Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Meksiko 2019.

Recommended Posts

Posle snega na redu je prašina

 

wrc mex.jpg

 

Karavan najboljih reli vozača sveta već je nekoliko dana u Meksiku gde će se po visokoj temperaturi i na većoj nadmorskoj visini održati treći ovogodišnji meč svetskog reli šampionata. Samo 23 posade su prijavljene za start, a kao i uvek razlog za tako ''siromašnu'' listu je velika udaljenost od Evrope. To ne znači da reli Meksiko neće imati pravu reli borbu, uzbuđenja i navijače. Naprotiv, očekuje se maksimalni napad na vrh pre svega od Sebastiena Ožiea u Citroenu, koji se posle Monte Karla i Švedske nalazi ''tek'' na trećem mestu iza vodećeg Tanaka (47 bodova) i drugoplasiranog Nojvila (40) bodova. Ožie (31 bod) očekuje pun uspeh u Meksiku, uglavnom na makadamu, na ukupno 21. brzinskom ispitu. Zvanični svetski prvak je u zemlji sombrera pobedio 4 puta, malo manje od Loeba koji ovoga puta neće biti za volanom Hyundai-ja pošto već razmišlja o svom sledećem reliju u 2019. na Korzici. Ekipa Toyote na čelu sa legendarnim Tomi Makinenom je u sjajnom raspoloženju, posle dva relija i vodeće pozicije Ot Tanaka. Dobrom plasmanu se nadaju i dva pobednika u Meksiku, Kris Mik i Jari Mati Latvala, ali takođe i majstori iz Hyundai-ja.

 

Na uvodnom i poslednjem test ispitu ''shakedown'' u MEKSIKU, koji je održan juče, najbolji je bio Andreas Mikelsen ispred Nojvila i Ožiea. Prvi ispit jer gradski i vrlo kratak, a potom sledi još 5 ispita, tako da ćemo u petak pred ponoć znati kako je protekao prvi dan relija. Dužina brzinaca je normalna i više nema onog neshvatljivo teškog od čak 80 km. U subotu je predviđeno održavanje 8 brzinaca, a u nedelju 7 ispita - dakle ukupno 21. Verujemo da znate da u Meksiku motori rade otežano zbog razređenog vazduha (kao naprimer na Andima) pa je kontrola mašina vrlo rigorozna kako bi se sprečili nedozvoljeni zahvati. Baš zbog takvih stvari je svojevremeno u Meksiku diskvalifikovan Naser Al Atija, koji ima sjajno iskustvo na Dakar reliju, a jednom prilikom se ''progledalo kroz prste'' Sebastienu Ožieu kada je umesto u mesto za regrupisanje otišao u servis. Sve u svemu biće zagušljivo i pretoplo svim posadama, a rezultati će iz Meksika pristizati u kasnim satima zbog vremenske razlike od 7 časova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jurnjava po makadamu na 1800 metara iznad mora

 

andreas-mikkelsen-anders-jager.jpg

 

Reli Meksiko je jedini u seriji WRC koji se održava na tako velikoj nadmorskoj visini. Baš zbog te visine, od oko 1800 metara, a i zbog zemljanih  planinskih staza prepunih kamenjem podseća na čuveni Dakar reli. Automobili se za makadam pripremaju na sasvim drugačiji način u odnosu na reli sa asfaltnim brzinskim ispitima, ili, na veoma zahtevni ledeni i snežni reli u Švedskoj. Za razliku od asfalta, gde su idealne takozvane ''slik'' gume, bez šara, koje se prosto lepe za podlogu, ili od onih tankih sa ekserima, ''spajkovima'', u Meksiku dolaze u obzir isključivo ''kramponke'' sa posebno narezanim dubokim kanalima, kako bi prianjanje bilo što bolje. Prisećamo se tim povodom sedamdesetih godina i jednog odlaska u Trst, gde je najbolju radnju sa auto delovima držao šampion Jugoslavije u automobilizmu, Marino Ivančić, a za sportske pneumatike je bio broj jedan trgovac i sportski as Stoli. Kada smo mu kazali da su nam potrebne gume za Zastavu 101 grupe 2, za reli i makadam, gospodin Stoli je upitao: ''Kakav je makadam, da li je u pitanju samo zemlja ili ima kamenja i većih rupa'', a onda nam je pokazao nekoliko robusnih pneumatika sa raznim dezenima kanala.

 

Na reliju Meksiko, na užasno teškim zemljanim putevima, izbegavanje oštrog kamenja je prosto nemoguće a kada se u punoj brzini naleti na oštre kamene ivice onda je raspadanje pneumatika sasvim izvesno. Baš to se dogodilo odličnom Belgijancu Tijeri Nojvilu, sa njegovim moćnim Hyundai-jem. Tijeri je potpuno pocepao zadnju gumu i sa takvim hendikepom izvezao skoro ceo brzinski ispit broj dva, naravno uz veliki zaostatak za pobednikom brzinca. Nojvilu je reli Meksiku jubilarni 100. u WRC seriji.

 

190222-NOJVIL.jpg

 

Ono čega se pored kamenja vozači u Meksiku najviše plaše jeste klizava podloga. Svi od reda su posle drugog ispita, od 31.5 km. (''El Chocolate'') izjavili da je brzinac baš klizav i da je takozvani ''grip'' (srpski rečeno prianjanje vozila) veoma loš i da se pri velikim brzinama lako možete naći u rupi ili provaliji. Slična sudbina je zadesila Temu Suninena koji je baš na tom ispitu doživeo havariju na svom Fordu.

Reli Meksiko je počeo veoma haotično. Naime, na prvom noćnom ispitu koji je održan na kratkoj gradskoj stazi od samo 1.14 km organizator je postavio veštačku skakaonicu, međutim, očigledno je neko pogrešio. Desilo se da su Lapi (bio je najbrži), Mikelsen i Mik uspeli da prelete tu prepreku, ali se vrlo brzo zaključilo da je usled velike brzine pre skoka samo ''prizemljenje'' veoma riskantno i da može doći do neželjenih posledica, pa i izletanja u publiku, koja je okupirala kompletnu stazu. Ispit je prekinut a ostali su dobili isto vreme - sa plusom od 0.6 sekundi. Jedan od učesnika je tim povodom rekao: ''Ovo je glupo, zašto nam trebaju ti glupi i opasni skokovi''.

 

Prvi krug od tri ispita je okončan sjajno za Norvežanina Andreasa Mikelsena sa Hyundai-jem. Bio je najbrži na ispitu 2 i gradskoj predstavi u milionskom Leonu (opet sa skakaonicom, ali bezbednije postavljenom), na ispitu 4, pa je tako taj prvi deo okončao kao lider u generalnom, ispred OŽIEA (+1.6 sekundi) i trećeplasiranim Sordom (+ 2.7). Nojvil je u tim trenucima kasnio sa +49.9 sekundi, a Tanak je imao zaostatak od +28.2 dok je ''zlatnu sredinu'' držao Kris Mik sa Toyotom Yaris na petom mestu. Španac Dani Sordo je uskočio u automobil Sebastiena Loeba u Hyundai. Za Sorda je Meksiko prvi reli u ovoj sezoni i baš je dobro krenuo. Drži treće mesto. Zbog vremenske razlike od sedam sati finalni dnevni rezultati iz ogromnog Meksika, stizaće za poklonike relija u Srbiji oko i iza ponoći. U toj velikoj zemlji, u predelima relija, temperatura vazduha je blizu 30 stepeni, leto je, a u planinama oko Leona može se čuti prava grmljavina jakih mašina. Ukupna dužina brzinskih ispita je uobiočajena - 313.83 km a ima ih 21.

 

Generalni plasman posle 4 brzinska ispita:

1. Mikelsen - Hyundai

2. Ožie - Citroen....................+1.6 s

3. Sordo - Hyundai................+2.7

4. Evans - Ford.....................+9.7

5. Mik - Toyota...................+11.2

6. Latvala - Toyota..............+18.7

7. Lapi - Citroen..................+22.1

8. Tanak - Toyota...............+28.2

9. Nojvil - Hyundai..............+49.9

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie na čelu, stali Mikelsen, Sordo i Latvala

 

190229-wrc mex 1.jpg

 

Na reliju Meksiko, trećem ovogodišnjem susretu najboljih relista sveta, dosta toga se promenilo u drugom krugu kada su vozači ponovili tri ozbiljna brzinska ispita od 32, 17 i 11 kilometara. Na ispitu broj pet stao je Norvežanin AndreasMikelsen zbog tehničkog kvara, pa je tako Hyundai doživeo i drugi maler (posle zaostatka zbog uništene gume Tijeri Nojvila). Posle tog ispita na vrhu generalnog poretka se našao Francuz Sebastien Ožie u svom Citroenu. Ispit broj sedan doneo je novu ''katastrofu'' za Hyundai. Zbog kvara, verovatno alternatora, stao je i Španac Dani Sordo, koji je odlično započeo svoj ovogodišnji debi i bio na drugoj poziciji. Ispiti osam i devet su održani na kratkim i improvizovanim stazama od po 2.33 km. Prvi je bio nesrećan za Finca Jari Mati Latvalu u Toyoti koji je stao zbog tehničkog kvara. Mikelsen, Sordo i Latvala će nastaviti takmičenje na osnovu pravila ''reli 2'', dok to neće biti slučaj sa Temu Suninenom koji je ozbiljnije havarisao svog Forda. Svi su na cilju tog dela relija u Meksiku izjavili da će naredni dan biti još teži. Sledi osam ispita u subotu i četiri u nedelju.

 

Generalni plasman posle 9 ispita (od ukupno 21):

1. Ožie - Citroen

2. Evans - Ford...........................................+14.8 sekundi

3. Mik - Toyota ..........................................+21.1

4. Tanak - Toyota.......................................+37.1

5. Lapi - Citroen..........................................+39.1

6. Nojvil - Hyundai......................................+1.00.7 min.

12. Latvala - Toyota....................................+14.28.2

16. Sordo - Hyundai....................................+20.58.0

19. Mikelsen - Hyundai................................+34.51.6

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobedio Ožie, Tanak i dalje lider šampionata

 

Sebastien-Ogier-2019.jpg

 

Verujemo da je svim učesnicima relija u Meksiku laknulo. Posle 310.5 kilometara brzinskih ispita uglavnom održanih na planinskim zemljanim putevima, stiglo se do cilja. Poslednji ispit ''power stage'', koji prvoj petorici donosi bodove osvojio je Sebastien Ožie i tako potpuno zasluženo u Meksiku osvojio maksimalni broj bodova (25+5=30). Drugi je na bodovnom ispitu bio Kris Mik, treći Nojvil, četvrti Dani Sordo i peti Esapeka Lapi.

Posle tri održana relija na čelu je i dalje Ot Tanak sa 65 bodova, ali mu se približio Ožie koji sada ima 61 bod, dok je treći Nojvil sa 52 boda. Za nešto više od dve nedelje, 28. marta, pratićemo reli na Korzici - Tour De Corse.

 

Generalni poredak na cilju relija u Meksiku 2019.:

1. Ožie - Citroen

2. Tanak - Toyota +30.2 sekundi

3. Evans - Ford +49.9

4. Nojvil - Hyundai +1.27.0 min.

5. Mik - Toyota +6.06.2

6. Guerra - Škoda R5 +15.35.5

7. Bulacia - Škoda R5 +18.51.5

8. Latvala - Toyota +18.55.9

9. Sordo  -Hyundai +22.44.1

10. Trivino - Škoda R5 +30.13.8

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...