FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Fiatovi noviteti u petogodišnjem planu

fiat%205%20year%20plan.jpg

Bez obzira na povlačenje Luce di Montezemola sa mesta direktora Fiata i podatka da je u prvom kvartalu ove godine Fiat zabeležio gubitak od 25 miliona eura (što je ipak mnogo manje u odnosu na prvo tromesečje prošle godine, kada je gubitak iznosio 410 miliona eura), najzanimljivija vest vezana za Fiat je današnje predstavljanje petogodišnjeg plana kompanije u Torinu, odnosno noviteta Fiata, Lancie, Alfa Romea, Abartha, Ferrarija i Maseratija.

Prvi čovek kompanije Sergio Marchionne je naime saopštio da će u narednih pet godina na tržište biti lansirao 34 novih modela, ali će i brojni modeli završiti svoju karijeru.

Fiat

Tako 2011. sa scene silaze Seicento, Punto Classic, Siena, Albea, Croma estate, Multipla, Ulysee ( Lancia Phedra) i Idea, a stižu nova Panda, SUV model i redizajnirana Linea.

2012. redizajn će doživeti Fiat 500, 500C i Qubo, a potpuna novost je automobil B segmenta ("Entry-level B"), "New C-Sedan" i kompaktni MPV u verzijama sa 5 i 7 sedišta.

Krajem 2012. prestaje proizvodnja Fiata Sedici, a veći broj noviteta je planiran za 2013. Pre svega, to su novi "Citycar", novi Punto Evo i "New C-Hatchback" (ovaj potonji zamenjuje Bravo, a biće dostupan i kao SW).

I na kraju, 2014. kroz restilizaciju će proći Panda i Doblo.

Lancia

Kod Lancie pažnju privlači najava da će tokom 2011. godine predstaviti novi Ypsilon, a 2013. i "New D-sedan".

Alfa Romeo

Što se Alfa Romea tiče, tokom 2011. završava karijera Brere i sadašnjeg Spidera (pre njih iz ponude će nestati i 147-ica i GT), dok 2012. na scenu stupaju Giulia sedan i Giulia SW, kao i "Alfa C-SUV" model.

Novi MiTo će od 2013. biti dostupan i u verziji sa 5 vrata, a iste godine dolazi i novi Spider. Godinu dana kasnije, odnosno 2014. stiže i obnovljena Giulietta.

Abarth

Abarth će pratiti novitete Fiata, pa će prvo 2012. promovisati obnovljeni Abarth 500 i 500C, a 2013. i novu generaciju Abartha Punto Evo.

ferrai%20maserati%205%20year%20plan.jpg

U novom Fiatovom petogodišnjem planu posebno mesto zauzimaju Ferrari i Maserati. Kako je saopšteno u Torinu, Ferrari će po tom planu predstaviti šest novih automobila, dok će Maserati pored nove generacije modela Quattroruote, svoju ponudu proširiti i manjom limuzinom, u klasi BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase.

Ferrari

Kod Ferrarija prvi na red stiže naslednik sadašnjeg 612 Scagliettija (u prvoj polovini 2011. godine, kodne oznake F151), a u drugoj polovini 2011. svetlost dana će ugledati Ferrari 458 Spider (najverovatnije sa klasičnim platnenim krovom).

Najzanimljivije će biti 2012. godine, i to pre svega zbog pojave novog supersportiste, naslednika Enza (mada nisu objavljeni nikakvi detalji, sem da će opet biti napravljen u limitiranom tiražu), kao i zbog novog Ferrarija 599 GTB Fiorano (kodne oznake F152).

Ferrari Califonia će tokom 2013. doživeti redizajn (trenutno poznat kao California M), a iste 2013. stiže i ekstremna Scuderia verzija modela 458 Italia.

Maserati

Što se Maseratija tiče, kao što je pomenuto na početku, najzanimljivija je u stvari najava nove manje limuzine veličine Mercedesa E klase i BMW-a serije 5, čija će cena iznositi "manje od 55.000 eura". Drugi detalji o tom modelu nisu saopšteni, a potvrđen je još i dolazak nove generacije Maseratija Quattroporte.

preuzeto sa - Auto Blog

----------------------------------

Ferrari plan u slici:

N6xKr.jpg

Maserati plan:

N6AeA.jpg

Još par detalja oko plana:

- In 2012 the "low-cost" sub-B-compact model will finally arrive, most likely to be built in Serbia and India to start with...

- Chrysler Group will be fully integrated into the Fiat Group in Europe and this will contribute significantly to a 400.000 target for D-segment cars.

- Lancia meanwhile will also become a "full liner" brand, it will be integrated with the Chrysler brand but will assume responsibility for European markets except the UK (where it isn't represented).

- Dodge Journey will be badged by Fiat to give the Italian firm a better grip in the SUV segment.

- 2013 a new city car based on Fiat's "Mini" platform, most likely a revival of the axed Topolino project, the Grande Punto will be phased out at the same time as the Punto Evo gets a refresh, and the joint Chrysler C-segment sedan will spawn derivatives including a station wagon. The C-segment Bravo will also be canned without any facelift during its lifecycle. The final year of the plan, 2014, is the bleakest of all, the slides list only refreshes for the next-generation Panda, the Fiat-badged Dodge Journey, and the new Doblò which was introduced at the beginning of this year.

- the current Lancia line up will be phased out over the five years, the PSA joint venture-built Phedra large MPV going this year, the Musa in 2012 and the Delta in 2013. Next year the reworked Chrysler 300C will arrive in Europe and it could be also badged as a Lancia before the end of the product plan while Chrysler's Grand Voyager (the international designation for its Town & Country minivan) is also likely to join the Lancia line-up next year as a straight replacement for the Phedra. This model will itself be replaced in 2014 according to the presentation. There will be a new C-segment sedan and derivatives in 2012, this is most likely to be based on Fiat's C-segment platform due for that year although on the slide it is curiously shaded in as a Chrysler developed model. Meanwhile there is a D-segment sedan listed for 2013, which is shaded on the slide for development by the Fiat Group although Marchionne has repeatedly stated in the past that Chrysler will develop the next Sebring, and finally a Chrysler-developed D-segment crossover is proposed for 2014.

- Jeep is also integrated into the Fiat Group European line-up for the 2010-2014 period with seven models set to feature in the timeframe. The new Grand Cherokee, a project developed by Chrysler Group's previous owners Mercedes-Benz and then private equity house Cerberus and refined over the last year by Fiat, will arrive in Europe this year to join the Wrangler which is set to feature for the full five years of the plan and it will receive a facelift in 2012. The Patriot, Compass and Cherokee will continue until 2012 before being phased out with the first two being pencilled in for modifications next year. Finally a new C-segment SUV and next-generation Cherokee will be added to the European Jeep range in 2013.