Jump to content
FAS Goran
Dfast

Bravo 1.9 TD / JTD - uljni hladnjak, separator, senzor nivoa ulja

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Auto je bio udaren napred pa trenutno nema ni hladnjak klime ni hladnjak ulja. Za hladnjak klime znam da je bio jer su ostala creva, kompresor je jos uvek prisutan i hteo bi to da kompletiram, a za hladnjak ulja ne znam 100% na kojim modelima je fabricki prisutan i da li su svi istih dimenzija pa mi tu treba vasa pomoc.

Prethodni vlasnik je drugar za koga znam da ne prelazi 130km/h i da redovno kontrolise nivo ulja, sto mi je bilo dovoljno da uzmem auto od njega a on uzeo nekog karavana. Ali iznenadjenja tek slede.

Auto je imao amortizere od benzinca i znacajno je vukao njusku po putu, plus 185/60 14" gume koje su ga prilicno spustile napred, tako da sam ja vozio auto svega jedan dan i potrefio uzdignuti saht i razbio karter, odvalio taj srednji nosac izmedju kartera i menjaca, savio cev auspuha i ostao parkiran sa strane. To sam vec sredio, karter od Td 75 ili 100 pasuje kompletno, jedino je senzor nivo ulja ostao napolju, nisam hteo da razbusujem karter jer je ionako nepouzdan. Ali zameniti ga, nije macija igra, dva puna sata skidanja starog plus isto toliko namestanje. Ne znam da li postoji fora za to ali ja sam morao da odvijem lulu pumpe za ulje jer drugacije nema sanse skinuti ili montirati karter. Pri tome treba askinuti i remenicu na radilici da bi lulu zavio nazad, plus par nosaca motora i poluosovine, auspuh...

Kad covek pomisli na karter rekao bi 15 min posla ali na Bravu je to malo vise. Uglavom stavio sam fabricke amortizere, i gume 185/65 14 i sad stoji kako treba. Za par dana menjam ramena za koja mislim da su ok ali kad ga utezem da utegnem sve. Sponice stabilizatora isto menjam, gumice na njima su vidno pohabane, posle toga cetriranje trapa jer je tesko drzao pravac preko 120km/h.

Kad sam vec umazao ruke rekoh da prekontrolisem ostalo, usis e to je tek prica za sebe. Okrenem drugara pitam ga kad je zadnji put menjao filter vazduha, rece mi da je pokusao ali da nije mogao da odvije poklopac pa ga je ostavio, pretpostavio da je jos dobar, on je presao 20 hiljada a auto ima na satu 205. Kacim slike:

1ECYJ.jpg 1EFsS.jpg

Skinuo sva creva usisa, interkuler, map, maf, egr. Sve sam ocistio, maf se raspao samo na dodir (odnosno termo senzor), tako da je narucen drugi,ostala je jos usisna grana ali nisam imao zivaca i za to bar dok ga ne provozam malo posle svega.

Opet pitanje, separator uljnih isparenja, a li je njega potrebno cistiti ili ne? On je cini mi se uzrok prljavog usisa do turbine. Egr nije bio toliko prljav, funkcionalan je i nisam ga zatvorio bar dok ne vidim kako ce auto ici posle svega. Skinu sam klemu sa akumulatora jer sam i air bag volana zamenio, bio je ok ali kako je prethodno bio aktiviran nije bio lepo presvucen pa sam uzeo drugi u istoj boji volana.

Opet pitanje, da li ce ecu da proceslja sve i da izbaci pogasene greske, i da li mu ovo skidanje kleme dodje kao neki reset?

S obzirom da je senzor nivoa ulja ostao napolju da li ce da izbacuje neku gresku ili ce to biti samo na kontaktu?

Jos jedna stvar, moj Jtd nema leptir usisa (182B4000), a egr mu se nalazi napred iznad turbine, mislim drugacije je od nekih drugih koje sam video po forumu.

Inace auto je generalno ok 1999god 205 hiljada, limarijski potpuno zdrav, motor lepo zvuci malo slabije povlaci :lol: ali generalno ok. Kvacilo mu je malo nisko, na znam da li se moze podesavati ili je to tako, provericu.

Eto morao sam malo da se pozalim na sve prethodno ali mislim da ce ispasti dobro na kraju :lol: .

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo mi je konfuzan prethodni post pa da konkretno pitam sta me interesuje :lol: ,

- uljni hladnjak, da li je fabricki postojao na ovom modelu

- uljni separator, da li ga cistiti ili ne

- da li se senzor nivoa ulja moze iskljuciti na dijagnostici?

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da odgovorim sam sebi :rofl:

-separator ulja ispran razredjivacem, dosta toga crnog izaslo napolje, da li nesto znaci motoru ne znam. Uglavnom posle svog ciscenja generalno auto vise uopste ne dimi osim malcice pri punom gasu i ubrzanju sto mislim da je normalno, osetno lakse povlaci, mislim da i bolje ubrzava. Sipao sam i wyns aditiv za Comon rail dizele u rezervoar pa ocekujem jos poboljsanja.

-hladnjak ulja ne ide na ovaj motor, koliko sam video ima ih na klasicnim turbo diselima, dok se Jdt-u ulje hladi na kucistu filtera ulja, dve cevi sa rashladnom tecnoscu su dovedene na njega.

-senzor nivoa ulja samo se javi na kontaktu i posle se ugasi.

Jos radim na njemu, treba da odem na dijagnostiku pa da sve proverim.

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos malo novosti, posle svega ociscenog i zamenjenog auto nije isao kako treba.

Ponasao se kao da ima turbo rupu, prikacim ga na komp i pokaze se da turbina puni tek na 2200 obrtaja a i posle toga se prilicno muci. Skidanje turbine i ima sta da se vidi, peraje na usisnom delu potrosene. Znaci prljavstina i pesak koji je ulazio preko i pored filtera su prosto pojele rotor turbine. Turbina nema lufta ali je remont neizbezan. Znaci ako vidite filter slican onome gore prikazanom bezite glavom bez obzira ukoliko je auto sa turbinom :lol: . Vrlo lako je moguce da je i katalizator zacepljen ali to cemo videti kad se montira turbina nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam fiat bravu 1.9td,97god,u njoj nema hladnjaka za ulje a bio je nekada tu,koliko je to bitno i da li moram da ga nabavim i ugradim?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanjce, koliko sam ja shvatio iz promatranja slika i svega ostalog, jedini način da ulje dođe do turbine i dalje u intrkuler je povratno crevo iz separatora (ona crna kutija kod EGR-a), ako grešim ispravite me, a ako ne onda pitanje glasi da li se taj separator čisti, jer svi pominju čišćenje interkulera u koji će opet doći ulje iz separatora ako je moja pretpostavka tačna.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...