Pokusacu da ti na najjednostavniji, uprosceni, nacin objasnim kako to funkcionise. Imas jedan snop zupcanika koji se nalazi na osovini povezanoj sa motorom i drugi na osovini povezanoj sa tockovima. Njihovo spajanje u raznim kombinacijama (stepenima prenosa) prenosi snagu motora na tockove. Znaci, ovaj snop koji je povezan sa motorom se okrece uvek kada menjac nije preko spojke (kvacila) odvojen od motora (zamajca). Zakljucak bi mogao da bude da su na tom snopu dotrajali lezajevi i da je potrebno da se zamene.
Na konkretno pitanje da li smes da vozis tako, odgovor je NE. Razlog, ne mozes znati u kom momentu bi moglo da dodje do toga da lezaj potpuno zablokira i napravi daleko veca ostecenja (kucista, osovine i ostalih zupcanika).
Potrebno je da majstor na osnovu simtoma posle probe auta postavi tacnu dijagnozu i ako se ispostavi da je moja pretpostavka tacna, zameni lezajeve u menjacu. Obicno se kod takvog zahvata menjaju SVI lezajevi jer je to prilicno veliki posao i bilo bi neracionalno da se sve to radi a zameni samo jedan dotrajali lezaj. Razlog, pretpostavlja se da su i ostali lezajevi u stanju da ce za neko vreme biti potrebna i njihova zamena. Usput se, naravno, izvrsi inspekcija kompletnog menjaca, po potrebi zameni ono sto je dotrajalo i, na kraju, naravno ulje i semerinzi. Nakon toga, mozes biti miran duze vreme sto se tice menjaca.
Nadam se da sam ti pomogao