kole 2 Posted December 29, 2009 Velika nagrada Francuske 1970Sedamdesete godine u Formuli 1 donele su mnoge promene prvenstveno u izgledu Bolida.Krilca, zakrilca, prednji /zadnji spojleri ulaze u masovnu upotrebu.Na polju aerodinamike pravila u početku nisu bila striktno definisana, pa su konstruktori imali potpuno odrešene ruke.Rezultati su bili fantastični. Povećanje sile prijanjanja je bilo mnogostruko, te su se krivine prolazile fanatastičnim brzinama. U početku aerodimanički dodaci nisu bili čvrsto (sigurno) pričvršćeni pa su često odletali ili se lomili, ovo je izazvalo naravno i mnoge spektakularne udese. Tokom 1975. zabeleženi su protesti vozača koji su bili nezadovoljni svojom bezbednosti.Zbog toga 1976. god. po prvi put strogo su definisana pravila površine, prepusta, visine i položaja spojlera. Zabranjeni su visoko postavljeni usisnici za vazduh. Njihovo mesto zauzimaju anti rolbar lukovi. Širina pneumatika i trag točkova su smanjeni. Početkom sedamdesetih dominacija Fordovih V8 motora je potpuna. Ford je snabdevao više od polovine timova u F1 Pojavljuje se jedno novo ime McLaren koji biva sve bolji, naravno sa Fordovim motorom. Jedino je Ferrari pokušavao da se suprotstavi. Titule su osvajali: 1970 Lotus-Ford, 1971, 1972 Tyrrell-Ford, 1973 Lotus-Ford, Lotus-Ford, McLaren-Ford.Među vozačima: 1970 Joshen Rin,t prvi i jedini put posthumno je proglašen za prvaka. Tragično je poginuo u Monci te godine, zatim 1971 Jackie Stewart, 1972 Emerson Fitipaldi, 1973 Jackie Stewart, 1974 Emerson Fitipaldi.Joshan RindtJackie StewartEmerson FitipaldiKovanica kit - car timovi, koji su tada pobeđivali, široko je usvojena a nastala je u Maranelu. Trebalo bi da zvuči pogrdno jer je tim sastavljen od: motora jednog proizvođača, šasije drugog, menjača trećeg ...Lotus Ford 1970Brabham 1970U Ferrariju su brzo shvatili da Forda ne mogu potući negovim oružijem V8 zato se još početkom sedamdesetih krenulo sa razvojem novog boksera od 12 cilindara. Sav svoj kvalitet pokazao je tek nekoliko godina kasnije. 1974 vicešampionska titula i posle 11 godina 1975. dvostruka titula za Ferrari. Angažovan je Austrijanac Niki Lauda uz Švajcarca Clay Ragazzonija osvajaju šampionat i 1976.god. Te godine na VN nemačke Niki Lauda doživljava tešku nesreću. Udarivši u ogradu zapaljuje se, a iz bolida ga izvlače kolege. Pauzira samo jednu trku, dobija nadimak miš razbijač (miš - mali rastom), ali iz straha od pljuska parkira se u boksu, odustaje zadnju trku (mnogi kažu akumulirana trauma skorašnjeg udesa) i gubi tutulu za vozače. Prvak je bio Englez James Hunt. Sledeće 1977 godine Ferrari osvaja obe titule, miš razbijač je opet prvi. Niki LaudaStart trke u Long Beachu 1976 Udes Lauda 1976 NimburgringFerrari 312T2Naturalizovani Amerikanac Italijan Mario Andereti pobeđuje 1978 u Lotus - Fordu za kratko. 1979 prvi je ponovo Ferrari sa Jody Sheckterom. Jody SheckterNastupa TURBO era. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 29, 2009 Stara dobra vremena naravno,osim onog udesa Nikija Laude Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted January 2, 2010 (edited) Joshen Rint Monza 1970On bord Tyrel Ford Brandshatch 1971Emerson Fitipaldi Lotus -Ford, pit stop 1973Tyrrell P 34 Monaco 1976Niki Lauda crash 1976 NimburgringSezona 1978McLaren on bord Brands Hatch 1979 Edited January 2, 2010 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites