Jump to content
FAS Goran
Guest Neshone

Marea/Brava/Multipla - Code ; reset kilometraže ;

Recommended Posts

Hoće li mi neko reći gdje se tačno nalazi antena i kako izgleda. Još kad bi bila neka ilustracija to bi bilo najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se skine plastika ispod volana vidi se brava.

Na kraju brave se nalazi plasticni prsten iz kog izlazi kablic,to je antena.

Proveri da li ta plastika dobro stoji oko brave i promrdaj konektor koji ide sa antene na imobilajzer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije antena, sve je u redu oko nje. Evo sad nove teme za mozganje. Inače to sam tek danas skontao, prilikom davanja kontakta ne upali se ni ona lampica sa diznom, koja mi se inače gasila zajedno sa releom pumpe. Dijagnostičar nije mogao da uradi dijagnostiku jer se računar ponaša kao da nema napajanje. U međuvremenu električar pregleda, kaže sve je uredno. E sad, ako računar brljavi kako onda pokazuje lampicu koda? I kako je mogao se zajebati sam od sebe? Da podsjetim, samo je stajao dva-tri sata ugašen. I zna li neko gdje žive gremlini da ih rastjeram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam slican "problemcic", da mi po par puta prilikom ubacivanja kljuca u kontakt bravu, na insrument tabli pise CODE i da ostane brizgaljka ukljucena odmah do lampice "code". Izvadim kljuc, sacekam 5-6 sekundi i ponoov probam i tek bi mi posle 5-6 puta povukao gorivo i upalio bih ga. Jako frustrirajuce kada zuris negde :)

A pritom, taj kljuc je poprilicno izlizan pa cenim da je zbog toga, da se kao gubi kontakt u bravi, ako to uopste moze i da se desi....

Imam rezervni kljuc koji, kad god sam probao, nikad nije zakazao, tj. uvek je palio iz prve.

To su neka moja iskustva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo da ima veze jer antena ocitava kod iz cipa koji je u kucistu kljuca i sam kljuc nema veze sa tim.

Eventualno ako je kljuc izlizan moze da koci bravu ali samo mehanicki.

Ljudi su taj problem resavali tako sto su vadili cip iz kljuca i lepili ga direktno na bravu to jest antenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, nećete vjerovati. Proradio mi crv sumnje kad miki reče da kod rijetko ode, pa kopah i kopah i zamijenih neki kablić što vodi do osigurača od čini mi se 60A ispod haube. I to je bilo to. A izredao se konzilijum raznih majstora na njemu. Hvala Mikiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se dešava da se kod paljenja indikator "code" ne ugasi, a mogu normalno da upalim i vozim auto. "Code" i dalje svijetli.

Ali ja insistiram da ne svijetli i nakon 3. ubacivanja ključa u bravu "code" se ugasi. Ne znam šta može biti problem.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da napomenem da kada sam ja kupio auto od lika dobio sam dva kljuca,crveni i plavi i covek mi je rekao da sa crvenim palim a da je plavi za otvaranje gepeka i rezervoara sto je naravno totalno pogresno jer je crveni kljuc master i ne bi trebalo sa njim da se pali.

Nekoliko dana sam postovao njegovu proceduru dok nisam ovde procitao sta je koji kljuc a desavalo se da cesto lampica "code" ostane da svetli iako motor normalno upali i radi.

Posle sam dobio od coveka jos jedan rezervni plavi kljuc koji je pravljen i sa njim se desavalo isto,"code" ostajao da svetli.

Moj zakljucak je da je taj kopirani kljuc ustvari kopiran master kljuc i da se kod njegovog koristenja za paljenje motora desava da "code" brljavi.

Posle sam poceo da koristim treci plavi originalni kljuc za paljenje i lampica "code" vise nikada nije ostala da svetli.

Proveri da i kod tebe taj kljuc nije slucajno master ili je mozda prebacen cip iz master kljuca koji ,jos jednom da napomenem nije predvidjen za paljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja palim crvenim ključem, a dobio sam i 2 plava ključa. Sutra ću da probam šta se dešava sa plavim ključevima.

Vjerovatno je ista stvar kao i kod tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednim od 2 plava ključa mogu da otključam auto i prtljažnik ali ne mogu da upalim auto, tj ne može da se okrene brava za paljenje, dok ovim drugim mogu da upalim auto i CODE se uvije ugasi.

Plavi ključevi su ovakvi

image.jpg

dok je crveni ovakav

image.jpg

Dobio sam i Code karticu, e sad da li je to baš od mog auta ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgubio sam plavi ključ, tako da mi sad osta samo master, crveni (pošto onim drugim plavim mogu samo prtljažnik i vrata da otključam). Čuo sam od čovjeka koji servisira Fiate da se master ključem ne pali auto, jer može doći do oštećenja centrale. Imam nekakvu CODE karticu, ali ne znam da li je to od moje Brave, kako da provjerim i ako jeste kakva je procedura za nabakvu plavog ključa?

Ako nije, kako onda najjeftinije da dođem do ključa kojim ću paliti auto, obzirom da master ključem nije preporučljivo?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa karticom mislim da mozes da upalis motor pomocu papucice za gas ali to je samo privremeno dok se ne otera majstoru,za te situacije je predvidjeno.

Druga varijanta je da kupis polovnu bravu paljenja sa kljucevima,motorni ECU i code centralu,naravno sve mora biti sa istog auta.

Treca varijanta je da odes da ti neko iskljuci imobilajzer i onda ga palis da tim masterom a napravis jos jedan obicni kljuc bez koda cisto da i taj ne izgubis.

Cetvrta varijanta je da konktiras @dovlu jer on je strucnjak za kljuceve. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko bi me ova 2 varijanta mogla koštati?

Ja sam iz BiH pa 4. varijanta otpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovlaštenom Fiat servisu traže 100 eura za 2 plava ključa (kažu da moraju 2) koja će kodirati masterom. Previše!

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko zna koja je verzija ECU kod Brave 1.6 2001 god, treba mi zbog kopiranja master ključa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dokumentaciji bi trebalo da je ecu MAGNETI MARELLI IAW 49F.B4 mada ti je najbolje proveriti na samom autu.

Ecu bi trebalo da se nalazi dole desno kod suvozacevih nogu pa vidi sta pise na njemu,to je 100% sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa karticom mislim da mozes da upalis motor pomocu papucice za gas ali to je samo privremeno dok se ne otera majstoru,za te situacije je predvidjeno......

Ovo nisam znao,kako to pomoću papučice za gas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja pokusavao i ne moze na svakom ECU,hvala bogu nije mi trebalo.

Takodje,koliko sam shvatio ne moze ako je sa autom sve u redu,to jest ako ocitava kod normalno.

Evo teksta koji se odnosi na to

The emergency starting procedure makes it possible to start the engine if there is a problem in the Fiat CODE system (Fiat CODE control unit faulty, keys unusable, etc.).

The emergency procedure can only be activated if the engine control unit is in the "engine management prohibited" status.

A evo i citav tekst kako ide procedura pa mozda nekom i zatreba

Emergency starting procedure using accelerator pedal

This procedure is applicable only to petrol cars with integrated fuel injection - ignition system and diesel cars with electronic fuel injection pump.

By means of this procedure it is possible, by using the accelerator pedal, to transmit the electronic code to the electronic fuel injection control unit which in turn detects it via the potentiometer located on the throttle valve (petrol version or accelerator pedal (diesel version).

Carry out the following operations in sequence:

1. Read the 5-digit Electronic Code on the Code Card.

2. Switch the ignition on, press and hold down the accelerator pedal. The fuel injection system warning light comes on for 4 s, then goes out briefly (about 150 ms) and then comes on again for a further 4 s.

3. When the warning light goes out, release the accelerator pedal.

4. When the accelerator pedal is released, the warning light starts flashing (flashing frequency 0.8 Hz with duty - cycle 25% ON).

5. After a number of flashes equal to the first digit of the code read on the Code Card, fully depress and hold down the accelerator pedal.

6. The fuel injection fault warning light comes on again for 4 s and then goes out (first digit acquired).

7. When the warning light goes out, release the accelerator pedal.

8. When the accelerator pedal is released, the warning light again starts flashing as described in point 4.

9. After a number of flashes equal to the second digit of the code, press the accelerator pedal; the warning light comes on for 4 s (second digit acquired), and then release the accelerator.

10. Repeat the operations in points 4,5,6 and 7 for the remaining digits of the electronic code.

11. When the accelerator pedal is released, after the last digit has been acquired, the warning light will flash for 4 s at a frequency of 1.6 Hz with duty - cycle 50% indicating that the code has been accepted, or will remain permanently lit if the code has been refused. If the code has been accepted, start the engine, otherwise switch the ignition off (STOP position) and repeat the procedure.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seriser iz Fiata mi reče da nikako ne smijem kopirati master ključ, jer ništa neću dobiti, odnosno i sa njim ću oštetiti centralu. Kao može doći do blokiranja. Najbolje rješenje je da kupim original ključeve i njih da oni kodiraju masterom, cijena 130 eura.

E sad 130 e je previše za ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da niko nije spominjao kopiranje master kljuca jer od toga nema vajde kad vec imas jedan a sa njim se ne pali.

Znam da sam citao da se moze pomocu master kljuca i 2 kljuca od neka druga dva auta (istog modela) odraditi ponovno memorisanje kljuca ali da ne pricam napamet i mozda netacno prouci ovu temu,sve je dobro objasnjeno kako funkcionise i sta se moze uraditi.

Kopiranje i kodiranje ključeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio na razgovor sa voditeljem Fiatovog ovlaštenog servisa u Sarajevu, zbog cijene od 130 eura za ključeve. On mi kaže da slobodno nastavim paliti auto sa master ključem i da to nema nikakvih štetnih posljedica, jer i taj ključ što bi dobio bi bio ustvari kopirani master ključ. Oni bi dobili "prazan" ključ iz ITA i kodirali ga na osnovu mastera. Ako bih izgubio master morao bih komplet ECU da mijenjam.

Preporučio je da iskoporam master kod nekog opremljenog ključara i da ga čuvam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvise me nervira kada neko ko bi trebao da bude strucnjak za nesto daje netacne informacije.

Evo malo citata iz servisnog uputstva za fiat bravo.

Each key contains a Transponder with a secret code. The MASTER key (maroon key) contains the Master Code and should be used ONLY for the key memorization procedure.
The code of the MASTER key is the Master Code memorized in the engine control unit and Fiat CODE control unit; this links the engine control unit and the MASTER key so that they are inseparable. If the MASTER key is lost or damaged, no further new key memorization procedures will be possible; a subsequent fault in the Fiat CODE control unit will make it necessary, in the absence of the MASTER key, to replace the Fiat CODE control unit and engine control unit.

Ja kada sam kupio auto lik je palio i vozio sa master kljucem iako je imao i jedan originalan i ko zna koliko vremena i nije bilo nikakvih problema ali nisu ljudi dzaba napisali da ne treba master da se koristi za normalnu upotrebu.

A ako ti je stvarno rekao da bi oni sa master kljucem samo iskopirali jos 2 kljuca da budu master kljucevi onda sam stvarno izdenadjen koliko ljudi ne znaju sta rade a takve stvari zna skoro svaki mehanicar a da ne govorimo o ovlastenom servisu.

Edit:ako vec hoces da kopiras master kljuc,kod mene u gradu to rade kljucari i cena je 80kmpo kljucu.

Znaci kakav kljuc das takvu ces kopiju dobiti,mislim na code ali to nije resenje da imas 3 master kljuca.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što je rekao sam napisao, baš sam se iznenadio. Rekao je da je rok isporuke novih ključeva do 1 mjesec.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo sto bih napomenuo je to da sam ja "potpuni laik" sto se tice transpondera ,immobilajzera etc, medjutim .. Registrovao sam se iz razloga sto ne mogu da verujem da apsolutno niko nije napisao ono sto cu ja napisati u sledecih par redova i 99% sam siguran da to moze da se odradi na sledeci nacin a ukoliko to nije tacno molio bih da me neko demantuje ...

16bdiqr.jpg

Dakle imas crveni kljuc ,potrebno je da kupis nov kljuc sa cipom (mislim da ne kosta vise od 20e posto je meni burazer kopirao plavi kljuc na aparatu i nije mi naplatio ruke vec samo 20e) ,potrebno je da narezes nov kljuc kod bilo kojeg kljucara ,i na kraju sednes u auto i ispostujes proceduru koju sam dao u prilogu .

Zakljucak je da dodavanje novog kljuca mozes i sam odraditi jer posedujes master kljuc (on prevashodno za to i sluzi) i cela igrarija te nece kostati vise od 30-tak eura za 1 dodati kljuc ...

Nadam se da da sam bio od pomoci ..

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova procedura ima objasnjena i u servisnom uputstvu.

Nisam siguran ali kada kupis nov kljuc transponder je "blanko" to jest nema nikakvog koda pa samim tim ECU nece imati sta da ocita i memorise.

Ova procedura bi pre mogla da prodje sa nekim polovnim kljucem koji vec ima kod po nekoj mojoj logici a i negde sam cini mi se procitao da je neko tako odradio,pozajmio je kljuc od prijatelja koji ima isto auto.

Naravno ovo je moje misljenje i neka me neko demantuje ako nisam u pravu . :whistle:

Ja sam kod mene na autu probao ovu proceduru ali nisam mogao da je zavrsim zato sto imam master kljuc ,jedan originalni i kopiju mastera i kada bi ubacio ovu kopiju mastera proces se vracao na pocetak.

Nisam video u ovom uputstvu da se spominje ali da bi se procedura uspesno zavrsila potrebna su najmanje 2 kljuca i master.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...