Jump to content
FAS Goran

mradosav

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

About mradosav

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 03/27/1960

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Lancia Lybra 1.9 jtd

Recent Profile Visitors

933 profile views
  1. Poštovani forumaši, od pre par dana imam problem, pali mi se u toku vožnje check engine. Vergla ali nikako da upali. Sačekam 10-15 minuta, upalim i dođem kući. Dijagnostika kaže P0191. Promenim filter goriva, jer sam imao neki nepoznati. Stavim Mahleov. Dan-dva radio kako treba. Ujuto kada sam krenuo na posao, nisam ni izašao iz ulice (50 metar), upali se opet check engine. Popodne, kada sam se vratio s posla, uspem pred kućom, par puta da isceniram istu grešku. Isturiram ga nekoliko puta i kada pustim gas, on se ugasi. Sačekam neko vreme i ponovo ga upalim. I tako jedno dva-tri puta. Čujem se i sa svojim majstorom. On mi kaže da je u pitanju regulator pritiska goriva. Pozovem jednu prodavnicu, cena Bošovog regulatora 17 hiljada i nešto u drugoj 10 hiljada i nešto. Pošto mi je to bilo mnogo u ovom trenutku počnem da čitam ovde na forumu iskustva drugih forumaša sa JTD motorima. Najviše mi se "dopala" ideja forumaša marija12 koji je svoj regulator pritiska goriva skratio 2 mm. Pre nego što sam počeo da skidam svoj proverim pumpu u rezervoaru. Kada dam kontakt na dolaznom crevu "šiba" gorivo. Isto tako i na odlaznom. Kada se da kontakt čuje se relej pumpe. Skinem i njega i onog do njega, očistim pinove, naprskam sa WD40. Skinem regulator goriva. Kao što je napisao marija12 rupice na vrhu su bile začepljene. Probao sam iglom da ih očistim, ne idem. Uzmem sečice i skratim ga 2 mm. Evo slika. Vratim sve nazad (sve završeno noćas u 1h). Upalim ga, dijagnostika - obrišem grešku i proverim traženi i izmereni pritisak. Identični. (koliko se sećam, pre celokupne operacije, pritisci su bili veoma različiti, i do dva ti puta). Probna vožnja po kraju, "vadio sam mu dušu", divljao, iživljavao se, ... Motor je kompletnu torturu izdržao, ni jedan put se nije ugasio. Ponosan na sebe odem na spavanje oko 2. Jutros upalim iz prve. Odem na posao i vratim se. Milina, lepo radi, lepo ubrzava, imam utisak da je i prilično tiši. Stanujem u MM Lugu, Zvezdara, Beograd. Većeras, porodično krenemo u grad niz bulevar. Auto dobro prima gas, lepo ide. Pošto je od Cvetkove pijace do centra nizbrdica, vozio sam ga skoro bez gasa. Kod Vukovog spomenika, auto se ugasi, check engine. Kad ga nisam zapalio. Sačekamo 15-20 minuta, upalim i nastavimo dalje. Celo veče je bio poslušan. Kada smo se vraćali kući, uz bulevar sam ga nagazio. Naglo davao i oduzimao gas, pa opet davao ne bi li ga izprovocirao da stane. Ništa. Radi k'o sat. Kad smo stigli, nakačim dijagnostiku, opet P0191. Obrišem grešku. Isturiram ga nekoliko puta. Izmerim parametre. Pritisci isti. Sve radi. I šta sad? Da li sam rešio problem? Da li sam previše odsekao vrh regulatora? Ili je trebalo rupica na vrhu da bude manja? (pogledajte slike). Ima li neko neku ideju? Objašnjenje? PS. Grešku P0101 imam od letos, nikako da stignem da zamenim senzor protoka vazduha (greška ne može da se obriše). Ali ona nije uzrok ovim drugim problemima (bar se nadam).
  2. Rezime svega što sam radio po pitanu senzora AIR bagova: - konektori ispod sedišta izbačeni, žice zalemljenje, - konektori kod zadnjih sedišta, i levo i desno, izbačeni, žice zalemljene, - konektori iza kasete naprskani sa WD40, - konektor u volanu naprskan sa WD40, - konektori na kompjuteru naprskani sa WD40 - greške izbrisane dijagnostikom - crvena lampica ugašena To je tako radilo jedno 2-3 meseca i onda su se upalile obe lampice: crvena i ona narandžasta koja kada upalite auto treperi par sekundi i onda se ugasi. Sada se više ne gasi. Stalno su mi upaljene i crvena i narandžasta.. Dijagnostika na suvozačevom sedištu pokazuje grešku koja ne može da se obriše. Šta dalje? Mislim da je crkao senzor sedišta suvozača. Jedino ne znam gde se on nalazi. Ako neko ima neki savet...
  3. Evo, da javim šta sam uradio u proteklih nekoliko dana. Ponovo sam skinuo sva creva i pregledao ih. Nema nikakvih pukotina. Sve spojeve sam namazao tankim slojem silikona i dobro stegao šelnama. Sačekao da prenoći i da se silikon stegne. Uradio sam sledeću proveru: skinuo sam plastično crevo u obliku slova "U" što spaja kućište filtera za vazduh desno i čudno račvasto gumeno crevo levo. Zatvorio sam rukom taj levi otvor. Auto je hteo da se ugasi. Da sam bolje zatvorio, ugasio bi se. To znači da su svi spojevi od usisa, preko gornjeg gumenog creva, desnog plastičnog, preko interkulera i donjeg gumenog creva (interkuler-turbina) dobri i dobro dihtuju. Kućište filtera vazduha je bilo problematično. Telo kućišta nema nikakvu pukotinu ali je poklopac loše dihtovao. Onaj tanki dihtung nije dobar, a zatekao sam i malo vode na dnu kućišta. Vodu sam pokupio, filter zamenio novim. Žljeb sa tankim dihtungom sam nalio silikonom, a na šrafove koji stežu poklopac stavio velike podloške, jer su rupe za šrafove na poklopcu malo popustile. Ovim podloškama sam silu stezanja šrafova preneo i na okolnu plastiku da mi rupe za šrafove ne bi pukle. Vratio sam "U" crevo, spojeve silikonisao i stegao šelnama. Sutradan, kada se silikon stegao, uradio sam još jednu proveru. Iz kućišta filtera vazduha na desnoj strani izlazi cev koja ide u branik, kroz koju sistem uvlači vazduh. Skinuo sam je i rupu na kućištu filtera zatvorio rukom. Auto je počeo da se gasi. Donje gumeno crevo se skupljalo. Da sam zadržao ruku, auto bi se ugasio. Time sam proverio sve spojeve. Sve je dihtovalo. Vratio sam cev koja ide u branik. I njegov spoj sa kućištem sam silikonisao. Sledećeg dana sam upalio auto. Buka je bila daleko manja. Pošto je desni far bio skinut, video se otvor gde sistem uvlači važduh. Iz tog otvora se čulo brundanje, koje se smanjuje i pojačava kada pritiskam i puštam klapnu leptira. I na taj otvor kada stavim ruku, auto hoće da se ugasi. Zaključak: buka je daleko manja, ali je i dalje ima. Iam utisak, ujutro, kad upalim auto da je buka daleko manja, nego kad se vratim iz grada i kad je auto zagrejan. Tada se brundanje jače čuje. Jedno laičko pitanje: da li je položaj leptira kriv za tu buku? Kada je leptir skroz otvoren buka je najveća. Kada je zatvoren auto se gasi. Da li tu postoji neko srednje rešenje (tada je buka najmanja)? Da li se on kalibriše? Ko njega kontroliše? Može li se dijagnostikom utvrditi (odrediti) i podesiti njegov tačan položaj?
  4. Hvala na brzim odgovorima. Kada zadržim klapnu auto se ugasi. Pregledao sam sva creva i ok su. Cev koja ide iz filtera u blatobran je bila spala pa sam je zalepio silikonom tako da sada nema šanse da spadne. Auto odlično vuče, ne pali se nikakva signalna lampica. A buka neponošljiva.
  5. Imam Lybru 1.9 JTD 2002. motor mi je postao jako bučan. Pogledajte video. Ponaša se kao da je gornje crevo pocepano. Nekoliko puta sam proverio sva creva. Od usisa do interkulera. Sve lepo spojeno i nigde nema pukotine. Zamenio sam pletenicu koja je bila napukla, ali se bučnost nije smanjila. Očigledno je problem u usisnoj grani. Jer kada se zatvori leptir buka prestane. I još jedna napomena. Kad se motor startuje a hladan je buka je manja, kako se motor zagreva sve je bučniji. Ili je to moj subjektivni osećaj. Miolim za pomoć.
  6. Rešio sam problem, zamenio dihtung poklopca ventila. Nisam koristio silikon (kao moj prethodnik). Skinuo poklopac, lepo očistio sav silikon i stavio novi dihtung. Šrafove "normalno" pritegao i balavljenje je prestalo.
  7. Danas skidao i airbag sa volana, naprskao kontakte sa WD40 i sve vratio nazad. Dijagnostika nije uspela da obrise gresku na vozacevoj strani. Šta dalje? Ima li još neki konektor koji može da pravi problem? Gde su konektori u gepeku? Karavan je u pitanju.
  8. Da li možda znate gde su i koliko ih ima?
  9. Hvala na predlogu. Sada u nedelju izvadio sam kasetu kod suvozača i iza nje je bilo tri konektora, dva žuta i jedan narandžasti. Pinove u njima sam naprskao sa wd40. Posle brisanja grešaka dijagnostikom obrisana je greška na suvozačevoj strani ali je ostala greška na strani vozača. Da li na strani vozača postoji još neki konektor koji može da pravi problem? Da potsetim, konektori ispod sedišta suvozača i vozača su izbačeni a žice zalemljene. Lampica i dalje svetli. Još neki predlog?
  10. U medjuvremenu sam izbacio i konektor ispod vozačevog sedišta. Dijagnostika i dalje prijavljuje iste greške i neće da ih obriše. Ostao je još samo konektor u gepeku, ali njega nisam dirao. Šta dalje? Neki predlog?
  11. U svakom slučaju hvala Marko. A gde je tačno to okupljanje na parkingu kod Intera?
  12. To i imam. Prekidač u položaju 2 (drugi položaj s leva). U tom položaju jedino može da se pristupi Airbagu. Tada pročitam sve one podatke sa slika. I kada krenem u opciju brisanja (dugme brisanje je dostupno) dijagnostika posle par sekundi javi da ne može da ih izbriše.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...