Jump to content
FAS Goran

Gasasoft

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Nastavak priče. Zamena pedale gasa nije rešila problem (što sam i očekivao) jer ona nikakve veze nema sa temperaturom motora. Danas sam zamenio klapnu gasa i čekam sutra ujutro da vidim šta će se desiti. Inače zamena je trajala oko sat vremena na parkingu. Već sam imao šelne za stezanje creva na šraf, jer za one fabričke trebaju posebna klešta koja ja nemam. Odmah po zameni klapne greška se sama obrisala, bez OBDII dijagnostike (što obećava). Motor radi najnormalnije, ler oko 800-850 o/m, lepo prima gas, jedino što sam primetio je da prilikom menjanja brzina kada se oduzme gas obrtaji još neko vreme stoje na oko 2000 pa se tek onda vrate na mali gas. Možda tako i treba jer ranije sa starom klapnom kada u vožnji naglo oduzmem gas auto malo trza, sada se to više ne dešava. Inače na ovom mom modelu nije moguće razvaliti i očistiti step motor klapne i potenciometar jer je sve pričvršćeno POP nitnama, jedno je protokomer vazduha ušrafljen sa dva šrafa i može se menjati. Ako sutra bude sve u redu idem na rasklapanje stare klapne (sečenje pop nitni) da vidim šta sve ima unutra. Postaviću slike ovde čisto da se vidi. Možda je moguće i da se popravi, ko zna.
  2. Pedala zamenjena, greške obrisane, motor radi normalno i na plinu i na benzinu. Mali gas oko 850 o/m. Čekam sutra ujutro da vidim šta će da bude. Potenciometar (senzor) položaja pedale gasa nije moguće čistiti iznutra jer je potpuno zaliven plastikom. Znači ako on daje pogrešne podatke računaru odmah tražiti drugi.
  3. Čistio sam izopropil alkoholom potenciometar na CD plejeru mog Stila. Jer nisam mogao ni da pojačam ni da smanjim jačinu tona, u koju god stranu da vrtim on ide +/- . Posle čišćenja pre skoro godinu dana još uvek sve radi normalno. Tako da verujem da bi to pomoglo i oko tih potenciometara na klapni ili na papučici gasa (koju sam već kupio). Nije taj premaz ni toliko tanak i osetljiv koliko se ovde prezentuje. Verujem da se na potenciometru usled vlage, prašine i ko zna čega formira neki sloj koji se ponaša kao izolator i da je dovoljno da na kratko izgubi otpornost koju računar registruje i prijavi grešku. Ista stvar važi i za klizače koji vremenom izgube elastičnost i patiniraju. Još jednu stvar sam primetio na papučici gasa, Naime potenciometar se može skinuti i zameniti drugim (ne mora cela papučica). Njega drže samo dva šrafa, međutim predviđeno je da se on tu rotira (šteluje) jer rupe za šrafove nisu okrugle već elipsaste i nisam siguran šta bi se dogodilo kada bi se potenciometar zakrenuo u jednu ili drugu stranu koliko to rupe dozvoljavaju. Predpostavljam da bi imalo efekata na ler gas i na pun gas. U svakom slučaju pisaću ovde napredak i šta sam dobio posle nekog zahvata dok ne rešim problem. Možda nekom zatreba.
  4. Pomaže li tu čišćenje potenciometra ili mora novi senzor ili nova klapna?
  5. Evo da se i ja uključim u raspravu na ovu temu. Iščitao sam preko 50% foruma čisto informativno. Imam Stila 1.8 16v već 12 godina i nisam imao problema sa elektronikom (Hitachi). Drugih problema je naravno bilo, ali to nije tema ovde. Od pre nekoliko dana počeli su problemi sa jutranjim paljenjem. Startujem bez pritiskanja papučice gasa i on drži ler oko 1100-1200 o/m, čim počnem lagano da dodajem gas on sam digne obrtaje na 2000 i preko i vrati na 1500, upali Check Engine i na displeju napiše Engine Fault, uđe u Safe Mode ili Limp Mode i pedala gasa više nema funkciju. Zaustavim motor i ponovo startujem i sve isto dok se motor ne ugreje, posle toga sve radi normalno osim lampice koja i dalje svetli. Probao sam da ga vozim tako (bez gasa) i po ravnom može nekako da ide jer drži 1500 o/m. Kada se motor ugreje sve radi najnormalnije. Imam onu jeftinu Bluetooth OBDII i Android aplikaciju inCarDoctorPro na telefonu. U početku mi je davao samo grešku P0120 Throttle/Pedal Position Sensor, a poslednjih dva dana i P0638 Throttle Actuator Control Range. Danas sam kupio pedalu gasa (učinila mi se jeftina 1000 din) da probam da je zamenim, mada sumnjam da je do nje jer onda ne bi radio pravilno ni kada se ugreje. Pedalu sam već skidao da proverim da nisu kontakti patinirali i video da je tu sve u redu. Kad je zamenim javljam se ponovo sa rezultatima. Inače ne idem kod majstora nego većinu stvari za koje nije potreban poseban alat radim sam. Takođe radim servis laptopova i uspešno sam uradio nekoliko Fitatovih računara (reballing čipa), a kamionske koordinatore, ECU CPC uspešno repariram već 5-6 godina (takođe prekuglavanje čipa). Leptir gasa nisam skidao već samo čistio onim sredstvom za karburatore i krpom i to ne baš detaljno. Mada po mojoj logici ni on ne bi trebalo da pravi problem jer savršeno radi kada je motor na radnoj temperaturi. Po mojoj logici (teoretski) mislim da je problem u ventilu hladnog starta za koji ne znam gde se nalazi ni na koji način je izveden (bimetal, senzor sa potenciometrom ili kako već). Trebalo bi da je u kućištu leptira gasa, a možda ga i nema nego motor malo otvori leptir dok je hladan i kasnije ga zatvori. Video sam negde na forumu da mogu da se izližu i istanje zupci na zupčaniku aktuatora i da to pravi problem (vrlo verovatno) ali dok to sve ne razvalim nisam 100% siguran. Našao sam i leptir gasa za 40 evrića, ali ga nisam kupio dok ne probam pedalu. Raspisao sam se ovde jer nisam naišao na takav problem na forumu (ili nisam dovoljno tražio), a naslov ove teme je upravo moj problem, pa me zanima da li je neko imao sličan problem i kako ga je rešio ili neki savet boljeg poznavaoca fiatovih vozila od mene. Naravno nisam još potrošio sve opcije, nego rekoh bolje prvo da pitam pa onda da trošim pare. Hvala unapred!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...