Jump to content
FAS Goran

d key

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About d key

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Krusevac

Previous Fields

  • Garage
    punto mk2b 1.2 8v

Recent Profile Visitors

1169 profile views
  1. Drugaciji problem sa ventilatorom. Postao je bucan, pa se osetio miris nagorelih kablova i na kraju prestao da radi. Reostat je ispravan, bilo je do cetkica. Tesko se nalaze, jer su im dimenzije specificne 7*8 mm, dok tacnu duzinu nisam mogao da utvrdim. Posto sam prekopao ceo grad, ukljucujuci tri servisa za premotavanje motora, pronasao sam odgovarajuce medju starim cetkicama kod jednog servisera bele tehnike i to za 0 dinara. Skracene smirglom na oko 11-12 mm, kolektor ociscen vodenom smirglom 600 i sve radi. Kasnije sam slucajno saznao da cetkice 7*8 koriste MAKITA busilice i brusilice, a cena je oko 500-600 dinara za par. Opet jeftinije od motora. Paznja pri skidanju motora, zbog plasticnih zabica koje se lako mogu polomiti. Na skidanje pletenica originalnih cetkica ne vredi trositi vreme. Presecite i zalemite na zice novih cetkica. Pozeljno je da cetkice budu bakarno-grafitne kao original, ali mogu i cisto grafitne uz kontrolu na 6 meseci, zbog brzeg trosenja.
  2. Punto mk2b 1.2 8v. Potrosnja i goriva i ulja je zavisna od uslova koriscenja vozila a izgleda i od ture ulja i goriva koja je trenutno u prodaji. Kod prosle zamene ulja, za 8500 km potrosnja na mom motoru je bila jednaka ostatku ulja u flasi od treceg litra i pored curenja na semeringu bregaste i remenice radilice. Pre trenutne zamene ulja semerinzi su zamenjeni, a potrosnja je oko 300 ml za 2500 km. Razlika je i u rezimu eksploatacije. 8500 km je uglavnom predjeno u turama od po 100-400 km. a trenutno je u pitanju voznja po gradu do 10 km i nekoliko puta nedeljno 30 -40 km. Potrosnja goriva je po trip kompjuteru 4.8 - 5.2 litara sa ravnomernom brzinom od oko 70 km/h, do 9.5 pri 140 km/h a prosle zime je isla i do 14-15 litara pri 20 km/h po ledu i u drugoj brzini. Glavni razlog zasto Punto je fascinantan podatak za dve sluzbene Tempre '97. 1.6 s iz Turske serije sa karburatorom. Prva je na oko 780.000 km bez otvaranja motora uz zamenu ulja i filtera na oko 8-9000 km. a druga je dogurala do 630.000 bez otvaranja takodje.Obe su i dalje u upotrebi. Ako punto predje pola od toga, sto se motora tice nema problema za nekih 400.000 km. Za sada na 265.000 prolazi sve testove izduva sa originalnim sondama i svim senzorima uz fabricki katalizator. Izbegavane sve sumnjive pumpe i uglavnom je na NIS-u i EKO-u, mada mu se najvise svidja AVIA. Interesantan je podatak da je prvi zupcasti kais, vodena pumpa i spaner zamenjen tek na 118.000 km i kasnije stavljen na drugi losiji motor koji ih koristi jos oko 40.000 km.
  3. Preporuka za ABRO Headlight polish and restorer. Koriscen na dva Fiata, VW i Opelu, sa istim rezultatima. Dovoljno je i rucno poliranje, ali je neophodna obrada vodenim brusnim papirom 2000 za farove glatke na dodir, 1000 pa 2000 za farove koji su hrapavi i zuti po celoj povrsini. Far oprati. Papir potopiti u vodu da bude potpuno vlazan i tokom brusenja non-stop prskati far i papir vodom.Brusiti horizontalno, pa vertikalno, dok ceo far ne bude ravnomerno matiran. Oprati sredstvom za staklo i osusiti. Naneti pastu (kolicina kao za pranje zuba za trecinu fara) pa trljati kruznim pokretima. Trljati dok se far ne osusi. Ponovo oprati tecnoscu za staklo. U Krusevcu ABRO ima poslednji otvoreni supermarket na posebnom odeljenju tehnike po ceni od 500 din. za 237 ml, sto je dovoljno za oko 4-5 automobila. Kad se vec poliraju farovi, nije na odmet polirati i zadnja svetla, bez brusenja. Na Stilu sa troja vrata ovo je narocito efektno na prozirnoj plastici. Inace, od iste firme je uspesno koriscena i pasta za zaptivanje hladnjaka koji cure na sastavu plastike i metala. Za odmascivanje motora i ciscenje usisnog grla ubrizgavanja uspesno koriscen MOTIP sprej za elektrokontakte. Za ciscenje saca hladnjaka klime i vode dobre rezultate postize AXEL Sgrasso za rerne.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...