Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

BMW M5 (E28): Automobil koji je promenio svet

 

bmw%20m5%2066666.jpg

 
Kada su sredinom osamdesetih godina prošlog veka najbolji i najglasniji inžinjeri u BMW-u shvatili da najsnažniji i najbrži BMW tadašnje Serije 5 (E28) nudi nemačka tjuning kompanija Alpina, odlučeno je da se ponuda ''petice'' proširi modelom M5. Prvi BMW M5 iz osamdesetih godina dvadesetog veka bio je među prvim automobilima kojima je uspešno pokazano da se skoro pa trkački inžinjering može efikasno instalirati u klasičnu formu karoserije automobila kome je, pre ''izvođenja magije'', primarna uloga bila da prijatno i udobno preveze putnike od tačke A do tačke B. Automobil je nakon svega zadržao visok nivo praktičnosti i ukupne udobnosti iza koje su se skrivale izvanredne performanse kojima su se tih godina mogli pohvaliti samo istinski sportski automobili.
 

bmw%20m5%206666.jpg

 
U slučaju BMW-a M5 recept je bio krajnje jednostavan: Uzeti najbolje mehaničke komponente sa polica i ugurati ih u komfornu klasičnu četvorovratnu limuzinu. Tako je nastao jedan od prvih automobila koje i danas nazivaju ''vuk u jagnjećoj koži'' ili ''trkač u odelu''. Kako god, BMW M5 bio je izvanredno uglađen i ''kulturan'' automobil koji na prvi pogled nije pokazivao svoju divlju ćud.
 

bmw%20m5%20666.jpg

 
BMW je svoju Seriju 5 (E28) premijerno predstavio 1982. godine. Kupcima je ponuđen trovolumenski oblik luksuzno opremljene karoserije s kojim se moglo dobiti nekoliko motornih opcija, a najsnažniju ''peticu'' pokretao je 3.4 litarski redni 6-cilindarski benzinski motor sa 184 konjske snage. Prenos snage na zadnju osovinu vršio se preko 4-stepenog automatskog menjača.
 

bmw%20m5%2066.jpg

 
Kada su u tjuning kompaniji Alpina na pomenutoj osnovi kupcima ponudili snažniju i bržu verziju, usledio je odgovor iz BMW-a. ''Petica'' je 1985. godine dobila 3.5 litarski 6-cilindarski motor ''pozajmljen'' iz sportskog modela M1 koji je razvijao 286 konjskih snaga, a uz dorađeno oslanjanje i transmisiju stiže i prepoznatljiva oznaka M5 koje se BMW više nikada nije odrekao. Poslednji primerci prvog BMW-a M5 (kojim je dokazano da vrhunski sportski automobil ne mora uvek biti tesan, grub i nepraktičan) kupcima su isporučeni 1988. godine.
 

bmw%20m5%206.jpg

 
Kupcima nije trebalo mnogo vremena da shvate da je revolucionarni M5 komforna i praktična limuzina koja ukupnim performansama bez problema parira automobilu kao što je bio Porsche 928 S. Ekskluzivitet modela M5 obezbedila je činjenica da su u BMW-ovom M odeljenju napravili samo 2.241 primerak ''dvostruke ličnosti'' koji se tih godina prodavao po ceni za koju se čak moglo razmišljati i o pojedinim modelima Ferrarija.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1985. BMW E28 M535i traži novog vlasnika

 

BMW E28 M535i

 

BMW E28 M535i možda nekome deluje kao nešto agresivnija verzija regularnog modela 535i, ali je zapravo, i dalje prava bembara iz osamdesetih u idealnom izdanju. Za razliku od prethodnog E12 M535i, koji je ručno kreiran od strane BMW M divizije i smatra se za direktnog naslednika M5 linije, E28 M535i predstavlja regularan 535i opremljen M-Technic stilom, odnosno ovim popularnim paketom.

 

BMW E28 M535i

 

Ovaj posebni M535i posedovao je svega jednog vlasnika i dolazi kao primer sa volanom na desnoj strani. Automobil je finiširan u Agate Green boji karoserije, smeštene iznad antracitnih presvlaka enterijera i poseduje veoma poželjne karakteristike kao što su petostepeni manualni menjač kratkog prenosa i šiber.

 

BMW E28 M535i

 

Ovaj prelepi BMW M535i prevalio je 65.500 kilometara do decembra meseca 1988., kada je njegov vlasnik odlučio da ga skloni sa ulice i preseli ga u kontrolisane uslove skladišta. Automobil je ostao tamo do prošlog maja, što znači da je proveo 28 godina skriven od javnosti. Ovo možda nije pravi M model, ali i pored toga, napaja ga 3,5 litara veliki motor sa šest cilindara u liniji, koji stvara 215 ks i 310 + Nm obrtnog momenta, što je sasvim dovoljno kako bi ovaj salon učinio vozača svog vremena veoma srećnim, mada, to isto može da uradi i danas. Sa cenama originalnog E28 M5 automobila, koje astronomski rastu, ovaj M535i možda dolazi kao pravi model za svakoga ko je spreman da izdvoji 30.000 funti ili 34.272 evra, po trenutnom kursu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

jalopnik.jpg Jalopnik video: Kako je originalni BMW M5 stvorio dinastiju

 

U vreme kada je izašao, BMW M5 je bio najbrža limuzina na svetu. To je bio sa samo 256 konja. Da li je zato danas razočaravajuće voziti ga?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW M5 prve generacije, očekivana cena 50.000 evra

 

194244-bmw m5 003.jpg

 

Prva generacija BMW-a M5 kodnog imena E28 se proizvodila od 1984. do 1988. godine, a ukupno je iz fabrike izašao 2.241 primerak. Jedan od njih je sada na prodaju, a da stvar bude bolja reč je o modelu koji je napravljen za zastupništvo BMW-a u Velikoj Britaniji, pa je tako bio korišćen kao test automobil za novinare.

 

194246-bmw m5 002.jpg

 

Ujedno je i jedan od samo dva primerka koji imaju volan da desnoj strani, posebnu boju i dodatnu opremu u unutrašnjosti od crvene kože. Jasno je da su se i tada test automobili konfigurisali sa bogatom opreme kako bi izgledali što bolje i atraktivnije.

 

194245-bmw m5 001.jpg

 

Prodavac ističe da činjenica da je ovo bio test automobil ne bi trebalo da obeshrabri kupce, budući da je nakon testiranja od strane novinara automobil kupio radnik BMW-a koji je radio na dijagnostici. Jasno je da se dobro pobrinuo za ovaj primerak, pa je tako odrađena i kompletna restauracija motora, a ugrađen je i novi izduvni sistem. Prilikom održavanja su korišćeni isključivo OEM delovi. Od dodatne opreme se ističu električni šiber, el. podesiva sedišta i centralno zaključavanje, a dodatnu atraktivnost daju mu 16-inčni aluminijumski naplaci i M-tech spojler. Ispod poklopca se nalazi 3.5 litarski atmosferac sa 286 KS što u današnje vreme kada i hot hatch modeli imaju preko 400 KS i nije toliko impresivno, međutim za ono vreme jeste. E28 M5 je tako u svoje vreme bio najbrža limuzina na tržištu. Aukcijska kuća ''Barons'' će sredinom jula ponuditi ovaj primerak, a očekuje se da će budući vlasnik morati da kešira oko 50 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: BMW E28 518i

 

Ovo je druga generacija Serije 5 (predstavljena 1981. godine), ima 1.8 benzinac sa 105KS/145Nm, do stotke za 12.6 sekundi, maksimum je na 175 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M535i iz 1985. godine ima 500 KS i detalje od 24-karatnog zlata

 

221262-bmw 535 03.jpg

 

Previše ljudi koristi reč ''jedinstveno'' da opiše stvari koje su u osnovi samo posebne. Ovaj E28 BMW 535i je zaista jedinstven, nakon što je vlasnik 16 godina radio na njegovoj personalizaciji.

Colin Baker je kupio ovu staru Seriju 5 sa namerom da izvrši simpatičnu restauraciju. Jasno, ''simpatična'' restauracija se nije dogodila, već je umesto toga Baker staru limuzinu ofarbao u ljubičasto i ukrasio detaljima od 24-karatnog zlata.

 

221263-bmw 535 02.jpg

 

Metalik boja Ametist nijansa je BMW Motorrada iz 1980-ih godina. Baker je profesionalni lakirer automobila i koristio je prilagođenu mešavinu nijansi kako bi dobio neke dodatne ultraljubičaste nijanse. Baker je počeo tako što je samo pozlatio turbopunjač, ali je onda krenuo u dodavanje još zlatnih stvari. Sada većina unutrašnjih i spoljašnjih ukrasa ima zlatni metalni pokrov. Baker procenjuje da se na automobilu nalazi oko 7.000 evra vrednog zlata.

 

221264-bmw 535 01.jpg

 

Trenutni pogonski sklop sa turbopunjačem ima oko 500 konja, a sledeći plan je da ugradi još veći turbo koji bi takođe dobio pozlatu. Serija 5 se vozi na vazdušnom oslanjanju, a instalacija je očigledno bila težak posao jer kompanija nije napravila komplet posebno za E28. U kabini ima još više kombinacije između ljubičaste i zlatne. Veći deo unutrašnjosti je presvučen alkantarom, a Baker je sve komade sašio ručno. Kaže da ne planira da ga proda. Nakon toliko rada na modifikacijama, jedini put koji vidi je nastavak personalizovanja limuzine u godinama koje dolaze, a zatim da ga ostavi porodici.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...