Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Tesla počinje proizvodnju Model-a Y sa sedam sedišta

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Tesla Model Y sa sedam sedišta pominje se još pre nego što je taj model električnog automobila zvanično predstavljen. Sada se konačno bliži trenutak, kada će on dobiti i treći red sedišta. Prema najavama iz kompanije, proizvodnja ove verzije Model-a Y počeće sledećeg meseca, a prvi automobili biće isporučeni kupcima tokom decembra. Opcija dodavanja trećeg reda sedišta koštaće 3.000 dolara.

Inače, cene za Model Y kreću se od oko 50.000 dolara, pa na više. Međutim, kako se radi na boljoj organizaciji unutar kompaniji očekuje se da će se smanjiti troškovi proizvodnje, a samim tim i ukupna cena proizvoda.

Inače, veća varijanta, Model X, već u ponudi ima treći red sedišta. Međutim, Model Y je manji i ima manje prostora, pa će biti interesantno da se vidi kako ta sedišta biti postavljena u automobil. U svakom slučaju, ta dodatna sedišta mogu da budu dopunski razlog za kupovinu Model-a Y jer će to biti najmanji (električni) SUV sa tolikim brojem sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek video: Test 2020. Tesla Model Y

 

Prošla su vremena u kojima je Tesla imala jedan auto sa malom proizvodnjom i ko zna koliko najava budućih.

Sada je to postao klasični proizvođać automobila koji puni svoju paletu pored sedana sa pick-up, i ovakvim SUV modelom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y ''Made in China''

 

Tesla je počeo da pravi Model Y u svojoj Gigafabrici smeštenoj u blizini Šangaja u Kini. Iako sam proizvođač automobila još nije zvanično potvrdio ovu vest, snimci fabrike načinjeni dronovima pokazuju desetine tek proizvedenih Modela Y.

 

Ovaj video dolazi nakon što je iz Tesle stiglo obaveštenje da kompanija planira da pokrene proizvodnju Modela Y u Šangaju početkom 2021, ali je po svemu sudeći proizvodnja počela i pre tog roka. Sajt Electrek tvrdi da će prvi primerci vozila iz fabrike u Šangaju biti isporučen zaposlenima u Tesli, verovatno sa namerom da se otklone eventualni problemi kada je reč o pitanjima kontrole kvaliteta, pre nego što započne isporuka ostalim kupcima u Kini. Smatra se da je Model Y proizveden u Šangaju uglavnom isti kao obaj koji se trenutno pravi u Teslinoj glavnoj fabrici u Frimontu u Kaliforniji. Poređenja radi, Model Y za evropsko tržište, koji će se proizvoditi u Berlinu, koristiće nove baterijske ćelije ''4680'' za koje se navodi da imaju veći energetski kapacitet i da će povećati radijus kretanja vozila za 16%. Očekuje se da će Model Y biti najprodavaniji automobil kompanije Tesla u Kini. Analitičari sugerišu da bi Tesla mogao da isporučuje čak 30.000 ovih vozila mesečno kada započne prodaja u punom obimu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscom.jpg Cars.com: 2021. Tesla Model Y

 

Iako nije baš da je tek od juče na tržištu, Model Y ostaje nedodirljiv u svojoj kombinaciji efikasnosti, dometa i performansi. Ali, nije bez nekoliko stvari koje kod nekih ljudi mogu toliko da budu bitne da ih odbiju od kupovine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2022. Tesla Model Y (LR)

 

3/4 delova je isto kao na Modelu 3, faktički je ovo samo SUV varijanta tog auta. Baterija mu je sa 75 kWh raspoloživog kapaciteta (82 kWh ukupno), ima dva elektro-motora (jedan napred, jedan pozadi). ''LR'' je Long Range model, odnosno onaj sa povećanim dometom (WLTP je 480 km):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Tesla Model Y

 

Ako išta znate o Modelu 3 (platforma/pogon/performanse), onda istovremeno znate i jedno 90% stvari o ovom modelu. Faktički, ovo je Model 3 u formi SUV-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Tesla Model Y

 

Kome god je Model3 omiljen ili ga smatrra dobrim autom, neće imati nikakav problem da prihvati i ovu njegovu SUV varijantu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: Tesla Model Y

 

Posle tri godine od najave prvi primerci Teslinog SUV-a počinju da stižu na najvažnija tržišta. Tako izbor u ovom segmentu tržišta brzo raste sa Volkswagen I.D.4, Fordom Mustang Mach-E, Škodom Eniaq iV, Audijem Q4 e-tron i Hyundai Ioniq 5 - svi oni pružaju izuzetno kompetentnu konkurenciju jedni drugima. Model Y nudi domet od oko 500 kilometara, minimalistički enterijer, praktičnost i obilje snage (do stotke stiže za 4.8 sekundi). Da li se i dalje ističe u sve većoj gomili? Nikol saznaje i prenosi nam utiske:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2022. Tesla Model Y

 

Posle Modela 3 koji je ''pomeo'' konkurenciju, može li i njegova SUV varijanta (Model Y) da uradi isto?

Brojke koje trebaju za takav rezultat na tržištu svakako ima, jer ovakav kao na testu ima domet do 505 kilometara, dva motora i pogon na svim točkovima (barem na startu iz mesta). Stotku uhvati posle 4.8 sekundi. Ali, postoji i ''Performance'' verzija koja do stotke stigne za samo 3.5 sekundi, doduše njen domet je malo manji i iznosi do 480 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds: Tesla Model Y Performance vs Ford Mustang Mach-E GT Performance

 

Oba modela u svojim najjačim verzijama - duel ne samo u ubrzanju na pravcu, nego i test kočnica i vožnja celog kruga na stazi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazineyoutubelogonovi.jpg CarMagazine: Tesla Model Y

 

U martu 2019. godine je po prvi put pokazan ovaj auto, ali po dobrom običaju Tesle mora da prođe još vremena pre nego se stigne do serijske verzije. Iako je ovo ustvari Model3 podignut da bude SUV i faktički sve za njega već razvijeno i posotjalo, potrajalo je skoro 3 godine do produkcijske varijante Teslinog SUV-a.

Da nije to premalo (samo podignut već poznati proizvod) i prekasno (davno je bio Mart 2019.)?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Tesla Model Y

 

Napravljen na istoj platformi kao Model3, ima iste baterije, teži je jer je malo veći od Modela3...i ide nešto ispod 5 sekundi do stotke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: 2022. Tesla Model Y

 

Dizajnerski se lako prepoznaje kao Tesla, s obzirom na to da su mnoge karakteristike i izgled slični drugim automobilima u Teslinoj gami (i budimo iskreni, izgleda samo kao podignuti Model 3).

Kada sednete unutra vidite sve isto kao kod Modela 3, ogromni displej po sredini u landscape modu je glavna stvar. Model Y se pravi u dve verzije, obe imaju bateriju od 70 kWh samo što Long Range verzija ima 384KS, dok Performance raspolaže sa 450 konja ali i nešto manjim dometom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: Tesla Model Y

 

Model Y je trenutno najpopularnije električno vozilo u Americi i njegova popularnost nastavlja da raste širom sveta.

Postoje dve varijante Modela Y. Long Range sa 384 konjske snage i 531 km dometa. Ubrzava od 0-100 km/h za 5 sekundi, dolazi sa standardnim točkovima od 19 inča, opcionim točkovima od 20 inča (kao auto na testu), i sa 7 sedi[ta je. koje naš test model ima i sedištima do 7 putnika. Druga opcija je Performance sa 450 konjskih snaga i 488 km dometa. Ubrzava od 0-100 km/h za 3.7 sekundi, standardno dolazi sa točkovima od 21'' i 5 sedišta. Performance ima i jače kočnice, spušteno vešanje, aluminijumske pedale...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2022. Tesla Model Y

 

Kompletan test, sa posebnim osvrtom na efikasnost pri brzini od 100 km/h, kao i pri 130 km/h, a onda i pri maksimalnoj brzini (oko 220 km/h):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgearyoutubenewlogo.jpg Top Gear: 2022. Tesla Model Y

 

Tesla Model Y je konačno stigao u Evropu. Posle par godina njegove prodaje u Americi, sada će i kupci u Evropi moći da kupe SUV/Crossover baziran na limuzini Modelu 3.

Ali, razlika u vremenu dostupnosti učinila je da se sada Tesla sa Modelom Y u Evropi suočava sa mnogo jačom konkurencijom odavno etabliranih imena autoindustrije...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro jeftiniji Tesla Model Y sa većim kapacitetom baterije

 

tesla y 11111.jpg

 

Oni koji su planirali da kupe Teslin Model Y možda bi trebalo još malo da sačekaju, jer uskoro stiže jeftinija verzija sa većim kapacitetom baterije. Tesla trenutno prodaje Model Y u novoj Standard Range AWD verziji koja koristi 4.680 baterijskih ćelija kako bi se omogućio domet od 449 kilometara te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5 sekundi, a cena iznosi 59.000 dolara, odnosno 3.000 dolara manje u odnosu na verziju Long Range AWD. Međutim, dostupna je samo zaposlenima kompanije, ali uskoro će moći da je kupe svi koji to žele jer će biti dostupna širokim masama u narednim nedeljama.

 

Novi Model Y dolazi s opremom koja do sada nije viđena, a uključuje magnetni centralni naslon za ruku i policu u prtljažniku. Kompanija Tesla je navodno isporučila nekoliko ovakvih verzija svojim zaposlenima na događaju Giga Rodeo u Teksasu prošle nedelje. Baterija sa 4.680 ćelija je dvostruko veća od trenutnih koje Tesla koriste, ali ima pet puta veći kapacitet. To omogućava kompaniji da poveća domet svojih vozila ili da koristi manje baterija za postizanje istog dometa i tako potencijalno smanji troškove.

 

U novoj verziji Modela Y te ćelije su implementirane u strukturalnu bateriju koja bi mogla da smanji kompleksnost i težinu, a time još više poboljša efikasnost. Jasno je da ovaj Model Y nije toliko širenje ponude koliko zapravo predstavlja važnu Teslinu proizvodnu strategiju. Iako će biti potrebno vreme da nova baterija dođe u svaki Teslin električni automobil, ona bi ipak trebalo da pomogne da se održavaju cene i poboljša domet, a to bi na kraju trebalo da dovede do ''zacrtane'' cene automobila od 25.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Model Y 

 

Model Y Performance 462KS/639Nm, pogon na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Tesla Model Y Performance na Autobanu

 

Dva motora sa 462KS/639Nm, do stotke za 3.7 sekundi (ali Tesla ne računa prvih 0.3m tog starta iz mesta, već računaju poslenjega, faktički kao iz malog zaleta) i može do el. ograničenih 250 km/h. ''Performance'' još znači i mali karbonski spojler pozadi i točkove od 21 inča. Ali, za razliku od Modela 3 Performance ovde nema launch, track i drift moda.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model Y se zapalio tokom vožnje, vozač uspeo da se spase

 

225055-tesla pozar.jpg

 

Zapaljenja Teslinih električnih automobila su retki slučajevi, ali se ipak još uvek događaju. Primer je incident koji se dogodio u Kanadi. Vlasnik Teslinog električnog crossovera Model Y je vozio svoj automobil kada je dobio upozorenje na grešku, zatim je vozilo izgubilo snagu, pojavio se dim, a onda i vatra. Vozač je rekao da nije imao drugog izbora osim da razbije prozor i pobegne iz vozila.

 

Incident se dogodio u Vankuveru u Kanadi, a automobil je izgubio snagu i ugasio se. Nedugo nakon toga, u unutrašnjost automobila je počeo da ulazi dim, a vozač je bio primoran da napusti vozilo. U tome je uspeo uz određene poteškoće, jer se vrata nisu otvarala. ''Vrata nisu mogla da se otvore, niti sam mogao da spustim prozore. Zato sam udario nogom u prozor, izašao iz automobila i pozvao pomoć'', izjavio je vlasnik automobila identifikovan kao Jamil Jutha. On je vlasnik Teslinog Modela Y osam meseci.

 

Inače, Teslini automobili imaju sistem otvaranja vrata u slučaju nestanka električne energije, međutim, Jutha nije znao kako da ga koristi, a na njega je uticala i opasna situacija u kojoj mu je bio ugrožen život. ''Pojavilo se upozorenje error, error, error. Moj automobil je počeo da se dimi, baterija je otkazala, ne znam šta se dogodilo. Odjednom je baterija počela da se dimi, a automobil se zapalio. Ceo automobil je u plamenu'', rekao je Jutha dok ga je jedan od očevidaca snimao. Teslini automobili se retko zapale, ali ipak ima takvih slučajeva. Neki kažu da mediji ne treba da obraćaju previše pažnje na to jer automobili s konvencionalnim motorima ''gore svaki dan''. Ipak, električni automobili su prilična novost za mnoge, tako da se incidenti ne previde.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Tesla Model Y

 

Model Y kombinuje sve ono što ljudi vole kod Modela 3 - naprednu tehnologiju, dinamiku vožnje i odličan domet - sa više praktičnom karoserijom u stilu SUV-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova verzija Tesle Model Y dolazi sa kineskim pogonskim sklopom

 

224272-tesla fabrika.jpg

 

Nova, osnovna verzija Tesle Model Y koja će se proizvoditi u Nemačkoj biće po svemu sudeći opremljena pogonom koji delimično dolazi iz Kine, odnosno njihovog automobilskog diva BYD. Tesla je već dobila odobrenje EU-a za taj model, piše Teslamag.de.

Tesla i BYD su formirali partnerstvo, a zahvaljujući njemu kineski proizvođač je već počeo da snabdeva Teslu svojim baterijama. Proizvodnja nove verzije Modela Y bi navodno trebalo da počne tokom ovog ili sledećeg meseca. U dokumentima do kojih je došao Teslamag.de novu verziju interno zovu ''Type 005'', a auto ima bateriju kapaciteta 55 kWh što je dovoljno za još uvek vrlo dobrih 440 km dometa. Potrošnja energije je samo 15.5 kWh na 100 kilometara. Navodno se radi o revolucionarnoj strukturalnoj bateriji koja je delimično deo strukture automobila. Sličan koncept je BYD već ranije predstavio na svom modelu Seal. Novi verzija Modela Y ima 2087 kg. što je 66 kg manje od verzije sa baterijom od 60 kWh koja je sertifikovana pre godinu dana. Očekuje se zvanična potvrda novog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina gigafabrika proizvela 10.000 Modela Y

 

tesla y 111111.jpg

 

Prema izveštajima Electrek-a, kompanija je navela da je njega gigafabrika u Teksasu proizvela 10.000 SUV Modela Y. Ovo bi mogla biti dobra vest za one koji se nadaju da će sledeće godine kupiti novi Cybertruck. Tesla planira da započne proizvodnju prvenstveno u Teksasu. Kompanija je prvobitno navela da će početi masovnu proizvodnju 2021. godine, ali je potom odložila poćetak za 2022. godinu, a zatim za 2023.godinu. Prema izveštajima, jedan od razloga zašto Teslin novi EV još uvek nije stigao jesu baterijske celije nove generacije oznake 4680. Naime, 2020.godine izvršni direktor, Elon Musk rekao je da će tehnologija dovesti do toga da će EV vozila koštati manje od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, Tesla i njen partner za proizvodnju baterija Panasonic tek treba da započnu masovnu proizvodnju baterijskih ćelija.

 

Zbog toga je prekretnica sa modelom Y zanimljiva. Tesla je u aprilu počela da prodaje novi model SUV-a koji koristi 4680 baterijske ćelije. Novi model može da pređe oko 450km sa jednim punjenjem i njegova početna cena iznosi 59.990 dolara. Tesla nije navela koliko je novih modela do sada proizvela. Međutim, prema izveštajima Electrek-a procenjuje da Teslina Gigafabrika trenutno proizvodi više od 1.000 modela Y svake nedelje. Prema svim izgledima, fabrika je verovatno na putu da počne da proizvodi 2.000 novih modela svakih sedam dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...