neshaoct 9592 Posted April 16, 2014 Direktor Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Sergio Marchionne, želi da Maserati postane za Fiat ono što je Porsche za Volkswagen: siguran izvor profita, koji ne zavisi od stanja ekonomije koliko ostatak ponude. Maserati nažalost ima još dosta do toga da stigne nivo Porschea. Prošle godine luksuzna italijanska marka je prodala 15.400 vozila, što je manje od 10% prodaje nemačkog proizvođača sa 160.000 primeraka. Do 2015. Marchionne želi da proda 50.000 Maseratija godišnje, što je značajan rast koji planira da ostvari novim modelima sa izgledom koji će odgovarati široj publici, kao što je Levante. Fiat mora da bude pažljiv da ne obori vrednost brenda, jer Maserati u proseku košta 20% više od konkurenata iz Nemačke. Zato su odlučili da manji automobil od Ghiblija neće biti u ponudi. Neki analitičari su skeptični prema ovom cilju, pogotovu što je cilj više nego optimističan. Sa druge strane, povećana tražnja za luksuznim automobilima u Kini i drugim rastućim tržištima će sigurno pomoći Maseratiju na ovom putu. Maserati će pokušati da ponovi Porscheovu uspešnu ekspanziju na nova tržišta koje se desilo poslednjih godina. Maserati bi takođe mogao da podeli platforme sa high-end modelima Alfa Romea koji tek slede i tako smanji troškove. Fiat je uložio oko 1.5 milijardi € da bi obnovili i opremili Grugliasco fabriku pored Torina, gde se proizvodi Quattroporte, kao i Ghilbi, a uložiće još milijardu € u Mirafiori fabriku, gde će biti pogon za Levante. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 16, 2014 Maserati i Porsche ne mogu uopste da se porede niti imaju istu ciljnu grupu kupaca. Ako idu u tom pravcu ode onda... u PM. Quote Share this post Link to post Share on other sites