neshaoct 9592 Posted February 27, 2021 Ako ste mislili da je Apple jedini dovoljno hrabar da se oproba u autoindustriji, prevarili ste se. Najnovije informacije govore da će istim putem i Huawei. I ne samo to, kineski tehnološki gigant je nametnute sankcije navodno iskoristio za ulaganja u sektor autoindustrije te radi na razvoju cele game automobila, objavio je Reuters. Prvi proizvodni model Huawei bi trebalo da predstavi do kraja tekuće godine, a informaciju su potvrdila četiri nezavisna izvora. Huawei je navodno u pregovorima sa dva kineska proizvođača, a ideja je ponuditi isključivo električne automobile. Jedno od imena koja se pominju je Changan Automotive, kompanija u državnom vlasništvu koja je nedavno ušla u posao sa Fordom, prema kojem će proizvoditi električni Mustang Mach-E za potrebe domaćeg tržišta. Na ova nagađanja je reagovao i Huawei: ''Huawei nije proizvođač automobila. Ipak, kroz ICT (informacijska i komunikacijska tehnologija) želimo da postanemo dobavljač komponenti čime bismo omogućili OEM proizvođačima da proizvode bolje automobile'', izjavio je predstavnik kompanije. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 20, 2021 Huawei investira milijardu dolara u automobilski biznis Huawei je objavio da će u razvoj električnih automobila i sistema autonomne vožnje uložiti čak milijardu dolara. Kompanija se udružila sa kineskim koncernom BAIC, kao i sa još nekim domaćim kompanijama, i to na području razvoja samovozećih automobila. Vozila će nositi oznaku Huawei, a osiguraće sinergijski efekat sa drugim tehnološkim divom, kompanijom Xiaomi, koja je najavila da će u ove tehnologije u narednih deset godina investirati 10 milijardi dolara. Prvi čovek kompanije Huawei, Erix Xu, naglašava snagu kineske auto-industrije koja već sada godišnje proizvodi oko 30 miliona automobila. Kaže da im je dovoljno i kinesko tržište, pogotovo ako će po automobilu zarađivati oko 10.000 juana, odnosno oko 1.300 evra. I ne samo to, Xu je uveren da je Huawei već sada ispred Tesle po pitanju tehnologija autonomne vožnje. ''Ne znam da li se moj tim hvali, ali kažu mi da možemo imati automobile koji samostalno voze 1.000 km bez ljudske pomoći. To je puno bolje od Tesle'', izjavio je Xu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 22, 2021 Huawei predstavio svoj prvi automobil Kompanija Huawei je zvanično postala i proizvođač automobila nakon što je na sajmu u Šangaju predstavila električni model razvijen sa grupom BAIC. Automobil pod nazivom Arcfox Alpha S je potpuno električni model koji sadrži Huaweijev hardver i softver, dok je BAIC verovatno bio odgovoran za sve što se tiče proizvodnje. Huawei i BAIC će nuditi dva različita modela, a to su Alpha S i Alpha S HI od kojih će svaki imati osnovnu i napredniju konfiguraciju. To znači da će kupci moći naručiti četiri verzije Huaweijevog automobila. Arcfox Alpha S je ''nakrcan'' tehnologijom i sadrži Huaweijev Kirin 990A procesor koji omogućava 5G podršku i korišćenje operativnog sistema HarmonyOS, Huaweijevog operativnog sistema koji je prvobitno trebalo da posluži kao zamena za Android, ali je kasnije evoluirao i postao potpuna platforma namenjena gotovo svemu što Huaweij proizvodi. Jedan od ciljeva je sinhronizacija između automobila i smartphonea tako da Harmony OS omogućava laganu komunikaciju, a u unutrašnjosti automobila je ogromni ekran postavljen na armaturnoj ploči. Ovaj ekran omogućava putnicima da kontrolišu gotovo sve u automobilu, od infotainmenta do mogućnosti autonomne vožnje. Naravno, moguće su i glasovne komande, ali automobil podržava i komande pokretima tako da je interakcija moguća bez dodira. Automobil dolazi sa baterijom od 93.5 kWh koja je dovoljna da osigura domet veći od 700 km. Brzo punjenje je takođe impresivno tako da je deset minuta punjenja dovoljno za pelazak 197 km. Baterija dolazi sa pametnom kontrolom temperature, tako da punjenje ne dozvoljava preterano zagrevanje. Dostupno je i bežično punjenje, ali ono traje duže. Autonomni mod vožnje koristi mape koje osigurava Huawei, a za sada je dostupno i funkcionalno u nekoliko kineskih gradova uključujući Peking, Šangaj i Shenzhen. Prodaja počinje nešto kasnije ove godine po ceni od 38.700 dolara (32.200 evra) za osnovnu, odnosno 66.000 dolara (55.000 evra) za najbolju verziju. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 4, 2021 Huawei u pregovorima za preuzimanje kineskog proizvođača automobila U februaru ove godine su se pojavile najave da će Huawei napraviti pomak prema automobilskoj industriji. Trenutno najveći svetski proizvođač telekom opreme u aprilu je najavio da će započeti prodaju crossovera Seres SF5, a sada se čini da Huawei želi da proširi svoju automobilsku misiju. Prema novim najavama kompanija pregovara sa kompanijom Chongqing Sokon o preuzimanju kontrolnog udela u Chongqing Jinkang New Energy Automobile. Reuters tvrdi da informacije dolaze od ''ljudi koji imaju direktna saznananja o tom pitanju'', mada, očigledno to još nije službeno. Brend Seres smatra se jednom od glavnih aduta ove kompanije. Reuters je preneo da su obe kompanije opovrgle ove glasine, kao i da je predstavnik Huaweija jasno rekao da ''Huawei ne proizvodi automobile''. Takođe je dodao da tehnološki div ne želi kontrolne udele, dok Chongqing Sokon jednostavno nije odgovorio na pitanja. Analitičari potencijalni ulazak Huaweija u automobilsko poslovanje vide kao priliku da kompanija nadoknadi pad u poslovanju sa pametnim telefonima zbog američkih sankcija. Huawei je nedavno objavio ugovore sa tri kineska proizvođača automobila za isporuku svog operativnog sistema za vozila Huawei Inside. Potencijalno sticanje male marke automobila čini se sledećim logičnim korakom. Prema Reuters-u , Richard Yu vodi razgovore o potencijalnoj akviziciji Chongqing Jinkang New Energy Automobile. Yu je bio jedan od ključnih rukovodilaca koji stoji iza Huaweijevog uspona i trenutno je odgovoran za njegov pomak prema automobilskoj industriji. Veruje se da Huawei želi da finalizuje posao već u julu ove godine. Za sada, Huawei će nastaviti da prodaje crossover Seres SF5 u nekim od svojih vodećih prodajnih centara širom Kine. Cene počinju od 246.800 kineskih juana (približno 31.700 evra) za 4WD model, i 216.800 juana ( oko 27.900 evra) za 2WD varijantu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 14, 2021 Huawei potpisao ugovor o korišćenju 4G tehnologija u Volkswagenovim vozilima Huawei je potpisao ugovor o licenci koji će omogućiti upotrebu Huaweijevih 4G tehnologija u vozilima nemačkog proizvođača Volkswagen, objavila je kineska kompanija. Dodali su da je ovo njihov najveći posao u automobilskoj industriji. Dogovor je usledio u vreme kada tehnološki div intenzivno ulazi u inteligentnu industriju vozila i druge sektore nakon što su američke sankcije pretile njegovom tradicionalnom poslovanju telekomunikacijskom mrežnom opremom i pametnim telefonima. Huawei nije pružio finansijske detalje posla, ali je objasnio da sporazum uključuje licencu povezanu s Huaweijevim patentima za 4G tehnologije, a odnosi se na Volkswagenova vozila opremljena elementima bežične veze. Bivši američki predsednik Donald Tramp je uveo sankcije kineskom divu 2019. godine za vreme svog mandata, a prošle godine je mere proširio na područje poluprovodnika. Kao rezultat toga Huawei je izgubio pristup važnim tehnologijama sa Zapada. Budući da Huawei više ne može da prodaje nove pametne telefone sa Googleovim aplikacijama, prodaja van Kine je znatno opala. Tramp je svoje postupke pravdao opasnošću špijunaže i sabotaže Huaweija, koji je uvek negirao navode. Huawei je sankcijama prisiljen da stvori vlastiti operativni sistem HarmonyOS. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 31, 2021 Amerika odobrila Huaweiju kupovinu čipova za automobile Američka regulatorna tela su odobrila zahtev kineskog tehnološkog diva Huaweija za kupovinu čipova koje planira da koristi u proizvodnji automobilskih komponenti, izjavila su dva neimenovana izvora. Huawei se našao u problemima nakon što je kabinet bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa domaćim kompanijama ograničio prodaju čipova i drugih delova koje koristi u proizvodnji opreme za mobilne mreže i mobilnih telefona. Kabinet predsednika Bajdena sledi tvrdi stav prethodnika o prodaji čipova kineskoj firmi koji se koriste u uređajima baziranima na 5G tehnologiji i opremi kompatibilnoj s atakvim uređajima. Proteklih nedelja i meseci situacija se promenila i SAD je izdao dozvole koje dobavljačima omogućavaju da Huaweiju prodaju čipove za proizvodnju komponenti za automobile kao što su video-ekrani i senzori. Zaokret se dogodio paralelno postepenom preusmeravanju kineske kompanije na proizvodnju uređaja manje izloženih američkim zabranama. Čipovi za automobile se svrstavaju u kategoriju manje sofisticiranih proizvoda pa je lakše dobiti dozvolu za njihovu prodaju. Izvor blizak postupku izdavanja dozvola rekao da Vašington odobrava prodaju čipova za vozila koja možda imaju druge komponente sa 5G funkcijama. Upitana o dozvolama, predstavnica ministarstva trgovine je izjavila da kabinet i dalje dosledno sprovodi politiku izdavanja dozvola ''kako bi se ograničio Huaweijev pristup robi, softveru i tehnologiji za aktivnosti koje bi mogle da naškode američkoj nacionalnoj bezbednosti i spoljnopolitičkim interesima''. Ministarstvo trgovine ne sme da objavljuje informacije o odobravanju odnosno odbijanju zahteva za izdavanjem dozvola, tumači izvor. Portparol Huaweija nije želeo da komentariše informaciju o izdavanju dozvola, ali je dodao: ''Gradimo poziciju novog dobavljača delova za inteligentna umrežena vozila i naš je cilj pomoći proizvođačima automobila da prave bolja vozila.'' Kineska kompanija je zabeležila u prvoj polovini godine najveći pad prihoda otkad je osnovana budući da je zbog američkih ograničenja bila prisiljena da proda značajan deo nekada dominantnog poslovanja sa mobilnim telefonima, a još nije potpuno razvila nova perspektivna područja poslovanja. Predsedavajući uprave kineske firme Eric Xu naglasio je pomak prema pametnim automobilima na ovogodišnjem šangajskom sajmu najavom saradnje sa proizvođačima automobila u državnom vlasništvu na proizvodnji ''Huawei Insidea'', operativnog sistema za pametna vozila. Huawei očigledno pokušava da ulaganjem u 5.000 milijardi dolara vredno tržište automobila, koje ima ogroman potencijal rasta u Kini i van nje, nagađa Richard Barnett, šef marketinga u savetodavnoj firmi Supply Frame. ''Automobili i kamioni su danas zapravo kompjuteri sa točkovima'', tvrdi on. ''To usmerava strateški fokus Huaweija prema pozoiciji značajnijeg igrača na tom području'', dodaje Barnett. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 10, 2022 Kineski gigant mobilne telefonije počinje da pravi automobile Kineski gigant mobilne telefonije predstavio je svoj prvi automobil, hibridni SUV model ''Aito M5''. Automobil, koji će imati električni motor, ali i benzinski motor koji služi za povećanje autonomije, i koštaće u Kini između 34.000 i 44.000 evra. Ju Čengdong, Huawei direktor za odnose sa potrošačima i pametne automobile, kazao je da je njihov automobil uporediv sa drugim sličnim vozilima kada su u pitanju performanse, ali i udobnost, poput sistema veštačke inteligencije. Opremljen je ''pametnom'' kabinom koja ima Huawei operativni sistem ''Harmoni''. Zahvaljujući tome, može da se poveže sa elektronskim uređajima ovog proizvođača. Iz kompanije navode da je njihov model napredniji u odnosu na konkurenciju kada je u pitanju tehnologija, kao što je inteligenta asistencija vozaču, digitalni ekran koji može da se deli, 3D prepoznavanje lica, inteligentno ozvučenje, prepoznavanje umora vozača... ''Aito M5'' omogućava vlasniku da napravi nekoliko zapamćenih načina upotrebe, odnosno personalizacija, ako ga koristi više vozača. ''Dizajnirali smo naš SUV tako da zadovoljava standarde vozila od milion dolara kada je luksuz u pitanju, a kada su u pitanju vozne karakteristike, uporediv je sa vozilima koja koštaju od pola miliona do milion juana (70.000 do 140.000 evra). Unutrašnji prostor kabine uporediv je sa velikim SUV-ovima'', kaže Ju Čengdong. Ovaj automobil ima asinhroni motor naizmenične struje, sinhroni motor sa stalnim magnetom, ali i četvorocilindrični benzinski motor. Ukupna snaga sistema kreće se od 422 do 489 konjskih snaga. Ju Čengdong tvrdi da je ponašanje na putu uporedivo sa sportskim automobilima, poput McLarena, dok je deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h samo 4.4 sekunde. Baterije Aita M5 mogu da uskladište 40 kWh struje, a ukupna autonomija vozila je čak 1.242 kilometra. Iz Huawei-ja su se pohvalili da je automobil opremljen ekranom od 15.9 inča visoke rezolucije, grejanim kožnim napa sedištima, audio sistemom od 1.200 W, uz koji ide biblioteka koja sadrži na desetine miliona pesama... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 27, 2022 Volkswagen planira da kupi Huaweijevo odeljenje za razvoj autonomnih automobila? Prema izveštaju nemačkog Manager Magazina, Volkswagen je na putu da kupi Huaweijevo odeljenje za razvoj autonomnih automobila. Većini je kineski proizvođač poznat po proizvodnji mobilnih telefona, ali navedeno odeljenje je samo 2021. godine potrošio milijardu dolara na razvoj autonomnih vozila. Ima ambiciozne ciljeve širenja tima za istraživanje i razvoj na čak 5.000 članova, od kojih bi 2.000 bilo posvećeno autonomnoj vožnji. Volkswagen i Huawei su u pregovorima o spajanju. Trenutno se ne pominju cene, ali se dogovor najavljuje kao revolucionaran. Huaweijeve mogućnosti autonomnog upravljanja su se značajno poboljšale tokom poslednjih nekoliko godina i uskoro bi mogle da konkurišu najboljima na tržištu. U tu kategoriju mnogi više ne svrstavaju Teslu, čiji automobili imaju mnogo problema sa uključenim opcijama Autopilota. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 17, 2023 Avatr 12 Objavljene su zvanične fotografije električnog fastbacka Avatr 12, što je drugi model električnog brenda koji su kreirali Changan, Huawei i CATL. Avatr 12 je napravljen u istom stilu i na istoj osnovi kao i krosover Avatr 11. Što se dimenzija tiče, Avatr 12 je duži (5.020 mm) i širi (1.999 mm), ali i niži (1.460 mm) od krosovera Avatr 11. U gami će se naći verzije sa zadnjim i pogonom na sve točkove, dok se snaga kreće od 313 do 578 KS, u zavisnosti od varijante. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 13, 2023 Huawei ruši Teslu? Kompanija Aito koju su zajednički razvili kineski telekomunikacijski gigant Huawei Technologies i proizvođač automobila Seres Group, postala je hit među kupcima u Kini. Konkretno, radi se o elektrifikovanom modelu M7 za koji je pomenuta firma za samo 25 dana od lansiranja primila 50.000 prednarudžbina. To je objavio Richard Yu, Huaweijev izvršni direktor koji je istakao da se radi o nepovratnim depozitima. Novi SUV je dugačak 5.2 metra, ima međuosovinsko rastojanje od 2.8 metra, a kotrlja se na točkovima od 21 inča. Osim toga, tu su i kamere na prednjim branicima i retrovizorima, kao i radar iznad vetrobranskog stakla, koji pomažu naprednim funkcijama pomoći u vožnji. Sve navedene tehnologije potpisuje Huawei. Pogon automobila se oslanja na hibridni sistem u kombinaciji benzinskog i električnog motora. Kupci mogu da biraju između pogona na prednje (2WD) ili sve točkove (4WD). Verzija sa 4WD pogonom, sa dva elektromotora ima kombinovanu snagu od 330 kW i 660 Nm. Njegova litijumska baterija od 40 kWh, koju isporučuje Contemporary Amperex Technology (CATL), pruža mogućnost vožnje na struju do 230 kilometara. Cene se kreću u rasponu od 32.300 i 42.600 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites