 podgoričkih registarskih tablica. Crnogorac je svojim terenskim ''gospodarom prstenova'' izvukao šleper iz snežnih nanosa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyrereviewyoutube.jpg TyreReviews video: Audi A4 Quattro, BMW Serije 3 xDrive i Jaguar XE AWD

 

Jaguar je tu pre svega zabave radi...glavni igrači su Quattro i xDrive...ali test sa potpuno istim gumama na oba auta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi quattro vs BMW xDrive - da li pobednik uopšte postoji?

 

q x 07.jpg

 

Rivalitet između dva bavarska proizvođača je iznedrio mnoge dobre stvari, između ostalog i integralne pogonske sisteme, koji su nepresušan izvor debata između ljubitelja Audija i BMW-a. Ipak, kao što ćemo videti, poređenje quattra i xDrivea nije tako jednostavno i linearno kako bi neko mogao da pomisli. Da bismo razumeli zašto ova komparacija nije laka, moramo imati na umu da su i quattro i xDrive oznake koje se koriste za različite tehnologije pogona na sve točkove, tako da se ovde ne radi o jedinstvenim sistemima ove dve marke.

 

Audi quattro sistemi
 

Legendarni pogonski sklop proizvođača iz Ingolštata, koji je prvi put uveden 1980., kao permanentni pogon na sve točkove za serijske i reli automobile, evoluirao je iz rudimentarnog sistema koji je Volkswagen razvio za vojna vozila. Krajem 70-tih godina, inspirisani sposobnostima jednog takvog vozila (Volkswagen Type 183) tokom zimskih testova u snežnim predelima Švedske, Audijevi inženjeri pod dirigentskom palicom Jerga Bensingera, započeli su razvoj 4WD sistema za serijske i reli automobile.

 

q x 06.jpg

 

Kod prvog quattro sistema, motor i transmisija su postavljeni u okviru uzdužnog aranžmana, dok je obrtni moment isporučivan kroz menjačku kutiju ka centralnom mehaničkom diferencijalu, koji ga je u podjednakoj meri dalje slao na obe osovine, opremljene klasičnim diferencijalima. Centralni i zadnji diferencijali su mogli da se blokiraju manuelnim putem, uz pomoć prekidača na centralnoj konzoli. Suvišno je reći da je quattro sistem uneo revoluciju u reli trke i začeo trend uvođenja 4WD i AWD sistema u putničke automobile.

 

Zatim, krajem 80-tih, Audi je odbacio konvencionalni centralni diferencijal, zamenivši ga naprednijom, Torsen varijantom, sposobnom da automatski preusmerava snagu na individualnu osovinu. Standardna raspodela snage je bila u odnosu 50:50, ali je do 75% obrtnog momenta moglo da se šalje na bilo koju od osovina, u zavisnosti od uslova u vožnji. Ovaj sistem je nastavio da evoluira, zadržavši standardni 50:50 reciprocitet, sve do pete generacije, koja je na scenu stupila 2006. sa B7 Audijem RS4 i verzijom sa manuelnim menjačem B7 Audija S4. Ovde se radilo o permanentnom asimetričnom sistemu sa Torsen tipa 3 (Type C) centralnim diferencijalom, čija je standardna isporuka snage iznosila 40:60 (napred/nazad). Uz asistenciju ESP sistema, 100% obrtnog momenta je moglo da se isporuči ili na prednje ili na zadnje točkove.

 

Od 2008. novi Sport diferencijal koji je razvio Magna Powertrain, dostupan je na odabranim modelima, posebno onim sa ''S'' i ''RS'' oznakama. Dok se Torsen Type C centralni diferencijal i dalje koristi za distribuciju obrtnog momenta između osovina, zadnji Sport diferencijal ga dalje isporučuje selektivno ka zadnjim točkovima, uvodeći vektorisanje obrtnog momenta u quattro sistem.

 

q x 05.jpg

 

Dve godine kasnije, Audi je debitovao sa šestom generacijom quattra u RS5. Glavnu promenu čini zamena Torsen Type C centralnog diferencijala Audijevom ''Crown Gear'' (čeoni zupčanik) verzijom, koja može da pošalje do 70% obrtnog momenta na prednju osovinu i do 85% na zadnju. Pored takozvanog ''pravog quattra'' eksploatisanog u modelima sa uzdužno postavljenim motorima, Audi takođe koristi oznaku ''quattro'' za AWD sisteme bazirane na Haldex rešenju za poprečno postavljene agregate. Kroz više generacija, ovaj sistem se koristi za angažman zadnjih točkova kod platformi baziranih na prednjem pogonu, uz pomoć elektrohidraučnog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, kojim upravlja elektronski kontrolni modul (ECM).

 

q x 04.jpg

 

Ovaj sistem ima malo toga zajedničnog sa ''pravim quattrom'', a razvila ga je švedska kompanija Haldex Traction, koja je sada ogranak BorgWarnera. Uz neznatne modifikacije koriste ga brojni proizvođači, uključujući Volvo, Saab, Ford, VW, Seat, Škodu i Land Rover.

Da sumiramo - Audi tenutno nudi više sistema pod istom ''quattro'' oznakom, koji su zasnovani na različitim tehnologijama skrojenim za potrebe specifičnih modela, uključujući i višemotorne postavke na električnim modelima.

 

BMW xDrive sistemi
 

Prvi model minhenskog proizvođača s pogonom na sve točkove je bila E30 serija 3 325iX, predstavljena 1985. koja je doduše ukinuta 1990. kada je na scenu stupila E36 generacija. Ovaj sistem je koristio centralni diferencijal sa podrazumevanom raspodelom obrtnog momenta u odnosu 37:63. Do 80% obrtnog momenta je moglo da se isporučuje na svaku od osovina u zavisnosti od uslova u vožnji. Isti princip se odnosio i na zadnji diferencijal, koji je korišćen za variranje obrtnog momenta između zadnjih točkova.

 

q x 03.jpg

 

Xdrive je debitovao 2001. u prvom SUV modelu kompanije (X5) kao i kod restilizovane serije 3 E46 u 325xi, 330xi i 330xd modelima. Za razliku sistema iz sredine osamdesetih, ovaj koristi elektronski pokretan centralni diferencijal sa garniturom spojnica, koji šalje obrtni moment na prednju osovinu. Pod normalnim okolnostima vrši raspodelu snage u odnosu 40:60, ali teoretski 100% obrtnog momenta može biti distribuirano na svaku od osovina. Međutim, ovo može da se ostvari samo u slučaju da zadnji točkovi nemaju nikakvo prijanjanje, jer je zadnje pogonsko vratilo čvrsto spojeno sa menjačkom kutijom. Ovaj sistem je elektronski kontrolisan i koristi modul elektronske kontrole stabilnosti (DSC) radi detektovanja proklizavanja točkova.

 

q x 02.jpg

 

Godine 2008. BMW je uveo unapređenu funkciju vektorisanja obrtnog momenta na xDrive modelima, nazvanu Dynamic Performance Control (DPC). Ona koristi garnituru spojnica i planetarni sistem zupčanika unutar diferencijala radi raspodele obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine, odnosno zadnjih točkova. BMW koristi drugačiji xDrive sistem na modelima sa poprečno postavljenim motorima i prednjim pogonom, kao što su serija 1, serija 2, druga generacija X1 i X2. Ovde se takođe koristi sistem baziran na Haldex rešenju. Funkcioniše po istom principu kao i Audijev sklop, isporučujući snagu na zadnje točkove samo kada dođe do proklizavanja.

 

Zaključak
 

Bez obzira o kojoj tehnologiji da se radi, svi quattro i xDrive sistemi odrađuju odličan posao, obezbeđujući bolje prijanjanje. Da li je jedan bolji od drugog teško je reći, jer oba sklopa koriste mnoge sisteme, a u sve su uključeni brojni faktori. Da bi komparacija bila validna, morali bismo da uporedimo svaki od aktuelnih modela po segmentima, u istim uslovima sa istim vozačem i pneumaticima. Ono u čemu se možemo složiti je da je istinski quattro sistem tehološki složeniji, kao i da je njegov uticaj na automobilsku industriju ogroman.

 

q x 01.jpg

 

Na nekim ranijim uporednim testovima quattro se pokazao efikasnijim u odnosu na xDrive u težim uslovima vožnje, ali se tadašnja serija 3 xDrive, koju smo stavili naspram Audija A4 quattro, ipak pokazala nešto privlačnijom za vožnju po suvom asfaltu. Međutim, treba imati u vidu da nije samo pogonski sistem ono što utiče na ukupne performanse vozila. Tu su i brojni drugi faktori koje treba uzeti u obzir. Samim tim, krajnji zaključak bi bio neminovno subjektivan. Ono što na kraju treba uraditi je odati priznanje inženjerima Audija i BMW-a, koji su razvili sjajne pogonske sisteme obogativši na taj način kompletnu automobilsku industriju.

 

Autor: Pavle Barta

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Hennessey Mammoth protiv tri Defendera

 

6.2 V8 sa kompresorom daje (posle Hennessey dodatnih radova) 1.026KS/1.314Nm, ali i ima oko 3.2 tone.

Defenderi imaju po 300KS/400Nm svaki...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...