Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Budući modeli Renault-a

Recommended Posts

Renault 4 se vraća kao priuštiv i praktičan električni automobil

 

renault 4 ev 05.jpg

 

Kultni Renault 4 će se vratiti na automobilsku scenu s retro dizajnom i naravno električnim pogonom.

 

Nova generacija Renaultovih čisto električnih modela u život vraća neke kultne oznake, a dobre vesti su što novajlje pristižu s atraktivnim retro dizajnom, u šta smo se već uverili kada je reč o Renaultu 5 EV. ''Četvorka'' se, kao što znamo, proizvodila čak 31 godinu, a tokom tog perioda je prodato više od osam miliona primeraka. Kreirana je kao odgovor na Citroen 2CV, u cilju obezbeđivanja jednostavnog, praktičnog i jeftinog transporta za sve veći broj vlasnika automobila tokom šezdesetih godina prošlog veka. Prošle godine, Renault je predstavio novo konceptno vozilo pod imenom ''AIR4'', uz asistenciju kompanije TheArsenale, koje je konstruisano u čast 60. godišnjice od lansiranja prvobitnog Renaulta 4.

 

r4 04.jpg

 

Karoserija predstavlja čist omaž originalu, ali sa LED farovima i nešto zaobljenijim formama. Očekujemo da čisto električni serijski model takođe evocira na svog direktnog pretka, možda ne u tolikoj meri kao AIR4. Prikazi predloženog dizajna za Renault 4 su takođe obelodanjeni, kao i nova verzija logoa na kojem se nalazi broj ''4'', što dodatno daje na važnosti glasinama da je serijski model na putu.

 

Renault 4ever 03.jpg

 

Novi Renault 4 će se pridružiti uskrsnulom Renaultu 5 u okviru retro električne linije, a sudeći po prikazima, zadržaće dosta toga što je karakterisalo dizajn originalnog automobila, deleći njegov kutijast izgled, okrugle farove i uspravan prednji deo.

 

Renault 4Ever 02.jpg

 

Novi Renault 4 bi trebalo da zauzme istu proizvodnu nišu kao i njegov legendarni prethodnik, ali sa električnim pgonom. Takođe bi trebalo da bude praktičniji u odnosu na aktuelne Renaultove elektromobile, što znači da će imati izdašan prtljažnik, obilje kabinskog prostora i potencijalnu komercijalnu varijantu.

 

Renault 4ever 01.jpg

 

Novi Renault 4 je deo agresivne Renaultove kampanje elektrifikacije. Naime, francuska marka se već priprema za premijeru novog, čisto električnog Meganea sledeće godine, rekavši da će do 2025. lansirati 10 novih elektromobila. Sedam od njih će nositi Renaultov bedž a tri oznaku Alpine. Francuska kompanija smatra da će imati ''najzeleniji'' prodajni miks u Evropi do sredine ove dekade, s preko 65% ponude koju će činiti čisto električni ili elektrifikovani automobili. Takođe, do 90% modela će biti čisto električno do 2030. javljaju iz Renaulta.

 

Šef kompanije, Luka De Meo, nedavno je potvrdio da će u budućnosti biti dodatnih retro inspirisanih modela u ponudi, nakon veoma dobrog prijema Renault 5 Prototypea od strane publike. ''Toliko je mnogo proizvoda koji su ispisali istoriju, tako da bi bila šteta ne povezati se ponovo s njom i dugom tradicijom. Mi nismo ovde samo da bismo gledali u retrovizor, mi smo ovde da bismo ponovo izumeli stvari, a smatram da je Renault 5 dobar primer'', rekao je De Meo. ''Mnogi ljudi mi kažu, zašto idete sa retro dizajnom? Ovo nije retro dizajn, ovo je potpuno novi koncept. U našem ''tefteru'' imamo mnogo novih stvari koje čekaju da ugledaju svetlost dana.''

 

Novi Renault 4: platforma i pogonski sklop

Kada je lansiran prvobitni Renault 5, on je mehaniku pozajmio od ''četvorke''. Međutim, ovoga puta su uloge zamenjene. Očekuje se da budući Renault 4 iskoristi istu CMF-BEV platformu na kojoj počiva i električna ''petica'', što je sasvim logičan potez, da bi se troškovi spustili na minimum. Renault je nagovestio maksimalan domet od 400 kilometara za automobile na CMF-BEV arhitekturi, koja je dizajnirana specifično za jeftinije, male električne automobile koji dolaze sa standardizovanim elektromotorom od 136 ks. Tradicionalno, ''četvorka'' je uvek bila cenovno pozicionirana nešto ispod ''petice'', ali u ovom slučaju očekujemo sličnu cenovnu politiku. Ukoliko koncept naiđe na dobar prijem, De Meo bi projektu mogao da da zeleno svetlo, što znači da bi prodaja mogla da počne ubrzo nakon debija nove ''petice''. U prevodu, prve isporuke očekujemo krajem 2023. odnosno početkom 2024.

 

Šta kažu ljubitelji Renaulta 4?

Članovi foruma ljubitelja ''četvorke'' smatraju da bi bilo interesantno videti aspekte prvobitnog modela na novom automobilu. Budući da je original bio proizvod francuskog nekonvencionalnog načina razmišljanja, jedan od prvih malih hečbeka, automobil sa rashladnim sistemom koji nije zahtevao održavanje, sa sklopivim naslonima zadnjih sedišta i sklopivim prednjim sedištem, od novajlije se ne očekuje ništa manje po pitanju inovativnosti. Originalna ''četvorka'' je bila jeftina, praktična i jednostavna za održavanje, dodaju ljubitelji kultnog francuskog modela. Imala je više prostora u prtljažniku od prosečnog karavana, a to nije bilo sve na planu upotrebljivoasti. Pored toga, automobil je krasio upečatljiv dizajn, koji ga je učinio vanvremenskim. Dakle, novi Renault 4 mora da bude praktičan, inovativan i simpatičan, mora pronaći način da se svidi svakome. Uglavnom, očekivanja su velika, a nadamo se da će ih nova (električna) ''četvorka'' ispuniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Renault 4 na sajmu u Parizu

 

renault 4ever 001.jpg

 

Renault je najavio svoje premijere za ovogodišnji (inače 89. po redu) Sajam automobila u Parizu koji će se održati između 17. i 23. oktobra 2022. Najviše pažnje privlači novi električni Renault 4 (sa retro dizajnom), kome će društvo na Renaultovom štandu praviti i sportski Renault 5, potpuno električni Kangoo E-Tech i još neimenovani koncept iz Alpine koji najavljuje budućnost tog sportskog brenda.

 

215790-renault 4 ev 002.jpg

 

O modernom Renaultu 4 sa elektro pogonom se već dugo priča, ali francuski proizvođač za sada nije otkrio mnogo o tom modelu. Ipak, na osnovu ranije objavljenih teaser slika možemo videti da će biti ponuđen u formi krosovera i lakog komercijalnog vozila.

 

215791-renault ev 004.jpg

 

Takođe, povodom 50. godišnjice ''petice'', Renault će na sajmu u Parizu predstaviti ''sportski i neobičan izložbeni automobil''. Putnička verzija potpuno električnog Renaulta Kangoo E-Tech će se pojaviti u serijskoj verziji, kao porodični miniven spreman da se takmiči sa sličnim ponudama Stellantisa. Osim pomenutih, Renault će u Parizu izložiti i Megane E-Tech i hibridni SUV Austral E-Tech koji će zameniti Kadjar, a koji će tako imati svoj javni debi nakon svoje onlajn premijere u martu. Sportski brend Alpine se priprema za promociju potpuno novog koncept automobila za koji se kaže da ''otelotvoruje budućnost njihovih proizvoda i sportske strategije''.

 

alpine gt x.jpg

 

Alpine je ranije već najavio manji hot hatch, pa GT X-Over grand tourer i sportski automobil koji bi trebalo da debituje do 2026. sa potpuno električnim pogonom. Za sada nije poznato da li će novi koncept biti najava jednog od tri pomenuta EV-a, ali će nam definitivno dati nagoveštaj budućeg dizajnerskog pravca za Alpine.

 

alpine r5 ev01.jpg

 

Dacia će iskoristiti sajam da predstavi čitav niz modela koji su nedavno doterani novim amblemom i vizuelnim identitetom, plus nešto ''nove teritorije brenda'' koja bi mogla da se odnosi na dodatnu opremu ili druge artikle. Novoosnovani brend Mobilize će izložiti Duo EV, uz predstavljanje svojih usluga i energetskih rešenja. Na kraju, HYVIA će predstaviti serijsku verziju Mastera Van H2-Tech, kao i nove karoserijske verzije vozila na vodonik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Kangoo E-Tech Electric

 

228775-renault k04.jpg

 

Renault će na sajmu automobila u Parizu sledeće nedelje izložiti i Kangoo E-Tech Electric u putničkoj verziji. Ova verzija će kupcima u Evropi biti dostupna od početka sledeće godine, kao rival modelima Citroen e-Berlingo i Nissan Townstar, a namenjena je kupcima koji traže isplativo i prostrano električno vozilo.

 

228774-renault k03.jpg

 

Kangoo E-Tech Electric ima bateriju od 45 kWh, dok domet sa jednim punjenem iznosi 285 km (na brzom punjaču se za 30 minuta može napuniti za oko 170 km puta).

 

228776-renault k02.jpg

 

Ovaj 448 cm dugački automobil pokreće elektromotor koji raspolaže sa 122KS i 245 Nm. Pažnju privlači i veličina prtljažnika od 850 litara, koja se može proširiti i na 2500 litara sa preklopljenom kliznom klupom u drugom redu. Postoji i 49 litara skladišnog prostora u različitim pretincima napred. Deo opreme čine i 10.0-inčni infotainment sistem i niz sistema za pomoć vozaču.

 

228777-renault k01.jpg

 

Renault Kangoo E-Tech Electric će biti dostupan sa tri paketa opreme (Authentique, Équilibre i Techno), ali se cene za sada ne navode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine najavio dva nova velika električna automobila

 

alpine e d01.jpg

 

Francuska kompanija Alpine najavljuje da će predstaviti dva nova velika električna modela, kao deo napora da se osvoji tržišni udeo i van Evrope. Marka u vlasništvu Renaulta, koja je na putu da postane potpuno električna do 2026. godine, već je potvrdila da će nova generacija sportskog kupea A110, sportski hečbek baziran na Renaultu 5 i sportski krosover stići do 2026. godine, a sada najavljuje da će kasnije lansirati i električne modele u D i E segmentima.

 

Ova dva automobila biće presudni u uspostavljanju Alpine kao značajnog igrača na tržištima van Evrope, navodi Autocar. U širokom ažuriranju strategije transformacije Renault Grupe, izvršni direktor Luka de Meo je potvrdio da će Alpine ciljati na masovnu ekspanziju van Evrope, pre svega sa potencijalnim ulaskom u Severnu Ameriku i Kinu. Veći sportski automobili biće ključni za privlačenje tržišnog udela na ovim tržištima, gde su takvi modeli pomogli evropskim markama da osvoje i održe tržišni udeo poslednjih godina. Nova tržišta će predstavljati očekivanu polovinu rasta Alpine do 2030. godine, iako brend tek treba da potvrdi bilo kakve specifične ciljeve proizvodnje ili prihoda. Procenjuje se da će oko 15% prodaje biti ostvareno na tržištima van Evrope do 2030. godine. Trenutno, kaže de Meo, proizvodni pogon kompanije Alpine u Diepu, u severnoj Francuskoj, ima popunjen kapacitet za aktuelni A110. Postrojenje će biti konfigurisano za izradu budućeg GT X-Over SUV-a od 2025. godine, ali tek treba da bude potvrđeno da li će proizvoditi novopotvrđene modele D i E segmenta.

 

Nema sumnje da će ova dva nova automobila koristiti varijaciju CMF-EV arhitekture Grupe Renault, iako uz opsežne prerade u skladu sa fokusom na performanse, luksuz i dinamičke akreditive. Detalji neće biti potvrđeni još neko vreme, ali je verovatno da će ova dva modela koristiti novi EV motor od 268KS koji će ući u proizvodnju u Renaultovoj fabrici Kleon 2027. godine, možda čak i sa po jednim na svakoj osovini za pogon na sva četiri točka i izlaznom snagom uporedivom sa sportskim električnim modelima iz Porschea i Lotusa. Moguće je da će Alpine D-segment EV biti rival budućoj Lotus Type 133 sportskoj limuzini, a da će E-segment ići na Lotus Eletre SUV. Kao i kod Lotusa, Alpine želi da naglasi da će ''trkački pedigre'' nastaviti da igra ulogu u razvoju proizvoda, bez obzira na segment tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Renault Kardian

 

renault kardian 03.jpg

 

Renault je otkrio ime vozila koje označava početak njegove nove ofanzive proizvoda: Renault Kardian.

 

Budući urbani SUV, koji će se prvo pojaviti na južnoameričkom tržištu, zahtevao je ime koje dočarava snagu i agilnst. Ali šta ime znači i na šta vas podseća? Silvija, menadžer strategije za imenovanje modela u okviru Renaultovog odeljenja za globalni marketing, razlaže ga po slovu, kao i ideje i asocijacije koje proizilaze iz geneze ovog modela. Odnos kupca sa automobilom uvek počinje imenom - onim što ih čini da misle i osećaju. U segmentu SUV-a i krosovera, imena vozila imaju tendenciju da dočaraju snagu i agilnost. U Renaultu, brojni modeli imaju imena koja počinju ''K'' zvukom: Koleos (2008), Captur (2013), Kadjar (2015), Kwid (2015) i Kiger (2021).

 

 

Kao prvi u budućem međunarodnom asortimanu, potpuno novi Renault Kardian zauzima svoje mesto u ovoj liniji jakih i prepoznatljivih imena vozila.

Potpuno novi Renault Kardian je najnoviji u našem asortimanu imena modela i predstavlja Renaulution na međunarodnoj sceni. Izgovaramo ga na francuski način, jer je Renault francuski brend. Ipak, koreni imena Kardian potiču iz engleskog jezika. Na prvo slušanje, ime evocira reč ''guardian'', simbolizujući zaštitu i snagu. Njegovi snažni suglasnici - K, R i D - pojačavaju taj utisak. Ali ime takođe dočarava još jednu snažnu sliku. Silvija objašnjava: ''Ono što je interesantno u vezi sa Renault Kardianom je kako izaziva dinamičnu agilnost. To vas tera da mislite na kardio - sport, zamah i adrenalin.'' Ali mekši zvuci reči takođe donose druge ideje u prvi plan. Silvija kaže, „način na koji je strukturisan oko dva ''A'', Kar-dian, aludira na bezbednost vozila.

 

 

Potpuno novi Kardian će ojačati Renaultov međunarodni otisak; uskoro će debitovati na latinoameričkom tržištu, pre nego što bude u prodaji u drugim zemljama širom sveta. ''Ovo vozilo globalno ilustruje Renaulutov Renaulution, sa imenom vozila koje podseća na tehnologiju, bezbednost i mnogo zadovoljstva i okretnosti u vožnji'', kaže Silvija.

 

renault kardian 02.jpg

 

Renault će novi kompaktni SUV u Južnoj Americi predstaviti 25. oktobra, a očekuje se da će stići u prodajne salone početkom 2024.

 

renault kardian 01.jpg

 

Automobil će imati 1.0 turbo motor, a biće baziran na CMF-B platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...