shone sd 0 Posted May 18, 2010 Posto auto nema zamenjivi filter goriva, a s obzirom da je nase gorivo loseg kvaliteta, na preporuku majstora ugradio sam filter goriva u haubi kod motora. Creva su secena i spojena selnama, ali posto fabricka creva nisu istog preseka kao klasicna creva od 8mm koja se prodaju, morali smo na strugu da pravimo reducir kako bismo spojili ta creva. Sve je potom stegnuto selnama i nema nikakvog curenja niti smicanja creva usled pritiska. Zanima me da li je ovo bio pametan potez ili sam trebao da ostavim sve fabricki kako jeste i mozda rizikujem prljanje sistema losim gorivom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 18, 2010 (edited) nisi nista lose uradio jer su modeli do kraja 97 imali filter goriva samo kod zadnjeg desnog tocka iz razloga vreline motora, lakseg isparavanja,zapaljenja u slucaju curenja Edited May 18, 2010 by mikisxy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 18, 2010 Ok je to sto si uradio. Samo nemoj da zaboravis da jos uvek imas u kucistu pumpe filter koji se nekad moze zapusiti i praviti problem kasnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 18, 2010 imao i raniji model ali ne zadrzava finu prljavstinu koja najvise smeta diznama Quote Share this post Link to post Share on other sites
shone sd 0 Posted May 18, 2010 E, kad smo kod dizni, koristio sam aditiv za gorivo, za ciscenje dizni Liqvi Moly. Koliko je to dobro i koliko cesto moze da se koristi s obzirom da kazu da cisti dizne ali i da se zadrzava na njihovim zidovima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 18, 2010 imao i raniji model ali ne zadrzava finu prljavstinu koja najvise smeta diznamaRaniji model u kucistu pumpe imao samo klasicno retko sito, a novi sito i fini papirni filter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 18, 2010 kakav pair filter ja sam sretao samo dva sita finije i grublje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MACAK_FROM_CACAK 0 Posted May 18, 2010 (edited) Ja sad kad sam radio veliki servis na Sportingu hteo sam da zamenim sve filtere i trazio sam filter za gorivo i u AP Sportu prema saobracajnoj su mi rekli da nema taj model filter,cak sam i ja gledao ispod zadnjeg desnog tocka i nema. Da li je moguce da auto 2001god jbt nema filter goriva? Hteo sam da poludim kad sam to cuo! Auto mi na benzin kad mu dam gas pocinje malo da se gusi tako da sam i ja hteo da zbog loseg goriva naknadno ubacim filter da mi se ne bi vise prljale dizne koje imam nameru sad uskoro da ocistim ali nisam znao da li je visokog ili niskog pritiska filter i gde da ga stavim nazad ili pod haubu i da li ce imati nekih posledica po benzinsku pumpu jer ce onda taj filter usporavati sigurno dotok goriva do motora tj opterecivati dodatno pumpu? Btw osetio sam da mi je potrosnja goriva pocela da skace na nekih 10tak litara na 100km normalne voznje bez divljanja. Nisam otvarao pumpu da proverim da nije ona slucajno zaprljana pa ako ima neko neku sliku kako se to skida i cisti itd itd neka kaze. Predpostavljam da je ispod zadnje klupe sigurno neki otvor... Hvala.. Edited May 18, 2010 by MACAK_FROM_CACAK Quote Share this post Link to post Share on other sites
predrag&marea 0 Posted May 19, 2010 Svagde u projektovanju pumpi,cevi,creva tezi se postaviti filter sto blize pumpi zbog tzv.napora pumpe.Vidi da ga cusnes kod zadnjeg desnog tocka.Tamo sigurno imas mesta.Skidanje pumpe imas vec opisano,misli da je tema kako skinuti poklopac pumpe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 19, 2010 Pumpa na novijem modelu ima regulator pritiska u kucistu i samim tim gorivo sa vec pripremljenim pritiskom ide put motora. Posto nema povratnog voda kolicina goriva koja prolazi kroz filter je jako mala(kolicina potrosenog goriva) i to ne predstavlja napor za pumpu. Filter moze da se postavi bilo gde gde je bezbedno ukoliko procuri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
predrag&marea 0 Posted May 19, 2010 Izvinjavam se,ali projektovanje je moja struka,barem tako su nas ucili na faxu i polagali nekakve ispite na tu temu Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 19, 2010 ja sa projektovanjem tih cevovoda nemam pojma ali predpostavljam da ovi ing u italiji imaju kad su stavljali filter pozadi kod tocka i ako bi bilo mnogo jednostavnije za rad da je negde pod haubom.ma da jtd ima skoro identicnu pumpu kao i benzinci a filter im napred Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted April 8, 2013 da ne otvaram novu temu.danas mi je riknula pumpa za gorivo, i zapuseno je sito koje se nalazi u rezervoaru zajedno sa pumpom.da li je moguce prespojiti odlazno crevi koje se nalazi na situ- odnosno na celom tom sklopu direktno na pumpu i negde napolju ugraditi klasicni filter za gorivo.odnosno da se zaobidje to da pumpa vuce gorivo pa ga gura kroz sito pa onda da ide do motora.da se to sve pojednostavi, pumpa-spolji filter-motor.ako neko ima iskustvo neka se javihvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted April 9, 2013 Niko, nista.Ajde ljudi pomoc ja to treba da resavam sutra ujutru, stoji mi auto sa otvorenim rezervoarom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted April 9, 2013 jos jedno pitanje.Kako se ponasa ispravan plovak za gorivo na Marei 1.6 2001 god.sistem je sito-pumpa u rezervoaru zajedno sa plovkom,da li kad se plovak rukom digne treba polako da se spusta ili da nema otpora.Kod mene je to dosta labavo, nema nikakav otpor, a gledao sam na youtube taj sistem samo za Punta, i plovak se polako spusta, pa posto to sve sutra vracam u rezervoar kad zamenim pumpu da resim i problem plovka ako ga uopste ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted April 10, 2013 Ajde sad da napisem sta sam uradio mozda nekome pomogne.Stavljena nova pumpa, koja je direktno spojena na izlazno crevo, znaci ne kako je bilo da pumpa gura gorivo kroz sito pa prema motoru, vec je to izlazno crevo iz sita stavljeno direktno na pumpu. Odmah kod rezervoara stavljen obicni metalni filter za gorivo- i provereno da li sve radi pre konacnog sklapanja.Tako da sad pumpa gura gorivo direktno iz rezervoara kroz filter koji se menja na svakih 15000 km (ko vozi samo na benz) i koji kosta 400 din, do motora gde dolazi cistije gorivo nego kad je islo samo kroz sito u rezervoaru.Dobija se da pumpa ima manji otpor nego ranije, cistije gorivo do motora, duzi vek trajanja dizni.Ako treba neka pomoc pisite Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted April 10, 2013 (edited) A zar nemas i filter goriva kod zadnjeg desnog tocka?Zar sito ne bi trebalo da stiti pumpu tj da bude pre pumpe? Edited April 10, 2013 by bglion Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted April 10, 2013 nemam filter,pumpa uvlaci gorivo pre sita, odnosno ona gura gorivo kroz sito pa do motorana slici se vidi crevo koje je zaokruzeno i ono ide sa pumpe u sito, dok drugo koje se vidi ide iz sita prema motoru Quote Share this post Link to post Share on other sites