Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Huawei ulazi u automobilski biznis?

Recommended Posts

211705-huawei.jpg

 

Ako ste mislili da je Apple jedini dovoljno hrabar da se oproba u autoindustriji, prevarili ste se. Najnovije informacije govore da će istim putem i Huawei.

I ne samo to, kineski tehnološki gigant je nametnute sankcije navodno iskoristio za ulaganja u sektor autoindustrije te radi na razvoju cele game automobila, objavio je Reuters. Prvi proizvodni model Huawei bi trebalo da predstavi do kraja tekuće godine, a informaciju su potvrdila četiri nezavisna izvora. Huawei je navodno u pregovorima sa dva kineska proizvođača, a ideja je ponuditi isključivo električne automobile.

 

 

Jedno od imena koja se pominju je Changan Automotive, kompanija u državnom vlasništvu koja je nedavno ušla u posao sa Fordom, prema kojem će proizvoditi električni Mustang Mach-E za potrebe domaćeg tržišta. Na ova nagađanja je reagovao i Huawei: ''Huawei nije proizvođač automobila. Ipak, kroz ICT (informacijska i komunikacijska tehnologija) želimo da postanemo dobavljač komponenti čime bismo omogućili OEM proizvođačima da proizvode bolje automobile'', izjavio je predstavnik kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huawei investira milijardu dolara u automobilski biznis

 

213046-arcfox0.jpg

 

Huawei je objavio da će u razvoj električnih automobila i sistema autonomne vožnje uložiti čak milijardu dolara. Kompanija se udružila sa kineskim koncernom BAIC, kao i sa još nekim domaćim kompanijama, i to na području razvoja samovozećih automobila.

 

Vozila će nositi oznaku Huawei, a osiguraće sinergijski efekat sa drugim tehnološkim divom, kompanijom Xiaomi, koja je najavila da će u ove tehnologije u narednih deset godina investirati 10 milijardi dolara. Prvi čovek kompanije Huawei, Erix Xu, naglašava snagu kineske auto-industrije koja već sada godišnje proizvodi oko 30 miliona automobila. Kaže da im je dovoljno i kinesko tržište, pogotovo ako će po automobilu zarađivati oko 10.000 juana, odnosno oko 1.300 evra. I ne samo to, Xu je uveren da je Huawei već sada ispred Tesle po pitanju tehnologija autonomne vožnje. ''Ne znam da li se moj tim hvali, ali kažu mi da možemo imati automobile koji samostalno voze 1.000 km bez ljudske pomoći. To je puno bolje od Tesle'', izjavio je Xu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huawei predstavio svoj prvi automobil

 

huawei auto04.jpg

 

Kompanija Huawei je zvanično postala i proizvođač automobila nakon što je na sajmu u Šangaju predstavila električni model razvijen sa grupom BAIC. Automobil pod nazivom Arcfox Alpha S je potpuno električni model koji sadrži Huaweijev hardver i softver, dok je BAIC verovatno bio odgovoran za sve što se tiče proizvodnje.

 

huawei auto03.jpg

 

Huawei i BAIC će nuditi dva različita modela, a to su Alpha S i Alpha S HI od kojih će svaki imati osnovnu i napredniju konfiguraciju. To znači da će kupci moći naručiti četiri verzije Huaweijevog automobila.

 

huawei auto02.jpg

 

Arcfox Alpha S je ''nakrcan'' tehnologijom i sadrži Huaweijev Kirin 990A procesor koji omogućava 5G podršku i korišćenje operativnog sistema HarmonyOS, Huaweijevog operativnog sistema koji je prvobitno trebalo da posluži kao zamena za Android, ali je kasnije evoluirao i postao potpuna platforma namenjena gotovo svemu što Huaweij proizvodi.

 

huawei auto01.jpg

 

Jedan od ciljeva je sinhronizacija između automobila i smartphonea tako da Harmony OS omogućava laganu komunikaciju, a u unutrašnjosti automobila je ogromni ekran postavljen na armaturnoj ploči. Ovaj ekran omogućava putnicima da kontrolišu gotovo sve u automobilu, od infotainmenta do mogućnosti autonomne vožnje. Naravno, moguće su i glasovne komande, ali automobil podržava i komande pokretima tako da je interakcija moguća bez dodira.

 

Automobil dolazi sa baterijom od 93.5 kWh koja je dovoljna da osigura domet veći od 700 km. Brzo punjenje je takođe impresivno tako da je deset minuta punjenja dovoljno za pelazak 197 km. Baterija dolazi sa pametnom kontrolom temperature, tako da punjenje ne dozvoljava preterano zagrevanje. Dostupno je i bežično punjenje, ali ono traje duže. Autonomni mod vožnje koristi mape koje osigurava Huawei, a za sada je dostupno i funkcionalno u nekoliko kineskih gradova uključujući Peking, Šangaj i Shenzhen. Prodaja počinje nešto kasnije ove godine po ceni od 38.700 dolara (32.200 evra) za osnovnu, odnosno 66.000 dolara (55.000 evra) za najbolju verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huawei u pregovorima za preuzimanje kineskog proizvođača automobila

 

huawei auto 2.jpg

 

U februaru ove godine su se pojavile najave da će Huawei napraviti pomak prema automobilskoj industriji. Trenutno najveći svetski proizvođač telekom opreme u aprilu je najavio da će započeti prodaju crossovera Seres SF5, a sada se čini da Huawei želi da proširi svoju automobilsku misiju.

 

Prema novim najavama kompanija pregovara sa kompanijom Chongqing Sokon o preuzimanju kontrolnog udela u Chongqing Jinkang New Energy Automobile.

Reuters tvrdi da informacije dolaze od ''ljudi koji imaju direktna saznananja o tom pitanju'', mada, očigledno to još nije službeno. Brend Seres smatra se jednom od glavnih aduta ove kompanije. Reuters je preneo da su obe kompanije opovrgle ove glasine, kao i da je predstavnik Huaweija jasno rekao da ''Huawei ne proizvodi automobile''. Takođe je dodao da tehnološki div ne želi kontrolne udele, dok Chongqing Sokon jednostavno nije odgovorio na pitanja.

 

Analitičari potencijalni ulazak Huaweija u automobilsko poslovanje vide kao priliku da kompanija nadoknadi pad u poslovanju sa pametnim telefonima zbog američkih sankcija. Huawei je nedavno objavio ugovore sa tri kineska proizvođača automobila za isporuku svog operativnog sistema za vozila Huawei Inside. Potencijalno sticanje male marke automobila čini se sledećim logičnim korakom. Prema Reuters-u , Richard Yu vodi razgovore o potencijalnoj akviziciji Chongqing Jinkang New Energy Automobile. Yu je bio jedan od ključnih rukovodilaca koji stoji iza Huaweijevog uspona i trenutno je odgovoran za njegov pomak prema automobilskoj industriji. Veruje se da Huawei želi da finalizuje posao već u julu ove godine.

 

huawei auto 1.jpg

 

Za sada, Huawei će nastaviti da prodaje crossover Seres SF5 u nekim od svojih vodećih prodajnih centara širom Kine. Cene počinju od 246.800 kineskih juana (približno 31.700 evra) za 4WD model, i 216.800 juana ( oko 27.900 evra) za 2WD varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...