Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Chiptuning H&S Electronic i TTS Performance - Servis Ćurčić

Recommended Posts

CurcicLogo.jpg

Auto Servis Ćurčić osnovan je 1992. godine. Nastao kao porodična radionica vremenom je prerastao u jedan od servisa sa dobrim renomeom na ovim prostorima. Specijalizovani smo za redovno servisiranje, održavanje kao i popravke motornih vozila i to nam je primarna delatnost. Takođe nudimo limarske i farbarske usluge. Posedujemo kompletnu paletu specijalnih alata potrebnih za brze, sigurne i kvalitetne popravke za redovno servisiranje i tekuće održavanje. Savremeni dijagnostički uređaji najnovijih genercija kao i dugogodišnje iskustvo naših mehaničara u održavanju motornih vozila garantuju vrhunski kvalitet naših usluga. Sve popravke kao i redovni servisi rade se po najvišim evropskim standardima, a maksimalno se trudimo da cene naših usluga budu prilagođene našem standardu i platežnoj moći.

 

zza5031.jpgzza5032.jpgzza5033.jpgzza5034.jpg

 

Reč TUNING može imati više značenja, najčešće kad se pomene tjuniranje misli se na povećanje snage motora ili prerade na spoljnom izgledu automobila. Naša firma se bavi isključivo povećanjem snage motora kako kod benzinskih tako i kod dizel automobila novije generacije. Povećanje snage motora može se vršiti na mnogo načina, ali najbrži, najjeftiniji i najpouzdaniji je CHIPTUNING.

Reprogramiranjem centralnog kompjutera chiptuningom, postiže se povećanje snage kod svih benzinskih i dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Kao rezultat tuninga dobijamo bolje ubrzanje, veću maksimalnu brzinu vozila i manju potrošnju goriva.

Sarađujemo sa renomiranim evropskim firmama - ''HS Elektronik GmbH'' i ''TTS-Performance'' i u zavisnosti od tipa Vašeg vozila i kompjutera koji je u njega ugrađen biramo najbolje rešenje za Vaš tuning.

Firma HS Elektronik čiji smo zastupnici bavi se chiptungom već dvadeset godina i vodeća je evropska kuća u toj oblasti, a firma TTS-Performance je nastala odvajanjem jednog dela inžinjeringa i menadžmenta gore pomenute firme i sada razvija samostalno svoje softvere i radi kao nezavisna.

Sama reč chiptuning govori nam da se dorada vrši na kompijuteru motora vozila i to reprogramiranjem chipa koji kontroliše rad samog motora. Kod starijih tipova kompjutera čipovi se menjaju, a kod novih vozila se samo reprogramiraju postojeći. Naglašavamo da se nikakvim test uređajima i aparatima za dijagnozu ne može utvrditi da li je vozilo tjunirano ili ne. Dakle ukoliko je auto nov i u garanciji, nema nikakvih šansi da izgubite garanciju na automobil, pošto niko ne može ustanoviti da je rađen chiptuning ukoliko mu to vlasnik vozila ne naglasi ili se softver iz računara ne pošalje na ekspertizu u fabriku kod proizvođača vozila. Taj slučaj do sada nismo imali ali je teoretski moguć.

Najčešće postavljena pitanja vlasnika vozila koji žele da tjuniraju svoja vozila kod nas su:

1. Zašto to fabrika nije uradila?

Fabrike automobila pre puštanja u prodaju novih modela vozila moraju da izvrše homologacije u određenim ustanovama zaduženim za standardizacije i kontrolu kvaliteta novih vozila. Kao primarni test prilikom prijema novih tipova vozila jeste test emisije izduvnih gasova. U cilju zadovoljenja sve strožijih propisa inžinjeri u fabrikama automobila su prisiljeni na kompromise. To praktično znači da su primorani da na uštrb snage motora prilagode emisiju izduvnih gasova strogo zadatim normama. Te norme su daleko strožije i zahtevnije od normi koje zahteva jedan tehnički pregled koji se vrši jednom godišnje pri registraciji vozila kako u svetu tako i kod nas.

Dakle, ono sto mi radimo jeste približavanje tih normi zahtevima jednog tehničkog pregleda što rezultira povećanjem snage Vašeg motora. Vi dobijate motor iste snage kao što je u osnovi i razvijen na probnom stolu prilkom projektovanja, a pre redukcije snage na uštrb zadovoljenja strogih homologacijskih normi.

Naravno, to ne znači da će vaše vozilo izbacivati bilo kakav crni dim iz auspuha ili na bilo koji drugi nacin štetiti okolini i drugim učesnicima u saobraćaju. Ovo naglašavamo da se ne bi pogrešno shvatilo gore navedeno jer razlika u normama je vidljiva samo na specijalnim mernim uređajima za analizu izduvnih gasova, a nikako vizuelno ili na bilo koji drugi način.

2. Da li je chiptuning štetan za moj motor?

Kao i u svakom poslu i u ovoj oblasti postoje ljudi različitih profila i različitih kvaliteta. Mnogi sebi daju za pravo da se nazovu majstorom ili tjunerom iako to nije propraćeno adekvatnim znanjem i učinkom. Ukoliko svoj motor poverite takvim "stručnjacima" da se na njemu uče i istražuju, velike su šanse da se Vaš motor trajno i ozbiljno ošteti. Baš iz tog razloga smo posle višegodisnje potrage za adekvatnim i profesionalnim partnerom odlucili smo se za saradnju sa dve tunerske kuće koje su praktično nastale pod istim krovom, ''HS-Elektronik'' i ''TTS-Performance''. Posle posete navedenim tunerskim kućama, došli smo do zaključka da su inžinjeri na zavidnom nivou i da 20 godina rada u oblasti chiptuninga znači mnogo.

Dakle, mi sebi nismo hteli dati za pravo da sami radimo softvere (tjuninge) na Vašim vozilima iako za to postoji realna osnova i predznanje, već se naš posao svodi na iščitavanje originalnog softvera, slanje u H&S Elektronik ili u TTS-Performance gde njihovi inžinjeri odrade tjuning na Vašem originalnom softveru. Potom tjunirani fajl pošalju nama nazad te mi taj (tunirani) fajl učitamo u Vaš računar. Znači da tjuning na Vašem vozilu radi praktično H&S Elektronik ili TTS-Performance čija smo mi samo produžena ruka. Za više godina sardanje nismo imali ni jedan problem tako da odgovorno tvrdimo da ukoliko se chiptuning uradi u renomiranoj tjunerskoj kući nećete imati nikakvih problema niti posledica po Vaš motor.

Naravno, postoji još mnogo renomiraih firmi kako kod nas tako i u Evropi koje se bave chiptuningom. Dakle, ne mislimo da samo mi znamo da tuniramo Vaš automobil, naprotiv! Procena i odluka gde, kako i za koji novac ćete to uraditi je samo Vaša.

Želeli bi da naglasimo da, u dogovoru sa svojim matičnim kućama, a u konstantnom nastojanju da pružimo najbolji kvalitet, performanse i pre svega pouzdanost rada Vašeg motora, jednostavno nismo u stanju da uradimo chiptuning za (50, 100, 150 eura) eura, a da dobijete i kvalitet i performanse. Možda neko to može da uradi, mi na žalost ne!

Pre svega bitno je da shvatite koliko je chiptuning ozbiljna stvar i da zaista može trajno da ošteti motor i da svaki sklop koji usled nestručnog "tuniranja" može da se ošteti košta daleko više od gore navedenih cena. Svaki od originalnih softvera u Vašem autu je pravio čitav tim fabričkih inžinjera i zaista smatramo da je neozbiljno i u najmanju ruku neodgovorno tvrditi da neki pojedinac, koji pri tom nema adekvatno obrazovanje, iskustvo, tehničku dokumentaciju i aparaturu, može ''za pola sata'' da vam tunira auto koji je testiran i usavršavan mesecima od strane ljudi koji su taj auto i taj motor izmislili i napravili.

Mi sebi taj luksuz nismo smeli da dopustimo i zato nam softvere prave pravi profesionalci koji su ceo svoj radni vek proveli u fabrikama radeći na razvoju istih tih softvera. Razvoj jednog softvera mora da košta daleko više (od gore pomenutog) jer zahteva mukotrpan rad, mnogo testova i proba kao i vremena, a nadasve znanja i to jednostavno mora da se plati. Dakle, nije u pitanju varanje, brzo bogaćenje ili šta se sve već može pripisati ceni koju neko ne može ili ne želi da plati, već je u pitanju čista i zdrava logika trzišta.

Naglašavamo da sa svakim originalnim fajlom koji šaljemo nemcima, dajemo i kompletne podatke o vozilu, kilometraži i sveopštem stanju motora, a njihovi inžinjeri su godinama unazad upoznati sa našim kvalitetom goriva, tako da su svi tuninzi prilagođeni našem području, a ne univerzalni i rađeni za evropske uslove.

Zaista se trudimo da posao odradimo maksimalno korektno i na Vaše zadovoljstvo. Saradnja sa gore pomenutim kućama proistekla je iz dugogodišnjeg bavljenja servisiranjem i održavanjem, a pre svega ljubavi prema automobilima...

Članovi Fiat-Lancia Club Serbia sa važećom članskom karticom i ličnim identifikacionim dokumentom koji izdaje Republika Srbija (ili druga država koju Srbija priznaje), ostvaruju 20% popusta

Servis Ćurčić

Tošin Bunar 166, Novi Beograd

Za sve informacije vezano za Vaš tip automobila bilo da je u pitanju tuning ili servisiranje istog, molimo Vas da nas kontaktirate na brojeve telefona:

063 / 666-111

011 / 3191-053

011 / 3010-259

011 / 3010-260

Web: Servis Ćurčić

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pre par nedelja, Stilo JTD chiptuning u servisu Ćurčić (H&S Electronic i TTS Performance):

  • Ovom Stilu se bližio veliki servis, pa je pre čipovanja odrađen. Zamena zupčastog, itd...
  • Nakon toga je urađeno čipovanje.
  • Onda se otišlo na valjke da se vidi dobitak na točku.

Dijagram sa merenja snage nakon čipovanja:

saa01.jpg

na dijagramu je snaga u KW

klik na sličicu za njen prikaz u punoj rezoluciji

130 KS na točku i 307 Nm obrtnog momenta.

Reči nemačkog stručnjaka koji je uradio mapu su ''ostavio sam dosta rezerve''. :thumbup: Dakle, u pitanju je ništa više od optimuma, bez namere da se ide na maksimum snage.

Fabrički, ovaj auto ima oko 100 KS na točku (115 je na motoru) i 255 Nm obrtnog momenta.

Nakon čipovanja:

0 Km/h -100 Km/h >>> 7.755 s

detaljnije...

80-120 u trećoj brzini >>> 4.8

detaljnije...

80-120 u četvrtoj >>> 5.876

detaljnije...

Pre čipovanja, tj. fabrički Stilo 1.9 JTD 115 KS ubrzava iz mesta do 100 Km/h za preko 10 sekundi.

Zanimljivost:

Ovaj isti Stilo je u prvoj polovini 2011. godine imao mapu jedne druge firme koja se bavi čipovanjem (sedište firme je blizu Banja Luke). Na istim ovim valjcima za merenje snage ta mapa koja je namenski pravljena da bude tzv. Power, dakle najjača koju znaju da naprave, izbacila je 5.3% više snage na točku u odnosu na rezultat koji vidite gore. Ali, Stilo je sa njom iz mesta do 100 išao 8.9s, što je znatno bolje od fabrike, ali i više od sekunde lošije, sporije nego sada. Dakle, nije sve u broju konja, nego i u tome kako su ti konji vrani raspoređeni. :thumbsup:

Iz dijagrama vidite da snaga raste npr. od 90 Km/h do 140 Km/h (sve u 4. brzini, što predstavlja najčešći raspon brzina u svakodnevnoj vožnji) od 107 KS na točku, pa do pomenutih 130 KS. Dakle, stalni rast snage koju dobijate. Međutim, i nakon prelaska te brzine nemate nikakav drastičan pad, nego i na 160 Km/h i dalje imate ~130 KS na točku.

Međuubrzanja, koja su ustvari razna preticanja u svakodnevnoj vožnji, želite da traju što kraće, samim tim će biti bezbednija.

Na grafikonu se vidi da automobil u četvrtom stepenu prenosa na tek malo preko 90 Km/h ima maksimum obrtnog momenta. Npr. vozite Ibarskom upravo tih 90, treba nekog da preteknete, stisnete gas i imate celih 307 Nm obrtnog momenta. Auto će jednostavno poleteti. :thumbsup:

Ali, opet je važno održavanje tih performansi jer posle čipovanja preko 300 Nm obrtnog momenta imate i na 95, i na 100 i na 105 Km/h, dakle, bukvalno kada god stisnete gas, imate ~ maksimum obrtnog momenta. Upravo su to brzine iz kojih ćete započeti najveći broj svojih preticanja. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...